Stabaek.no: Rambekk solgt til Godset (siste:Godset trakk budet sitt)

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Gennaro
    Juniormedlem
    Ferskenpels
    • Oct 2006
    • 6

Ikke for å være frekk men jeg håper ikke det er sant!
    Men at dere selger han for småpenger kommer jeg aldri til å skjønne.
    Er vel heller ingen som har bekreftet noe beløp heller??

Kommentar

• Lars
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6156

Nei, ingen har bekreftet noen sum. Jeg stiller meg tvilende til om det lønner seg å selge en spiller av Rambekks kaliber for f.eks. 3 millioner. Om summen er lavere burde det være uaktuelt. Men dersom summen er 5 millioner eller mer, ser jeg jo at LSK ikke har råd til å si nei.

Jeg er av den oppfatning at det vil koste en god del å hente en like god erstatter, og at det derfor bør være en god slump med penger som er lagt på bordet.

Men, men, vi får vente å se om det kommer noen konkrete opplysninger ang. salgssum snart.

Kommentar

• Henrik
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2006
        • 2110

Er det 1-2 det er snakk om ser jeg gjerne at Rambekk blir. Men dersom klubben trenger penger tipper jeg at det nå er Sundgot ledelsen vil prøve å selge, spesielt med tanke på at vi har en spiss på vei inn i Diomande...

Kommentar

• sniper
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 5254

Opprinnelig skrevet av emanem
          1. Ryktene sier 1-2 mill i overgang. Hva koster en fullverdig ersatter? (bring gikk til Lyn for 2 mill)
          Brink fra Sogndal til Lyn kostet over 5 mill for Lyn. Dette ifølge Nettavisen.

Da kan man begynne å lure dersom summen for LANDSLAGSSPILLEREN Anders Rambekk er under 3 mill kroner.

Petter

Kommentar

• RoyVaadal
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2004
            • 4055

Det kan ha noe med saken å gjøre at Brink er 23 år.
            RoyVaadal.

Kommentar

• frodekippe
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 480

Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
              Det kan ha noe med saken å gjøre at Brink er 23 år.
              Så fordi Rambekk er 30 år så skal prisen på en landslagsspiller tryne med mellom 2 og 3 mill.?

Urimelig...

Men jeg må ærlig si at jeg tror vi lettere kan finne en erstatter etter Anders, enn Robbie (hvis det blir til at han blir her, da). Med det mener jeg at hvis penga trengs for å beholde Robbie, synes jeg dette er en riktig avgjørelse...

Neste år får vi ikke ei krone for Anders om han ønsker å gå....
              Fotballen er jo sånn...(en gammel floskel: spillere kommer og spillere går). Tror vi overlever en RL-sesong og en sesong 2007 utgen Anders, selv om han er en bra og til og med en sinnsykt jævla bra mann...
              FUGLA -- TIL DØDEN SKILLER OSS AD

Bjørn Lindahl

Kommentar

• Ola
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 1651

Dette er bare en antagelse, men alikevel kanskje en forklaring på hvorfor en spiller som Rambekk går så "billig" som 3 mill;

I dagens spillermarket er det blir mer og mer vanlig at spillere kjøpes inn av eksterne investorer/investorgrupper som eier hele eller deler av spilleren. Dette betyr at hvis en spiller som eies 80% av en investorgruppe, selges for 10 mill vil bare 2 mill tilfalle klubben. Og det er jo klubben som har(sammen med spilleren selv) det siste og endelige ordet i en salgssituasjon.

I tilefellet Rambekk kom han gratis + en liten sign-on-fee. Da vil jeg anta at oppimot 100% av salgssummen tilfaller klubben. Dette kan være en forklaring på at salgssummer ikke alltid står i forhold til hverandre. Men for all del, korriger meg hvis jeg tar feil.

Kommentar

• Raskolnikov
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 1453

Opprinnelig skrevet av Ola
                  Dette er bare en antagelse, men alikevel kanskje en forklaring på hvorfor en spiller som Rambekk går så "billig" som 3 mill;

I dagens spillermarket er det blir mer og mer vanlig at spillere kjøpes inn av eksterne investorer/investorgrupper som eier hele eller deler av spilleren. Dette betyr at hvis en spiller som eies 80% av en investorgruppe, selges for 10 mill vil bare 2 mill tilfalle klubben. Og det er jo klubben som har(sammen med spilleren selv) det siste og endelige ordet i en salgssituasjon.

