Stabaek.no: Rambekk solgt til Godset (siste:Godset trakk budet sitt)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • krisruds
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2005
    • 839

    de hadde sagt ja til et bud på 3-4mill. Men han har ikke bestemt seg ennå.
    For min del håper jeg for guds skyld at han blir. Jeg vil mye heller ha han her enn Miffe.
    krisruds medlem av KFL siden 1996


    OI OI OI nå har vi det morro :)

    BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

    Kommentar

    • Larsk
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2006
      • 1053

      Opprinnelig skrevet av krisruds
      de hadde sagt ja til et bud på 3-4mill. Men han har ikke bestemt seg ennå.
      For min del håper jeg for guds skyld at han blir. Jeg vil mye heller ha han her enn Miffe.

      Penga fra overgangen til rambekk går til kontrakter til koren og miffe
      !!Gunners!!

      Kommentar

      • BennyLem
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 2902

        Hmm, jeg er realist og skjønner at vi må selge noen får å kunne hente nye/tilby kontrakter.

        Det jeg reagerer på er:
        1. Prisen virker lav, selv om han er 30. Hvor mange landslagsspillere går for mindre, selv forsvarere?
        2. Hvorfor har man ikke prøvd å få til budkrig for å presse opp prisen?
        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

        Kommentar

        • mr.Jordbakke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3845

          Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
          Har fra gode Godset kilder at Rambekk spiller i blått neste sesong.
          I motsetning til deg har jeg snakket med Rambekk selv. Han har ikke sagt ja til Godset, enda...

          Jeg håper at han gjør som Solskjær og Sundgot, blir i klubben og kjemper seg til en fortsatt god posisjon i laget!
          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

          Mvh
          Mr.Jordbakke

          Kommentar

          • Larsk
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2006
            • 1053

            Opprinnelig skrevet av BennyLem
            Hmm, jeg er realist og skjønner at vi må selge noen får å kunne hente nye/tilby kontrakter.

            Det jeg reagerer på er:
            1. Prisen virker lav, selv om han er 30. Hvor mange landslagsspillere går for mindre, selv forsvarere?
            2. Hvorfor har man ikke prøvd å få til budkrig for å presse opp prisen?


            ja jeg er jo seff ikke sikker men var noe sånt fjøra snakka om:S
            !!Gunners!!

            Kommentar

            • Gennaro
              Juniormedlem
              Ferskenpels
              • Oct 2006
              • 6

              Fantastisk mye rykter ute å går nå!!!

              Noen som har NOE konkret?? Ang Rambekk SELVFØLGELIG!

              Kommentar

              • MobBoss
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2003
                • 900

                Opprinnelig skrevet av Gennaro
                Fantastisk mye rykter ute å går nå!!!

                Noen som har NOE konkret?? Ang Rambekk SELVFØLGELIG!
                Ja det har jeg
                Anders har gått i tenkeoksen og vil komme med en pressemelding til media og de involverte parter når han har bestemt seg for hvor han vil spille nesteår

                Invicta

                Ingen er større en klubben

                Kommentar

                • Henrik
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2006
                  • 2110

                  Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                  I motsetning til deg har jeg snakket med Rambekk selv. Han har ikke sagt ja til Godset, enda...

                  Jeg håper at han gjør som Solskjær og Sundgot, blir i klubben og kjemper seg til en fortsatt god posisjon i laget!
                  ref Fjørtofts tidligere uttalelser om at penger må inn, så må vi selge noen. Andre spillere som vi kan få tilsvarende med penger for er Riise, Arild (om vi tror vi får noe tilsvarende det Stabæk bød i fjor) og kanskje Occean? Hvem mener du vi bør selge da?

                  Personlig mener jeg at vi burde solgt Sungodt, men siden han er så populær blandt fansen tviler jeg på det. Og av de resterende ville jeg faktisk valgt å selge Rambekk...

