Fine takter av Per Berg angående offensiv satsing

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

    Fine takter av Per Berg angående offensiv satsing

    Etter en skuffende sesong er det oppløftende å høre Per Bergs tanker om fotball (ref. nyhetstråden).

    Han er skuffet over årets sesong, både tabellmessig og ikke minst spillemessig. Han er diplomatisk i sine uttalelser, men jeg tolket dette dithen at sportslig utvalg kommer til å jobbe for en mer offensiv spillestil, og mindre fokus på å legge seg bakpå neste sesong.

    Også hyggelig å høre at han ønsker seg en spillende stopper (som undertegnede har etterlyst flere ganger tidligere, bl.a. http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ght=spillende). Da virker et salg av Rambekk fornuftig all den tid han, PSA og Kippe er veldig like på mange måter. Ingen er særlig spillende.

    Uttalelsene fra Berg er de mest positive jeg har hørt på lenge. Angrep er det beste forsvar, og med en offensiv satsing tror jeg det er mulig med en bedre sesong neste år.
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

    #2
    Opprinnelig skrevet av BennyLem
    Også hyggelig å høre at han ønsker seg en spillende stopper (som undertegnede har etterlyst flere ganger tidligere, bl.a. http://www.kanari-fansen.no/debatt/showthread.php?t=3729&page=3&highlight=spillende). Da virker et salg av Rambekk fornuftig all den tid han, PSA og Kippe er veldig like på mange måter. Ingen er særlig spillende.
    Leser du uttalelsene til Per en gang til, finner du følgende:
    - En Erik Hoftun-type i LSK-forsvaret?
    – Gjerne det. Han var god på den biten. Jeg mener også vi har typer i laget som kunne gjort det samme.

    Ergo ønsker han seg ikke en spillende stopper, han mener vi har en. Jeg kan dog ikke forstå at han mener noen annen enn Rambekk. Han har tross alt spilt mesteparten av karrieren sin på midtbanen og er den av stopperne med best teknikk og spilleforståelse.
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

    Kommentar

    • sniper
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 5254

      #3
      Opprinnelig skrevet av Rønnern
      Leser du uttalelsene til Per en gang til, finner du følgende:
      - En Erik Hoftun-type i LSK-forsvaret?
      – Gjerne det. Han var god på den biten. Jeg mener også vi har typer i laget som kunne gjort det samme.

      Ergo ønsker han seg ikke en spillende stopper, han mener vi har en. Jeg kan dog ikke forstå at han mener noen annen enn Rambekk. Han har tross alt spilt mesteparten av karrieren sin på midtbanen og er den av stopperne med best teknikk og spilleforståelse.
      Men sportslig utvalg har vel godkjent salg av han? Da mista jeg tråden igjen.
      Kippe er definitivt ikke den spillende stopperen.

      Petter

      Kommentar

      • Grusom B
        Generalissimo Bellisimo
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6248

        #4
        Jeg får vel moderere tidligere uttalelser om deg litt, benny, for her er vi faktisk hundre prosent enige. En spillende stopper er akkurat hva vi trenger, men hvor denne skal komme fra aner jeg ikke. Vi trenger å få bedre struktur i angrepsspillet, noe a la hva vi hadde i fjor, da jeg følte at ting fløt en god del bedre enn hva det har gjort i år, med mye forutsigbart spill og tullball. Samtidig tror jeg Myklebust er nøkkelen for å rette på mye av dette, da har vi plutselig to spisser som spiller på lag med andre fra start, i forhold til i år.
        Ni principe ni rey...

        D10S!

        Kommentar

        • BennyLem
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 2902

          #5
          Opprinnelig skrevet av Grusom B
          Jeg får vel moderere tidligere uttalelser om deg litt, benny, for her er vi faktisk hundre prosent enige. En spillende stopper er akkurat hva vi trenger, men hvor denne skal komme fra aner jeg ikke.
          Og da kan jeg være så høflig at jeg kan moderere tilbake. Helt enig i at det blir vanskelig å få tak i en slik type, spesielt i Norge. Selv i europeisk sammenheng er dette en sjelden type spiller.

          Afrika har vi forsøkt med, uten hell. En slik spiller, til en overkommelig pris, tror jeg må hentes i Sør-Amerika, men da har vi fort EØS- og språkproblemer.

          Som Rønnern påpeker, er Rambekk den mest spillende vi har. Men, skal han selges, så må en erstatter på plass.
          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

          Kommentar

          • Henrik
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2006
            • 2110

            #6
            Det han sier tolker jeg ikke akkurat som en tillitsserklæring til Røsler...

