Evaluering av Uwe og Gunnar - ny trener på gang?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Dole
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2004
    • 1586

    #21
    Det er veldig mange som nevner Tom Nordlie som er alternativ. Bortsett fra en god sesong med Start, hva har han egentlig å vise til av meritter? Stort sett har lagene han har trent ligget på nedre halvdel av tabellen. I tillegg har han vel fått sparken i omtrent samtlige klubber han har trent.

    Om vi skal bytte trener - og gå for en nordmann, ser jeg bare en kandidat som utvilsomt er en større kapasitet enn Uwe. Og han heter Nils Arne og bor for tiden i Spania. Men til tross for at han i sommer snakket om å vende tilbake som trener, tror jeg neppe han noen gang ender opp i Lillestrøm.

    Kommentar

    • ON
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3639

      #22
      Opprinnelig skrevet av AG-3
      Har det rabla for folk her?
      Vi har en trener som har tatt oss til cupfinale, finale i RL, cupsemi og minimum en RLplass 06/07...
      ..også ramser folk opp alternativer som Knut Torbjørn Eggen(!), Semb og Tom Nordlie!

      Gi Uwe tillit til å gjennomføre 3-årsplanen sin. 3 årsplaner tar nemlig ofte 3 år å gjennomføre...
      Støttes, håpløst.

      Dette begynner å ligne RBK, hvor Ola By måtte gå selvom det ble gull..

      Kommentar

      • holmiz
        The kjøkken-kanariz
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6064

        #23
        Opprinnelig skrevet av AG-3
        Har det rabla for folk her?
        Vi har en trener som har tatt oss til cupfinale, finale i RL, cupsemi og minimum en RLplass 06/07...
        ..også ramser folk opp alternativer som Knut Torbjørn Eggen(!), Semb og Tom Nordlie!

        Gi Uwe tillit til å gjennomføre 3-årsplanen sin. 3 årsplaner tar nemlig ofte 3 år å gjennomføre...
        Kunne ikke sagt det bedre sjøl!

        Dog skal det nevnes at det er naturlig for enhver sportsklubb med ambisjoner, å evaluere seg selv, spillere og trenere ved sesongslutt. Men derifra til å hente inn NY trener er det langt! Framgang kommer ved hardt arbeid og tålmodige skritt framover. Tillit er stikkordet.

        Blir nesten flau over å lese alle forslagene til ny trener, bare fordi vi ikke tok gull i år.... Den slags overlater jeg til forumet på bataljonen.no.

        Nei, gi Uwe tilliten minst ett år til! Ett år eldre, ett år klokere!
        Hilsen Anders

        Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

        Kommentar

        • Ballkunstneren
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2006
          • 780

          #24
          Ja takk, et år til!

          Enig med holmiz her... akkurat som alle som ville ha Heinz ut av laget... Vi må alltid evaluere, ikke bare etter en sesong eller et år, men hele tiden og finne ut hvordan vi kan bli bedre, hvordan vi hjelper enkelte spillere og hvordan andre må behandles.

          Som et kollektiv har Lillestrøm vært for dårlige i år og det har vært enkeltindivider som har forstyrret roen. Jeg mener at dette er førsteprioritet.

          Jo lenger en trener sitter jo bedre. Alex ferguson, Arsene Wenger, Nils Arne Eggen... Topp eksempler... Håper Rösler får fornyet tillitt, men også at de driver en tettere evaluering enn før. Så ofte som mulig, men ikke for mye, men sånt klarer man fort å regulere.

          Rösler et år til! I hvertfall!!

          Kommentar

          • Perern
            Juniormedlem
            Bøffelpromp
            • Jun 2004
            • 19

            #25
            Uwe..

            Nå tror jeg en evaluering skjer hvert eneste år, i alle klubber uavhengig av resultatene..

            Jeg er heller ikke sikker på om Uwe har det som trengs.. Han har på en måte kjøpt seg til resultatene som nevnes..
            I utgangspunktet burde laget vært bedre i år med tanke på bedre kjennskap til hverandre etter et år til sammen pluss forsterkningene, men personlig synes jeg årets sesong har vært en tilbakegang.. Som sikkert også kan forklares med uvant lang sesong, cup,RL, serie, intertotto.