                  Kommentar

                  • mr.Jordbakke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3845

                    Opprinnelig skrevet av Henrik
                    ref Fjørtofts tidligere uttalelser om at penger må inn, så må vi selge noen. Andre spillere som vi kan få tilsvarende med penger for er Riise, Arild (om vi tror vi får noe tilsvarende det Stabæk bød i fjor) og kanskje Occean? Hvem mener du vi bør selge da?
                    I mine øyne er det ikke samsvar mellom å bli blant Norges beste lag og å selge landslagsspillere til motstandere i eliteserien. Skal noen selges, for å frigi kapital, selger man ikke til en konkurrent.

                    Hvis LSK skal selge noen spillere ser jeg helst at det blir Müller, Dan Anton, Wehrman eller Påsan.
                    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                    Mvh
                    Mr.Jordbakke

                    Kommentar

                    • Henrik
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2006
                      • 2110

                      Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                      I mine øyne er det ikke samsvar mellom å bli blant Norges beste lag og å selge landslagsspillere til motstandere i eliteserien. Skal noen selges, for å frigi kapital, selger man ikke til en konkurrent.

                      Hvis LSK skal selge noen spillere ser jeg helst at det blir Müller, Dan Anton, Wehrman eller Påsan.
                      Enig i at det hadde vært bedre om man hadde solgt til utlandet. Skulle også mye heller solgt de spillerene du peker på i ditt innlegg, men tror ikke at de til sammen ville gitt oss det vi får for Rambekk (forutsatt at speskulasjoner på 4 mill er sant).

                      Kommentar

                      • mr.Jordbakke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 3845

                        Opprinnelig skrevet av Henrik
                        (forutsatt at speskulasjoner på 4 mill er sant).
                        Det går andre rykter om at den summen er MYE lavere, nærmere 1 mill. Da mener jeg det ikke er et godt salg.
                        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                        Mvh
                        Mr.Jordbakke

                        Kommentar

                        • xeR
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 11206

                          hvis dette salget skal finansiere ett bedre kontraktstilbud til Bob og vi går ut ifra at Rambekk blir solgt for 1 mill (bare vil gjettning) så vil vel det si at vi får "frigjort" rundt 2 mill til koren da. salgssum+rambekk sin lønn (tipper rambekk har rundt millionen)
                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                          Kommentar

                          • WAK
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2006
                            • 967

                            Vi får garantert ikke 4-5 mill for Rambekk. Ihvertfall ikke av Godset. Godset ristet jo bare på hodet av ryktet på at de skulle gi 3-4 mill for Rambekk.

                            Hvis vi må selge spillere for å få nye så synes jeg det er greit å selge Rambekk. Men vi må jo ihvertfall få ca 4 mill skal det være noe mening.

                            Midtstoppere er vel den plassen vi har best dekning. PSA, Kippe og Rambekk er jo tre meget bra midtstoppere. I tillegg har vi jo Bergan Foss og Bertheussen som er talenter og burde få prøve seg mer.

                            Mener at så lenge PSA og Kippe holder seg skadefrie og ikke har karantene, og dermed utgjør stoppeparet, blir vi ikke svekket ved at Rambekk går.

                            Men de vil selvfølgelig ikke spille alle kampene og da er spørsmålet om Bergan Foss eller Biffen kan steppe inn og gjøre en bra nok opptreden. Tror faktisk mange vil få sseg en overraskelse over hvor god Biffen er. Har sett han i en del kamper og jeg synes han imponerer.

                            Er jo en grunn til at han har vært midtstopper på U-21 og Pors sin beste spiller.


                            eLSKer

                            Kommentar

                            • gravinho
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Oct 2005
                              • 240

                              Etter dagens berømte opptreden av Mifsud på tv2-sporten er det vel kanskje på tide å starte "Operasjon: Behold Rambekk, goddammit!"? Også med tanke på hvor sannsynlig det er at Koren skriver ny kontrakt...
                              gravinho

                              Kommentar

                              • emanem
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Aug 2006
                                • 100

                                Hater?

                                Tror ganske sikkert at det bygger seg opp et lite hat inni meg ovenfor den/de som har godkjent et salg av Rambekk.

