Hvilke spillere passer inn i Tom Nordlies 4-3-3

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7134

Opprinnelig skrevet av Stan
    Hvor ble det av Patrick Suffo? Han fungerte jo bra som Occeans makker i odds 4-3-3 system
    Den kamerunske spissen Patrick Suffo, mener du? Jepp, han ville passet godt inn i LSK sammen med de fire ikke-EU-gutta vi har fra før av.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• SuperErik
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2004
      • 535

Opprinnelig skrevet av trigz
      Den kamerunske spissen Patrick Suffo, mener du? Jepp, han ville passet godt inn i LSK sammen med de fire ikke-EU-gutta vi har fra før av.
      Suffo har fransk pass også..
      - Tycker det är otrolig elektricitet i LSK-klacken. Får en liten känsla av en strålande sommardag, ute på öppet hav med den nytjärade ekan och herr Taube i bakgrunden -

<Djurgården-supporter etter LSK-DIF 1-0>

Kommentar

• Matros
        Medlem
        Hoffnarr
        • Nov 2005
        • 53

4-3-3

--------------Muller-----------
        Rambekk-PSA-kippe-shane
        ------------Kasey-------------
        --Søgård----------Husar(eller en annen jeg ikke kommer på. kanskje en ny)
        Riise---------------------Mykle
        ---------Occean--------------

Sesongen 2007: ny 1. keeper.
        Occean toppscorer i TL
        Brenne kommer kanskje in der jeg har satt opp husar.
        Mifsud og Koren borte
        Lillestrøm evig og for alltid<3

Kommentar

• Gjest

Som det kommer fram i intervjuet av Tom Nordlie så regner han med at LSK trenger 2 til 4 nye spillere..

Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.

Kommentar

• pondus73
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2004
            • 612

Opprinnelig skrevet av biggie
            Som det kommer fram i intervjuet av Tom Nordlie så regner han med at LSK trenger 2 til 4 nye spillere..

http://fotball.adressa.no/tv/article69412.ece
            FLer enn meg som sliter med lyd på dette innslaget?? Har lyd på alle andre innslag der.......
            ------eLSKe-------

Kommentar

• Trondeo
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 3062

Opprinnelig skrevet av pondus73
              FLer enn meg som sliter med lyd på dette innslaget?? Har lyd på alle andre innslag der.......
              Nei, lyden fungerer bra. Pass på å slå av mute-knappen

Kommentar

• pondus73
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2004
                • 612

Opprinnelig skrevet av Trondeo
                Nei, lyden fungerer bra. Pass på å slå av mute-knappen
                He he
                Er det en egen mute-knapp for akkurat dette innslaget da eller?

Hos meg blir det ikke lyd uansett hva jeg gjør........men nok om det. Er vel snart kjeft å få fordi dette er off-topic!!
                ------eLSKe-------

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 3006

Faen ass. Jeg stikker til Uniten for å hente en '70 Olds 4-4-2, også skal Fugla liksom spille 4-3-3 ???

Det går jo faen brenne meg ikke ???
                  LSK Norges beste lag

Kommentar

• Emil
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2005
                    • 306

------------------------------------------Müller-----------------------------------------

Rambekk----------------PSA--------------------------Kippe----------------Shane

------------------------------------------Kasey------------------------------------------

----------------------Søgård---------------------------Sundgot-----------------------

Riise --------------------------------- Occean -------------------------------- Husàr

Kommentar

• Øyvind
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2006
                      • 292

Er litt skeptisk til Kasey som anker i 4-3-3. Hans hårreisende tversoverpassninger kan fort få større konsekvenser i 4-3-3, enn i 4-4-2. Tror han kan være en av de som eventuelt skulle forsvinne ut i løpet av vinteren.

Kommentar

• Lars
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6156

Enig med Øyvind der. Ser et større potensiale i Kiko i den rollen. Men ellers er jeg veldig enig med Emil!

Kommentar

• Øyvind
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2006
                          • 292

Opprinnelig skrevet av Lars
                          Ser et større potensiale i Kiko i den rollen
                          Enig. Den ro som Kiko opptrer med i spillet sitt, og hans presise passningsfot kan blomstre i def.midt.
                          Er vel også denne rollen han hadde før han kom til fugla, eller tar jeg feil her?

