Evaluering av Uwe og Gunnar - ny trener på gang?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fetsundramp
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Mar 2006
    • 111

    Evaluering av Uwe og Gunnar - ny trener på gang?

    Ref dagens artikkel i RB om at sportslig utvalg skal evaluere trenerteamet - er det bare jeg som leser et eller annet mellom linjene her? Per Berg uttaler bl.a. at han har gjort seg opp sin egen mening, men røper ingen ting før etter serieslutt. En kompis av meg observerte en person som lignet mistenkelig på Tom Nordlie i Lillestrøm mandag, tilfeldig??
    2009 - Året det skal skje!
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    #2
    Opprinnelig skrevet av Fetsundramp
    En kompis av meg observerte en person som lignet mistenkelig på Tom Nordlie i Lillestrøm mandag, tilfeldig??
    Neppe tilfeldig, han skulle vel besøke mora si.

    Kommentar

    • Fetsundramp
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Mar 2006
      • 111

      #3
      Man kan vel utføre flere ærender enn å besøke mora si i Lillestrøm? Så du Torolf leser ikke noe mellom linjene i artikkelen?
      2009 - Året det skal skje!

      Kommentar

      • Matti
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2005
        • 895

        #4
        Også hørt at det har vært litt turbulent til tider innad i Lillestrøm pga. Røslers oppførsel, men det er viktig å ikke trekke forhastede konklusjoner enda. Dog, mener jeg at Nordlie antakligvis ville vært en bedre mann for Lillestrøm per dags dato. Koren uttalte jo i et intervju i fjor for Canal+ at han også har problemer med å forstå Røslers tankegang til tider.

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6082

          #5
          Er ikke så overbevist om at røssler er riktig mann heller. Men tror ikke nordlie er riktig mann. Kanskje høgmo eller semb? Ellers synes jeg egentlig røssler har gjort en grei jobb.

          Kommentar

          • Torolf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 9574

            #6
            Opprinnelig skrevet av Fetsundramp
            Man kan vel utføre flere ærender enn å besøke mora si i Lillestrøm? Så du Torolf leser ikke noe mellom linjene i artikkelen?
            Jo, jeg fikk også en følelse av at Rösler er på vei ut. Men jeg tror Nordlie kan ha andre motiver for å besøke Lillestrøm enn å forhandle om å bli LSK-trener.

            Kommentar

            • Errevs
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Jun 2005
              • 200

              #7
              inn med Tom Nordli...

              uwe var en stor spiller, men er ikke den treneren som klubben vår trenger.

              at vi har hatt relativt gode resultater de 2 siste årene, så er ikke det kun hans fortjeneste.

              tror klubben hadde vært mye bedre med en bedre trener..

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                #8
                Tror ikke man skal legge for mye i at Rössler skal evalueres etter sesongen. Dette er helt naturlig i enhver profesjonell klubb. Personlig har jeg fortsatt tro på Uwe - og jeg har vansker med å se bedre alternativer. Tom Nordli er en utmerket mann, men kanskje best til å slå nedenfra, dvs. når klubben står med ryggen mot veggen: Og det gjør ikke LSK ! 4 plass første året med Uwe som trener + cupfinale og finale i RL, og mulig bronse i år, tyder på at mye har vært bra. Men selvsagt er det også mye å forbedre. Tror også at Uwe har et betydelig utviklingspotensiale.

                Kommentar

                • Lars
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6156

                  #9
                  Jeg vil ikke bytte ut Uwe før jeg ser et bedre alternativ. Og det gjør jeg ikke per dags dato.

                  Jeg har faktisk en drøm om å se Tom Nordlie trene LSK. Men har vi spillertypene til å spille 4-3-3?

                  Det tror ikke jeg. Omlegging til 4-3-3 vil drepe mange av 4-4-2-typene våre, samtidig som vi vil mangle spillere i noen roller.

                  Jeg vil at LSK skal ha en best mulig trener, men jeg kan ikke se noe bedre alternativ enn Uwe Rösler.

