Olafsson rett mann som KFL-leder?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • InZane_Mungsgård
    Juniormedlem
    Bøffelpromp
    • Mar 2006
    • 12

Olafsson rett mann som KFL-leder?

Det har vært en del fokus i pressen de seneste ukene om de ulike TL klubbenes supporterledere. De har blitt kritisert for mye sutring og manglende fotballforståelse. Jeg skal ikke begi meg inn på å kommentere Olafssons fotballforståelse. Han holder ihvertfall med rett lag. Derimot synes jeg det er veldig uheldig at han hevder å snakke på vegne av 90% av kanarifansen når han ønsker at Mifsud ikke eksisterer. En avstemming her inn på forumet tyder på at fordelingen er 50/50 og jeg har full forståelse for at MM uttalelser er provoserende for alle med hjertet i LSK. Men likevel må vi vel bare akseptere at fotballen anno 2006 består av spillere som hovedsaklig spiller for seg selv og ikke kommer til å kun spille for en klubb i hele sitt liv. All honnør til dem som gjør det, men de er i mindretall. Når det gjelder LSK så mener jeg at det viktigste er at vi har så gode spillere som mulig og for meg er MM en av TL beste spillere. Synd at vår leder er mer opptatt av hvordan enkelte spillere håndterer media, istedet for å se på hva de leverer på banen. Hvis Koren skulle gå til en annen norsk klubb (Gud forby!) så er vel ikke lojaliteten hans noe bedre. Lurer på hva Olafsson ville gjort hvis han ble tilbudt 600.000 mer i lønn hos konkurrenten, hvis han da har en jobb?

Forza fugla!

InZane Mungsgård
    Last edited by InZane_Mungsgård; 10.11.2006, 13:07.
  • Ketil Cantona
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6813

Svarer bare enkelt - JA det er han, han gjør nemlig en glittrende jobb.

Det hele begrunnes med at Mifsud kun spiller der det er penger og har annonsert siden tidlig sommer at han ønsker seg vekk. Nå etter Lyn kampen begraver han øksa og vil ha et tilbud. Mener du at han skal gå ut i beste sende tid for å spy ut at tilbudet var for dårlig??? Mifsud er og blir et egoistisk ras.h..

La han stikke!

Kommentar

• inZane
      Medlem
      Møteplager
      • Feb 2004
      • 77

Ikke bare Mifsud som uttaler seg dumt...

Ja Petter; jeg håper du som mange før deg har blitt utsatt for "feilsitering". Selv om jeg ikke er i den aller hardeste kjernen av KFL så omgås jeg mange med sitt hjerte i Lillestrøm. Flere av de er tidvis frustrerte over Mifsuds uttalelser, men ingen av de sliter med å gjenkjenne hvilken kvalitet han bidrar med til LSK og samtlige håper han blir værende i klubben.

Med slike uttalelser som gjengis i pressen i dag så ville jeg fått enda en grunn til å vurdere andre norske klubber hvis jeg var Mifsud. Får håpe vi slipper å se han score hat-trick på Åråsen i 2007 i en rød, svart-hvit eller blå-hvit drakt...
      Mvh Christian
      inzane@bluezone.no

Forza Fugla!!

Kommentar

• Jens
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Mar 2004
        • 157

Petter skrøyt på fulga en spiss på 4års kontrakt her om dagen..så helt i orden er'n ikke..
        I'd rather have a bottle in front of me
        than a frontal lobotomy.

Kommentar

• KimFL
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2003
          • 1410

Opprinnelig skrevet av Paddis
          Svarer bare enkelt - JA det er han, han gjør nemlig en glittrende jobb.

Det hele begrunnes med at Mifsud kun spiller der det er penger og har annonsert siden tidlig sommer at han ønsker seg vekk. Nå etter Lyn kampen begraver han øksa og vil ha et tilbud. Mener du at han skal gå ut i beste sende tid for å spy ut at tilbudet var for dårlig??? Mifsud er og blir et egoistisk ras.h..

