Hva med ledelsen?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mooph
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 1496

    #21
    Opprinnelig skrevet av m_skedsmo
    Kommer vi til å kjempe i toppen når vi mister så mange spillere uten å få inn noen nye?
    Nå er det vel heldigvis enda litt tidlig og konkludere...
    Fugla mot nye høyder

    Kommentar

    • m_skedsmo
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Aug 2006
      • 212

      #22
      Opprinnelig skrevet av mooph
      Nå er det vel heldigvis enda litt tidlig og konkludere...
      Hehe, joda, du har rett i det. Jeg håper selvfølgelig vi skal kjempe i toppen og ta hjem gullet neste sesong, men det er trist og se at solide profiler som har sørga for at vi har vært stabile nå forsvinner.

      Kommentar

      • Ballkunstneren
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2006
        • 780

        #23
        Fjøra på treninger!

        Opprinnelig skrevet av Gullars
        Jeg er rimlig sikker på at Fjørtoft gjør en glimrende jobb utad, dvs ut mot markedet, supportere, presse, spillerkjøp, talentspeiding osv osv osv osv,,, men jeg er også rimlig sikker på at han ikke gjør en så god jobb innad i gruppen, dvs ovenfor trenere, støtteapperat og spillegruppe.
        Jeg har sett fjøra på flere treninger og vil ikke si at han neglisjerer dette... Men han blir nok sett på som en litt overlegen og litt for leken person, men jeg håper de kan lære av han for han er den perfekte fotball spilleren. Jobber hardt, men ser lyst på livet og nyter det. Tenk om occean hadde gjort det... Da hadde han ikke knekt sammen som han gjorde i år...

        Møtte forresten occean på McDonalds på kjeller i dag og fettern min har fortalt meg at Uwe er fast kunde på strømmen... Matvaner folka

        Jeg vil heller si at Grønlund er over toppen og at vi trenger en ny en der. Noen ganger blir folk litt for komfertable i stillingen sin og da får man ikke så mange nye impulser...

        Kommentar

        • Øyvind
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2006
          • 292

          #24
          Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
          Jeg vil heller si at Grønlund er over toppen og at vi trenger en ny en der. Noen ganger blir folk litt for komfertable i stillingen sin og da får man ikke så mange nye impulser...
          Rykka vi ned i år eller? Nå skal plutselig alle i ledelsen byttes ut!

          Har du noe som bygger opp under denne synsingen? Grønlund er i mitt syn den beste klubben kan ha i den stillingen. Er det noen som er Mr. Lillestrøm er det vel han. Grønlund har også gjort en god jobb med å snu økonomien de siste årene, og vært sentral i utbyggingen av Åråsen Stadion.

          Synes det er i ferd med å ta litt av her..

          Kommentar

          • sniper
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 5254

            #25
            Opprinnelig skrevet av Øyvind
            Rykka vi ned i år eller? Nå skal plutselig alle i ledelsen byttes ut!

            Har du noe som bygger opp under denne synsingen? Grønlund er i mitt syn den beste klubben kan ha i den stillingen. Er det noen som er Mr. Lillestrøm er det vel han. Grønlund har også gjort en god jobb med å snu økonomien de siste årene, og vært sentral i utbyggingen av Åråsen Stadion.

            Synes det er i ferd med å ta litt av her..
            Grønlund har vel ikke så mye med økonomien å gjøre, ihvertfall ikke i LSK AS, da han jobber som daglig leder i klubben.

            Petter

            Kommentar

            • volla
              Medlem
              Bøffel
              • Mar 2005
              • 31

              #26
              Hadde Fjørtoft brukt dette nettet sitt så.
              Han er opptatt av å kjenne Rimi-Hagen, Reitan og andre finans og kultur-kjendiser, men jeg ser ikke at noen av disse er sponsorer av LSK. De sponsorene vi har er et resultat av godt langsiktig arbeide av markedsavdelingen til LSK. Fjørtoft jobber med andre ord ikke med sponsorene, bortsett fra når festtalene kommer.

              Av de spillerne han har hentet, er det vel bare Myklebust som er slekta hans hvor hans verdensomspunnende nett har gitt resultater.

              Han jobber i TV3, og det gir oss kanskje pr, men ikke i riktig setting?

              volla
              bydelen med sjel
              -volla
              Bydel med sjel

              Jeg har sesongkort for 2007, og jeg SPARER penger på det!

              Kommentar

              • Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

                #27
                Ekstremt off-topic, men må bare få kommentere signaturen din. Herlig!

