Hvem vil du skal trene LSK neste år?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Matti
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2005
    • 895

    #21
    Klager ikke på spillestil, dog må jeg stille spørsmål ved noen taktiske disposineringer enkelte ganger. Mentaliteten derimot er helt på trynet. Trodde disiplin og mentalitet var de få gode sidene ved Røsler, men han har jo bevist gang på gang at han ikke behersker noen av delene. 11 mann i forsvar og utdriting av klubbens beste spiller på riksdekkende TV sier sitt. Koren nevnte også at det ble vanskelig å skrive ny kontrakt med Lillestrøm pga. at han aldri vil kunne tilgi Røsler for det han sa.

    Kommentar

    • heidar
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2004
      • 2129

      #22
      Hylekoret som roper på Tom Nordlie, har jeg aldri forstått meg på, siden han vel aldri har hatt ansvaret for ett forventet topplag. Sånn sett er det lettere med suksess i f.eks. Start, der "suksessen" ville vært å holde plassen. At han ikke klarte å føre de til gull, taler vel ikke til hans fordel...

      Der Uwe og Gunnar har min fulle støtte, og jeg håper de blir i klubben mange år fremover. Kontinuitet er viktig, og så lenge vi ser tydelige tegn på at klubben utvikler seg og etablerer seg i toppen, er det godt nok. Ingen vinner serien hvert år, andre storlag som Liverpool og Inter har heller ikke gjort det siden 1989. Man trenger tid for å bygge opp et solid mannskap. Sir Alex Ferguson brukte 7 år på å føre United til seriegull, men det er sannsynligvis få United-supportere som angrer på at de ikke byttet han ut...
      En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

      Endelig er mørketida over.

      Kommentar

      • Rønnern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6690

        #23
        Opprinnelig skrevet av maxpayne
        hahahaha. Merkelige greier dette her med at Rösler er så poppis blant kanarifansen. Blant resten av det nokså fotballkyndige publikum på Åråsen er nok ikke Röslers stjerne like stor.
        Dersom du er en representant for det fotballkyndige publikummet på Åråsen, sier ikke det mye. Eller jo, det sier veldig mye...
        Mvh Ronnie "The Runner"
        LSK for alltid

        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

        Kommentar

        • Matti
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2005
          • 895

          #24
          Opprinnelig skrevet av heidar
          Hylekoret som roper på Tom Nordlie, har jeg aldri forstått meg på, siden han vel aldri har hatt ansvaret for ett forventet topplag. Sånn sett er det lettere med suksess i f.eks. Start, der "suksessen" ville vært å holde plassen. At han ikke klarte å føre de til gull, taler vel ikke til hans fordel...
          Det å gå ut i media med løfter om gull og grønne skauer, men så gå på en smell å havne på 4. plass taler for Røslers fordel? Nordlie rykket opp og sikret sølv med et Start-lag som spilte fantastisk fotball, og tapte på ren uflaks. Han skapte noe fantastisk i Start og løftet den gamle storheten opp igjen fra 1. divisjon, med meget begrensede midler.

          Opprinnelig skrevet av heidar
          Der Uwe og Gunnar har min fulle støtte, og jeg håper de blir i klubben mange år fremover. Kontinuitet er viktig, og så lenge vi ser tydelige tegn på at klubben utvikler seg og etablerer seg i toppen, er det godt nok. Ingen vinner serien hvert år, andre storlag som Liverpool og Inter har heller ikke gjort det siden 1989. Man trenger tid for å bygge opp et solid mannskap. Sir Alex Ferguson brukte 7 år på å føre United til seriegull, men det er sannsynligvis få United-supportere som angrer på at de ikke byttet han ut...
          Han fikk et svært godt arbeidsgrunnlag med spillere som Koren, Mifsud osv. Nå er laget i oppløsning, man mister de beste spillerene i alle ledd (spiss, midtbane og forsvar) og så forveneter man nye høyder i 2007? per Berg har varslet at det ikke er akutelt å gå inn med mere midler til spillerkjøp, hvordan i granskauen skal man da handle inn erstattere av Koren og Mifsuds kaliber? Sånne spillere vokser ikke på trær, ikke penger heller for den saks skyld. Ser for meg en dyster 2007-sesong om man ikke gjør noen vitale tiltak snarest.

