Oddsselskapet bet365 tipper 2007-sesongen

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

Oddsselskapet bet365 tipper 2007-sesongen

Bet365 tipper fugla på sølvplass i 2007 (men jeg er ikke imponert over analysene deres). Her er pressemeldingen:

"Årets seriemester, Rosenborg, er favoritt til å vinne serien også i 2007. Etter den svake vårsesongen har Rosenborg nå gjort flere smarte organisatoriske grep, og det viktigste er kanskje å ha slanket stallen, slik at det har blitt mindre kniving om plassene. Laget har fått mer kontinuitet, og spillerne har vokst med oppgavene. Spesielt har Steffen Iversen vokst seg stor utover høsten, han var kanskje enkeltspilleren framfor noen som utgjorde det lille ekstra Rosenborg trengte for å vinne gullet. Andre spillere bør også nevnes. Evige unge Roar Strand er en uunnværlig løpsmaskin for laget, nyinnkjøpte Marek Sappara har vist seg å være en veldig god investering, og Alexander Tettey har fått sitt endelige gjennombrudd i Tippeligaen.Det kom som en stor overraskelse på alle at Høgmo ble sykemeldt, men Rosenborg klarte å holde roen. Knut Tørum tok over treneransvaret, og han har sørget for at Rosenborg har funnet tilbake til gullformelen som preget laget under trener Eggen på 90-tallet. Det kan bli vanskelig å stoppe Rosenborg i 2007-sesongen. Bet365 tror at Rosenborg vil fortsette den gode utviklingen og at de vil ta et nytt seriegull i 2007.

Lillestrøm var et svært solid lag på vårparten i 2006, men en svak høstform har ført til at laget har rotet bort veldig mange poeng og mistet gullet. Olivier Occean slo ikke helt gjennom, på tross av at han viste meget gode takter i Royal League. Med en Occean i form, hadde LSKs sjanser for å ta gull i 2006 vært meget gode. LSK har en meget god trener i Uwe Røsler og en karismatisk sportslig leder i Jan Åge Fjørtoft. På spillersiden har LSK Tippeligaens kanskje beste midtbanespiller, nemlig Robert Koren, og de har en veldig dyktig angriper i Michael Mifsud. Scoringsmaskinen Arild Sundgot og hurtige Magnus Myklebust er gode angrepsalternativer som viser at LSK er godt forspent på angrepsplass. Bet365 tror LSK kan bli en stor utforderer til gullet dersom de klarer å holde på sentrale spillere som Koren og Mifsud.

Brann hadde klare ambisjoner om gull i sesongen 2006, men måtte nøye seg med sølv. Det ble i 2006 kjøpt inn kvalitetsspillere, som Ardian Gashi fra Vålerenga og Eirik Bakke fra Leeds, men ingen av disse har imponert nevneverdig etter overgangen i høst. Bengt Sæternes har vært altfor ustabil etter overgangen til Brann og må begynne å score flere mål om Brann skal ha ambisjoner om å ta gullet. I tillegg til dette vil to av lagets beste spillere etter all sannsynlighet forsvinne ved årsskiftet. Skottene Robbie Winters og Charlie Miller har spilt en svært viktig rolle for Branns framgang de to siste årene, de har utgjort den kreative delen av lagets spill. For at Brann skal kunne ha forhåpninger om å ta gull i 2007, er det avgjørende at de klarer å hente inn dyktige erstattere for disse spillerne. Bet365 har under sesongen 2006 stilt spørsmålstegn til om trener Mons Ivar Mjelde er god nok nok til å lede et lag som Brann. Tidligere sportslig leder Per Ove Ludvigsen mente laget ikke utnyttet sine sportslige ressurser til fulle og at Mjeldes trenerkontrakt ikke burde bli forlenget. Helt på tampen av sesongen valgte Ludvigsen å trekke seg, enda et klart tilbakesteg for sportsklubben Brann. Bet365 mener Mons Ivar Mjelde ikke har nok kapasitet til å lede Norges kanskje beste mannskap. Spilleselskapet tror Brann har enda en skuffende sesong i vente, og de spår bronse til Brann i 2007 og en mulig fratredelse av Mons Ivar Mjelde i løpet av 2007-sesongen.

Årets outsider 2007 er Start. Dersom de klarer å ta steget helt til topps, vil det være med små marginer. Selv om de oppnådde et bedre resultat i 2005 enn i år, har Stig Inge Bjørnebye med mannskap likevel tatt et skritt i riktig retning denne sesongen. Laget viser nå mer modenhet, og bet365 tror de vil bli et stabilt topplag i Norge i tiden framover. Forutsetningen for dette er at Start beholder to av spillerjuvelene sine, Kristoffer Hæstad og Fredrik Strømstad. Sportslig leder Erik Soler har annonsert forsterkninger foran 2007-sesongen, og dette kan fort bli det lille ekstra Start behøver for å stabilisere seg i norsk toppfotball. Bet365 mener Start vil kjempe om medalje i 2007, og at de til og med kan ta gullet, hvis de får de rette forsterkningene før 2007-sesongen,.

Spilleselskapet bet365 tror Rosenborg vil ha en fortsatt framgang i 2007 og at de vil ta seriegullet knepent foran Lillestrøm. Bet365 tror videre at Brann vil bli en av skuffelsene neste sesong, de mener laget kun kan klare en bronse fordi trener Mons Ivar Mjelde ikke klarer å få ut det maksimale av det som på papiret burde være Norges beste lag. Årets outsider og friskus vil bli Start. Det meste tilsier at Tippeligaen vil bli minst like spennende i 2007 som i årets sesong, så det er bare å begynne å glede seg til sesongstart 2007."
  • Seb.R
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 4159

Så og si enig med spåinga. Rosenborg blir neppe svakere enn det de var i år, Brann tror jeg går på en smell, og Start har også vist gode takter i år. Spesielt etter trenerskiftet. Men helt øverst havner revansjesugne Lillestrøm med spissduoen Myklebust og Occean. Begge med 20 mål!
    www.sebastianramsland.com
    www.twitter.com/sebramsland

Kommentar

• veiron
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6267

Jeg er redd for at vi må tåle mange år med nye trønderske triumfer dessverre... De har gjennomført generasjonsskiftet sitt og vil neppe bli svakere fremover. I tillegg har de penga...

Kommentar

• P0P_Corn
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Apr 2004
        • 181

rbk

litt uenig i at rbk har gjennomfør generasjonsskiftet...ser du på forsvaret dems har de vel omtrent ingen under 33 år der? I dagens lag er det vel bare Dorsin som kan anses som fremtiden. Koppinen er jeg ikke sikker på hvor gammel er, men strand,riseth,kvarme og basma er ikke akkurat ung gutter lenger. Samtidig har de en relativt nykomponert midtbane og er MEGET avhengige av ivers på topp. Tror er LAG som lillestrøm, hvor man nå har et innøvd mønster som stadig utbedres, spillere som har spilt sammen i flere år, med noen spennede tilskudd, kan være en seriøs kandidat til gullet. Vinner vi 3-4 kamper mer enn i år så er vi der!

Kommentar

• Jan Banan
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2004
          • 809

Jeg hadde uansett ikke satset noe som helst på Lillestrøms plassering på tabellen før Mifsud og Koren forsvinner. Mye høyere odds for gull da!
          - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

Stuart Baxter har forstått det.

Kommentar

Working...