TV2 Nettavisen: Fjørtoft nølende om egen fremtid

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sparwasser
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3185

    TV2 Nettavisen: Fjørtoft nølende om egen fremtid

    Blir Jan Åge den neste som må forlate LSK-skuta?


    Fjørtoft nølende om egen fremtid




    Manager Jan Åge Fjørtoft var tydelig ukomfortabel med at Uwe Rösler har fått sparken som trener i Lillestrøm.
    (foto: scanpix)


    - Nå skjønner jeg at jeg må si noe, utbrøt Jan Åge Fjørtoft.

    Av Thomas Gulbrandsen

    ÅRÅSEN (Nettavisen): 13. november ble en skikkelig blåmandag for Jan Åge Fjørtoft. Lillestrøm-manageren var tydelig ubekvem over at Uwe Rösler og Gunnar Halle fikk sparken som trenere på morgenkvisten.
    På pressekonferansen som ble holdt klokken 13 senere på dagen, ventet Fjørtoft med å eksponere seg for kryssilden fra pressekobbelet før rollen hans i klubben ble tatt opp som tema.
    – Nå skjønner jeg at jeg må si noe, sa han og satte seg sammen med styreleder Per Mathisen og daglig leder Frank Grønlund.

    Vil ikke bli fast trener
    Fjørtoft poengterte at han overhodet ikke er interessert i å ta over trenerjobben i Lillestrøm på permanent basis, men at han går inn i trenerrollen frem til siste runde av gruppespillet i Royal League fordi klubben er i en meget spesiell situasjon.

    - Jeg har ikke bedt om eller uttrykt ønske om å ta over trenerjobben. Jeg er ansatt i LSK, og det er LSK som har spurt meg om jeg kan ta over en liten periode, og det har jeg sagt ja til. Det er totalt uaktuelt å bli fast trener i Lillestrøm, understreket Fjørtoft.

    «Fjøra» svarte følgende på spørsmål om hva han synes om at Rösler og Halle har fått sparken som trener:
    - Det øverste organet i Lillestrøm Sportsklubb er sportslig utvalg. Det har bestemt at Uwe og Gunnar må gå. Og da må jeg som ansatt i Lillestrøm Sportsklubb ta det til etterretning.

    Skal bli best
    Deretter ble han spurt om han var gira på jobben sin i Lillestrøm.
    - Et godt spørsmål, svarte Fjørtoft tvetydig.

    Mot slutten av pressekonferansen ble rollen hans tatt opp på nytt.

    - Dersom klubben er i fokus og vi holder oss til sportsplanen, er det helt greit å fortsette, sa Fjørtoft.
    Han har fortsatt høye ambisjoner for Lillestrøm. 4. plasser er langt fra godt nok.

    - Vi sikter høyere enn det. Vi skal til topps i Norge, og det er svært viktig for oss siden vi ikke har vunnet noe siden 1989, sa han.
    På slutten av pressekonferansen understreket han at han ikke ville stille opp til enkeltintervjuer for pressen. Deretter forlot han lokalet og gikk tilbake til kontoret sitt uten å svare på flere spørsmål.
    13.11.06 15:34, ny 13.11.06 15:54
  • Seb.R
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 4159

    #2
    DA lurer jeg virkelig på hva som skjer oppe i ledelsen. Fjørtoft har gjort en fremragende jobb for LSK, og bør så absolutt fortsette der!
    www.sebastianramsland.com
    www.twitter.com/sebramsland

    Kommentar

    • lsk_fugl
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2004
      • 864

      #3
      Fjøra skal ikke vekk, de kan bare ikke gjøre noe sånt. Han har gjort veldig mye bra for oss. Så det skal bare ikke skje!

      Kommentar

      • Henrik
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2006
        • 2110

        #4
        Opprinnelig skrevet av sparwasser
        - Dersom klubben er i fokus og vi holder oss til sportsplanen, er det helt greit å fortsette, sa Fjørtoft.
        Han har fortsatt høye ambisjoner for Lillestrøm. 4. plasser er langt fra godt nok.

        - Vi sikter høyere enn det. Vi skal til topps i Norge, og det er svært viktig for oss siden vi ikke har vunnet noe siden 1989, sa han.
        Tar det som en bekreftelse på at han blir.

