Pressekonferansen: Sparking av Rösler

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • iL
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 10771

    Pressekonferansen: Sparking av Rösler

    NRK har starta sendinga, jeg får dog ikke opp noe lyd.

    Andre?
    Kanarifugla flyr høyt i år!
  • junior
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2006
    • 492

    #2
    oppdater her så vi som ikke er priviligert med tv får med oss hva som skjer
    ------- Forza Fugla! -------

    Kommentar

    • MedlemNR35
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2004
      • 905

      #3
      Får ikke opp noe lyd selv jeg...Irriterende!

      Kommentar

      • rEPPA
        *****istrator
        • Nov 2003
        • 3933

        #4
        De beklaget dårlig lyd, så vi får se opptak når det kommer.
        www.kfl.no/debatt

        Kommentar

        • Kjell.T.Ring
          Poll St. Ring
          --==FORUMRUNKER==--
          • Dec 2005
          • 11796

          #5
          Utfallet står i de fleste medier nå. Fjøra ny hovedtrener inntill ny trener er på plass. Sa ingenting om Coventryepisoden eller misnøye blandt spillere. Sto kun manglende resultater i år.
          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

          Kommentar

          • Chessheim-kanaris
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2005
            • 1022

            #6
            rb hadde en ganske grei oppdatering.

            folk har kanskje fått med seg det meste nå, men her er uansett linken til "live oppdateringen" fra pressekonferansen i rb
            mvh Lsk's nye fysioterapeut

            Kommentar

            • ON
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2004
              • 3639

              #7
              Jeg kommer rett fra pressekonferansen nå. Rønner var der også, kommer garantert oppdateringer fra han.

              Kommentar

              • ON
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3639

                #8
                Innledning:

                Per Mathisen: "LSK har følgende beskjed å komme med. Vi har i dag blitt enige med trenerene Uwe Rösler, og Gunnar Halle, om å avslutte arbeidsforholdet med øyeblikkelig virkning. Vi har samtidig bedt Jan-Åge Fjørtoft om å overta miderltidig."

                Noen nøkkelord:

                Lsk har IKKE pratet med noen. Vil ikke kommentere hvor langt unna de er.

                De er villige til å bruke tid på å få på plass en ny trener.

                Fjøra tar over som foreløpig trener. Han får med seg Jerome Brunier (?) som ass.trener.

                Fjøra sier det er totallt uaktuellt for han å ta over trenerjobben på fast basis.

                Det virket som at den nye treneren som kommer, må utforme LSK delevis etter sportsligutvalg sitt ønske.

                Hva har skjedd etter Frank G sine uttalelser i RB?

                "Det har vært noen flere møter, og når jeg gikk ut med det så var det sannsynligheter for at dette var tilfelle, men dette ble reversert iløpet av noen dager."

                Hva ligger til grunn for oppsigelsen?

                Det som ligger tilgrunn for oppsigelsen er høst-sesongen. LSK var meget fornøyde med fjorårets sesong, men misfornøyd med avsluttningen på 2006. Dermed så ikke LSK grunn til å kunne gå til forlengelse av kontrakten med Uwe og Gunnar (som går ut etter neste sesong), slik trenerene ønsket.

                "Hvem vil eventuellt være bedre enn Rösler som trener for LSK?"

                "Det kan vi ikke kommentere, men vi sitter på noen kandidater. Vi kjenner navn, og vi kjenner eventuellte kandidater, men VI (fjøra,per,frank) har ikke pratet med noen kandidater."

                Er Tom Nordli aktuell?

                "Det kan vi ikke kommentere."

                Hvorfor ikke?

                "Kommenterer ikke nye navn, den neste prossesen starter nå."

                RB:

                Uwe sa til oss at han hadde fått beskjed i dag tidlig kl 08.30. Er det en enighet eller en konkret beskjed?

                "Vi hadde et møte kl 09.00 hvor vi kom fram til konklusjonen."

                Har spillerene deltatt i prossesen?

                Spillerene har ikke deltatt i denne prossesen. Spillerene fikk beskjed rett før trening i dag.

                Per M: Fjørtoft har ikke bedt om eller uttrykt ønske om å få denne trenerjobben, men han har blitt forspurt av sportsligutvalg om å ta utfordringen inntill videre.

                Media:

                Ønsket du (Fjørtoft) å få Uwe ut?