            Nå hadde heller ikke Uwe en lang cv full av resultater for de som ramser opp alternativene..

            Uansett Uwe er fersk, og kan sikkert bli en veldig god trener, uansett denne sesongen synes jeg vi spilte dårligereog mindre gla fotball enn i fjor..
            Lillestrøm

            Kommentar

            • emanem
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Aug 2006
              • 100

              #26
              Lsk vs Røkla

              Nå må vi få opp øya og se på spillerstallen før vi dreper trener`n.

              Hvis vi ser på hvilke spillere lagene foran oss på tabellen har, så har vel ikke denne sesongen vært så dårlig, hvis vi får bronsje og RL, pluss at vi har tre spillere inne på det Norske landslaget, så skal vi ikke klage.

              Og alt dette har vi fått til med spillere uten noen som helst cv før Uwe tok over(bortsett fra Kippe og Oliver O).

              Vi må se litt på fremgangen her.

              Kommentar

              • maxpayne
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 1260

                #27
                Det er vel litt tidlig å konkludere med noe som helst etter denne artikkeln i RB.
                At Tom Nordli en dag blir LSK trener ser jeg som meget sannsynlig men om tida er inne er jeg ikke sikker på. Sportslig utvalg har selvsagt et dillemma her gjennom at det nå etter sesongen ser ut til å være mange ettertraktede trenere ledig på markedet. Dessuten vet vi vel egentlig lite om hva Rösler ser for seg etter 2007, men jeg tror iallfall at han vil videre i sin karriere. Kanskje det er best for begge parter å avslutte nå, for Rösler har jo iallefall til nå "litt" å vise til gjennom de 2 årene som trener.

                Kommentar

                • Fetsundramp
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Mar 2006
                  • 111

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av holmiz
                  Kunne ikke sagt det bedre sjøl!

                  Dog skal det nevnes at det er naturlig for enhver sportsklubb med ambisjoner, å evaluere seg selv, spillere og trenere ved sesongslutt. Men derifra til å hente inn NY trener er det langt! Framgang kommer ved hardt arbeid og tålmodige skritt framover. Tillit er stikkordet.

                  Blir nesten flau over å lese alle forslagene til ny trener, bare fordi vi ikke tok gull i år.... Den slags overlater jeg til forumet på bataljonen.no.

                  Nei, gi Uwe tilliten minst ett år til! Ett år eldre, ett år klokere!
                  Om man leser i starten av tråden her, er temaet at LSK sår tvil om Uwes fremtid i artikkelen. Debatten i etterkant relaterer seg til det og ikke det faktum at vi ikke tok gull! Jeg blir personlig ikke overrasket om vi får beskjed førstkommende mandag om at LSK og Uwe er blitt enige om å avslutte samarbeidet, og da er det jo relevant å diskutere mulige kandidater.
                  2009 - Året det skal skje!

                  Kommentar

                  • Fetsundramp
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Mar 2006
                    • 111

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av maxpayne
                    Det er vel litt tidlig å konkludere med noe som helst etter denne artikkeln i RB.
                    At Tom Nordli en dag blir LSK trener ser jeg som meget sannsynlig men om tida er inne er jeg ikke sikker på. Sportslig utvalg har selvsagt et dillemma her gjennom at det nå etter sesongen ser ut til å være mange ettertraktede trenere ledig på markedet. Dessuten vet vi vel egentlig lite om hva Rösler ser for seg etter 2007, men jeg tror iallfall at han vil videre i sin karriere. Kanskje det er best for begge parter å avslutte nå, for Rösler har jo iallefall til nå "litt" å vise til gjennom de 2 årene som trener.
                    Også to meget gode argumenter fra MaxPayne for å avslutte samarbeidet nå. Kanskje Uwe har funnet seg en ny klubb? Hvem vet, kanskje partene allerede er enige, men venter til mandag med å offentliggjøre det. Det ville faktisk ikke vært en helt unaturllig fremgangsmåte i norsk fotball for tiden.
                    2009 - Året det skal skje!

