Uwe Rösler har fått sparken

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • volla
    Medlem
    Bøffel
    • Mar 2005
    • 31

Per Berg har ansvaret

Det finnes ikke tvil. Det er Per Berg som står bak denne sparkingen.
    Tom Lund har ifølge kilder vært positiv til Uwe Rösler, samme med Per Mathisen.
    Frank Grønlund er nok den andre som kan ha vært med på å presse gjennom dette, men når man ser på det utenfra, så er det nok Per Berg som står med hovedansvaret for at Rösler og Halle i dag står uten arbeid, og må melde seg på aetat i morgen.
    Jan Åge Fjørtoft har nok ikke hatt mye han skulle ha sagt i denne saken, for han er jo kompis med Uwe, så det har nok vært veldig tungt for han. Om Jan Åge nå er motivert til å fortsette som manager i LSK stiller jeg meg også tvilende til, han unngikk jo som det ser ut til fra referatene spørsmålene om sin egen fremtid i klubben. Det kan virke som hele det sportslige administrative apparatet er på veg ut, bortsett fra utvalget selv.

Jeg ønsker at klubben hoster opp penga som skal til, eller begynner å spare som de har sett mannen med ljåen, for LSK skal være medlemmenes klubb, ikke en sterk mann som dikterer resten.
    -volla
    Bydel med sjel

Jeg har sesongkort for 2007, og jeg SPARER penger på det!

Kommentar

• blue
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2004
      • 1429

Fjøra har jo 100% seire i sin historie som trener for LSK
      Fugla 4 Life!

Kommentar

• larsbøffel
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2005
        • 1028

hvis fjøra også går så syntes jeg heller grønlund burde gå!

Kommentar

• Nr.10
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2006
          • 597

Som mange andre her ble jeg sjokka når jeg våknet i dag. Men jeg ble sjokka, ikke skuffa. Uwe har på ingen måte vært en perfekt trener, men når han nå må gå, så får han heller ikke lov til å vise om han kan forbedre seg. At fallhøyden for Uwe var stor, visste jeg på forhånd. Å ansette en "læregutt" til å lede et lag med gullambisjoner er vel kanskje ikke det lureste man kan gjøre.

Det jeg da hinter til, er selvfølgelig at det er lenger opp i systemet feilene har blitt gjort. Veit ikke hvor, men det kan virke som om Per Berg har hatt et "lite" ord med i denne avgjørelsen.

Hvem som blir trener nå er bare spekulasjoner, men uansett hvem det måtte bli, så skal jeg ønske ham velkommen.

Takk for alt Uwe og Gunnar!

Hvis dere har Timbuktu med "Det löser sig" så anbefaller jeg at dere setter på den nå..
          Those are my prinsiples! And if you don`t like them, i have others

RÅGG 19116

Kommentar

• scages
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2003
            • 1292

Har vår frelser Per Berg fått for mye makt i Sportsklubben? Renger med at det var han som satt med fingern på knappen her, med de andre som passive nikkedukker. Jeg mener isåfall at dette er en jævla skummel utvikling, om en person aleine sitter med den reele makt, med feit lommebok som middel. Er det Per Berg i egen person, eller er det et samla styre som står bak avgjørelsen?

Kan det være en personkonflikt her, som her medført at Uwe er blitt dolka i ryggen?

Nå viser det seg i tillegg at man ikke har et alternativ til trener jobben...Hva i herrens navn er de sullrikkene i styret tenker med? Jeg mener styret burde reise etter dette, en slik gambling kan vi ikke tillate. Måten Uwe og Gunnar er blitt behandla på her helt forkastelig.

Styret må gå!
            Last edited by scages; 13.11.2006, 14:35. Begrunnelse: krass ordbruk

Kommentar

• trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7134

Vel, jeg registrerer at Per Mathisen, på spørsmål om s.u. har blitt presset av Per Berg til denne avgjørelsen, svarer "det vil jeg ikke kommentere". Hadde det ikke vært tilfelle ville han naturligvis kunne benekte det.