            Kommentar

            • Grusom B
              Generalissimo Bellisimo
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6248

              #7
              Tror ikke du skal tolke det altfor mye den veien. Uwe har et uttalt mål om å spille mer på bakken og mer attraktivt, men med det spillermaterialet vi har hatt, kanskje mest på venstrevingen og i forsvar, har gjort dette vanskeligere enn hva det hadde behøvd å være. Personlig har jeg stor tro på at med Myklebust og Husar på laget vil vi oppnå større struktur i laget, og dermed mer uforutsigbarhet. Det har jo ikke vært vanskelig å forstå for motstandere i år at vi enten slår langt, spiller koren eller riise. Samtidig tror jeg ikke Koren er så ekstremt viktig for laget som alle skal ha det til. Javel, han er en fantastisk fotballspiller, og både scorer og skaper mål, men se på det faktum at han har nest flest avslutninger i serien, så gir det et litt annet bilde som tydelig reflekterer at vi med letthet kunne hatt et mer effektivt og bedre offensivt spillemønster med en mindre dominerende spiller i hans rolle(jeg vil svært gjerne se kalle få prøve seg i denne posisjonen, tror han ville vokse enormt på det). Har inntrykk av at gutta våre alltid prøver å finne Koren, og at dette sakker ned spillet vårt.

              Benny: Jeg er også av den oppfatningen at Anders er den lett mest spillende stopperen vi har, og synes det er synd om vi lar ham gå, i alle fall til spottprisen det ser ut til at vi får. Tenk på Jalland, da han gikk til Rubin Kazan. Fikk ikke søpla 4.5 mill for ham? Jeg tror ikke jeg er for drøy når jeg sier at Rambekk er en ekstremt mye bedre spiller enn ham, og at vi dermed burde prøve å få en lignende eller høyere sum for ham om vi i det hele tatt burde la ham gå.
              Ni principe ni rey...

              D10S!

              Kommentar

              • gamle-perta
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2418

                #8
                Opprinnelig skrevet av Henrik
                Det han sier tolker jeg ikke akkurat som en tillitsserklæring til Røsler...

                Ikke overdramatiser dette.

                LSK er ingen verna bedrift, eller en offentlig bedrift for den saks skyld.
                Den forsikte evalueringen Per Berg kommer med er jo slik man opplever i alle privat bedrifter hver eneste dag.
                Og de fleste av oss for beholde jobben, selv etter mye tøffere kritikk enn dette.

                Dette må Rösler tåle, og han må lytte til det.

                For i motsetning til de fleste andre fotballinvestorer, så har jo Per Berg en solid fotballfaglig forankring.

                Og takk for det.

                Mvh
                Gammer´n
                Mvh
                Gammer´n (Per T)

                Kommentar

                • Henrik
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2006
                  • 2110

                  #9
                  Tenkte egentlig mer på dette:

                  "– Er Uwe Rösler rett mann til å gjøre den jobben videre?
                  – Uwe har kontrakt ett år til. "


                  Syns det er noe underlig at han på direkte spørsmål om treneren er den rette for klubben ikke svarer bekreftene på det...

                  Kommentar

                  • maxpayne
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2006
                    • 1252

                    #10
                    Herlig Per Berg. Som om jeg skulle sagt det selv

                    Kommentar

                    • kissi_Fjellhamar
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • May 2005
                      • 69

                      #11
                      Enig med Berg, men dessverre håpløst taktisk av han!

                      personlig er jeg helt enig med per berg i de tingene han sier. jeg synes også det er helt riktig og absolutt på sin plass å kommunisere ut at han ikke er fornøyd. han er tross alt klubbens ene eier og hans ambisjonsnivå er viktig for alle berørete parter; fans spillere, media, sponsorer og trenere/lagledere.

                      når det er sagt syns jeg det er meget uklokt å svare såpass "grått" på spørsmål omkring Røsslers tillitt. Her burde han støttet treneren og sagt et ubetinget ja, uansett om dette var tilfellet eller ikke. En trener skal også motiveres til innsats og trenerens arbeidsinnsats påvirkes naturligvis også av tillitt. (Røsler er kun ett menneske han også selv om man av og til skulle trodd noe annet). ved å svare slik i den mediaverden vi befinner oss i er grunn nok til å skape usikkerhet, internt som eksternt.

                      har by the way tidligere ettersøkt en mer profilert per berg i medier og andre fora nettopp for at han skal kunne gi tilbakemelding om klubbens ambisjoner etc fremover.
                      De gule og de svarte, de store og de sterke, Kanarigutta på topp!

                      Kommentar

                      Working...