                    Kommentar

                    • Torolf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 9574

                      #30
                      Her er noen personlige innspill til evalueringen av Uwe:

                      - Det fungerer ikke å ri på ledelsen. LSK spiller best når vi spiller vårt eget spill og angriper.
                      - Tren på mediehåndtering. Du oppfattes som en drittsekk fordi du alltid besvarer kritiske spørsmål med motangrep på journalisten.
                      - Vær ydmyk. Lytt til konstruktiv kritikk og se hva du kan ta med deg for å bli en bedre trener.
                      - Snakk med spillerne når de har gjort en dårlig innsats. Ikke heng dem ut i media.
                      - Prøv å finne forklaringen på hvorfor vi slipper inn så mange mål på så få sjanser. Jeg har ikke løsningen, men jeg tror vi trenger en sjefsskikkelse i midtforsvaret.
                      - Gi førsteelleveren større trygghet ved å offentliggjøre lagoppstillingen tidligere.
                      - Bruk de spillerne som passer best til de ulike rollene i laget, ikke nødvendigvis de elleve beste spillerne. For eksempel: Har du en sentral midtbanespiller som ikke trives på kanten, så ikke bruk ham der.

                      NB! Jeg fokuserer på det som bør forbedres, ikke det som fungerer.

                      Kommentar

                      • Fugla-83
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2006
                        • 282

                        #31
                        Det er sikkert mange ting å rette på, men vi har også fått til mye med Uwe som trener (finaler)
                        Men er sikker på at all moroa kommer etter nyttår!
                        Endelig er ventetida over....
                        ! Mitt hjerte banker LSK !

                        Kommentar

                        • pistage
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2006
                          • 285

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Torolf
                          Her er noen personlige innspill til evalueringen av Uwe:

                          - Det fungerer ikke å ri på ledelsen. LSK spiller best når vi spiller vårt eget spill og angriper.
                          - Tren på mediehåndtering. Du oppfattes som en drittsekk fordi du alltid besvarer kritiske spørsmål med motangrep på journalisten.
                          - Vær ydmyk. Lytt til konstruktiv kritikk og se hva du kan ta med deg for å bli en bedre trener.
                          - Snakk med spillerne når de har gjort en dårlig innsats. Ikke heng dem ut i media.
                          - Prøv å finne forklaringen på hvorfor vi slipper inn så mange mål på så få sjanser. Jeg har ikke løsningen, men jeg tror vi trenger en sjefsskikkelse i midtforsvaret.
                          - Gi førsteelleveren større trygghet ved å offentliggjøre lagoppstillingen tidligere.
                          - Bruk de spillerne som passer best til de ulike rollene i laget, ikke nødvendigvis de elleve beste spillerne. For eksempel: Har du en sentral midtbanespiller som ikke trives på kanten, så ikke bruk ham der.

                          NB! Jeg fokuserer på det som bør forbedres, ikke det som fungerer.
                          Kunne ikke hvert mer enig

                          Kommentar

                          • MedlemNR35
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2004
                            • 905

                            #33
                            En Viking supporter jeg kjenner er skråsikker på at Nordlie tar over LSK enten før neste sesong eller etter neste sesong.Går visst store rykter innad i Viking om at Nordlie ikke kommer til å takke ja til Viking fordi LSK er på banen.

                            Kommentar

                            • kid
                              Medlem
                              Hoffnarr
                              • Aug 2006
                              • 68

                              #34
                              Hva er så gjevt med Nordlie egentlig?
                              Er enig med et av de foregående innleggene, den beste treneren heter Nils Arne og er uaktuell. Men vi blir vel kanskje klokere på mandag?

                              Kommentar

                              • KFL41
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 3648

                                #35
                                Jeg mener at Nordli skal ha mye av æren for at både Odd og Sandefjord er der de er idag. Han trente opp Odd i tippeligaen og Sandefjord begynte å gjøre det bra når han kom. Etter at Nordli var der, har det blitt en ny og forbedret kultur i klubbene. Start tok han fra 8 plass til 1. plass og poengrekord i 1. divisjon. Både Hæstad og Strømstad var der når de bare fikk en 8. plass. I fjor ble det altså sølv. Ingen av klubbene som Nordli har trent har hatt store økonomiske ressurser til å hente spillere. Så han har fått mye ut av lite.