                Kommentar

                • m_skedsmo
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Aug 2006
                  • 212

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av volla
                  Hadde Fjørtoft brukt dette nettet sitt så.
                  Han er opptatt av å kjenne Rimi-Hagen, Reitan og andre finans og kultur-kjendiser, men jeg ser ikke at noen av disse er sponsorer av LSK. De sponsorene vi har er et resultat av godt langsiktig arbeide av markedsavdelingen til LSK. Fjørtoft jobber med andre ord ikke med sponsorene, bortsett fra når festtalene kommer.

                  Av de spillerne han har hentet, er det vel bare Myklebust som er slekta hans hvor hans verdensomspunnende nett har gitt resultater.

                  Han jobber i TV3, og det gir oss kanskje pr, men ikke i riktig setting?

                  volla
                  bydelen med sjel
                  Enig, kjempebra

                  Kommentar

                  • Macho-Morten
                    Ikke KFL-styremedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 2687

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av m_skedsmo
                    Ja, to år på rad har vi vært stabile, men hva med neste år? Kommer vi til å kjempe i toppen når vi mister så mange spillere uten å få inn noen nye? To år er ikke så mye. Start rykka opp og var kjempesolide, for så å ha en dårlig sesong. Vi kan også havne der neste år.
                    To år er ikke mye, nei, men det er da vitterlig bare så lenge Uwe/Halle/Fjørtoft-troikaen har holdt på, så det er det vi har å gå ut fra. Og to år i toppen er mer stabilt enn vi noensinne hadde under Arne (8-4-6-2-7-7-7?), og da ser vi i hvert fall foreløpig ut til å ha hevet oss sportslig etter at de kom inn.

                    Angående neste sesong er ikke det tema her, men å hevde at vi ikke får inn noen nye blir litt tøvete. Mister vi Bob og Mifsud samt selger Rambekk sier det seg selv at nye vil komme til. Faktisk har vi allerede en ny spiller, lenge før "tåpeligsesongen" har begynt, og Diomande kan vel regnes som fugl han og. Og fortsatt er det fem måneder til seriestart.
                    Last edited by Macho-Morten; 08.11.2006, 17:47.

                    Kommentar

                    • Fritz
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2004
                      • 1033

                      #30
                      Enig i at Fjørtoft er PR-kåt, men med "kontaktnett" så menes ikke at Fjørtoft kjenner en haug med utenlandske spillere eller norske næringslivstopper. For alt vi vet har Fjørtoft god kontakt med agenter, klubbledere, speidere og andre i Europa som gir gode innspill i jakten på nye spillere.

                      Etter min mening blir det feil å skyte Fjørtoft for aktiviteten på spillermarkedet - har sjeldent opplevd et mer aggresivt LSK, enn under han.

                      Jeg er mer klar for å ta ham for de dårlige vitsene han lirer av seg på TV3, men det er en annen skål.

                      Kommentar

                      • volla
                        Medlem
                        Bøffel
                        • Mar 2005
                        • 31

                        #31
                        Som med agenten/speideren som fant Sapara til oss og tok han med til RBK?

                        volla
                        bydelen med sjel
                        -volla
                        Bydel med sjel

                        Jeg har sesongkort for 2007, og jeg SPARER penger på det!

                        Kommentar

                        • maxpayne
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 1267

                          #32
                          At Jan Åge Fjørtoft har et så stort kontaktnett??? For noe sludder. Nå kommer vel det ikke som noen overraskelse for noen at jeg mener Fjørtoft ikke holder mål som leder og gjennom de siste dagers overgangspekulasjoner og rot har han igjen bevist at det ikke akuratt er mellom øra det sitter. Kjeften er det derimot ikke noe i veien med, men det er ikke akuratt den LSK trenger om dagen. Han merker vel selv også at det begynner å bli litt for hett rundt øra når han må legge ut en melding på LSK.no der han så fint oppklarer ting. http://www.lsk.no/?did=9081483

                          Personlig blir jeg bare sittende med ennå flere spørsmål etter å ha lest den "oppklarende" meldingen fra Fjørtoft.

                          Kommentar

                          • Fritz
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2004
                            • 1033

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av volla
                            Som med agenten/speideren som fant Sapara til oss og tok han med til RBK?
                            Det jeg sier er at du og jeg vet lite om hva som foregår i kulissene. LSK er i alle fall på banen når det skjer noe - at agenten til til Sapara fikk et anfall av grådighet når onkel Rune dukket opp med sjekkheftet er ikke nødvendigvis noe man kan klandre Fjørtoft for.

                            På meg virker det som om Fjørtoft er veldig energisk og kreativ i jakten på nye spillere, og det gir jeg ham ha cred. for. That's it.

