Hvem tar over som sjef for verdens beste klubb

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MobBoss
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 900

    Hvem tar over som sjef for verdens beste klubb

    Siden vi nå trenger en ny sjef, hvem tar over?
    122

    The poll is expired.


    Invicta

    Ingen er større en klubben
  • MedlemNR35
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2004
    • 905

    #2
    Opprinnelig skrevet av Erling Stray
    Siden vi nå trenger en ny sjef, hvem tar over?
    Du vet det like godt som meg,kompis!

    Kommentar

    • Ballkunstneren
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2006
      • 780

      #3
      Drømmetrenerene

      Norske drømmetrenere ville vært Trond Sollied eller Åge Hareide. Ellers så burde vi se mot utlandet og finne en god, sympatisk, motivert og målrettet trener...

      For dette kommer til å være en av de største utfordringene noen har hatt i norge etter de forventningene som er satt... Bare tredje plass plass er godt nok neste år. Så bør det bli første eller andre men så i tredje året så må det bli GULL...

      Snakker om forventningspress!

      Kommentar

      • Vicarious
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2006
        • 391

        #4
        Jeg var rimelig sikker på at Nordlie kom til å ta over. At det eksisterte en slags under-bordet muntlig avtale mellom han og Berg/Lund. Det er forsåvidt det eneste som kunne forsvare sparkingen av Uwe.
        Men etter å ha lest dette intervjuet med Nordlie, er jeg ikke sikker lenger:


        "- Vi er enige om det meste, men jeg har fått frist til onsdag. Jeg skulle gi dem et signal på søndag."
        (Om forhandlingene med Viking)

        "Selv vil ikke Nordlie kommentere ryktene om Lillestrøm.
        - Jeg kan ikke forholde meg til hypoteser. Det kan hende Barcelona ringer også - jeg kan ikke forholde meg til det som ikke er reelt, sier Nordlie."

        Her kommer det fram at han nærmest er klar til å skrive under for Viking, samt at han ikke har hørt noe konkret fra oss.

        Helvete også.

        Kommentar

        • MedlemNR35
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2004
          • 905

          #5


          Tror Nordlie er i boks!

          Kommentar

          • Vicarious
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2006
            • 391

            #6
            Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
            Nå syns jeg du foregriper begivenhetenes gang, mann.
            Det står jo basicly det samme i denne artikkelen som den jeg viste til over.

            Men håper for all del du har rett, og at Nordlies uttalelser bare er spill for galleriet.

            Føler meg desverre ikke veldig trygg på det..

            Kommentar

            • KimFL
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2003
              • 1410

              #7
              Av de trenerne, som vi veit er ledig på markedet i Norge, så er det vel kun Tom Nordlie som er aktuell. Ingen av de andre som er nevnt, trur jeg kan tilføre noe særlig mer enn det Uwe gjorde.

              Og mer Per Berg's ønske om mer offensiv fotball, så utelukker jo det de fleste andre på den lista.


              mvh
              KimFL

              Kommentar

              • Greven
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Aug 2005
                • 133

                #8
                Hva med Nils Arne Eggen?
                Han er jo veldig ofensiv i sin trener og spillestil.
                Født i glasshus med lomma full av småstein

                Kommentar

                • m_skedsmo
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Aug 2006
                  • 212

                  #9
                  Jeg håper for LSK sin skyld at de hadde en trener klar før de sparka Uwe. Det vil være helt katastrofalt om de ikke hadde det. Jeg ser for meg et skrekkscenario der Nordlie skriver under for Viking, og vi ender opp med Fjøra gjennom hele R.L. Deretter blir det et helvetes stress for å skaffe en trener og vi ender opp med en trener som Nordmark, Grodås eller Semb.

                  Jeg håper dette ikke skjer, og jeg forventer nesten at styret har en trener klar allerede.

                  Utrolig trist at Uwe fikk sparken, men nå er det skjedd, og da må man se fremover.