I tilefellet Rambekk kom han gratis + en liten sign-on-fee. Da vil jeg anta at oppimot 100% av salgssummen tilfaller klubben. Dette kan være en forklaring på at salgssummer ikke alltid står i forhold til hverandre. Men for all del, korriger meg hvis jeg tar feil.
                  Uansett er alt under 3 millioner for lite for Anders Rambekk. Selvfølgelig har du et poeng i forhold til LSK, men det har jo ingenting å si for interesserte klubber. Hvis 1-2 mill. stemmer burde vi lagt opp til en budkrig i stedet for å akseptere tilbudet i hemmelighet. Det er godt mulig vi da kunne fått en bedre avtale. Så lav er vel neppe markedsverdien til en Tippeligaspiller. Når det er sagt; jeg tviler på at prisen bare er 1-2 mill. I så fall blir jeg negativt overrasket over LSK. I så fall burde vi prøvd å solgt ham i sommer da mange klubber var desperate etter å forsterke laget (Ja, jeg vet jeg skriver det i etterpåklokskap).
                  Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• frodekippe
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2005
                    • 480

Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                    Uansett er alt under 3 millioner for lite for Anders Rambekk. Selvfølgelig har du et poeng i forhold til LSK, men det har jo ingenting å si for interesserte klubber. Hvis 1-2 mill. stemmer burde vi lagt opp til en budkrig i stedet for å akseptere tilbudet i hemmelighet. Det er godt mulig vi da kunne fått en bedre avtale. Så lav er vel neppe markedsverdien til en Tippeligaspiller. Når det er sagt; jeg tviler på at prisen bare er 1-2 mill. I så fall blir jeg negativt overrasket over LSK. I så fall burde vi prøvd å solgt ham i sommer da mange klubber var desperate etter å forsterke laget (Ja, jeg vet jeg skriver det i etterpåklokskap).

....men hvor kommer beløpet 1-2 mill norske riksdaler fra?
                    Det siste beløpet jeg hørte (les: tirsdag) var at han ble "ofret" for drøyt 3 millioner...Når falt beløpet?
                    FUGLA -- TIL DØDEN SKILLER OSS AD

Bjørn Lindahl

Kommentar

• Ola
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 1651

Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                      Uansett er alt under 3 millioner for lite for Anders Rambekk. Selvfølgelig har du et poeng i forhold til LSK, men det har jo ingenting å si for interesserte klubber. Hvis 1-2 mill. stemmer burde vi lagt opp til en budkrig i stedet for å akseptere tilbudet i hemmelighet. Det er godt mulig vi da kunne fått en bedre avtale. Så lav er vel neppe markedsverdien til en Tippeligaspiller.
                      Vel, supply and demand... Ingen er vel villig til å gi mer da??

Kommentar

• Macho-Morten
                        Ikke KFL-styremedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 2687

Det har vel aldri falt, men folk tolker det at "Jostein Flo rister på hodet av beløpet som er nevnt" som at det absolutt ikke kan være 3-4 millioner. Men det trenger jo ikke bety en dritt.

Edit: Var forresten svar til frodekippe. Noen kom imellom, ser jeg.

Kommentar

• Rønnern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6690

Opprinnelig skrevet av Ola
                          Dette kan være en forklaring på at salgssummer ikke alltid står i forhold til hverandre. Men for all del, korriger meg hvis jeg tar feil.

Hvem som eier salgsrettighetene til en spiller, har ingen betydning for hvilken pris man kan oppnå. Om pengene går til LSK AS eller LSK Invest AS er betydningsløst for kjøpers betalingsvillighet.
                          Mvh Ronnie "The Runner"
                          LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• gj
                            Seniormedlem
                            • Nov 2003
                            • 3360

Hva spiller beløpet for rolle, utover at vi supportere kan "akseptere" salget ved en viss sum.

Faktum er vel at LSK har takket ja til budet på spilleren, og at Rambekk nå etter all sannsynlighet er i en sonderingsrunde både i forhold til hvorfor hans nåværende arbeidsgiver vil selge ham, samt hva alternativet i Drammen er.