La han stikke!
          Er det så unormalt da? At spillere går dit penga er, mener jeg....det er jo slik fotballen er. Alle vil jo tjene mest mulig. Slik er det vel i arbeidslivet generelt. Hadde lett bytta jobb jeg og....hvis lønna hadde blitt dobla.

Mifsud har da hele tida vært ganske ærlig på akkurat dette, selv om han har hatt noen klønete opptredener på tv. Slik jeg ser det, så synes han tilbudet er for dårlig. Greit nok, da er det vel bare å finne seg noe annet å gjøre da.

KimFL

Kommentar

• morten
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 2156

Kan jo hende han begraver stritsøksa på tv2sporten så Mifsud kan skrive under ,for så å forsvinne dagen der på ..Ingen er perfekte..Men jeg tror nok Petter gjør en god jobb for kfl..
            Badekar
            http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• Henrik
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2006
              • 2110

Mener det var en meget uheldig uttalelse til pressen han hadde angående Mifsud, men det betyr ikke at jeg mener han bør gå av. Alle gjør feil...

Kommentar

• christoffer
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2004
                • 326

Stiller meg 100% bak uttalelsene til Petter!

Kommentar

• Totti21
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3501

Han snakker jo tross alt om sitt inntrykk av saken. Ingressen sier at lederen for Kanarifansen, Petter Olaffsson, er mektig lei Michael Mifsud. Ikke at alle i kanarifansen er det. Han sier også seinere "mitt inntrykker at forholdet nå er 90/10"
                  Han utrykker jo bare sin mening, og selvom det er enkelte her inne som driter i at Mifsud setter klubben i et dårlig lys ved å komme med usmakelige uttalelser hele tiden, så er det ganske mange som er lei hele typen.

Og jeg synes det er fair nok at Mifsud går dit han får penger, men han trenger ikke stå å si det ut i media på den måten. Det kan tas internt på kontoret til Fjøra. Det både setter klubben, og ikke minst han selv i ett dårlig lys ovenfor andre interesserte klubber. Jeg hadde som trener aldri tatt imot Mifsud om jeg hadde fått han slengt etter meg engang. Så for min del kan han godt spille for (p)enga eller Brann, fordi jeg tror ikke de klubbene blir noe bedre med han uansett.

Kommentar

• Smukken
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2004
                    • 720

Jeg støtter Petter.......... Mifsud er uten integritet.
                    Last edited by Rønnern; 10.11.2006, 16:30.
                    Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

Kommentar

• Hexaphim
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 2830

Opprinnelig skrevet av InZane_Mungsgård
                      En avstemming her inn på forumet tyder på at fordelingen er 50/50 og jeg har full forståelse for at MM uttalelser er provoserende for alle med hjertet i LSK.
                      Det hører med til historien at mange av disse stemte før Mifsuds uttalelser på TV2.

Og Jens, nå må du slutte med det gnålet ditt. Petter hadde en kilde som han trodde var pålitelig, noe den tydeligvis ikke var. Man kan diskutere om det var lurt av ham å hinte om det på forumet eller ikke, men noen skade har det da virkelig ikke gjort.

Kommentar

• Raskolnikov
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 1453

Stiller meg 100% bak Petter Olafsson sine uttalelser. For meg er det ikke greit at en spiller håner klubben på den måten jeg oppfatter Mifsud gjør. Til dere som gjerne ser Mifsud med videre: Hvor går grensa? Selv om jeg uansett ikke vil ha med Mifsud videre, hva er logikken i at dette utspillet får noen betydning? Mifsud latterliggjorde jo på riksdekkende tv LSKs siste tilbud. Da nytter det ikke å komme med at denne uttalelsen skremmer han bort.

Fjørtoft har rett; LSK er en stolt klubb! Mifsud får finne en klubb uten stolthet.
                        Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• Jens
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Mar 2004
                          • 157

Her ska're gnåles..
                          I'd rather have a bottle in front of me
                          than a frontal lobotomy.

Kommentar

• brisbane-kanaris
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2006
                            • 598

Opprinnelig skrevet av InZane_Mungsgård
                            Lurer på hva Olafsson ville gjort hvis han ble tilbudt 600.000 mer i lønn hos konkurrenten, hvis han da har en jobb.
                            Nå kan vel ikke en "vanlig" jobb sammenlignes med fotballproffer. Hvis du jobber i kassa på statoil, kommer det da 5000 halvfulle menn innom hver søndag ikledd statoil-trøyer for å se deg i aksjon?