                  Kommentar

                  • Rønnern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6690

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
                    For dette kommer til å være en av de største utfordringene noen har hatt i norge etter de forventningene som er satt... Bare tredje plass plass er godt nok neste år. Så bør det bli første eller andre men så i tredje året så må det bli GULL...
                    Nå har vel Per Berg lagt vekt på at det ikke er resultatene som først og fremst har sviktet, men mangelen på offensivt spill. Han sa jo til RB at han hadde gjort seg opp sin mening om Uwe før siste kampen mot Lyn ble spilt. Uansett resultat og tabellplassering

                    Med andre ord, Per Berg har sett bak resultatene og har ikke vært fornøyd med det.
                    Mvh Ronnie "The Runner"
                    LSK for alltid

                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                    Kommentar

                    • m_skedsmo
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Aug 2006
                      • 212

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Greven
                      Hva med Nils Arne Eggen?
                      Han er jo veldig ofensiv i sin trener og spillestil.
                      Nils Arne Eggen er jo en gammel mann. Om han (noe jeg ikke tror på) skulle skrive under for LSK, så kan det jo ikke være for mange sesonger? Er helt i mot at vi nå skal ha inn en trener på grunn av navnet og tidligere meritter hvis han ikke kan sitte i minst fem år. Nils Arne Eggen har en helt totalt annen fotballfilosofi enn det LSK har stått for, og det vil ta lang tid før det sitter. Han vil ikke kunne klare å snu LSK til et RBK aktig lag i løpet av en sesong, og skulle LSK da havne midt på tabellen, hva skjer da? Skal Per Berg sparke han og da?

                      Nei, tror vi må ha inn en trener som blir lenge, og som får tid til å bygge opp laget.

                      Kommentar

                      • Vicarious
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2006
                        • 391

                        #12
                        Nei for helvete, la oss slippe Eggen!

                        Jeg har full respekt for det mannen har utrettet. Men Rosenborg-hatet har jeg fått inn med morsmelka, og Eggen er jo selve symbolet på alt jeg hater.

                        Tror seriøst jeg hadde fått problemer med å fortsette å elske fugla hvis Eggen blir trener. Blir litt som om dama di plutselig fikk rabies eller noe..

                        Kommentar

                        • fotball_marthe
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2005
                          • 1069

                          #13
                          Hvorfor vil alle ha Tom Nordlie som ny trener? Ja,han er fra Lillestrøm..Men er han en god nok trener for LSK?Jeg mener, han har jo fått sparken i mange av klubbene han har vært i!

                          Jeg er skeptisk til han som trener, og jeg må si jeg blir litt nervøs foran 2007 sesongen hvis vi har han som trener da. Men oppnår han resultater, da er jeg vel sikkert ikke så skeptisk lenger...
                          Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

                          Kommentar

                          • Kimito
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 2600

                            #14
                            Jeg gikk og tenkte på den godeste Tor Thodesen her om dagen. Han spiller 4-4-2, og er en av arkitektene bak spillersystemet som Brann har nedfelt, og praktiserer. En ganske frisk stil. I Sandefjord har han faktisk klart noe som Tom Nordlie ikke klarte. Han tok dem opp til Eliteserien, og han klarte å holde dem der. Jeg har tro på at Thodesen er en veldig god trener, men ville nok ha ventet enda en sesong med å ansette han for LSK, da "den vanskelige andresesongen" blir interessant for å se kaliberet til mannen (om ikke Viking henter han).

                            Jeg er veldig spent på hva Nordlie, eller en annen trener, klarer å få til med laget, og langt fra overbevist om at ny trener er veien mot himmelen. Jeg håper jeg blir overbevist etter hvert.
                            Ferdigskåra

                            Kommentar

                            • m_skedsmo
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Aug 2006
                              • 212

                              #15
                              Jeg er overbevist om at hvis Uwe fikk fortsette, så hadde vi gjort det bedre i 2007, han har jo bygd opp et nytt lag, og en annen spillestil. Uansett hvem vi henter inn nå, så vil det være en annen fotballfilosofi, og det vil sikkert ta tid før den sitter som den skal. Jeg er enig i at Uwe hadde noen vanvittige disposisjoner av laget i sluttminuttene av noen kamper, noe som trolig førte til poengtap. Men han har sikkert lært av det, og ville sikkert ha gjort det annerledes i 2007.

