For meg virker det åpenbart at beslutningen om å gi Uwe sparken skyldes Per Berg. Grønlund sa forrige uke at Uwe og Gunnar ble værende også neste år. På dagens pressekonferanse forklarte han helomvendingen med at man hadde hatt flere møter. Med andre ord kom det ikke opp noen nye argumenter eller opplysninger som skulle tilsi at man skiftet mening. På direkte spørsmål om Per Berg hadde presset denne avgjørelsen igjennom var svaret "ingen kommentar". Med tanke på at de fleste av oss supportere gjerne ville ha med Uwe videre og det virker som om sportslig utvalg i utgangspunktet var enig i dette, er dagens oppsigelse helt uforståelig. Argumentene for oppsigelsen er jo mildt sagt sjokkerende dårlig. "Vi er veldig godt fornøyd med det første året, vi er veldig godt fornøyd med vårsesongen, men vi er litt skuffet over høstsesongen så han må gå.." Helt håpløst. Spørsmålet er også hvordan dette vil virke inn på andre i LSK-systemet. Det kan ikke være særlig motiverende å jobbe under slike forhold.
Jeg synes det er synd at en mann skal kunne forvalte LSK som sitt personlige leketøy. I en annen tråd har det kommet fram at LSK begynner å få en bedre og bedre økonomi og kan tenke seg å kjøpe aksjer i AS. Jeg håper da man kjøper aksjer fra Per Berg i stedet for en emisjon. Hadde det vært mulig skulle jeg nemlig gjerne sett Per Berg ta hatten sin og gå.
I framtiden håper jeg at LSK får lov til å styre LSK.
Jeg synes det er synd at en mann skal kunne forvalte LSK som sitt personlige leketøy. I en annen tråd har det kommet fram at LSK begynner å få en bedre og bedre økonomi og kan tenke seg å kjøpe aksjer i AS. Jeg håper da man kjøper aksjer fra Per Berg i stedet for en emisjon. Hadde det vært mulig skulle jeg nemlig gjerne sett Per Berg ta hatten sin og gå.
I framtiden håper jeg at LSK får lov til å styre LSK.
Kommentar