Jeg er forøvrig enig i Olafsson's uttalelser, og jeg er dritt lei holdningen til Mifsud. Skal man spille for Sportsklubben må man som Fjøra sier ha hjerte for klubben. Egoister og primadonnaer som Mifsud kan hjelpe klubben i det kortsiktige, men vil ødelegge kollektivet i det langsiktige.

Å ikke ha en assist som spiss gjennom en hel sesong sier vel det meste. give me ball, i score. Etter min mening så har ikke Mifsud mye å gjøre i Sportsklubben lenger. Sats heller på Myklebust.

Kommentar

• emilas
                              Juniormedlem
                              Ferskenpels
                              • Sep 2006
                              • 6

Syntes mange av kanarifansen representanter viser lite forståelse for spillet fotball i sine uttalelser..

Kommentar

• emanem
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Aug 2006
                                • 100

normalt?

Det er mye her i verden som er normalt, men det trnger ikke bety at man sakl godta det og at det er slik ting skal være.

Syntes Fansen har blitt meget bra og fått nye dimmensjoner på de siste o årene.

Støøter utsagnet til Petter fullt ut.

Kommentar

• chrissp
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2004
                                  • 2403

Det er jo rimelig utrolig da å stille spørsmål om Petter er rett mann etter kun en uttalelse. Jeg mener uttalelsen til Petter er helt i orden, og han har rett når han nevner forholdet er 90/10.

Samtidig; å være leder for KFL evalueres ikke bare i forhold til mediene. Petter har gjort, gjør og vil helt sikkert fortsette å gjøre en glimrende jobb for KFL. Hele styret for den del.

Tåpelig tråd...

Og en annen ting: Fryktelig mange nye "fjes" her inne med sterke meninger, rykter og både det ene og andre. Hyggelig med nye brukere på forumet, men hvorfor så mange nye i disse tider? Jeg bare lurer....og har mine teorier...
                                  Bølerkanaris

Kommentar

• brisbane-kanaris
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2006
                                    • 598

Opprinnelig skrevet av emilas
                                    Syntes mange av kanarifansen representanter viser lite forståelse for spillet fotball i sine uttalelser..
                                    kan du utdype? hvis du snakker om "spillet fotball" i den forstand at det kun er tre poeng som gjelder i hver kamp, uansett hvordan laget spiller og hvordan enkeltspillere oppfører seg har du en helt annen fotball-forståelse enn det jeg har. Som Per Berg sier vil jeg heller vinne sølv og spille bra fotball enn å vinne gull og spille rævafotball.
                                    kvitter vi oss med Mifsud, kvitter vi oss i mitt syn med et problem. Ja, han scorer mål, men lager desto mer problemer rundt Sportsklubben med alle sine tåpelige uttalelser og han kan være en kjerne til uroligheter i spillergruppa, noe som kan få større konsekvenser.

Hvorfor har han spilt så bra i år i motsetning til tidligere? det er vel en tydelig sammenheng med at han kan gå som bosmanspiller til en bedre betalt klubb etter sesongen. Neste år kvalifiserer han seg sikkert mer til å spille rollen som en av de syv dvergene enn å spille som spiss i og med at han da har sikra gryna og ingenting å spille for lenger.

fotball handler ikke kun om å få lærkula i motstanderens mål, men også om å blø for klubben og å sette kollektive i fremste rekke.

Kommentar

• MoBee
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2004
                                      • 958

Syns dette er helt ok jeg. Det er en spiller som er fryktelig usympatisk i uttalelsene om klubben og ikke om at en spiller vil dit penga er...

Kommentar

• mr.Jordbakke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3845

Jeg sier meg 100% med Petter! Nok er nok, jeg ønsker ikke lenger å se Mifsud i LSK-drakta. Den drakta betyr alt for mye for meg til at en klovn som Mifsud skal få bære den!
                                        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
                                        Mr.Jordbakke

Kommentar

Working...