Kommentar

• Rønnern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6690

Opprinnelig skrevet av Øyvind
                            Er litt skeptisk til Kasey som anker i 4-3-3. Hans hårreisende tversoverpassninger kan fort få større konsekvenser i 4-3-3, enn i 4-4-2.
                            Hva i alle dager begrunner du den påstanden med?

Og strengt tatt, hvor mange poeng har Kaseys tversoverpasninger kostet oss? Det kan faen ikke være mange, for de er ekstremt sjelden at de ikke når frem. Ser man på treffsikkerheten på pasningene, er jeg temmelig sikker på at Kasey er en av de med færrest feilpasninger. For ikke å snakke om balltap etter dueller.

Mistenker folk for å se seg blind på de få, men meget tydelige feilvalgene Kasey har. Dog støtter jeg Uwes tanker om Kasey fullt ut. Dersom man ikke ønsker å spille med en viss risiko, kan man gå tilbake til å slå langt. Da har man ingen kreativitet, ingen overraskelser og ingen balltap.
                            Mvh Ronnie "The Runner"
                            LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Øyvind
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2006
                              • 292

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                              Hva i alle dager begrunner du den påstanden med?

Og strengt tatt, hvor mange poeng har Kaseys tversoverpasninger kostet oss? Det kan faen ikke være mange, for de er ekstremt sjelden at de ikke når frem. Ser man på treffsikkerheten på pasningene, er jeg temmelig sikker på at Kasey er en av de med færrest feilpasninger. For ikke å snakke om balltap etter dueller.

Mistenker folk for å se seg blind på de få, men meget tydelige feilvalgene Kasey har. Dog støtter jeg Uwes tanker om Kasey fullt ut. Dersom man ikke ønsker å spille med en viss risiko, kan man gå tilbake til å slå langt. Da har man ingen kreativitet, ingen overraskelser og ingen balltap.
                              Det jeg mener er at i 4-3-3 vil midtbanen stå høyere i banen. Da kan en tversoverpassning som snappes av motstanderen føre til mer truende overganer mot vårt forsvar. Den høye midtbanen kan gjøre det vanskeligere å gjenvinne ballen.

Mitt poeng er at slike feil fra Kasey i 4-4-2 kan lettere gjenvinnes med en lavere midtbane, og derfor ikke få de følgene jeg mener de kan få i 4-3-3.

Tversoverpassniger uten vinkel på egen halvdel, er i mine øyne ikke et utrykk for villighet til å ta risiko, men snarere personlige feil.

Kommentar

• Sem
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2005
                                • 1626

Mitt poeng er at slike feil fra Kasey i 4-4-2 kan lettere gjenvinnes med en lavere midtbane, og derfor ikke få de følgene jeg mener de kan få i 4-3-3.
                                Korén?

Jeg ser ikke helt hvorfor Kasey skal være skumlere å ha på banen i Nordlie- enn Rösler-stilen...

Kommentar

• aamundse
                                  Juniormedlem
                                  Ferskenpels
                                  • Nov 2004
                                  • 3

------------------- Hornyboy ---------------------
                                  ------------------------------------------------------
                                  Danton------Rambekk-----Kippe--------Shane
                                  ----------------------Kasey------------------------
                                  ------------Korèn--------------Søgård------------
                                  --------Riise--------Occean------Mykle----------
                                  L s k

Kommentar

• Raskolnikov
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2005
                                    • 1453

Det jeg mener er at i 4-3-3 vil midtbanen stå høyere i banen. Da kan en tversoverpassning som snappes av motstanderen føre til mer truende overganer mot vårt forsvar. Den høye midtbanen kan gjøre det vanskeligere å gjenvinne ballen.