        Kommentar

        • KimFL
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2003
          • 1410

          #5
          Det at Fjøra tydeligvis var litt utilpass på pressekonferansen, kan jo ha noe å gjøre med at det kanskje er en litt ubehagelig sak å ta opp. Er vel ikke noe gøy, når du skal være med å sparke en god kollega.

          Har trua på at Fjøra ønsker å bli med videre.


          KimFL

          Kommentar

          • artois
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • May 2004
            • 176

            #6
            Nå må de verste ryktemakerne roe ned tonen littegrann her.

            Jeg var selv tilstede på pressekonferansen og kroppsspråket til de tre nevnte herrer er en ting foran kamera og en annen når de er vekk.

            Når man begynner å spekulere i at Fjøra er neste på vei ut, da topper paranoiaen seg.
            Du sier ikke ja til å ta over ledelsen av laget du elsker, hvis du har planer om å forsvinne. Ei heller blir du bedt om å ta over hvis det er planer om å gi deg fyken.

            Er greit det er silly season i Norge nå, men vi trenger da ikke dra i gang en "idiot seson" i tillegg eller?

            Enkelte starter tråder og rykter her i høyere tempo enn du ser på Norges mest useriøse fotball forum, VG Debatt.
            Mortus vivis praecipant
            ¤ Brigate Giallo ¤

            Kommentar

            • Chessheim-kanaris
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2005
              • 1022

              #7
              Opprinnelig skrevet av KimFL
              Det at Fjøra tydeligvis var litt utilpass på pressekonferansen, kan jo ha noe å gjøre med at det kanskje er en litt ubehagelig sak å ta opp. Er vel ikke noe gøy, når du skal være med å sparke en god kollega.

              Har trua på at Fjøra ønsker å bli med videre.


              KimFL
              han var jo ikke akkurat den eneste som så utilpass ut ved det bordet..
              aldri morro å måtte gi slike beskjeder.

              fjøra blir, dermed basta! ..håper jeg hvertfall..
              mvh Lsk's nye fysioterapeut

              Kommentar

              • MedlemNR35
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2004
                • 905

                #8
                Drar JÅF blir jeg skikkelig forbanna.

                Kommentar

                • sparwasser
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 3185

                  #9
                  Tja, kan ikke si at jeg har sett Fjøra så sliten noen gang, nærmest deppa.
                  Vet at jeg synser, men kroppsspråket til Fjøra kunne tolkes som om han var uenig i vedtaket.

                  Men "synsing" er lite holdbart, fakta er bedre:

                  Kommentar

                  • Fugl1120
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 3528

                    #10
                    Jeg er redd Fjøra forsvinner. Mistenker interne konflikter i LSK nå, men dette har jeg IKKE fra noen kilder, og det er derfor INGEN grunn til å spørre om kilder, rene spekulasjoner fra min side. Men signalene er ikke gode.
                    Lauken er vår venn!

                    Kommentar

                    • sparwasser
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3185

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av artois

                      Enkelte starter tråder og rykter her i høyere tempo enn du ser på Norges mest useriøse fotball forum, VG Debatt.
                      Sier du det. Har vel starta fire-fem tråder i løpet av de siste to månedene.
                      Ser ikke på meg selv som en ryktemaker.

                      Alle store og viktige saker knyttet til LSK bør kunne tas opp til diskusjon.

                      Kommentar

                      • artois
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • May 2004
                        • 176

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av sparwasser
                        Sier du det. Har vel starta fire-fem tråder i løpet av de siste to månedene.
                        Ser ikke på meg selv som en ryktemaker.
                        Har jeg spesielt nevnt deg?
                        Jeg skrev at enkelte gjør det.
                        Så vidt meg bekjent sakset vel du inn kun inn en "nyhet" fra et nettsted, så hvorfor føler du deg så truffet?

                        Så for å presisere; jeg hadde ikke deg i tankene da jeg skrev dette.
                        Mortus vivis praecipant
                        ¤ Brigate Giallo ¤

                        Kommentar

                        • Kanarizz2
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2005
                          • 355

                          #13
                          Håper Fjørra blir, han har gjort mye bra...
                          ------Sørum kanaris------

                          100% Støtte

                          Kommentar

                          • maxpayne
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2006
                            • 1267

                            #14
                            Jeg har støtta opp om fugla selv om jeg har vært riv ruskende uenig i mye av det som har skjedd i klubben etter Fjørtoft og Rösler kom inn. Nå får jaggu de som er uenig i trenerskifte også vise at de står bak klubben selv om de aldri så mye skulle være uenig. Her på forumet får dere mene hva dere vil, men hvis noen slutter å støtte våres kjære LSK etter dagens hendelser som jeg har sett blitt uttalt litt både her og der i dag, ja da har dere jaggu ingen ting i Kanarifansen eller på Åråsen å gjøre.

