Evaluering av Uwe og Gunnar - ny trener på gang?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

Tid for litt statistikk.

Har sett litt på hva Uwe har oppnådd med laget gjennom 52 kamper i Tippeligaen. Har også tatt med sammenlignende statistikk for de andre "topplagene" gjennom 2 sesonger, RBK, vif, Start, Lyn og Brann

LSK har, som det eneste laget i Tippeligaen de to siste sesongene, scoret i samtlige hjemmekamper. Som en kuriositet kan det nevnes at Rosenborg i samme periode har seks hjemmekamper uten scoring.

LSK har kun tapt fire kamper hjemme på Åråsen og det er færrest sammen med Brann som tangerer denne.

Hjemme på Åråsen har LSK tatt 54 poeng og med det nest best, best er Brann med 56. Øvrige "topplag"
    Start 53
    Vif 49
    RBK 47
    Lyn 43

LSK har kun syv kamper, alle på bortebane, uten scoring. Bare trøndera matcher det, men de har altså seks av de kampene på hjemmebane.

Største tap på hjemmebane er 2-3 mot Odd. Det er alikevel det minste hjemmetapet sammenlignet med de andre "topplagene".

PÅ Åråsen har LSK scoret 50 mål. Resterende "topplag":
    Brann 55
    Start 52
    RBK 49
    Lyn 42
    Vif 41

På Åråsen har LSK sluppet inn 25 mål. Resterende "topplag":
    Vif 20
    Brann 26
    RBK 26
    Start 29
    Lyn 28

LSKs største tap på bortebane 2006, var 1-3 mot RBK. Totalt sett har LSK kun tapt 1 kamp med mer enn 2 mål og det var 2-6 fadesen borte mot Brann i 2005. Kun gjerrige vif er bedre, med deres største tap som 0-3. Og det er også den eneste kampen LSK har sluppet inn mer enn 3 mål. Også her er vif det eneste laget som kan matche LSK.

Hyppigste resultatet under Uwe er 1-1 med 7 ganger, tett etterfulgt av 2-1 (6) og 2-0 (6).

LSK er, ved siden av Odd, det eneste laget i Tippeligaen de to siste årene som ikke har scoret mer enn 3 mål i en kamp. Til og med fjorårets nedrykningskandidater Aalesund og Bodø/Glimt klarte det, det samme med Molde og Kamma i år.

Ikke overraskende er 3-0 den største seieren til LSK under Uwe. Odd er det eneste andre laget som har en så liten "største seier".

Totalt gjennom 52 kamper i Tippeligaen har LSK scoret 81 mål. Resterende "Topplag":
    Rosenborg 97
    vif 83
    Brann 82
    Start 76
    Lyn 70

Verdt å legge merke til er at for eksempel så har vif 10 kamper uten scoring (8 på hjemmebane), mot LSKs 7 (alle på bortebane). vif har 27 kamper hvor de har scoret færre enn 2 mål, for LSK er tallet 25.

Er det mer dere lurer på?
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Serbern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 5496

Ja, hvor mange hjemmekamper på rad har vi scoret i nå, og hvor langt er det til rekorden vår?

Kommentar

• mr.Jordbakke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3845

Opprinnelig skrevet av Rønnern
        Er det mer dere lurer på?
        Har du tall på hvor mange ganger LSK har tapt poeng etter å ha ledet kamper under henholdsvis Uwe og Arne?
        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
        Mr.Jordbakke

Kommentar

• Øyvind
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2006
          • 292

Tid for litt statistikk.
          Dette var interessant lesing, og viser at Uwe har gjort mye bra med laget. Statistikken taler for en forlengelse med Uwe.

Statistikk kan brukes på flere måter. En viktig statistikk er også denne;

Sesongen 2005:
          1. VIF 46 poeng
          2. Start 45 poeng
          3. Lyn 44 poeng
          4. LSK 42 poeng

Sesongen 2006:
          1. RBK 53 poeng
          2. Brann 46 poeng
          3. VIF 44 poeng
          4. LSK 44 poeng

Dette er jo også interessant statistikk...

Kommentar

• Fuglefar
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Aug 2006
            • 202

Høgmo eller semb??

Opprinnelig skrevet av HSft
            Er ikke så overbevist om at røssler er riktig mann heller. Men tror ikke nordlie er riktig mann. Kanskje høgmo eller semb? Ellers synes jeg egentlig røssler har gjort en grei jobb.
            Hadde Semb blitt LSK trener så hadde jeg vel lagt drakta på hylla for den sessongen. Hvis det hadde skjedd så ville det nok ikke ha holdt en hel sessong en gang
            Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................

