Blir LSK den store overgangstaperen?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BD
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2006
    • 1422

    Blir LSK den store overgangstaperen?

    Beste forsvarer i år: Rambekk. Har spilt seg inn på landslaget, og vært stabil. Kippe har kanskje vært bedre de siste kampene, men gjennom året har han vært best i forsvarsrekka.

    Beste midtbanespiller i år: Koren. Såklart.

    Beste angrepsspiller: Helt klart Mifsud.

    Akkurat nå ser det ut til at vi mister alle disse tre. Vi mister sannsynligvis også en eller to ikke-EU-spillere. Christoffer Andersson er allerede borte. Er det i det hele tatt sannsynlig å være i toppen neste år?

    Sannsynlig at vi står uten disse i forhold til forrige sesong: Wehrman, Koren, Mifsud, Rambekk, Andersson, Trond Olsen.
    Nye fjes så langt: Ukjent islending, Husár (virker som et fornuftig kjøp)Danton (som ikke virker som noen god erstatter for Andersson), Diomande (Ikke-EU-spiller, men riktignok et stort talent).

    Slik jeg ser det, ser det ut til at vi blir den store overgangstaperen før neste sesong. Uansett tror jeg det er lite sannsynlig at vi kommer til å ha en like sterk tropp som i år, når vi begynner neste sesong.
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    #2
    Opprinnelig skrevet av BD
    Slik jeg ser det, ser det ut til at vi blir den store overgangstaperen før neste sesong. Uansett tror jeg det er lite sannsynlig at vi kommer til å ha en like sterk tropp som i år, når vi begynner neste sesong.
    Er det ikke litt tidlig å konkludere så negativt ? Evalueringen av årets sesong, og planleggingen av neste år (forsterkninger osv.) er vel knapt nok i gang...

    Kommentar

    • Ketil Cantona
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6813

      #3
      Styret har sagt at det skal hentes inn en såkalt stjernespiller hvert år. Vent før det negative brer seg. Hadde det stått 01.03.07 hadde jeg og vært nervøs.

      Kommentar

      • BD
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2006
        • 1422

        #4
        Slik jeg ser det, er det hvertfall helt urealistisk at vi får en tropp like god som vi hadde ved sesongstart i fjor. Spesielt med tanke på at klubben signaliserer at de ikke har særlig med penger til spillerkjøp.

        Selvfølgelig håper jeg å se noen nye, litt mer kjente fjes, håper på forandring i reglementet om ikke-EU-spillere, at Rambekk blir, og at Koren skriver ny kontrakt osv.

        Men mye av dette høres desverre ganske usannsynlig ut i mine ører.

        Kommentar

        • BD
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2006
          • 1422

          #5
          Opprinnelig skrevet av Paddis
          Styret har sagt at det skal hentes inn en såkalt stjernespiller hvert år. Vent før det negative brer seg. Hadde det stått 01.03.07 hadde jeg og vært nervøs.
          Mister i alle disse spillerne, trenger vi to eller tre "stjernespillere" får å få en like bra tropp

          Kommentar

          • Bolsen3
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2004
            • 1061

            #6
            Litt tidelig å være så negativ, ja! Overgangsvinduet er vel såvidt åpnet? Mifsud er jeg ikke så redd for å miste, med Occean tilbake i godformen, og med Sundgot Myklebust, og muligens Diomade, og kanskje enda en spiss(?) så har vi nok folk til å gjøre mål! Mifsud er i mine øyne litt overvurdert, og vi trenger ikke holdningene hans! Jo, han er da god, men ikke i nærheten av samme betydning for spillet som Koren. Akkurat Koren tror jeg vi kommer til å savne veldig, men det er jo ikke 100% sikkert at han stikker enda! Tror også Khaled kan blomstre i en mer offensiv rolle! Drømmer om å se ham i flere og bedre skudd-posisjoner, den mannen har en fantastisk skudd-teknikk!

            Kommentar

            • KimFL
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2003
              • 1410

              #7
              Litt tidelig å være så negativ, ja! Overgangsvinduet er vel såvidt åpnet?
              Nope. Overgangsvinduet for norsk fotball "åpner" 15. nov. og varer til 31. mars.


              KimFL

              Kommentar

              • Håkon
                Medlem
                Hoffnarr
                • Nov 2006
                • 40

                #8
                Dette er å svartmale!

                Vi har kun så vidt avsluttet året, da må vi nok regne med at det kan skje både positive og negative ting på overgangsmarkedet for vår del. Men spennende blir det.

                Kommentar

                • MedlemNR35
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2004
                  • 905

                  #9
                  Tror ikke vi skal snakke om noe overgangstaper 2 dager etter sesongslutt..hehehe!