Per Berg, du bør ha en god plan nå.
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Evig din
                Juniormedlem
                Ferskenpels
                • Oct 2006
                • 3

Kjenner jeg er nervøs for hva som skjer jeg.. men renger med at Tom N sier ja, og vi kommer til å reise oss igjen!.. sukk, savner Rösler...
                -Kathrine-

Kommentar

• GulMann
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Sep 2006
                  • 43

Det må bli en drøm å bli LSK trener

Her er det vel liten tvil om at det kommende sessong kan bli en drøm å være LSK trener.
                  uten Koren, Rambukk, Mifsud kan ikke sportslig utvalg kreve noen topp plassering og så sant vi ikke rykker ned sitter en evt. trener meget sikkert
                  også i 2008
                  Når de sier at Uwe og Gunnar ikke mulig er de som kan klare å sluke gapet mellom bartemonstra og LSK, så undrer nå jeg på hvem som skal klare dette uten en Robert Koren og Rambukk.
                  Tynn spillerstall uten de helt store profiler, med ei grov sil i mål, skal klare å
                  tette det gapet som er mellom Oss og topp. Bullshit.

Rævatanker og høres mere ut som en dårlig unskyldning for et eller annet.
                  Hadde fjøra grini før sending eller bare nydusjet?

D

Kommentar

• kimmern
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2005
                    • 1174

Det er Per Berg som har sagt dette, det har sikkert vært delte meninger på styremøtet ang dette og blitt diskutert kraftig.
                    Men ser ikke bort i fra at Per Berg har truet med å trekke seg hvis ikke uwe og gunnar hadde fått fyken i dag

Kommentar

• hoyt
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2004
                      • 2850

I dag har vært en rar dag. Jeg sitter igjen med flere spørsmål:
                      • Hvis man ikke engang har snakket med noen aktuelle trenere, hvordan tørr LSK å gamble såpass som de nå gjør, ved å sparke et trenerteam som er ganske velfungerende?
                      • Har man tenkt på at det er mulig vi ender opp med dårligere trenere enn Uwe og Halle, i mangel på bedre alternativer?
                      • Hvis Tom Nordlie er aktuell, noe jeg håper han er, hvorfor ikke slå på tråden til han FØR han skal gi Viking et svar?
                      En vinter uten ny trener er krise. En oppkjøringsperiode er ofte med på å sette lista for hvordan en sesong kan gå. Det hele virker uproft i mine øyne.
                      "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                      - Nosa

Kommentar

• jonrog
                        Medlem
                        Møteplager
                        • May 2006
                        • 95

Dette er garantert Per Berg sitt påfunn, men jeg tviler sterkt på at han står alene om det. Selv om jeg syntes dette er litt syd, tror jeg også det er nødvendig.

Jeg tror LSK hele tiden har vært på jakt etter en trener som satser på offensiv fotball. Uwe har vist at han desverre ikke er så glad i å lede fotballkamper, og dermed passer ikke han inn i det som er LSKs mål: nemlig å underholde publikum. Vi prøvde oss med Uwe, men når det viser seg så klart at han ikke er det vi var ute etter, er det bedre å la ham gå nå enn å fortsette med ham ved roret. Det jeg forventer ut av dette er at den nye hovedtreneren som skal på plass har en helt annen mentalitet enn Uwe selv, samtidig som fotballkunnskapen naturlig vis må være den samme. Jeg forventer at vi aldri mer taper plassen til noe annet lag grunnet målforskjell!

Når det gjelder Per Berg, har han alltid sagt at han ønsker å underholde publikum. LSK har gjort det ganske bra de siste to årene, men uvanlig mye underholdning har jeg ikke sett noe til. Trolig har Per Berg hatt et møte med styre der han har fått alle mann til å fundere over hvor vidt LSK med Uwe i spissen har spilt den fotballen de ønsker at LSK skal spille, og om det i den forbindelse er riktig å la ham sitte enda ett år eller ikke. Svaret er jo innlysende.