Kommentar

• HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6101

Opprinnelig skrevet av Fuglefar
              Hadde Semb blitt LSK trener så hadde jeg vel lagt drakta på hylla for den sessongen. Hvis det hadde skjedd så ville det nok ikke ha holdt en hel sessong en gang
              tror semb har mye inne selv om han ikke klarte det store med landslaget. Tok over landslaget i en vanskelig periode.

Kommentar

• Trofast kanari
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2004
                • 355

Uwe blir

Kommentar

• RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

Etter min mening gode nyheter ! Ikke minst med en så rask avklaring, slik at fokus kan rettes fremover: Mot RL og neste sesong. Og mot spillerstallen.

Kommentar

• Fetsundramp
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Mar 2006
                    • 111

Opprinnelig skrevet av Trofast kanari
                    Jeg ville nå ikke stolt 100 % på at denne artikkelen inneholder den hele og fulle sannhet.
                    2009 - Året det skal skje!

Kommentar

• KimFL
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2003
                      • 1410

Opprinnelig skrevet av Fetsundramp
                      Jeg ville nå ikke stolt 100 % på at denne artikkelen inneholder den hele og fulle sannhet.
                      Samme artikkel står i RB. Rgner med at Grønlund ikke ljuger om dette.

KimFL

Kommentar

• Snerten
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2006
                        • 458

Jeg er glad for at vi ikke sparker Uwe og Gunnar, på tross av noen litt merklige taktiske valg så syntes jeg dem har gjort en meget god jobb med LSK
                        Evig LSK

Kommentar

• Grusom B
                          Generalissimo Bellisimo
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6248

Og hvorfor gjør du ikke det? Tror du de andre i utvalget har lurt Frank Grønlund til å tro på noe slik at han kan fortelle det til pressen og bli seende fryktelig dum ut mens de andre sitter bak en busk og ler seg skakke? Er ingen som helst grunn til å ta dette for annet enn god fisk. Hurra, sier jeg. Vi holdt aldri inn under arne heller, og det er det strengt tatt ingen andre som har gjort siden Viking i 1990 heller(det mest heldige laget vant i fjor, ikke det som var minst dårlig).

Merker meg at Grønlund kommenterer at vi "var langt unna toppen". Det slår meg som utrolig merkelig ettersom vi bare var Espen Berntsen unna å ta sølv, og Rosenborg har vært fullkomment suverene på en måte vi må minst fem år tilbake i tid for å finne. Synes Uwe har rotet mye med det rent taktiske i år, men samtidig var han veldig flink på det området forrige sesong og i vinter. Tror i år rett og slett har vært det vanskelige andreåret(slik som den vanskelige andreplata. for de som ikke skjønner hva jeg mener, se Postgirobygget), og at det blir sus i serken utover vinteren igjen på det området.

Ser også at vi er interessert i å bytte Kasey med Bernier, noe jeg er usikker på hva jeg synes om. Blir å bytte en klassespiller med en annen, men Bernier kan kanskje fylle flere roller enn Kasey, som er like annvendelig som en boksershorts.
                          Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• artois
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • May 2004
                            • 176

Til dere som rent ut nesten onanerer ved tanken på Tom Nordlie som trener for Sportsklubben:

Han har trent Odd, Sandefjord og Start opp. Samt at han klarte på mirakuløst vis, dog veldig gledelig, å trene vålerengen ned i 2000.
                            Ivar Morten Normark har også klart å trene opp lag, og det to ganger!

Start ledet serien ved 18 anledninger i 2005, senest før siste serierunde, de tok som kjent sølv. De vant ingen av sine seks siste kamper.

Sesongen etter, ja, uten at Stig Inge hadde tatt over hadde det nok gått trått på Sørlandet neste år.

Jeg kan umulig se hvorfor Tom Nordlie er en så mye bedre trener enn det Uwe er.
                            Nordlie har en 2. plass i Tippeligaen som sin beste prestasjon, Uwe har kommet til to finaler.
                            Mortus vivis praecipant
                            ¤ Brigate Giallo ¤

Kommentar

• Rønnern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6690

Opprinnelig skrevet av Øyvind
                              Sesongen 2005:
                              1. VIF 46 poeng
                              2. Start 45 poeng
                              3. Lyn 44 poeng
                              4. LSK 42 poeng

Sesongen 2006:
                              1. RBK 53 poeng
                              2. Brann 46 poeng
                              3. VIF 44 poeng
                              4. LSK 44 poeng

Slår vi sammen poengsummene for 2005 og 2006 får vi denne tabellen:
                              vif: 44 + 46 = 90
                              RBK: 53+34 = 87
                              LSK: 42 + 44 = 86
                              Start: 37 + 45 = 82
                              Brann: 46 +37 = 83
                              Lyn: 44 + 35 = 79

Når har riktignok bare Brann og Lyn (- de to første kampene i 2005) hatt samme trener i de to sesongene.