                                Det blir spennende å se hva som kommer frem av evalueringen. Ledelsen i klubben tar jo en risk dersom de sparker Rösler for han har jo tross alt hatt bra resultater. Torolf oppsumerer mye avdet som er problemene hans. Jeg er ikke sikker på hva som er rett, men jeg synes i hvertfall at det er riktig å evaluere ham.

                                Kommentar

                                • larsbøffel
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2005
                                  • 1028

                                  #36
                                  Hvis man setter så høye krav at en trener som har gjort det såpass bra som rösler får sparken tror jeg vi legger lista litt for høyt og dette kan avskrekke nye trenere som eventuelt kan komme til klubben.. Rösler har jo absolutt ikke gjort det dårlig.. Syntes ikke man skal sparke trenere som gjør det ganske bra. Må nesten si han har hatt litt uflaks med å ikke vinne noen av finalene men at det rakna såpass som det gjør i høst trekker endel ned for hans del. Klarer han ikke presset? eller klarer han ikek hjelpe spillerene med å takle preseset?

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7092

                                    #37
                                    Med Nordlie bak rattet kommer vi sikkert til å gjøre det bra neste år, men i tilfelle frykter jeg 2008-sesongen. Det er bare å se på historikken. Kan det være en grunn til at han har blitt sparket fra alle klubbene han har trent? Ønsker vi å kjøpe oss et slikt problem som Nordlie øyensynlig er? Han fremstår i veldig stor grad som en person som sliter voldsomt på omgivelsene sine. Det er bare å se på Start.

                                    La Uwe få fullføre treårsplanen sin, mener nå jeg. Delvis fordi vi har ingen bedre alternativ, men også fordi jeg har genuint tro på ham som person og som trener.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • Fetsundramp
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Mar 2006
                                      • 111

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av KFL41
                                      Jeg mener at Nordli skal ha mye av æren for at både Odd og Sandefjord er der de er idag. Han trente opp Odd i tippeligaen og Sandefjord begynte å gjøre det bra når han kom. Etter at Nordli var der, har det blitt en ny og forbedret kultur i klubbene. Start tok han fra 8 plass til 1. plass og poengrekord i 1. divisjon. Både Hæstad og Strømstad var der når de bare fikk en 8. plass. I fjor ble det altså sølv. Ingen av klubbene som Nordli har trent har hatt store økonomiske ressurser til å hente spillere. Så han har fått mye ut av lite.
                                      .
                                      Endelig noen som har fått med seg de fantastiske prestasjonene Nordlie har hatt med meget begrensede ressurser. Han er en enestående mann som inkubator, men problemene med hans person over tid er udiskutable. Men en vakker dag må også han bli voksen og hvorfor ikke i 2008 med LSK?
                                      2009 - Året det skal skje!

                                      Kommentar

                                      • Rønnern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6690

                                        #39
                                        Glemmer folk helt at stallen Uwe begynte å jobbe med i 2005, var nær identisk med den Arne avsluttet med.

                                        2004:
                                        Keepere
                                        Per Magne Misund
                                        Emille Baron
                                        Eirik Jansen

                                        Forsvar :
                                        Frode Kippe
                                        Peter Werni
                                        Pål Steffen Andresen
                                        Andreas Thorud
                                        Shane Stefanutto
                                        Christoffer Andersson
                                        Romanus Orijenta

                                        Midtbane :
                                        Pål Strand
                                        Espen Søgård
                                        Johan Petter Winsnes
                                        Stian Berget
                                        Gylfi Einarsson
                                        Tom Kristoffersen
                                        Kasey Wehrman
                                        David Vidarsson
                                        Robert Koren
                                        Thomas Bjerk

                                        Angrep :
                                        Arild Sundgot
                                        Magnus Powell
                                        Eirik Soltvedt
                                        Mato Grubisic
                                        Michael Mifsud

                                        2005:
                                        Keepere
                                        Per Magne Misund
                                        Eirik Jansen
                                        Heinz Müller