          Kommentar

          • KimFL
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2003
            • 1410

            #25
            Han fikk et svært godt arbeidsgrunnlag med spillere som Koren, Mifsud osv. Nå er laget i oppløsning, man mister de beste spillerene i alle ledd (spiss, midtbane og forsvar) og så forveneter man nye høyder i 2007? per Berg har varslet at det ikke er akutelt å gå inn med mere midler til spillerkjøp, hvordan i granskauen skal man da handle inn erstattere av Koren og Mifsuds kaliber? Sånne spillere vokser ikke på trær, ikke penger heller for den saks skyld. Ser for meg en dyster 2007-sesong om man ikke gjør noen vitale tiltak snarest.
            Vel, hverken Koren eller Mifsud kosta klubben noe særlig da de kom, så selvfølgelig er det mulig å hente inn like gode spillere til samme pris. Vanskelig å finne en fullgod erstatter etter Koren, men han er da ikke den eneste gode fotballspillerne i verden? Mifsud har vi jo allerede en erstatter for....

            Klubben har jo også tidligere hentet inn billige/gratis spillere som har vært...eller blitt gode, så hvorfor skal dem ikke gjøre det igjen?

            Så jeg skjønner ikke helt hva du gnåler om.....


            KimFL

            Kommentar

            • Matti
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2005
              • 895

              #26
              Vi hentet inn en spiller av Korens kalbier for ca. 2 mill. Det er selvfølgelig småpenger for en så god spiller, men tror du det kommer til å skje igjen? Har mine sterkeste tvil, og som klubb er det vel mer lukrativt å oppføre seg proffosjonelt mot sine beste spillere å beholde dem over tid enn å skjelle dem ut på riksdekkene TV og håpe på å treffe blink igjen? Jeg har aldri sett en så profosjonell og utenlansk spillere som Koren i Lillestrøm. Han forholder seg utmerket til media, pådrar seg aldri unødvendige skader, karantener og kort. Legg merke til hvor taktisk god han er i dueller osv. Rett og slett en glimrende spiller, for 2 mill. Og som trener bør man i det minste klare å behandle disse med respekt.

              Rambekk er også på vei ut døra. Der sitter vi igjen med "Danton". Hvor god er han? De få gangene han utmerker seg er når han blir parkert til de grader eller lager unødvendige straffespark. Om Rambekk drar er vi totalt avhengige av at hele forsvarsrekka holder seg skadefri i en hel sesong med mindre det kommer inn forsterkninger. Danton holder helt klart ikke mål. Nå er jeg litt usikker på Kali sin situvasjon, synes han har vært brukbar de gangen han har vist seg frem, noen som vet hva som skjer der?

              Ellers er vel forsvarsrekka der det er vanskligst å finne fullgode erstattere, så for meg virker det lite gunstig å kvitte seg med Rambekk før det er en erstatter på plass.

              Kommentar

              • bøllefrø
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2004
                • 462

                #27
                Det her er litt svartmaling. Jeg er ganske sikker på at vi ikke lar spillere som Mifsud, Koren, Rambekk og ev. Kasey gå uten at det kommer solide forsterkninger. Så tjukk i huet er ikke Per Berg - selvom han er businessmann. Vi får helt sikkert inn gode forsterkninger i løpet av vinteren, men vi må være forberedt på at nye spillere trenger tid til å spille seg inn og kanskje ikke presterer på topp før over sommeren. Men jeg er ganske sikker på at vi uansett ikke leverer en vårsesong dårligere enn årets høstsesong. Det er nemlig ikke mulig.

                Kommentar

                • Matti
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2005
                  • 895

                  #28
                  Er litt 11-mann-i-forsvar-mentalitet. Vi kvitter oss med våre beste spillere og _håper_ at en og annen østblokker er så heldig å slå til. Er det bare jeg som har litt kritisk sans her?

                  Kommentar

                  • KimFL
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2003
                    • 1410

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Matti
                    Vi hentet inn en spiller av Korens kalbier for ca. 2 mill. Det er selvfølgelig småpenger for en så god spiller, men tror du det kommer til å skje igjen? Har mine sterkeste tvil, og som klubb er det vel mer lukrativt å oppføre seg proffosjonelt mot sine beste spillere å beholde dem over tid enn å skjelle dem ut på riksdekkene TV og håpe på å treffe blink igjen? Jeg har aldri sett en så profosjonell og utenlansk spillere som Koren i Lillestrøm. Han forholder seg utmerket til media, pådrar seg aldri unødvendige skader, karantener og kort. Legg merke til hvor taktisk god han er i dueller osv. Rett og slett en glimrende spiller, for 2 mill. Og som trener bør man i det minste klare å behandle disse med respekt.