                  Kommentar

                  • Fridtjof
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2005
                    • 2120

                    #10
                    Personlig ser jeg helst at Uwe i det minste får beholde jobben sin også det siste året av hans nåværende kontrak, og så kan hans situsjon evalueres etter neste sesong. Dersom vi ikke i det minste er med og kjemper om gull 'till the bitter end neste år, er det ikke godt nok, men innen den tid syns jeg absolutt han fortjener å beholde jobben.

                    Når det gjelder alternativer til Uwe ser jeg to alternativer...

                    Hans Backe og Knut Torbjørn Eggen.
                    Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7092

                      #11
                      Tom Nordlie tror jeg neppe er en mann å ha i en klubb i et lengre perspektiv enn et par sesonger. Knut Torbjørn Eggen er nok en 4-3-3-mann, og i likhet med Nordlie blir det litt feil å legge om til den formasjonen med spillerstallen vi disponerer i øyeblikket.

                      Selvom Uwe har blitt utsatt for en god del kritikk av både meg og mange andre, spesielt i høst, for en del forskjellige ting, mener hvertfall jeg at han er rett mann for klubben. Han har en treårsplan, og bør få fullføre den. Men at både han og alle andre i klubben bør evalueres etter sesongslutt er både naturlig og riktig. Vi har hatt noe nær en skandale av en høstsesong, og grunnen til at det har gått som det har gått bør gås etter i sømmene.
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • larsbøffel
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 1028

                        #12
                        håper ikke nordli blir den nye treneren i såfall, han har jo mange grunner til å være i lillestrøm sikkert. Han var jo "rett over veien nabo" med meg da han bodde på fjellhamar..

                        håper heler på en trener som semb eller no men syntes rösler skal få fortsette. Tviler på at han kommer til å gå, tror Per Berg vil ha han. Ville heller sett gunnar halle gå egentlig, syntes ikke han har fått no greie på forsvaret vårt..

                        Kommentar

                        • Seb.R
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 4159

                          #13
                          Unnskyld meg, men SEMB?

                          Jeg vil først og fremst ha en evaluering når Uwes kontrakt går ut, for å se om det er nyttig med trenerbytte. Jeg ville faktisk likt å sett en duo med Frode Grodås og Fjørtoft dersom trenerbytte er nødvendig. Spør meg ikke hvorfor
                          www.sebastianramsland.com
                          www.twitter.com/sebramsland

                          Kommentar

                          • heidar
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2004
                            • 2128

                            #14
                            Der Uwe må bli! Alternativene: Tom Nordlie, Nils Johan Semb som aldri har prestert noe.... Der Uwe har vinnerviljen som kreves, bare gi mannen tid!
                            En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                            Endelig er mørketida over.

                            Kommentar

                            • LSK-supp.
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2003
                              • 1023

                              #15
                              Håper jeg ALDRI får se taperen Nils Johan Semb ved LSK-roret.

                              La nå Uwe få ett år til å vise seg på, det er neste år vi skal ta gullet.
                              I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                              Kommentar

                              • maurakanari
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2005
                                • 638

                                #16
                                Håper Uwe blir ihvertfall ut neste år. Egentlig burde han fått en ny 2-årskontrakt med mulighet for å bytte han ut mellom hver sesong. Frode Grodås vil jeg ikke ha, da er vi tilbake til gampefotballen til Erlandsen. Du ser jo hvordan Kamma spiller. Eneste som kan erstatte Uwe er Ståle Solbakken, og det er jo helt urealistisk. Uwe har kanskje litt "dumme" uttalelser av og til på tv, men han har en vinnervilje og engasjement som vi trenger i klubben....
                                Uwe Uwe Røsseler, Uwe Uwe Røsseler....
                                VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                                Kommentar

                                • chrissp
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2004
                                  • 2403

                                  #17
                                  Ikke kjenner jeg til alle treneralternativene, men at ingen passer til å ta over etter Uwe er uforståelig. Så fantastisk er han ikke...