                                Skjønner ikke poenget.

                                Kommentar

                                • iL
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 10771

                                  Opprinnelig skrevet av emanem
                                  Tror ganske sikkert at det bygger seg opp et lite hat inni meg ovenfor den/de som har godkjent et salg av Rambekk.

                                  Skjønner ikke poenget.
                                  Da skal jeg forklare:

                                  1. LSK som klubb kan ikke overlevere bare basert på inntekter fra sponsorer,investorer, tilskuere, media etc. Dvs vi kan, men ikke i topp 3.
                                  2. Dermed må man selge attraktive spillere for å få råd til nye.
                                  3. Hva er en attraktiv spiller? Ikke en som har gjort det dårlig.
                                  4. Dermed må man selge en som a) er attraktiv b) vi kan tjene penger på.
                                  5. Her passer Rambekk inn, a) han er attraktiv da han har spilt seg inn
                                  på landslaget, og har gjort tingene bra i LSK b) han tjener vi penger på da
                                  vi fikk ham gratis.
                                  Kanarifugla flyr høyt i år!

                                  Kommentar

                                  • Errevs
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Jun 2005
                                    • 200

                                    Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                                    Hvis LSK skal selge noen spillere ser jeg helst at det blir Müller, Dan Anton, Wehrman eller Påsan.
                                    eneste spillern som vi ikke trenger her er Påsan, han er desverre blitt for dårlig for tippeligaen.
                                    Muller er en god keeper som har vist mye bra denne sesongen, fatter ikke hvorfor han får så mye kritikk.
                                    Danton blir bedre og bedre etter min mening og kommer til å vokse når han venner seg til tippeligaen, også unødvendig å kvitte seg med han da jeg føler vi har flere plasser vi bør forsterke først.
                                    Kasey må IKKE dra, han er et arbeidsjern som er den beste defensive midtbanespilleren vi har, bedre pasninger, overblikk og teknikk enn søgård.

                                    Kommentar

                                    • emanem
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Aug 2006
                                      • 100

                                      langsiktig finansering.

                                      Opprinnelig skrevet av iL
                                      Da skal jeg forklare:

                                      1. LSK som klubb kan ikke overlevere bare basert på inntekter fra sponsorer,investorer, tilskuere, media etc. Dvs vi kan, men ikke i topp 3.
                                      2. Dermed må man selge attraktive spillere for å få råd til nye.
                                      3. Hva er en attraktiv spiller? Ikke en som har gjort det dårlig.
                                      4. Dermed må man selge en som a) er attraktiv b) vi kan tjene penger på.
                                      5. Her passer Rambekk inn, a) han er attraktiv da han har spilt seg inn
                                      på landslaget, og har gjort tingene bra i LSK b) han tjener vi penger på da
                                      vi fikk ham gratis.
                                      1. Ryktene sier 1-2 mill i overgang. Hva koster en fullverdig ersatter? (bring gikk til Lyn for 2 mill)

                                      2 og 3. Rambekk bør være Attraktiv For fugla, ikke bare som spiller, men som a) sponsorobjekt nå som han er på landsen, og pga sine gode holdninger og sitt gode spill b) Gi mannen litt frihet og han kan bli den spillende forsvarer som klubben ønsker seg.

                                      4. Vi vil tape panger på lang sikt, nå må vi ut å kjøpe igjen, vi får sikkert ingen landslagsspiller på Rambekk sitt nivå for den lønnen han har i dag. (ikke til den prisen heller)

                                      5. Vi vet ikke hva han fikk i sign-on fee.

                                      Pluss at han er en rolig og trygg person i gruppa som jeg tror vil vokse med oppgaver og tilføre unge spillere mye.

                                      Kommentar

                                      • Gennaro
                                        Juniormedlem
                                        Ferskenpels
                                        • Oct 2006
                                        • 6

                                        Kommentar

                                        • Lars
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 6156

                                          Håper det der er sant. Det vil være en tragedie av de virkelig store å selge Rambekk for småpenger til Godset.

                                          Kommentar

                                          Working...