                            Kommentar

                            • volla
                              Medlem
                              Bøffel
                              • Mar 2005
                              • 31

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Fritz
                              Det jeg sier er at du og jeg vet lite om hva som foregår i kulissene. LSK er i alle fall på banen når det skjer noe - at agenten til til Sapara fikk et anfall av grådighet når onkel Rune dukket opp med sjekkheftet er ikke nødvendigvis noe man kan klandre Fjørtoft for.

                              På meg virker det som om Fjørtoft er veldig energisk og kreativ i jakten på nye spillere, og det gir jeg ham ha cred. for. That's it.
                              Kreativ skal han få. Sasa Radulovic-overgangen var så kreativ at ingen andre så den komme. Nå var det heller ingen som så når han dro heller så.

                              Eller hva med Lørenskoggutten som nylig ikke ble LSK-spiller fordi LSK ikke ville snakke med agenten hans?

                              Aner man et mønster? (jada, Flod er ikke guds gave til agent-bransjen)

                              Jeg savner en som Erlandsen i sine første år som LSK-trener. Sulten som få, og klarte å få en masse ut av ukjente og billige spillere. Kanskje Erlandsen vil være speider?

                              volla
                              bydel med sjel
                              -volla
                              Bydel med sjel

                              Jeg har sesongkort for 2007, og jeg SPARER penger på det!

                              Kommentar

                              • Fuglefar
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Aug 2006
                                • 202

                                #35
                                Slekta til fjøra

                                Opprinnelig skrevet av volla

                                Av de spillerne han har hentet, er det vel bare Myklebust som er slekta hans hvor hans verdensomspunnende nett har gitt resultater.


                                volla
                                bydelen med sjel
                                Syntes faktisk ikke at Fjøra kan lastes for M.Myklebust. De er riktignok søskenbarn, men en fantastisk spiss er han. Sikkert mange TL klubber som ville ha han i stallen. Komer sikkert til å spille mer nå som Mifsud forsvinner.
                                Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................

                                Kommentar

                                • KimFL
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2003
                                  • 1410

                                  #36
                                  At Jan Åge Fjørtoft har et så stort kontaktnett??? For noe sludder. Nå kommer vel det ikke som noen overraskelse for noen at jeg mener Fjørtoft ikke holder mål som leder og gjennom de siste dagers overgangspekulasjoner og rot har han igjen bevist at det ikke akuratt er mellom øra det sitter. Kjeften er det derimot ikke noe i veien med, men det er ikke akuratt den LSK trenger om dagen. Han merker vel selv også at det begynner å bli litt for hett rundt øra når han må legge ut en melding på LSK.no der han så fint oppklarer ting. http://www.lsk.no/?did=9081483

                                  Personlig blir jeg bare sittende med ennå flere spørsmål etter å ha lest den "oppklarende" meldingen fra Fjørtoft.
                                  Hvilket rot? Ikke så veldig utydelig det som har kommet fram i media akkurat. Klubben har takket ja til et tilbud fra Godset. Spilleren selv avgjør. Mifsud og Koren har blitt tilbudt nye kontrakter. Er da ikke så mye å misforstå det.

                                  Det er jo her på forumet ting misforstås....ting som oppstår pga en del løse rykter. Skal du skylde på kontaktnettet til Jan Åge for det og nå?




                                  KimFL

                                  Kommentar

                                  • Fritz
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2004
                                    • 1033

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av volla
                                    Kreativ skal han få. Sasa Radulovic-overgangen var så kreativ at ingen andre så den komme. Nå var det heller ingen som så når han dro heller så.
                                    Hæ? Alle så da at Radulovic tilførte stallen bredde? Nei, la gå; den var ikke pen, men så sier jeg heller ikke at Fjørtoft er perfekt.

                                    Rambekk, Myklebust, Riise, og Husar kan man neppe gi Fjørtoft juling for. Du må gjerne mene at alt Fjørtoft tar i blir til gråstein, og fortsette å kun trekke fram negative eksempler på hva han har fått til. Men jeg synes Fjørtoft alt i alt har gjort en god jobb med å hente spillere til Sportsklubben, og jeg håper han er såpass voksen at han lærer av de gangene han har gjort feil.

                                    Utganspunktet for diskusjonen var om det var grunnlag for mistillit mot jobben han har gjort som manager, og det mener jeg det langt i fra er - mulig jeg er enig med deg i april neste år, men inntil da lar jeg ham slippe unna.