                                  Jeg har sagt det før og sier det igjen; den sesongen som er gjennomført er ikke mye å rope hurra for hvis man ser på:

                                  - forventninger i forkant
                                  - uttalelser underveis i sesongen fra trenere, ledere og spillere
                                  - spillermateriell
                                  - god start på serien

                                  Det er gode argumenter for at Røsler skal fortsette, blant annet at han har et utviklingspotensiale som trener, han bør få mulighet til å fullførere 3-årsplanen sin, han har allerede gode evner som trener og ikke minst hans vilje til å vinne.

                                  At det også er gode argumenter for det motsatte, er jeg heller ikke i tvil om. Jeg tenker da på at sesongen sett under ett ikke har vært all verden, og vi nok hører til den store samlingen lag som kjemper om 4. til 8. plass. Tilfeldigheter har nok avgjort noe her, men selvfølgelig ikke alt.... En bortimot elendig høstsesong med svake resultater har vel fått mange til å tenke. Det virker også som Uwe ikke har evnet å ta å snu "skuta" når motgangen har meldt seg - i stedet har den vel forplantet seg videre... I tillegg kommer hans generelt dårlige fremtoning

                                  At LSKs sportslige utvalg også er bittelitt usikre på fremtiden med Uwe, tror jeg nok er riktig når de nå skal evaluere. Jeg kjenner ikke fortiden her, men ble noe av det samme gjort i fjor? For meg virker en slik uttalelse at det her hersker tvil om Uwes fremtid. Det blir litt sånn som med direktører - enten har man tillitt eller så har man det ikke.

                                  Hadde man vært helt sikre hadde en evaluering av Uwe ikke vært tema, men heller en evaluering av laget som helhet.

                                  For min egen del kan gjerne Uwe forsvinne, men blir han er det også helt greit....:???:
                                  Bølerkanaris

                                  Kommentar

                                  • Fetsundramp
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Mar 2006
                                    • 111

                                    #18
                                    Jeg er helt enige med de her som sier at Semb ikke er noe alternativ. Selv om han suger som "ekspertkommentator" på TV er han 100 ganger bedre der enn som trener.

                                    Den eneste jeg mener er et realistik alternativ pr. dato er Tom Nordlie. Han har gang på gang vist seg som en trollmann i form av å få ut potensialet hos sine klubber og ikke minst hos enkeltspillere. Tenk hva Tom kan gjøre med Myklebyst, Occean, Husar, Pål Steffen m.flere!

                                    Problemet med Nordlie er at han må korrigeres etter 1 år eller 2. Jeg tror han i de rette omgivelser (LES LSK) og med korreksjoner underveis fint kan klare å ha suksess med en klubb over flere år, men det krever hardt arbeid både fra Tom selv og fra støtteapparatet og ledelsen!
                                    2009 - Året det skal skje!

                                    Kommentar

                                    • AG-3
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2006
                                      • 1081

                                      #19
                                      Har det rabla for folk her?
                                      Vi har en trener som har tatt oss til cupfinale, finale i RL, cupsemi og minimum en RLplass 06/07...
                                      ..også ramser folk opp alternativer som Knut Torbjørn Eggen(!), Semb og Tom Nordlie!

                                      Gi Uwe tillit til å gjennomføre 3-årsplanen sin. 3 årsplaner tar nemlig ofte 3 år å gjennomføre...

                                      Kommentar

                                      • Totti21
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3500

                                        #20
                                        Jeg er enig i at Tom Nordli kunne vært en mann for Lillestrøm.
                                        Men ikke når Lillestrøm har fått ett trenerteam som har oppnådd gode resultater på kort tid. Jeg mener heller man bør ta en evaluering etter 3 år når fugla har tatt det annonserte gullet i 3 års planen til Uwe.
                                        Og til de som nevner Semb; det er en mann som aldri bør få fingra i ett fotball lag igjen. Da gjør sannsyligvis Henning Berg comeback i Lillestrøm trøya før vi veit ordet av det.

                                        Kommentar

                                        Working...