Evaluering av Uwe og Gunnar - ny trener på gang?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kopperud
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2006
    • 1697

dette med at han er en dårlig trener det er noe jeg hørte fra spillere i AFSK stallen

han har aldri trent meg...
    Ultras Felt C 2005x2015

Lillestrøm & Bajen

Kommentar

• tullebukk
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2006
      • 5446

Uwe og Gunnar Ferdige i Lsk

Er Uwe ferdig i Lsk,etter utalelsene til Per Berg i rb og dagens snakk i rb så kan vi vell spekulere i om Uwe og Gunnar er ferdige i klubben. Ta da med at Tom Nordli venter med og skrive kontrakt med Viking så er det bare og spekulere i vei. Jeg tipper at vi neste år har en ekte Fugla Gutt som trener og Erland som hjelpetrener.:???: Og det er sikkert ikke det dumeste styret i Lsk har gjort..............

Kommentar

• Fetsundramp
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Mar 2006
        • 111

Per Berg og RB bidrar ikke akkurat til å stilne ryktene da.....
        2009 - Året det skal skje!

Kommentar

• kissi_Fjellhamar
          Medlem
          Hoffnarr
          • May 2005
          • 69

Opprinnelig skrevet av tullebukk
          Er Uwe ferdig i Lsk,etter utalelsene til Per Berg i rb og dagens snakk i rb så kan vi vell spekulere i om Uwe og Gunnar er ferdige i klubben. Ta da med at Tom Nordli venter med og skrive kontrakt med Viking så er det bare og spekulere i vei. Jeg tipper at vi neste år har en ekte Fugla Gutt som trener og Erland som hjelpetrener.:???: Og det er sikkert ikke det dumeste styret i Lsk har gjort..............
          tror du dessverre tar feil. ukloke uttalelser fra berg riktignok, men uwe får fortsette også neste år. man skal også huske at sportsklubben har en nedfelt måte å spille fotball på. "lillestrøms lille gule" der står det blant annet at lsk skal spille 442.. så tom nordlie kommer nok ikke til å bli trener i lsk nei..
          De gule og de svarte, de store og de sterke, Kanarigutta på topp!

Kommentar

• tullebukk
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2006
            • 5446

Synes det er rart at vi skal sitte med en trener på oppsigelse igjen ,viss styret har troen på Uwe og Gunnar så hadde Di sikkert fått forlenga kontrakta med en gang ? Så derfor tror jeg faktisk at vi har nye trenere neste år:twisted:

Kommentar

• TomLundby
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2006
              • 616

Hvis man skal unngå å betale millioner av kroner ekstra hver gang en trener slutter må de nødvendigvis sitte på oppsigelse. Kan ikke skjønne at det er så farlig. Koren spilte da feks ikke noe dårligere det siste året av hans kontrakt. Hvorfor skulle det være noe verre med trenere? Med en gang kontrakt er undertegnet for spill/trening av en annen klubb stiller situasjonen seg annerledes, men det er da ikke tilfellet her.

Kommentar

• Bolsen3
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2004
                • 1061

Ifølge klubben selv er jo Uwe og Gunnar trenere neste år, så skjønner ikke helt hva du mener. Det som kommer frem er at berg ikke er helt fornøyd med årets sesong, det er ikke dermed sagt at hele sportslig utvalg er missfornøyd. Virker også som Berg er brukbart fornøyd med jobben trenere gjør, men resultatene i årets sesong har ikke vært helt som forventet. Nekter å tro at de forhandler med Nordlie eller noen andre for den saks skyld, det ville vært meget uproffesjonelt, å sitte med en trener på oppsigelse er ikke bra, det så vi alle i 2004! Tipper trenerne får 2007-sesongen på å overbevise om at de fortjener å fortsette. Blir det ny 4.plass eller dårligere får vi nok nye trenere i 2008. Blir det derimot gullkamp til siste runde fortsetter Uwe og Gunnar etter 2007 (hvis de altså selv ønsker det). Tørr vedde ganske mye på at uwe og gunnar er trenere neste år! Og det håper jeg da inderlig de også er! Å drive å bytte trener hele tiden er ikke bra. Veldig enig i det Nils Arne Eggen sier i dagens aftenposten, for de som har lest det...

Kommentar

• kimmern
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2005
                  • 1174

Det var lite konkrete svar Per Berg ga til pressen, men jeg skjønner ikke helt hvorfor vi skal fortsette med uwe og gunnar hvis ledelsen allerede har bestemt seg for å ikke gi de ny kontrakt.. bare spekulasjoner selvfølgelig men leser man litt mellom linjene så kan det jo tyde på det.