                Fjøra: Jeg er ansatt i Lillestrøm, og er med i sportsligutvalg, og det har der blitt bestemt at Uwe og Gunnar skal gå, og jeg tar dette til etteretning. Jeg er loyal, og jeg må akseptere dette, vis ikke kan jeg bare ta en cola å gå.

                Var det full enighet i sportsligutvalg om denne avgjørelsen?

                Det er sportsligutvalg som har tatt denne avgjørelsen. Vi er enige om veien vi nå skal gå.

                LSK:

                "Kontrakten til Uwe og Gunnar er utformet på en måte som sier at det er mulighet til å si opp for begge parter på dette tidspunktet. Vi valgte å bruke denne sammen med Uwe og Gunnar."

                Media: 8 trenere har gått i år, det er ganske mye, hva syns dere om denne trenden?

                "Det er første treneren på 9 år her i Lillestrøm".

                Fjøra: Vi har vært i en evalueringsprosses av hele klubben her, ikke en trener evaluering som det har kommet fram som i media. Siste uka har vi snudd mange steiner, kampsteiner. Denne evalueringen er fortsatt ikke helt i mål, og vi kommer til å fortsette denne.

                Media:
                Hvilke vurderinger er gjort i forhold til å beholde Uwe fram til en ersatter var på plass?

                " Det er nå engang sånn at man bør avslutte et arbeidsforhold før man starter et nytt. Uwe ønsket heller ikke dette."

                Uwe er kjent for å være ekstrem i media, hva mener dere om dette?

                Fjøra: Jeg mener Uwe er norges beste trener i media. Han er ikke kjedlig. Uwe er meget profesjonell, og vi føler at han har vært dyktig i media. Det var et par episoder i fjor, som media selv blåste opp, men vi har takhøyde her i Lillestrøm.

                Media: Dere sier at ingen i LSK har vært i kontakt med nye trenere. Inkluderer dette også Per Berg, og Tom Lund?

                "Nei, jeg inkluderte ikke disse i den betegnelsen. Tom lund og Per Berg sitter i ASA".

                Dere ser ikke veldig fornøyd ut nå. Det er lett å spekulere i om andre har tatt denne avgjørelsen?

                "Halvparten av sportslig utvalg sitter her nå, og vi har tilslutt blitt enige om denne avgjørelsen"

                Hva er ambisjonsnivået til neste år?

                Lsk er en klubb med stolte tradisjoner. Ambisjonsnivået for neste år er at vi skal spille bedre fotball, og være enda nærmere toppen. Lsk er en toppklubb, og vi skal til topps igjen.
                Last edited by ON; 13.11.2006, 14:32.

                Kommentar

                • Soo
                  Medlem
                  Møteplager
                  • Apr 2004
                  • 80

                  #9
                  Jeg satt og så på klippet på RB nå. Det som slår meg er hvor utilpass de ser ut samt ut ifra det kroppsspråket til Fjøra vill jeg ikke bli overrasket dersom han bestemte seg for å finne på noe annet. Noe jeg håper ikke skjer!!!!!!

                  Nå er det vel bare å vente i spenning på fortsettelsen!

                  Kommentar

                  • pasirasi
                    Juniormedlem
                    Bøffelpromp
                    • Nov 2006
                    • 18

                    #10
                    Enig.. Du ser på kroppsspråket til alle tre at de ikke er enig i avgjørelsen.

                    Kommentar

                    • sniper
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 5254

                      #11
                      Hjelpe meg, for et kroppspråk.
                      De tre herrer virket ikke videre komfortable med å sitte der, og jeg tror ikke jeg har sett JÅ Fjørtoft så nede før gitt....

                      Petter

                      Kommentar

                      • KimFL
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2003
                        • 1410

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av petter
                        Hjelpe meg, for et kroppspråk.
                        De tre herrer virket ikke videre komfortable med å sitte der, og jeg tror ikke jeg har sett JÅ Fjørtoft så nede før gitt....

                        Petter
                        Kan vel hende han ser på Uwe som en god venn og en god kollega.....


                        KimFL

                        Kommentar

                        • Gjest

                          #13
                          Spesielt Fjøra følte seg utillpass. Ser på han i klippet fra konferansen på aftenposten.no at han er på gråten, og ikke vet hvordan han skal te seg.

                          Kommentar

                          • Spiri
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Apr 2006
                            • 200

                            #14
                            nei, har rett og slett aldri sett fjøra så utilpass!! er trist at det blir sånn!

                            Kommentar

                            Working...