                              Jeg har også tenkt litt på Thodesen, han virker dyktig. Men det er sant at han ikke har så lang erfaring, men hva så? Han klarte å gjøre masse ut av et Sandefjord som hadde langt "dårligere" spillere enn mange andre i tippeligaen. Det viser at han er en utrolig dyktig trener. Samtidig er han ung, og vil kunne satses på i mange år.

                              Tom Nordlie er også "ung", men jeg synes han har hatt veldig varierende prestasjoner. Bra i fjor i Start, og så jævlig dårlig i år. Og det han gjorde i Viking var bra, men når vil han gjøre det dårlig igjen?

                              Tror ikke Thodesen er et dårlig alternativ, men støtter selvfølgelig Nordlie som alternativ.

                              Kommentar

                              • KimFL
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2003
                                • 1410

                                #16
                                Ang. Tor Thodesen, så har jo han vært assistenten til Teitur i 2 klubber. Og alt som kan assosieres til den mannen bør vel kanskje holde seg langt unna Lillestrøm...

                                Men for all del, Thodesen virker som en artig fyr, han.....og han har jo gjort en god jobb med Sandefjord.


                                KimFL

                                Kommentar

                                • okb
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 2377

                                  #17
                                  Jeg er vel en av de som synes det er veldig trist med Uwes avgang. Jeg synes han burde fått mer tid, og resultatene som har blitt vist til er ikke begredelige. I forhold til Erlandsen-tiden.

                                  .. men jeg er også en av de som selvsagt tar i mot en ny trener med åpne armer og et ønske om en bra framtid. Tom Nordlie synes jeg virker som en interesant fyr med tanke på bakgrunnen hans fra Lillestrøm. Likevel er jeg ikke overfornøyd med hans fortid som trener. Til tross kan det jo være nå han endelig beviser at han er en topptrener.

                                  Svennis vil nok aldri trene LSK, selv om han nesten er nordmann.

                                  -okb!
                                  Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                                  Kommentar

                                  • Kimito
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 2600

                                    #18
                                    Selv om jeg ser spøken din med Teitur, så synes jeg ikke man skal avspise Thodesen med å si at han er "artig". Det er vel samme begrepet som ble brukt om Nordlie i sin tid.

                                    At Thodesen, etter å ha vært assistent i Brann i ganske lang tid, ble provosert til å gå, da Mjelde fikk hovedtrenerjobben, vitner jo om at mannen har ambisjoner som trener. Han virker også som en type man kan ha på lang sikt, da han har et lynne som er mer likte Tørums, enn Nordlies. Jeg er bekymret over hvor slitesterk Nordlies trenerstil er.
                                    Ferdigskåra

                                    Kommentar

                                    • m_skedsmo
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Aug 2006
                                      • 212

                                      #19
                                      Det er nok ingen tvil om at både Nordlie og Thodesen er gode trenere. De har oppnådd gode resultater begge to, men Nordlie har vel kanskje skilt seg ut ved måten å være på når det går dårligere. Har fått inntrykket av at han kan slite noe jævlig på omgivelsene sine. Det virker som Thodesen har litt mer "is i magen".

                                      Det blir uansett spennende med ny trener, selv om jeg tror Thodesen er helt uaktuell hos Per Berg.

                                      Kommentar

                                      • RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

                                        #20
                                        Har ennå ikke helt kommet meg etter gårsdagens sjokk. Synes helt klart Uwe burde ha fått et år til. Men når det er sagt: Klubben er viktigere enn enkeltpersoner, og vi må se fremover. Når klubben sparker Uwe og Gunnar ut fra sportslige resultater - etter de på to år tross alt fikk LSK til NM-finale, RL-finale og to fjerdeplasser - legges lista meget høyt, og gull i 2007 er vel det eneste som vil bli godtatt. Alt tyder vel på at det blir Tom Nordlie. Er ikke i tvil om at han kan ha det nødvendige potensiale, selv om jeg ikke tror han vil bli sittende i mange år. Skal Nordli lykkes i 2007 er det nok også nødvendig at Per Berg åpner lommeboka slik at han får inn noen nye spillere som passer i et
                                        4-3-3-system.

                                        Av andre mulige kandidater har jeg stor tro på Hans Backe, som jeg ser nevnes som aktuell for Viking.

                                        Kommentar

                                        Working...