Kommentar

• okb
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 2377

Opprinnelig skrevet av kimmern
                    Det var lite konkrete svar Per Berg ga til pressen, men jeg skjønner ikke helt hvorfor vi skal fortsette med uwe og gunnar hvis ledelsen allerede har bestemt seg for å ikke gi de ny kontrakt.. bare spekulasjoner selvfølgelig men leser man litt mellom linjene så kan det jo tyde på det.
                    Tja. Jeg vil tro at Per Berg vil gå noen runder med Uwe om fremtidens LSK. Berg har store ambisjoner med investeringene sine, og vil derfor kunne påvirke han i den grad han kan bli påvirket før det skjer noe drastisk.

Dialog mellom partene er viktig. Uwe har sin filosofi, men Per Berg sitter med de rette kortene på lang sikt. Uwe er kun en brikke som alle andre.

-okb!
                    Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

Kommentar

• okb
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 2377

Opprinnelig skrevet av Kopperud
                      Han var jo trener i min klubb for (AFSK) å alle her sa at han var en av de dårligtse trenern de har hatt.
                      Vel. Da får du ta deg en lang og god kikk på resultatene som kom under hans regime på jordet på Aurskog. Han sto for en snuoperasjon av dimensjoner. At det lille tettstedet som ligger rett ved Bjørkelangen har kommet såpass langt fotballmessig de siste årene, kommer mye av hans jobb. Jeg tror ikke du har dekning for at ALLE synes han var den dårligste trenern de har hatt. Han var godt likt av mange.

-okb!

Kommentar

• Kopperud
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2006
                        • 1697

de resulatene som kom under han var gode på våren
                        men etter sommeren så var det ikke bra resultater.
                        å det er ikek han sskyld at Aurskoog har komet så langt fotball messig det er Kenneth Nysæther og Hans Tvedte sin fortjeneste ikek hans...

å dette er ikek et jorde
                        Ultras Felt C 2005x2015

Lillestrøm & Bajen

Kommentar

• okb
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 2377

Opprinnelig skrevet av Kopperud
                          de resulatene som kom under han var gode på våren
                          men etter sommeren så var det ikke bra resultater.
                          å det er ikek han sskyld at Aurskoog har komet så langt fotball messig det er Kenneth Nysæther og Hans Tvedte sin fortjeneste ikek hans...

å dette er ikek et jorde
                          Tilbakemeldingene jeg fikk fra folk i AFSK var i alle fall at han var en bra trener, og at de satt veldig stor pris på det han gjorde for klubben. Han skal ikke få all æren for hvor AFSK er i dag, men grunnlaget ble lagt av Halle.

Spillhaug ligger i Aurskog. Aurskog er stort. HØHØ.

-okb!

Kommentar

• Kopperud
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2006
                            • 1697

men da har vi hørt to forskjellige ting i hvertfall...

Spillhaug ligger på Lierfoss ikke Aurskog
                            Ultras Felt C 2005x2015

Lillestrøm & Bajen

Kommentar

• Rathsmeister
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2006
                              • 561

Uansett samme kommune...
                              Mvh
                              Martin Raths

Kommentar

• RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

Nils Arne Eggen om trenerrollen

Se Aftenposten i dag, som har et intervju med Nils Arne Eggen. Han sier bl.a.:

"Et lag som Rosenborg er en bedrift i underholdningsbransjen, med ett produkt: Et godt fotballag. Dermed ansetter direktørene sin egen sjef, fotballfaglige sjef. De må finne en fagmann, og underveis evaluere hva han kan, ikke tabellposisjonen, åpnet Eggen. Selv er han det beste, norske eksempelet på at langsiktighet på trenersiden gir suksess.

Til Aftenposten utdyper Eggen:

- Klubben må ansette en fagmann den mener passer inn, og hvis den er så uheldige at den rykker ned, så må den i alle fall beholde ham. Treneren er jo ikke blitt noen dårligere fagmann selv om laget rykker ned. Det blir en for lettvint løsning, og det aller farligste ved å gi hovedtreneren hovedansvaret og hive ham ut, er at du fraskriver spillerne ansvar, mener Eggen."

Er veldig enig med Eggen i dette. Tror at en viss kontinuitet er fornuftig. Er sikker på at både Uwe og Gunnar har lært mye av 2006-sesongen, har vokst som trenere og er i stand til å bringe klubben et skritt videre i 2007.

Ellers er det jo ikke mange norske klubber med is i magen. Tom Nordlie - som mange roper på her - fikk sparken i Start, på grunn av dårlige resultater. Få måneder senere får han mesteparten av æren for at Viking reddet plassen: Ble Nordlie en så jævlig mye bedre trener etter at han kom til Viking ?