Å forstå at LSK med sitt ambisjonsnivå vil selge en landslagspotet til et nyopprykka lag er for meg vanskelig: Dersom salget har noe å gjøre med det å skaffe midler til å gi Koren et bedre tilbud, ser jeg det. Men da viser dette også hvilken utrolig vanskelig situasjon Korens (og Mifsuds) berg- og dalbane gjennom året vedrørende kontraktforlengelse påfører klubben.

Hva skjer om både Koren, Rambekk og Mifsud forsvinner? Der har vi tre spillere som har spilt henholdsvis 26, 24 og 23 kamper i år!

Kommentar

• Rønnern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6690

Opprinnelig skrevet av Lars
                              Jeg er av den oppfatning at det vil koste en god del å hente en like god erstatter, og at det derfor bør være en god slump med penger som er lagt på bordet.
                              Tja, Rambekk kostet jo ikke stort når han kom, hvorfor er det så dyrt å skaffe en erstatter?

Koren kostet ikke 10-15 millioner å hente, ei heller Mifsud, ei heller Riise osv.

Tror folk må innse følgende fakta, først som sist: LSK er en selgende klubb. Altså LSK må regne med å selge noen av sine beste spillere med jevne mellomrom. Erstatterne må som oftest være rimeligere å hente inn, ergo må LSK jobbe smartere enn flere av konkurrentene som har bedre økonomiske ressurser.

Veit at det er vanskelig for mange å innse dette, men sånn er det nå en gang når en har fått tildelt LSK som favorittklubb. Lær dere å leve med det og elsk Sportsklubben selv om de ikke kan være "big spenders all the time".
                              Mvh Ronnie "The Runner"
                              LSK for alltid

Kommentar

• Fugl1120
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 3528

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                Tja, Rambekk kostet jo ikke stort når han kom, hvorfor er det så dyrt å skaffe en erstatter?

Koren kostet ikke 10-15 millioner å hente, ei heller Mifsud, ei heller Riise osv.

Tror folk må innse følgende fakta, først som sist: LSK er en selgende klubb. Altså LSK må regne med å selge noen av sine beste spillere med jevne mellomrom. Erstatterne må som oftest være rimeligere å hente inn, ergo må LSK jobbe smartere enn flere av konkurrentene som har bedre økonomiske ressurser.

Veit at det er vanskelig for mange å innse dette, men sånn er det nå en gang når en har fått tildelt LSK som favorittklubb. Lær dere å leve med det og elsk Sportsklubben selv om de ikke kan være "big spenders all the time".

Riktig at vi nå får penger for Rambekk, og at vi antagelig får det for Riise. Men Koren kostet oss noen millioner, og vi sitter igjen uten noen ting. Mifsud fikk vi vel gratis såvidt jeg kan huske, så der har vi jo stort sett bare hatt lønnsutgifter. Men hvis LSK skal være en selgende klubb som du sier, så er vi avhengig av at vi ikke går i minus pr spiller, da vil vi etter vært få dårlig råd. Problematikken ligger i at når vi mister mange spillere på bosman får vi ikke igjen penger, og dermed er det viktig at vi får igjen en del for de vi faktisk klarer å selge.

Rambekk verdsetter jeg høyt, først og fremst for lojalitet og personlighet. I tillegg til å være en flott fotballspiller som har hatt stor utvikling og blandet seg inn i landslagsdiskusjonen, er han også en av de mest sympatiske spillerne vi har hatt i klubben på lenge. Å miste en slik personlighet tror jeg ikke vil gå ubemerket i spillergruppa, jeg tror Rambekk er en svært godt likt spiller, både sportslig og personlig. Derfor synes jeg det er en stor tragedie å se han forsvinne fra LSK for en slanten million eller to om det så er tilfelle. Er det en person som vil få min applaus uansett klubbdrakt, så er det Anders Rambekk.
                                Lauken er vår venn!

Kommentar

• Rønnern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6690

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                  Riktig at vi nå får penger for Rambekk, og at vi antagelig får det for Riise. Men Koren kostet oss noen millioner, og vi sitter igjen uten noen ting.
                                  Poenget er at folk på forumet her estimerer et sted mellom 5-10 millioner kroner i utgifter på å skaffe en erstatter for Koren. Paradokset er at det kostet ikke 5-10 millioner å hente Koren, ei heller har LSK noen gang fått inn bud på Koren i klassen 5-10 millioner.