                                        Forsvar :
                                        Frode Kippe
                                        Anders Rambekk
                                        Pål Steffen Andresen
                                        Harald Hauge
                                        Shane Stefanutto
                                        Christoffer Andersson
                                        Martin Rosenkilde

                                        Midtbane :
                                        Pål Strand
                                        Espen Søgård
                                        Johan Petter Winsnes
                                        Kasey Wehrman
                                        David Vidarsson
                                        Robert Koren
                                        Thomas Bjerk
                                        Sasa Radulovic

                                        Angrep :
                                        Arild Sundgot
                                        Magnus Powell
                                        Magnus Myklebust
                                        Eirik Soltvedt
                                        Mato Grubisic
                                        Michael Mifsud

                                        Det Uwe gjorde med laget i 2005 var sterkt, spesielt med tanke på at Michael ble skadet halvveis i sesongen. Der tapte vi nok mye av momentet den sesongen.

                                        At årets sesong har endt som en skuffelse er selvfølgelig vanskelig å svelge. Men den som kan fortelle hva Uwe burde gjort anderledes med det største problemet til laget denne sesongen, nemlig det at laget er verdensmester i å slippe inn mål på de få målsjansene laget slipper til, burde få jobben til Uwe. Sporenstraks.

                                        Vi skal heller ikke glemme at Uwe har tatt klubben med syvmilssteg i forhold til å åpne den for supporterne og samtidig bidrett sterkt til profesjonaliseringen. Uwe har nesten alltid tid til supportere og media. Det er mange, mange fra media som synes det er veldig ok å forholde seg til Uwe. Han er ikke sur, ikke bitter, ikke innesluttet, kjefter sjelden på gud, hvermann eller banemesteren.

                                        Kort og godt et veldig behagelig menneske. En av de fineste fyrene i Sportsklubben i dag og symilsforbedring i forhold til regimet under Sutre. Uwe har ennå ikke fått ut potensialet i stallen, men jeg har tro på at både han og laget vil bli enda bedre i 2007.
                                        Mvh Ronnie "The Runner"
                                        LSK for alltid

                                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                        Kommentar

                                        • Canário
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2005
                                          • 1471

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av Fetsundramp
                                          Endelig noen som har fått med seg de fantastiske prestasjonene Nordlie har hatt med meget begrensede ressurser. Han er en enestående mann som inkubator
                                          Turbulensen og endringene i spillerstilen Nordlie fører med seg, er vesentlige grunner for at jeg ikke ønsker Nordlie som hovedtrener. Når det gjelder spillerstil og omveltningene der virker det ikke som en fornuftig løsning sett på spillermaterialet og hva klubben har nytte av. Sammarbeidsevnen med assistentrener og øvrige i klubben mistenker jeg Nordlie for å være udugelig, og det sies at Nordlie fikk sparken i Start (bl.a.) fordi han var for krevende. Ved å bygge opp et sterkt trenerapparat, som sammarbeider og komplementerer hverandre godt, og en klubb som fungerer godt som helhet tror jeg Nordlie neppe er rett mann fordi han er en belastning på omgivelsene og har en for “diktator-stil”. Hans tid i VIF (og spesielt) Start bør være et dekkende eksempel på det.

                                          Nordlie som ofte er i medias søkelys og varter velvillig opp med krasse uttaleser etc. tror jeg kan føre med seg turbulens, og kan gå utover prestasjonene. Hvordan han takler motgang er også tvilende, så langt har han ikke en vellykket statistikk å se tilbake til. Når laget er i “døtten” er alle trenere gode, men i motgang og måten han takler motgang på virker det som han ikke fører lagene med like stø hånd. At det ligger noe bak at Nordlie i tre av sine trenerjobber har blitt sparket på hode og ræva ut av stadionportene er brennsikkert. Han virker som et lite sikkert (og ustabilt) kort.

                                          Uansett, Uwe bør forsette å fullføre sin kontrakt. Personlig mener jeg han er rett mann for klubben.
                                          Last edited by Canário; 03.11.2006, 23:20. Begrunnelse: Siteringsfeil.

                                          Kommentar

                                          Working...