Kommentar

• Matti
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2005
                                  • 895

Veldig enig i hva Eggen sier der. Man viste ikke en dritt om hva Røsler sto for faglig sett som trener, og med det fikk man katta i sekken.

Kommentar

• Rønnern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6690

Opprinnelig skrevet av Matti
                                    Veldig enig i hva Eggen sier der. Man viste ikke en dritt om hva Røsler sto for faglig sett som trener, og med det fikk man katta i sekken.
                                    Nøyaktig hva er det Eggen sier, som du er enig i?

Eggen peker dog på en utfordring og det er at sjefene til Uwe i all hovedsak mangler fotballfaglig skolering. I sportslig utvalg sitter det en person som har bevist at han kan fotball, nemlig Tom Lund. Frank Grønlund har fungert som assistenttrener etter spilelrkarrieren sin og har en liten ballast der. Per Berg har vært en god spiller. Per Mathisen er best på stål.

I managerstolen har vi Fjøra, nok en person uten noen annen kunnskap enn at han har vært en spiller.
                                    Mvh Ronnie "The Runner"
                                    LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Rønnern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6690

Opprinnelig skrevet av TomLundby
                                      Hvis man skal unngå å betale millioner av kroner ekstra hver gang en trener slutter må de nødvendigvis sitte på oppsigelse.
                                      Økonomi er et viktig moment her. Uwe er en billig trener i forhold til en del av sine kolleger. Men, skal Uwe og Gunnar løses fra sine kontrakter, betyr det at det koster noen kroner. Og skal en ny trener a la Tom Nordli eller Anders Linderoth inn, så er heller ikke det rimelig.
                                      Mvh Ronnie "The Runner"
                                      LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Matti
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2005
                                        • 895

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                        Nøyaktig hva er det Eggen sier, som du er enig i?
                                        "- Klubben må ansette en fagmann den mener passer inn, og hvis den er så uheldige at den rykker ned, så må den i alle fall beholde ham" - Eggen.

Synes ikke det er riktig å skylde på trenere ved evt. manglende resultater og nedrykk når man så treneren som kvalifisert for jobben før sesongen. I Røslers tilfellet hadde man kun meritter fra en lang karriere som fotballspiller å se til, og det blir litt feil. I en så profosjonell klubb som Lillestrøm bør det hentes inn trenere med rutine, meritter og evner, ikke avdanka fotballproffer.

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                        Eggen peker dog på en utfordring og det er at sjefene til Uwe i all hovedsak mangler fotballfaglig skolering. I sportslig utvalg sitter det en person som har bevist at han kan fotball, nemlig Tom Lund. Frank Grønlund har fungert som assistenttrener etter spilelrkarrieren sin og har en liten ballast der. Per Berg har vært en god spiller. Per Mathisen er best på stål.

I managerstolen har vi Fjøra, nok en person uten noen annen kunnskap enn at han har vært en spiller.
                                        Det mener jeg ikke er holdbart, vi leker vel ikke klubb?

Kommentar

• KimFL
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2003
                                          • 1410

Synes ikke det er riktig å skylde på trenere ved evt. manglende resultater og nedrykk når man så treneren som kvalifisert for jobben før sesongen. I Røslers tilfellet hadde man kun meritter fra en lang karriere som fotballspiller å se til, og det blir litt feil. I en så profosjonell klubb som Lillestrøm bør det hentes inn trenere med rutine, meritter og evner, ikke avdanka fotballproffer.
                                          Akkurat det er jeg tildels enig i. I en proff klubb bør man ansette proffe folk. Men det har jo vært en trend i det siste, at "toppklubber" ansetter relativt uerfarne, men meritterte spillere som trenere. Noen ganger er denne eks-spilleren rette mann, noen ganger ikke.

Om Uwe er den rette til å lede skuta i framtiden, er alt for tidlig å si. 2 relativt gode sesonger tyder jo kanskje på at klubben ikke er helt på bærtur.

Og så er det jo også, som Rønnern sa tidligere her....et spørsmål om økonomi. Siden LSK ikke er verdens rikeste klubb, kan vi heller ikke hente de dyreste trenerne. Uwe "koster" klubben rundt 700-750 000 kr å året i lønn, ihvertfall foreløpig....skulle det bli gull til neste år, så blir vel både kontrkt fornyet, og lønn doblet....minst. Skulle vi hentet inn Nordlie nå, en trener som også Viking er villig til å bla opp masse penger for, så snakker vi fort 2,5-3 millioner kroner, kanskje enda mer. Har klubben råd til det? Uten noen garanti for suksess?

KimFL

Kommentar

Working...