                            Kommentar

                            • sparwasser
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 3185

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av artois
                              Har jeg spesielt nevnt deg?
                              Jeg skrev at enkelte gjør det.
                              Så vidt meg bekjent sakset vel du inn kun inn en "nyhet" fra et nettsted, så hvorfor føler du deg så truffet?

                              Så for å presisere; jeg hadde ikke deg i tankene da jeg skrev dette.
                              No hard feelings:
                              Er vel bare oppgira og lagt inn turbo'n som de fleste som er inne på forumet i dag.

                              Kommentar

                              • Chessheim-kanaris
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2005
                                • 1022

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                Jeg har støtta opp om fugla selv om jeg har vært riv ruskende uenig i mye av det som har skjedd i klubben etter Fjørtoft og Rösler kom inn. Nå får jaggu de som er uenig i trenerskifte også vise at de står bak klubben selv om de aldri så mye skulle være uenig. Her på forumet får dere mene hva dere vil, men hvis noen slutter å støtte våres kjære LSK etter dagens hendelser som jeg har sett blitt uttalt litt både her og der i dag, ja da har dere jaggu ingen ting i Kanarifansen eller på Åråsen å gjøre.
                                at folk sier slike ting som at de slutter å holde med lsk etter dette, sies nok kun i ren frustrasjon.
                                hvis hjertet er gul/svart, vil det alltid forbli det.
                                etter å få roet seg litt ned kommer de nok til fornuft igjen.. de som evt ikke gjør det kan bare dra sin vei.

                                er ikke enig i avgjørelsen jeg heller, og ikke super happy hvis Norli kommer som ny trener, men jeg støtter da laget fullt ut likevel!

                                forza
                                mvh Lsk's nye fysioterapeut

                                Kommentar

                                • heidar
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2004
                                  • 2129

                                  #17
                                  Spillere/trenere kommer og går, klubben består.
                                  En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                  Endelig er mørketida over.

                                  Kommentar

                                  • Fuglefar
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Aug 2006
                                    • 202

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                    Jeg har støtta opp om fugla selv om jeg har vært riv ruskende uenig i mye av det som har skjedd i klubben etter Fjørtoft og Rösler kom inn. Nå får jaggu de som er uenig i trenerskifte også vise at de står bak klubben selv om de aldri så mye skulle være uenig. Her på forumet får dere mene hva dere vil, men hvis noen slutter å støtte våres kjære LSK etter dagens hendelser som jeg har sett blitt uttalt litt både her og der i dag, ja da har dere jaggu ingen ting i Kanarifansen eller på Åråsen å gjøre.
                                    Du ser ut som en type man bør føye seg etter, så det er vel bare å møte opp på kamp. Selv om Valgerd S. Haugeland skulle bli den nye treneren.
                                    "I'll be there maxpayne"
                                    Last edited by Fuglefar; 14.11.2006, 01:05. Begrunnelse: ..
                                    Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................

                                    Kommentar

                                    • GulMann
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • Sep 2006
                                      • 43

                                      #19
                                      Fjøra er vel ikke den personlighet som lar seg diktere slik som her har tydelig blitt gjort.
                                      Mulig han føler seg totalt overkjørt sammen med Grønlud og Matisen.

                                      Har i så fall full forståelse for det.

                                      Om han skulle velge å forlate en klubb han elsker, er det noe radikalt
                                      galt i sportslig utvalg, og dens prioriteringer.

                                      Kommentar

                                      • Thomas fugl
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Nov 2003
                                        • 137

                                        #20
                                        ingen fare for at fjøra går.
                                        per berg og tommy har dratt i trådene. fjøra ikke enig i avgjørelsen mens grønlund og mathisen bukker og nikker etter pengepipa.
                                        - Venter på en ny storhetstid

                                        Kommentar

                                        Working...