Tversoverpassniger uten vinkel på egen halvdel, er i mine øyne ikke et utrykk for villighet til å ta risiko, men snarere personlige feil.
                                    Tror ikke midtbanen vår vil stå verken høyere eller lavere med ball. Uten ball kan det hende at Nordlie legger opp til et høyere press. Med ball ønsker man vel alltid å flytte ballen og laget så høyt opp som mulig med noen spillere i sikring. Dessuten må det jo nødvendigvis være noen andre spillere som ligger lavt hvis Kasey skal slå en tversoverpasning lavt i banen. Generelt er det også naturligvis en fordel å miste ballen lengst mulig unna eget mål.

Hvorvidt det blir mer eller midre farlig kommer vel i utgangspunktet mye an på hvilke spillere man bruker. Det er må vel være bedre å miste ballen dersom Kasey har Søgård og Koren rundt seg enn hvis han bare har Koren i en offensiv midtbanerolle foran seg.

Tversoverpasninger på egen banehalvdel er sjeldent geniale, men det er klart det er et uttrykk for risiko så lenge valget ofte blir smått håpløse langpasninger eller direkte klareringer.

Til slutt lurer jeg på hvorfor i all verden folk tror mer på Kiko enn Wehrman? For meg er dette et stort mysterium. Har Kiko noen gang stått fram og dominert noen kamp? Det er mulig fyren har potensial, men det begynner å bli på tide at han viser det.
                                    Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• Rønnern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6690

Det jeg mener er at i 4-3-3 vil midtbanen stå høyere i banen. Da kan en tversoverpassning som snappes av motstanderen føre til mer truende overganer mot vårt forsvar.
                                      Nå betyr formasjonstallene svært lite med hensyn til hvor høyt resten av midtbanen står på banen. I mange tilfeller ser man også at 4-3-3, blir 4-5-1 når man forsvarer seg. Det er mer naturlig for kantene å trekke ned og dekke rommene ved siden av indreløperne, enn det er for spisser i 4-4-2 å trekke ned til midtbanen.

Forøvrig tror jeg at dersom Kasey skal spille under Nordlie, vil han måtte legge av seg mye av kjælinga med kula, da Nordlie er ekstremt opptatt av at ballen skal gå i lengderetning.
                                      Mvh Ronnie "The Runner"
                                      LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Raskolnikov
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2005
                                        • 1453

Opprinnelig skrevet av aamundse
                                        ------------------- Hornyboy ---------------------
                                        Danton------Rambekk-----Kippe--------Shane
                                        ----------------------Kasey------------------------
                                        ------------Korèn--------------Søgård------------
                                        --------Riise--------Occean------Mykle----------
                                        Bortsett fra Søgård er vel dette det mest tekniske laget vi kan stille. Han kan eventuelt byttes med Sundgot eller Husar, men for balansen i laget sin skyld tror jeg vi trenger han. En annen ting er at sjansen for å se Koren i LSK neste år neppe er stor. Dessverre. Det jeg er mest spent på er om Nordlie vil spille med to typiske vinger eller bruke en skjev spiss som f.eks Myklebust. Hvis han velger typiske vinger har ikke Myklebust og kanskje heller ikke Diomande noen framtid i LSK. Blir forøvrig spennende om Riise får oppfylt backønsket sitt. I så fall har vi en utrolig offensiv back med mulige defensive svakheter, men mangler nok en gang en høyreving.
                                        Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• Øyvind
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2006
                                          • 292

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                          Nå betyr formasjonstallene svært lite med hensyn til hvor høyt resten av midtbanen står på banen. I mange tilfeller ser man også at 4-3-3, blir 4-5-1 når man forsvarer seg. Det er mer naturlig for kantene å trekke ned og dekke rommene ved siden av indreløperne, enn det er for spisser i 4-4-2 å trekke ned til midtbanen.
                                          Veldig enig i det med 4-3-3/4-5-1. Må derfor rette meg til å si at; i oppbyggingsfasen av angrep vil midtbanen være høyere i banen. Er vi enige om dette, kan vi vel også enes om at konsekvensen av tversoverpassninger vil kunne føre til at man kommer i undertall og motstanderen får farlige sjanser?
                                          Til spørsmålet om hvem slike passninger skulle sendes til hvis midtbanen er høyere i banen, er vel ikke backene umulige alternativer på kanten..
                                          Last edited by rEPPA; 16.11.2006, 23:12.

Kommentar

Working...