Nordlie signerer ikke for Viking

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • lsk_fugl
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2004
    • 864

jeg håper vi for Nordlie jeg også. trur han er en mann LSK kunne trenge.

Kommentar

• Emil
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2005
      • 306

Om vi ikke får Keiko på plass, hva synes folket om Hallvard Thoresen? Han er iallefall mitt førstevalg.
      Last edited by Emil; 13.11.2006, 16:36.

Kommentar

• Eiriqen
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Aug 2006
        • 105

Opprinnelig skrevet av pasirasi
        Hele dette scenariet kan vel egentlig sammenlignes med en ektemann som vil kvitte seg med kona og innlede et seriøst forhold med elskerinna.

Årets rebounder er velkommen for min del!
        Team Wenche Myhre
        Skjettengutta
        "Si meg, har Pascal Simpson fått for liten shorts, eller er han bare feit?!"

Kommentar

• Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

Han er nettopp ansatt som sportsdirektør i Odd Grenland.

Kommentar

• Emil
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 306

Sant det, Lars. Men mannen er vel en trener, og tipper at han ville valgt trenerjobben i LSK fremfor stillingen hans i Odd. Men, men, han er vel sikkert ikke et alternativ engang

Kommentar

• Gullstrupa
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Sep 2005
              • 190

Jeg ønsker meg Kjetil Rekdal som ny trener, da slipper vi å reise rundt i norge for å bli pissa på....
              Vålrenga gutta ække som andre, driter i fitta og puler hverandre.

Kommentar

• bardal
                Juniormedlem
                Bøffelpromp
                • Dec 2005
                • 13

det kan bli spenende med Tom, håper vi får en avklart situasjon i løpet av uka. ikke bare midlertidige løsninger....
                FUGLA FOR LIFE
                E-RUD kanaris

Kommentar

• gulåsvart
                  Juniormedlem
                  Ferskenpels
                  • Nov 2006
                  • 1

blir garantert rask avklaring....nordlie er så hypp på jobben at han kommer til å ta kontakt sjæl hvis han ikke hører noe før onsdag
                  dessuten var han visst observert i Lillestrøm i helga..veit han har familien der men.....likavæl
                  Last edited by gulåsvart; 13.11.2006, 19:49.

Kommentar

• 10.09.50
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2005
                    • 1410

Opprinnelig skrevet av gulåsvart
                    blir garantert rask avklaring....nordlie er så hypp på jobben at han kommer til å ta kontakt sjæl hvis han ikke hører noe før onsdag
                    dessuten var han visst observert i Lillestrøm i helga..veit han har familien der men.....likavæl
                    Det kan godt hende at det blir en rask avklaring, men GARANTERT er det ikke. Husk at både Uwe og Nordlie (og Halle for den del) er medlemmer av Trenerforeningen. Foreningen opererer med en stående oppfordring til alle medlemmer om ikke å inngå kontrakt med en klubb før Klubbens forhold til forgjengeren er avklart. Hvis Nordlie viser den solidariteten foreningen anmoder om, betyr det at LSK må rydde opp med Uwe før Nordlie kan være på plass. Og Uwe har jævla gode kort...

Kommentar

• sniper
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 5254

Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                      Det kan godt hende at det blir en rask avklaring, men GARANTERT er det ikke. Husk at både Uwe og Nordlie (og Halle for den del) er medlemmer av Trenerforeningen. Foreningen opererer med en stående oppfordring til alle medlemmer om ikke å inngå kontrakt med en klubb før Klubbens forhold til forgjengeren er avklart. Hvis Nordlie viser den solidariteten foreningen anmoder om, betyr det at LSK må rydde opp med Uwe før Nordlie kan være på plass. Og Uwe har jævla gode kort...
                      Sikker? De snakket om en klausul i kontraktene til Uwe og Gunnar som gjorde at LSK kunne la dem gå nå, før man begynte på det 3. og siste kontraktsåret.

Petter

Kommentar

• pasirasi
                        Juniormedlem
                        Bøffelpromp
                        • Nov 2006
                        • 18

Uwe har ikke spesielt gode kort på hånda, nei.

Han har en forholdsvis lav lønn og det vil ikke koste klubben mer enn noen hundretusener.

Kommentar

• 10.09.50
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2005
                          • 1410

Opprinnelig skrevet av petter
                          Sikker? De snakket om en klausul i kontraktene til Uwe og Gunnar som gjorde at LSK kunne la dem gå nå, før man begynte på det 3. og siste kontraktsåret.

Petter
                          Nei, ikke sikker. Men det er jo ikke rare treårskontrakten hvis den bare varer i to år.