                  Vi får vente med å konkludere men det er klart at ting kunne vært bedre slik det er nå.

                  Kommentar

                  • Grusom B
                    Generalissimo Bellisimo
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6248

                    #10
                    Hvorfor kommer du med dette pisset nå? Sesongen er knapt slutt en gang, og det eneste dette bidrar til er å skape dårlig stemning og enda mere negative følelser. Kom tilbake med dette i mars om situasjonen er den samme(hvilket den ikke kommer til å være).
                    Ni principe ni rey...

                    D10S!

                    Kommentar

                    • e.d
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2005
                      • 688

                      #11
                      hjelper vel ikke å komme tilbake til dette i mars når det er nå spillere forsvinner. I mars kan vi jo bare si: jaha det var det. Nå kan vi jo kanskje litt påvirke det som skjer. Når vi sannsynligvis står uten Mifsud, koren, og nå Rambekk. og jeg tipper Sundgot forsvinner. Uansett forsvinner de 3 beste spillerne ¨våre og det er klart vi blir svekket.

                      Fugla må prøve å beholde samtlige spillere(unntatt Mifsud) og så investere i en eneste spiller og det bør være en god høyrebekk.
                      synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                      Kommentar

                      • kimmern
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jun 2005
                        • 1174

                        #12
                        at rambekk forsvinner ser jeg ikke på som det helt store probmemet faktisk, vi har erik bertheussen som fortjener noen sjangser etter å ha stort sett spillt på 2 laget hele sesongen uten å mokke(imotsetning til en annen som dro med halen mellom beina hjem til bodø), mener han kan bli bra hvis han får spilletid.

                        Kommentar

                        • e.d
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2005
                          • 688

                          #13
                          Rambekk har spilt solid, er et kapteinsemne vi trenger, og har etablert seg på landslaget. Tipper vi kan ha bruk for ham.
                          synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                          Kommentar

                          • Bolsen3
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2004
                            • 1061

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av KimFL
                            Nope. Overgangsvinduet for norsk fotball "åpner" 15. nov. og varer til 31. mars.


                            KimFL
                            Ok, trodde det var 1.nov! Så da blir denne tråden enda mer unødvendig med andre ord!

                            Kommentar

                            • HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6082

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av BD
                              Sannsynlig at vi står uten disse i forhold til forrige sesong: Wehrman, Koren, Mifsud, Rambekk, Andersson, Trond Olsen.
                              Nye fjes så langt: Ukjent islending, Husár (virker som et fornuftig kjøp)Danton (som ikke virker som noen god erstatter for Andersson), Diomande (Ikke-EU-spiller, men riktignok et stort talent).
                              Olsen vs Husar = Forbedring
                              Tror ingen er uenige her. ikke så lenge vi spiller 442 vaffal.

                              Andersson vs Danton/kali = ikke forbedring
                              Andersson spilte elendig den siste tida i lsk. Men han var viktig på dødballer og fortsatt bedre enn det danton har vist. Har stor tro på at kali kan bli like god som andersson neste år. Men har strengt tatt aldri sett kali spille, så det blir den blinde optimisten i meg som mener det.
                              Wehrman vs en eller annen = tja, blir vel litt svekka kanskje
                              Tror egentlig ikke wehrman drar. Om han drar bruker vi vel en annen som vi mener kan gjøre det bedre.

                              Mifsud vs Diomande/myklebust = forbedring.
                              Håper ikke mifsud er her neste år, tror andre spillere vil gjøre lsk til et mye bedre lag. Mifsud hadde vært utrolig fin å ha på benken og hive inn de siste 10 min. Men slik vil han kun bli brukt av en større klubb enn oss.

                              Rambekk vs ingen/vidar martinsen?? e.l.
                              Tror Rambekk er for dårlig for å være på landslaget. En helt ok forsvarer men ikke så mye mer. Tro ikke det er umulig å finne en som kan gjøre en bedre jobb enn han. Tror også vi får en bra pris for han nå ettersom han er inne i landslagsvarmen pga mangel på høyrebacker. Tror steffi blir bedre og bedre. trenger farta hansbak.

                              Koren vs Islendingen eller en annen/ mer spilletid til mouelhi i bedre rolle. = svekkelse

                              BLI KOREN!!!

                              Kommentar

                              • BD
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2006
                                • 1422

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av HSft
                                Olsen vs Husar = Forbedring
                                Tror ingen er uenige her. ikke så lenge vi spiller 442 vaffal.