For meg er det også liten tvil om at LSK har fått noe dårlig betalt ut fra spill og sjanser, både i 2005 og 2006. Og jeg mener også at laget har vært bedre i 2006 enn i 2005 og følgelig viser progresjon.
                              Mvh Ronnie "The Runner"
                              LSK for alltid

Kommentar

• Øyvind
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2006
                                • 292

For meg er det også liten tvil om at LSK har fått noe dårlig betalt ut fra spill og sjanser, både i 2005 og 2006. Og jeg mener også at laget har vært bedre i 2006 enn i 2005 og følgelig viser progresjon.
                                Helt enig. Lillestrøm på sitt beste i 2006 var klart bedre enn Lillestrøm på sitt beste i 2005. Seiersrekke på seks kamper har vel ikke skjedd siden 1989.

Vi må bare håpe utviklingen fortsetter i 2007 sesongen. Nå ble det jo bekreftet i dag at Rösler får fullføre sin treårsplan, så det skulle bety gull i 2007. Hva gjelder sjanser sa Nils Arne Eggen til Drillo i sin tid at "han teller sjanser, jeg teller mål".

Det viktigste til neste år blir å stå distansen ut!

Kommentar

• Rønnern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6690

Opprinnelig skrevet av Øyvind
                                  Vi må bare håpe utviklingen fortsetter i 2007 sesongen. Nå ble det jo bekreftet i dag at Rösler får fullføre sin treårsplan, så det skulle bety gull i 2007. Hva gjelder sjanser sa Nils Arne Eggen til Drillo i sin tid at "han teller sjanser, jeg teller mål".
                                  Jeg tør ikke å slippe jubelen løs, før Uwe selv bekrefter dette, gjerne med et bilde i armkroken til Per & Per.

Sjanser er alltid et godt grunnlag for å vurdere prestasjoner. Tilfeldigheter er en del av fotballen og man kan godt gå et par kamper og være særdeles heldig med resultatene sett ut fra spillet. Poengene varmer sikkert godt, men for en trener, også Nils Arne Eggen, så er det nok mer betryggende dersom man vet at resultatet kommer av gode prestasjoner, ikke på grunn av dommertabber og flaks/uflaks. For det siste varer ikke i lengden.
                                  Mvh Ronnie "The Runner"
                                  LSK for alltid

Kommentar

• BennyLem
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 2902

Jeg tror Uwe er på vei ut. Dessverre.

Det gledelige med det er at negative ypperstprester som Benny, Vinje, max osv. i det minste bør ha et halvår med fredning av den nye treneren, før slakten begynner.
                                    Da ble vel dette som jeg forventet. Rösler fortsetter, men spørsmålet er om vi får en hel sesong hvor han sitter på oppsigelse, eller om det blir forlengelse enten i vinter eller i løpet av vårsesongen.
                                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• Rønnern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6690

lillistrum!

Hi Edu!
                                      Hi Edu! i have 2 questions for you. the first one : wich team in norway do you mean are the best team in norway? exept lyn:P ? and the other one : witch team in norway do you mean that it was the hardest team to meet ? good luck next year! Hi from stian hegglund!
                                      Fra: stian hegglund
                                      Svar: i think rosenborg is really good.and i think lillistrum is hard to play agains
                                      [08.11.06 16:15]
                                      Mvh Ronnie "The Runner"
                                      LSK for alltid

Kommentar

• LSK-supp.
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2003
                                        • 1023

Begynner å bli lei alle som kritiserer Uwe for mangel på sportslig suksess.

Spillerstallen er det som skiller oss fra rbk og brann, de har faktisk en bedre spillerstall enn oss. Ja det er mulig at f.eks. søgård, wherman, Myklebust, shane, sundgot, khaled og Müller er fantastiske sett med kanariøyne, men hvis man spør andre fotballinteresserte vil de svare at både rbk og brann har bedre spillere.

LSK prøver å få solgt spillere får å fornye spillerstallen nå, vi får antakelig solgt rambekk til toppklubben strømsgodset for et par mill. Dette bør kanskje være en indikator på at spillerne våre ikke er så superpopulære som mange skal ha det til...

Når vi nå i tillegg mister Koren som har vært vår desidert beste spiller + Mifsud som til tross for å være et rasshøl har sportslig sett gjort det veldig bra, bør vi ikke forlange at Üwe oppfyller 3 års planen sin med gull i 2007, så sant det ikke skjer mirakler på overgangsmarkedet.
                                        I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

Kommentar

• Grusom B
                                          Generalissimo Bellisimo
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6248

Ronnie: så du han andre moroklumpen som skrev at han holdt med vif før, men nå hadde han byttet til Lyn pga Edu? Hahaha! Sier alt!
                                          Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

Working...