Faktisk er det tvilsomt om LSK har fått et bud på Koren som er på syvsifret beløp, ref denne uttalelsen etter kampen mot Newcastle:
                                  - I mine to år her har jeg kun fått bud på to spillere, Christoffer Andersson og Arilds Sundgot, sier Jan Åge Fjørtoft til TV 2 Nettavisen, og bekrefter dermed at intet nytt er skjedd i overgangssagen rundt Robert Koren.

Altså, LSK sitter på en Koren som det koster 5-10 millioner kroner å erstatte, men det er ingen som vil kjøpe Koren for 5-10 millioner. Er det bare jeg som ser paradokset her?
                                  Mvh Ronnie "The Runner"
                                  LSK for alltid

Kommentar

• Øyvind
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2006
                                    • 292

Altså, LSK sitter på en Koren som det koster 5-10 millioner kroner å erstatte, men det er ingen som vil kjøpe Koren for 5-10 millioner. Er det bare jeg som ser paradokset her?
                                    Fremstilt sånn ser jeg også paradokset. Verdi er hva noen er villige til å gi. Ergo, ingen ga 10 mill for Koren i sommer, han var ikke verdt 10 mill.

Men alt er som kjent relativ;

Kontraktslengde er vel et stikkord her. En Koren i sitt siste halvår av kontakt er ikke verdt mellom 5-10 mill, men en Koren med to år igjen av en evt kontrakt kan være verdt dette.

Og det om erstatter til 5-10 mill. Koren var ikke den spilleren han er nå for tre år siden, han har utviklet seg i LSK gjort seg til en spiller som er kanksje den beste i hele tippeligaen. Spørsmålet om hva en erstatter koster må jo vurderes om vi skal finne en erstatter på det nivået Koren er nå, med et til flere år igjen av en kontrakt. Eller skal vi satse på en Koren-reprise og kjøpe inn en billigere, uetablert spiller.

Hva man tør å satse på vil bestemme hvor mye erstatteren vil koste.
                                    Last edited by Øyvind; 10.11.2006, 00:23.

Kommentar

• Fuglefar
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Aug 2006
                                      • 202

Poenget er at folk på forumet her estimerer et sted mellom 5-10 millioner kroner i utgifter på å skaffe en erstatter for Koren. Paradokset er at det kostet ikke 5-10 millioner å hente Koren, ei heller har LSK noen gang fått inn bud på Koren i klassen 5-10 millioner.

Faktisk er det tvilsomt om LSK har fått et bud på Koren som er på syvsifret beløp, ref denne uttalelsen etter kampen mot Newcastle:
                                      - I mine to år her har jeg kun fått bud på to spillere, Christoffer Andersson og Arilds Sundgot, sier Jan Åge Fjørtoft til TV 2 Nettavisen, og bekrefter dermed at intet nytt er skjedd i overgangssagen rundt Robert Koren.

Men hvor kommer disse tallene egentlig fra?
                                      Hva koster en glitrende spiller som Koren?
                                      Er det bare han selv som setter pris på seg selv, så får den som syntes han er verd det slå till.
                                      Får han den kontrakta han tror han er verd?
                                      hhmmmmm........
                                      Jeg foreslår at neste gang man henter en ung spiller med potensial så skriv 5års kontrakt. Da kansje vi får noe igjen i klubben også

(Litt avsporing fra den opprinnelige tråden, men jeg bare lurer)
                                      Last edited by Fuglefar; 10.11.2006, 00:21. Begrunnelse: jada jada
                                      Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................

Kommentar

• sparwasser
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3185

?
                                        Coventry la inn et "skambud" på Mifsud for kort tid tilbake, men artikkelen er kanskje eldre?

Kommentar

• Torjus
                                          Medlem
                                          Bøffel
                                          • May 2006
                                          • 39

http://pub.tv2.no/nettavisen/fxt/tip...icle687155.ece

Kanskje Sportsklubben burde kvitte seg med fjøra i steden. Det virker jo som denne mannen vil selge med en gang han får et bud på en spiller. Andersson gikk jo, mens arild viste kjærlighet og ble. Hvis LSK har ambisjoner om å være en toppklubb i norge, norden og vise seg frem i europa, burde man kanskje ikke ha en så "salgskåt" mann bak spakene.

Kommentar

Working...