                    Rambekk er også på vei ut døra. Der sitter vi igjen med "Danton". Hvor god er han? De få gangene han utmerker seg er når han blir parkert til de grader eller lager unødvendige straffespark. Om Rambekk drar er vi totalt avhengige av at hele forsvarsrekka holder seg skadefri i en hel sesong med mindre det kommer inn forsterkninger. Danton holder helt klart ikke mål. Nå er jeg litt usikker på Kali sin situvasjon, synes han har vært brukbar de gangen han har vist seg frem, noen som vet hva som skjer der?

                    Ellers er vel forsvarsrekka der det er vanskligst å finne fullgode erstattere, så for meg virker det lite gunstig å kvitte seg med Rambekk før det er en erstatter på plass.
                    Koren har jo hele tiden vært helt klar på at oppholdet i LSK, kun var et "springbrett" ut i Europa, og til en større liga. Slik har det vært helt siden han kom. Alikevel, så har klubben gjort det de kan for å beholde han, og tilbudt han, sannsynligvis, en av de høyeste lønningene i norsk fotball noensinne. Og siden du nevner det....når ble Koren utskjelt av Rösler? Kan ikke huske å ha hørt noe slikt.....eneste jeg har fått med meg, er at han ble benka mot Start, men det var vel pga at han nettopp hadde spilt EM-kvalik for Slovenia.

                    Ønsker selvfølgelig at Koren fortsetter jeg og, men jeg godtar at spillere av det kaliberet ønsker seg bedre lønn og bedre fotball. Det ønsker vel stort sett alle spillere. Slik er det bare, og sånn vil det alltid være. Norsk tippeliga er en bakgårdsliga i Europa.

                    Hva angår Rambekk, så sitter vi ikke "bare" igjen med Danton.....vi sitter igjen med Danton, Kippe, PSA og Stefanutto evt Bertheussen og Kali. Skal være helt enig i at vi trenger en bedre høyreback. Kali har vel enda ikke fått vist seg fram, men han kan jo være rett mann.



                    KimFL

                    Kommentar

                    • Petter Ø
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3008

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Matti
                      For min del tar ikke jeg ett år til med ræva-fotball og fjernkontroller i veggen pga. 11 mann i forsvar på 1-0. Hatten på hylla eller ny mentalitet.
                      Ræva-fotball!?! Jeg har aldri hatt det så gøy på åråsen som de 2 siste sesongene. Det har fått meg til å innse hvor mange ræva kamper vi opplevde under Erlandsen.

                      Uwe kommer til å bli en stor trener og Ollie kommer til å bli en superspiss. Merk mine ord!
                      Ingen vits å se mørkt på fremtiden folkens
                      Petter Ø - Kreativ Kanaris
                      http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                      Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                      Kommentar

                      • Seb.R
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 4159

                        #31
                        Enig med deg over.

                        Ellers lurer jeg veldig på hvem de 6 er som har klart å stemme fram Rekdal som ønsket trener for Lillestrøm? (Hvis ikke alle seks er fra Vålerenga selv da, og ikke klarer å holde seg til eget forum)
                        www.sebastianramsland.com
                        www.twitter.com/sebramsland

                        Kommentar

                        • Rathsmeister
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2006
                          • 561

                          #32
                          reka....

                          Kanskje det er Rekdal og Normark selv....

                          Har vel et ønske om å trene en skikkelig fotballklubb....
                          Mvh
                          Martin Raths

                          Kommentar

                          • MoBee
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2004
                            • 958

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Seb.R
                            Enig med deg over.

                            Ellers lurer jeg veldig på hvem de 6 er som har klart å stemme fram Rekdal som ønsket trener for Lillestrøm? (Hvis ikke alle seks er fra Vålerenga selv da, og ikke klarer å holde seg til eget forum)
                            Skjønner godt at enga-folk ikke holder seg til sitt eget forum, jeg. Vært der inne eller? Helt dødt jo... alltid

                            Kommentar

                            • Torolf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 9574

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Seb.R
                              Enig med deg over.