Kommentar

• xeR
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 11206

gi mannen den sluttpakka han fortjener. Han redda klubben i 2002, han ble ramma av kreft, kjempa seg tilbake og ville fortsette i klubben. Det er lojalitet. Selv om noen mektige menn oppe i systemet ville kvitte seg med han så får de for pokker gi han en kompansasjon for det og
                            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• gj
                              Seniormedlem
                              • Nov 2003
                              • 3360

Men det er jo ikke rare treårskontrakten hvis den bare varer i to år.
                              Dette problemet støtte jeg også på når jeg skrev om David Hay på Kanaripedia.

Jeg tolket aviskildene dithen at det da ble skrevet en toårskontrakt, med mulighet for avslutting etter ett år. I praksis en ettårskontrakt, med opsjon på et år til. Tipper det er tilsvarende greie nå.

Kommentar

• chrissp
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2004
                                • 2403

Foreningen opererer med en stående oppfordring til alle medlemmer om ikke å inngå kontrakt med en klubb før Klubbens forhold til forgjengeren er avklart. Hvis Nordlie viser den solidariteten foreningen anmoder om, betyr det at LSK må rydde opp med Uwe før Nordlie kan være på plass. Og Uwe har jævla gode kort...
                                Opprinnelig skrevet av petter

Petter
                                Opprinnelig skrevet av Glenn
                                Dette problemet støtte jeg også på når jeg skrev om David Hay på Kanaripedia.

Jeg tolket aviskildene dithen at det da ble skrevet en toårskontrakt, med mulighet for avslutting etter ett år. I praksis en ettårskontrakt, med opsjon på et år til. Tipper det er tilsvarende greie nå.
                                Stemmer vel det ja. Leste/hørte det samme i dag. LSK har i kontrakten hatt mulighet til å avslutte etter år 2 og det er vel da det de gjør nå. Dermed løses Røsler fra kontrakten uten krav på etterlønn o.l.
                                Bølerkanaris

Kommentar

• Torolf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 9574

Opprinnelig skrevet av chrissp
                                  Stemmer vel det ja. Leste/hørte det samme i dag. LSK har i kontrakten hatt mulighet til å avslutte etter år 2 og det er vel da det de gjør nå. Dermed løses Røsler fra kontrakten uten krav på etterlønn o.l.
                                  Det blir for enkelt å konkludere med det. Jeg regner med at det er en klausul i kontrakten som spesifiserer hvilket vederlag Rösler og Halle skal få hvis de blir løst fra kontrakten etter to år.

Kommentar

• reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13278

Lurer på hva slags kotrakt Nordlie evnt får med LSK? Jeg regner med at han har ufattelig sterke kort på hånda nå, og vil vel kunne sikre seg et vern mot oppsiglese i lang tid fremover. Kontraktsforhandlingene blir nok harde, men TN har bukta og begge endene.

Tenker med gru på hva som kan skje hvis sportslig utvalg og Nordli kommer på kant etter svake resultater - kan bli en konflikt vi må leve med i lang tid pga kontraktsbetingelser, og som kan gå ut kraftig over resultatene og klubbfølelsen for de fleste involverte.

Kommentar

• Greven
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Aug 2005
                                      • 133

Opprinnelig skrevet av Torolf
                                      Det blir for enkelt å konkludere med det. Jeg regner med at det er en klausul i kontrakten som spesifiserer hvilket vederlag Rösler og Halle skal få hvis de blir løst fra kontrakten etter to år.
                                      Jeg har hørt at de kan sies opp etter 2 år med en engangssum på 1 mill som kompensasjon.
                                      Født i glasshus med lomma full av småstein

Kommentar

• 10.09.50
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2005
                                        • 1410

Opprinnelig skrevet av chrissp
                                        Hvis dette er riktig, stiller saken seg selvfølgelig veldig annerledes. Men da er det jo strengt tatt ikke riktig å si at han har fått sparken.

Jeg håper Petter og du har rett.

Kommentar

• okb
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 2377

Hvis dette er riktig, stiller saken seg selvfølgelig veldig annerledes. Men da er det jo strengt tatt ikke riktig å si at han har fått sparken.

Jeg håper Petter og du har rett.
                                          Da vil det jo faktisk si at man har en opsjon om å avslutte kontrakten et år på forhånd. At man benytter seg av den slik at man ikke skal få en trener (eller to) på oppsigelse forstår jeg, men at man med de resultatetene Uwe og Gunnar har klart får fyken, er noe helt annet. Som det har blitt nevnt tidligere. Hvis vi hadde vunnet både cupfinalen og Royal League-finalen, i tillegg til at det hadde blitt bronse i år? Hvem hadde da klaget?

-okb!
                                          Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

Kommentar

Working...