                                Andersson vs Danton/kali = ikke forbedring
                                Andersson spilte elendig den siste tida i lsk. Men han var viktig på dødballer og fortsatt bedre enn det danton har vist. Har stor tro på at kali kan bli like god som andersson neste år. Men har strengt tatt aldri sett kali spille, så det blir den blinde optimisten i meg som mener det.
                                Wehrman vs en eller annen = tja, blir vel litt svekka kanskje
                                Tror egentlig ikke wehrman drar. Om han drar bruker vi vel en annen som vi mener kan gjøre det bedre.

                                Mifsud vs Diomande/myklebust = forbedring.
                                Håper ikke mifsud er her neste år, tror andre spillere vil gjøre lsk til et mye bedre lag. Mifsud hadde vært utrolig fin å ha på benken og hive inn de siste 10 min. Men slik vil han kun bli brukt av en større klubb enn oss.

                                Rambekk vs ingen/vidar martinsen?? e.l.
                                Tror Rambekk er for dårlig for å være på landslaget. En helt ok forsvarer men ikke så mye mer. Tro ikke det er umulig å finne en som kan gjøre en bedre jobb enn han. Tror også vi får en bra pris for han nå ettersom han er inne i landslagsvarmen pga mangel på høyrebacker. Tror steffi blir bedre og bedre. trenger farta hansbak.

                                Koren vs Islendingen eller en annen/ mer spilletid til mouelhi i bedre rolle. = svekkelse

                                BLI KOREN!!!
                                Tviler på at Kali blir. Kontrakta hans er snart ute og han har fått minimalt med sjanser.
                                Klubben har sagt at det ikke blir aktuelt å ha samme problemet med EU-spillere som i år. I år har vi hatt tre, snart har vi fire.

                                Kommentar

                                • Torolf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 9574

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av BD
                                  Tviler på at Kali blir. Kontrakta hans er snart ute og han har fått minimalt med sjanser.
                                  Klubben har sagt at det ikke blir aktuelt å ha samme problemet med EU-spillere som i år. I år har vi hatt tre, snart har vi fire.
                                  Det er ikke EU-spillere som er problemet, så hva har dette med franskmannen Kali å gjøre?

                                  Kommentar

                                  • Raskolnikov
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2005
                                    • 1453

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av e.d
                                    Når vi sannsynligvis står uten Mifsud, koren, og nå Rambekk. og jeg tipper Sundgot forsvinner.

                                    Fugla må prøve å beholde samtlige spillere(unntatt Mifsud) og så investere i en eneste spiller og det bør være en god høyrebekk.
                                    Hvorfor i all verden tror du Sundgot forsvinner? Det er vel neppe ønsket det står på i forhold til Robert Koren, men LSK har naturlig nok visse rammer man må holde seg innenfor. Etter det jeg har forstått har man allerede strukket seg svært langt for å beholde han. Så lenge Rambekk ikke en gang er et klart førstevalg er det helt greit å selge. For å hente nye spillere trenger vi kapital, noe også Fjørtoft presiserte. Mange er misfornøyde med at han er på vei ut, men har vi noe bedre valg? Er det noen andre spillere vi kan få en pen overgangssum for? Jeg tror nok vi kunne fått det for Occean, Riise og Kippe, men da foretrekker jeg at Rambekk forsvinner.
                                    Last edited by Raskolnikov; 07.11.2006, 18:42.
                                    Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                                    Kommentar

                                    • BD
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2006
                                      • 1422

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Torolf
                                      Det er ikke EU-spillere som er problemet, så hva har dette med franskmannen Kali å gjøre?
                                      Det var ment som to fosrskjellige punkter, begge som en kommantar til det jeg quota. At det var ikke-EU spillere jeg mente, tror jeg du forsto.

                                      Altså:

                                      *Tviler på at Kali blir. Kontrakta hans er snart ute og han har fått minimalt med sjanser.

                                      *Klubben har sagt at det ikke blir aktuelt å ha samme problemet med ikke-EU-spillere som i år. I år har vi hatt tre, snart har vi fire.

                                      Kommentar

                                      • emanem
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Aug 2006
                                        • 100

                                        #20
                                        Rambekk

                                        Hva tror dere vi får for rambekk?? maks 4-5 mill.

                                        Hva får vi kjøpt for 4-5 mill??
                                        Ingen som kan erstatte en norsk landslagsback for den prisen.

                                        Dette er som bruksverdien på en bil, så lenge bruksverdien er høyere enn den faktiske verdi så beholder man den.

                                        Anders er verdt godt over 10 mill i bruksverdi spør du meg.

                                        Og angående Sundgodt så håper jeg alle som vil selge han spiser sokka sine når han blir toppscorer neste sesong.

                                        Sundgodt er og blir en av de største i LSK sin moderne historie.

                                        Kommentar

                                        Working...