                              Ellers lurer jeg veldig på hvem de 6 er som har klart å stemme fram Rekdal som ønsket trener for Lillestrøm? (Hvis ikke alle seks er fra Vålerenga selv da, og ikke klarer å holde seg til eget forum)
                              Jeg er en av dem. Skulle bare sjekke om det var mulig å stemme på alle alternativene samtidig. Og det gikk fint.

                              Kommentar

                              • Matti
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2005
                                • 895

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av KimFL
                                Koren har jo hele tiden vært helt klar på at oppholdet i LSK, kun var et "springbrett" ut i Europa, og til en større liga.
                                Så du artikkelen i RB for ca. ett år tilbake? Da sa han at han ville skrevet ny kontrakt med LIllestrøm om tilbudet kom før. Dette signaliserte han også til Lillestrøm, men fikk beskjed om å avvente.

                                Opprinnelig skrevet av KimFL
                                Slik har det vært helt siden han kom. Alikevel, så har klubben gjort det de kan for å beholde han, og tilbudt han, sannsynligvis, en av de høyeste lønningene i norsk fotball noensinne. Og siden du nevner det....når ble Koren utskjelt av Rösler? Kan ikke huske å ha hørt noe slikt.....eneste jeg har fått med meg, er at han ble benka mot Start, men det var vel pga at han nettopp hadde spilt EM-kvalik for Slovenia.
                                Husker ikke om det var i pausen eller etter kampen der han i et direkte intervju skjelte ut Koren og la all skyld på han for lagets dårlige prestasjon.

                                Opprinnelig skrevet av KimFL
                                Hva angår Rambekk, så sitter vi ikke "bare" igjen med Danton.....vi sitter igjen med Danton, Kippe, PSA og Stefanutto evt Bertheussen og Kali. Skal være helt enig i at vi trenger en bedre høyreback. Kali har vel enda ikke fått vist seg fram, men han kan jo være rett mann.
                                Helt riktig, men nå tenker jeg primært på backen. Det jeg har sett av Bertheussen så langt synes jeg ikke har vært veldig overbvevisende. Og da sitter vi igjen Danton-Kippa-PSA-Stefanutto og muligens Kali. Da kan man drømme om medalje.

                                Kommentar

                                • Perern
                                  Juniormedlem
                                  Bøffelpromp
                                  • Jun 2004
                                  • 19

                                  #36
                                  Helt riktig, men nå tenker jeg primært på backen. Det jeg har sett av Bertheussen så langt synes jeg ikke har vært veldig overbvevisende. Og da sitter vi igjen Danton-Kippa-PSA-Stefanutto og muligens Kali. Da kan man drømme om medalje.[/QUOTE]

                                  Da kan man drømme om medalje? Ser ikke noe grunn til å drømme noe mindre eller mere, kan ikke huske alle medaljene vi har fått med Rambekk heller, jeg..
                                  Men for all del, jeg ser gjerne at han blir, men tror ikke det er Rambekk fremtiden til fugla faller på
                                  Lillestrøm

                                  Kommentar

                                  • Matti
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2005
                                    • 895

                                    #37
                                    Dette med fotball kan du. Selvfølgelig presterer manlangt bedre når man skjærer den samme stallen man ikke vant en dritt med til et minimum.

                                    "Vi vant ikke med Koren, så han lar vi gå gratis".

                                    Du er en perfekt mann for Lillestrøm. Eneste som mangler er at du er utelukkende positiv til 11-mann-i-forsvar.

                                    Kommentar

                                    • KimFL
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2003
                                      • 1410

                                      #38
                                      Vel, nå som Uwe tydelgvis har fått sparken, slik det står i RB, så begynner det å bli interessant.....hvem faen blir trener nå? Har klubben allerede noen aktuelle navn?


                                      KimFL

                                      Kommentar

                                      • hoyt
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2004
                                        • 2850

                                        #39
                                        Det rareste... Jeg drømte i natt at vi fikk Benny Lennartson som ny trener. Og så kommer jeg på jobb å leser at Uwe er sparka.

                                        Men, magefølelsen sier Tom Nordlie.
                                        "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                        - Nosa

                                        Kommentar

                                        • Kjell.T.Ring
                                          Poll St. Ring
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Dec 2005
                                          • 11796

                                          #40
                                          Hva med Tom Prahl? Imponerende CV (før Viking værtfall)
                                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                          Kommentar

                                          Working...