Som mange andre har uttalt, jeg syntes dette er synd, men blir ikke deppa av den grunn. Forventningene til den nye treneren er derimot store. Jeg regner med at vi går for en trener med mye erfaring slik at vi vet hva vi får. Og navnet hans må for all del ikke være Semb eller Nordmark.

Kommentar

• Hanne
                          Medlem
                          Møteplager
                          • Apr 2005
                          • 76

Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                          Hva skal man si. Ingen tvil om at Uwe har gjort noen feilgrep de 2 sesongene han har vært trener, men det er første klubben han trener, og det visste LSK når dem ansatte han, og man kan ikke forvente at man gjør en feilfri jobb i sin første trener jobb. Uwe hadde en 3 årsplan, første året gikk som planlagt, det andre året gikk litt dårligere enn det han hadde satt opp i 3årsplanen. Det er bare tull å si at resultatene er for dårlige nå da.

Blir vel Linderoth, Erland eller en eller annen ambisjonsløs tulling som tar over klubben tenker jeg.
                          Er så enig så enig.
                          Skikkelig skuffa over den avgjørelsen LSK har tatt der.
                          Liten, tøff og smart. Født kanarifugl så klart

Støtt FuglaTifo, sett inn penger på:
                          Kontonummer: 6201 05 41919

Kommentar

• Torolf
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 9574

Opprinnelig skrevet av Nr.10
                            Hvis dere har Timbuktu med "Det löser sig" så anbefaller jeg at dere setter på den nå..
                            Jeg velger meg heller Timbuk 3 med "The future's so bright I gotta wear shades".

Kommentar

• ON
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3639

Lite "referat" ligger her:

Kommentar

• Gjest

Jeg tror de har snakket med andre trenere og har slagplanen klar.
                                Men hadde de presentert en ny trener samme dagen som de gav Uwe og Gunnar sparken så hadde de jo satt seg selv i et fantastisk dårlig lys.
                                Jeg håper og tror at ledelsen ansetter en trener som vil føre fugla til nye høyder gjennom vakker fotball. Jeg har en sterk følelse av at det i løpet av aller nærmeste framtid vil bli presentert en løsning som 99 % av fansen vil stille seg bak og applaudere.

Kommentar

• TheFugl
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2006
                                  • 430

Jeg er vanvittig skuffet . Hva er det egentlig av trenere på markedet nå ? Nordlie ? Erlandsen ? nei og nei , jeg synes ikke LSK har gjort noen god avgjørelse her , men jeg har sikkert feil .

Kommentar

• Nr.10
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2006
                                    • 597

Opprinnelig skrevet av Torolf
                                    Jeg velger meg heller Timbuk 3 med "The future's so bright I gotta wear shades".
                                    :lol: Godt ikke all Optimismen er borte.. Eller ironien..
                                    Those are my prinsiples! And if you don`t like them, i have others

RÅGG 19116

Kommentar

• hennern
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Apr 2006
                                      • 157

wow! håper bare ikke at det blir forstyrelser i LSK nå. Håper Rambekk blir! Men lurer på om Erland Johnsen blir en mulig kandidat? eller har han for lite erfaring
                                      det er helt for jævelig

Kommentar

• Eikrem
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Jun 2004
                                        • 119

Selvfølgelig har Per Berg snakket med vår kommende trener, blir helt sikkert ny presse konferanse om få dager..

Mitt tips er at P.Berg og T.Nordli alt er enige..

Er jeg enig.. nei!! vil ikke ha Tom

Kommentar

• SkLiA
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Mar 2006
                                          • 128

:cry:
                                          (`’·.¸(`’·.¸...................................... .¸.·’´)¸.·’´)
                                          «´`·♥1917 Lillestrøm Sportsklubb 2012♥·´`»
                                          (¸.·’´(¸.·’´'''''''''''''''''''''''''''''''''''''' ''''''''''''''`’·.¸)`’·.¸)

Kommentar

Working...