Hvilke spillere passer inn i Tom Nordlies 4-3-3
Collapse
X
-
- Tycker det är otrolig elektricitet i LSK-klacken. Får en liten känsla av en strålande sommardag, ute på öppet hav med den nytjärade ekan och herr Taube i bakgrunden -
<Djurgården-supporter etter LSK-DIF 1-0>Kommentar
-
4-3-3
--------------Muller-----------
Rambekk-PSA-kippe-shane
------------Kasey-------------
--Søgård----------Husar(eller en annen jeg ikke kommer på. kanskje en ny)
Riise---------------------Mykle
---------Occean--------------
Sesongen 2007: ny 1. keeper.
Occean toppscorer i TL
Brenne kommer kanskje in der jeg har satt opp husar.
Mifsud og Koren borteLillestrøm evig og for alltid<3Kommentar
-
Som det kommer fram i intervjuet av Tom Nordlie så regner han med at LSK trenger 2 til 4 nye spillere..
http://fotball.adressa.no/tv/article69412.ece------eLSKe-------Kommentar
-
Kommentar
-
Faen ass. Jeg stikker til Uniten for å hente en '70 Olds 4-4-2, også skal Fugla liksom spille 4-3-3 ???
Det går jo faen brenne meg ikke ???LSK Norges beste lagKommentar
-
------------------------------------------Müller-----------------------------------------
Rambekk----------------PSA--------------------------Kippe----------------Shane
------------------------------------------Kasey------------------------------------------
----------------------Søgård---------------------------Sundgot-----------------------
Riise --------------------------------- Occean -------------------------------- HusàrKommentar
-
Kommentar
-
Og strengt tatt, hvor mange poeng har Kaseys tversoverpasninger kostet oss? Det kan faen ikke være mange, for de er ekstremt sjelden at de ikke når frem. Ser man på treffsikkerheten på pasningene, er jeg temmelig sikker på at Kasey er en av de med færrest feilpasninger. For ikke å snakke om balltap etter dueller.
Mistenker folk for å se seg blind på de få, men meget tydelige feilvalgene Kasey har. Dog støtter jeg Uwes tanker om Kasey fullt ut. Dersom man ikke ønsker å spille med en viss risiko, kan man gå tilbake til å slå langt. Da har man ingen kreativitet, ingen overraskelser og ingen balltap.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
Hva i alle dager begrunner du den påstanden med?
Og strengt tatt, hvor mange poeng har Kaseys tversoverpasninger kostet oss? Det kan faen ikke være mange, for de er ekstremt sjelden at de ikke når frem. Ser man på treffsikkerheten på pasningene, er jeg temmelig sikker på at Kasey er en av de med færrest feilpasninger. For ikke å snakke om balltap etter dueller.
Mistenker folk for å se seg blind på de få, men meget tydelige feilvalgene Kasey har. Dog støtter jeg Uwes tanker om Kasey fullt ut. Dersom man ikke ønsker å spille med en viss risiko, kan man gå tilbake til å slå langt. Da har man ingen kreativitet, ingen overraskelser og ingen balltap.
Mitt poeng er at slike feil fra Kasey i 4-4-2 kan lettere gjenvinnes med en lavere midtbane, og derfor ikke få de følgene jeg mener de kan få i 4-3-3.
Tversoverpassniger uten vinkel på egen halvdel, er i mine øyne ikke et utrykk for villighet til å ta risiko, men snarere personlige feil.Kommentar
-
Kommentar
-
------------------- Hornyboy ---------------------
------------------------------------------------------
Danton------Rambekk-----Kippe--------Shane
----------------------Kasey------------------------
------------Korèn--------------Søgård------------
--------Riise--------Occean------Mykle----------L s kKommentar
-
Det jeg mener er at i 4-3-3 vil midtbanen stå høyere i banen. Da kan en tversoverpassning som snappes av motstanderen føre til mer truende overganer mot vårt forsvar. Den høye midtbanen kan gjøre det vanskeligere å gjenvinne ballen.
Mitt poeng er at slike feil fra Kasey i 4-4-2 kan lettere gjenvinnes med en lavere midtbane, og derfor ikke få de følgene jeg mener de kan få i 4-3-3.
Tversoverpassniger uten vinkel på egen halvdel, er i mine øyne ikke et utrykk for villighet til å ta risiko, men snarere personlige feil.
Hvorvidt det blir mer eller midre farlig kommer vel i utgangspunktet mye an på hvilke spillere man bruker. Det er må vel være bedre å miste ballen dersom Kasey har Søgård og Koren rundt seg enn hvis han bare har Koren i en offensiv midtbanerolle foran seg.
Tversoverpasninger på egen banehalvdel er sjeldent geniale, men det er klart det er et uttrykk for risiko så lenge valget ofte blir smått håpløse langpasninger eller direkte klareringer.
Til slutt lurer jeg på hvorfor i all verden folk tror mer på Kiko enn Wehrman? For meg er dette et stort mysterium. Har Kiko noen gang stått fram og dominert noen kamp? Det er mulig fyren har potensial, men det begynner å bli på tide at han viser det.Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteilKommentar
-
Forøvrig tror jeg at dersom Kasey skal spille under Nordlie, vil han måtte legge av seg mye av kjælinga med kula, da Nordlie er ekstremt opptatt av at ballen skal gå i lengderetning.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
------------------- Hornyboy ---------------------
Danton------Rambekk-----Kippe--------Shane
----------------------Kasey------------------------
------------Korèn--------------Søgård------------
--------Riise--------Occean------Mykle----------Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteilKommentar
-
Nå betyr formasjonstallene svært lite med hensyn til hvor høyt resten av midtbanen står på banen. I mange tilfeller ser man også at 4-3-3, blir 4-5-1 når man forsvarer seg. Det er mer naturlig for kantene å trekke ned og dekke rommene ved siden av indreløperne, enn det er for spisser i 4-4-2 å trekke ned til midtbanen.
Til spørsmålet om hvem slike passninger skulle sendes til hvis midtbanen er høyere i banen, er vel ikke backene umulige alternativer på kanten..Last edited by rEPPA; 16.11.2006, 23:12.Kommentar
Kommentar