                                    Kommentar

                                    • Fuglefar
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Aug 2006
                                      • 202

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                      At Jan Åge Fjørtoft har et så stort kontaktnett??? For noe sludder. Nå kommer vel det ikke som noen overraskelse for noen at jeg mener Fjørtoft ikke holder mål som leder og gjennom de siste dagers overgangspekulasjoner og rot har han igjen bevist at det ikke akuratt er mellom øra det sitter. Kjeften er det derimot ikke noe i veien med, men det er ikke akuratt den LSK trenger om dagen. Han merker vel selv også at det begynner å bli litt for hett rundt øra når han må legge ut en melding på LSK.no der han så fint oppklarer ting. http://www.lsk.no/?did=9081483

                                      Personlig blir jeg bare sittende med ennå flere spørsmål etter å ha lest den "oppklarende" meldingen fra Fjørtoft.
                                      Denna oppklaringa her er jo bare en bekreftelse på at klubben ikke har råd til nye spillere.
                                      Tilbake til gamle kjente sportsklubben med snever økonomi og gode spillere som forsvinner for hver sessong. Kommer aldrig til å klare å holde på noen klassespillere over tid. Dessverre.
                                      Faen også. Skal det aldrig lykkes helt her, eller blir vi i framtiden huska som klubben som nesten klarte det.
                                      Gang på gang

                                      :evil: :evil:
                                      Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................

                                      Kommentar

                                      • volla
                                        Medlem
                                        Bøffel
                                        • Mar 2005
                                        • 31

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av Fritz
                                        Hæ? Alle så da at Radulovic tilførte stallen bredde? Nei, la gå; den var ikke pen, men så sier jeg heller ikke at Fjørtoft er perfekt.

                                        Rambekk, Myklebust, Riise, og Husar kan man neppe gi Fjørtoft juling for. Du må gjerne mene at alt Fjørtoft tar i blir til gråstein, og fortsette å kun trekke fram negative eksempler på hva han har fått til. Men jeg synes Fjørtoft alt i alt har gjort en god jobb med å hente spillere til Sportsklubben, og jeg håper han er såpass voksen at han lærer av de gangene han har gjort feil.

                                        Utganspunktet for diskusjonen var om det var grunnlag for mistillit mot jobben han har gjort som manager, og det mener jeg det langt i fra er - mulig jeg er enig med deg i april neste år, men inntil da lar jeg ham slippe unna.
                                        Riise, Rambekk, Myklebust kan man ikke klage på, det har du rett i. Husar vet jeg fortsatt ikke noenting om. Vi får håpe det utenomsportslige apparatet får han i sving i Norge, slik at han ikke mistrives og vil hjem.

                                        Uansett, blir spennende å se hva de begrunner salget av Rambekk med, når vi har en kaptein som holder et mediokert nivå som mange heller ville ha sett blitt solgt.
                                        Eller hvilken begrunnelse man har får at man gir Mifsud et kontraktsforslag, enda han er sterkt mislikt av egne medspillere, samt har en rimelig dårlig standing i fansen.

                                        Skal man beholde de mislikte og selge de godt likte? Det lover jo bra for samholdet i LSK.

                                        volla
                                        -volla
                                        Bydel med sjel

                                        Jeg har sesongkort for 2007, og jeg SPARER penger på det!

                                        Kommentar

                                        • chrissp
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2004
                                          • 2403

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av volla
                                          Uansett, blir spennende å se hva de begrunner salget av Rambekk med, når vi har en kaptein som holder et mediokert nivå som mange heller ville ha sett blitt solgt.
                                          Eller hvilken begrunnelse man har får at man gir Mifsud et kontraktsforslag, enda han er sterkt mislikt av egne medspillere, samt har en rimelig dårlig standing i fansen.

                                          Skal man beholde de mislikte og selge de godt likte? Det lover jo bra for samholdet i LSK.
                                          Får man noen millioner for Rambekk, er det et helt greit salg. Nå verserer det i tillegg rykter i media om at pengene vil gå til å beholde Koren. Om det er tilfelle vet jeg ikke, men hvis det skulle lykkes, er det veldig bra.

                                          Rambekk kom også gratis, og da å få gode penger for ham, er en god deal. Rambekk er ikke uerstattelig....

                                          Med Mifsud generaliserer du kraftig. Det er RYKTER som sier at han er mislikt blant spillerne, og da ikke blant alle. Blant KFL er det også delte meninger om Mifsud, så ikke bruk det som et argument.

                                          Selv har jeg delte meninger om Mifsud sine kvaliteter, men mener det likevel ville verdt en styrke for klubben hvis han forlenger.
                                          Bølerkanaris

                                          Kommentar

                                          Working...