Hvilke spillere passer inn i Tom Nordlies 4-3-3

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugl1120
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 3528

    #81
    Opprinnelig skrevet av Rønnern
    Nå betyr formasjonstallene svært lite med hensyn til hvor høyt resten av midtbanen står på banen. I mange tilfeller ser man også at 4-3-3, blir 4-5-1 når man forsvarer seg. Det er mer naturlig for kantene å trekke ned og dekke rommene ved siden av indreløperne, enn det er for spisser i 4-4-2 å trekke ned til midtbanen.

    Forøvrig tror jeg at dersom Kasey skal spille under Nordlie, vil han måtte legge av seg mye av kjælinga med kula, da Nordlie er ekstremt opptatt av at ballen skal gå i lengderetning.
    Kantene i 4-3-3 trekker seg ned i organisert forsvar. Hvis kantene våre skal kose med linjedommern høyt i banen vil det være umulig for disse å komme tilbake som en forsvarer om midtbane-ankeret mister ballen på midtstreken eller lenger tilbake på banen. Jeg mener det er sannsynlig å tro at Kasey vil ligge bak som støtten til to indreløpere som stadig går på løp. Mot gode kontringslag kan vi bli hardt straffet, men med Kasey + 4 forsvarsspillere mener jeg ikke dette burde være et problem.

    Det er plusser og minuser med både Mouelhi og Kasey. Mouelhi mener jeg har et større potensiale, da han også er en god del år yngre. Han har meget gode pasninger og en relativt god teknikk. I tillegg har han god evne til å vri spillet, og et tungt skudd som kan gi oss noen kremmerhus i Koren-klassen(les: Fredrikstad). Mouelhi er derimot ikke i nærheten av den krigern Kasey er.

    Kasey kjemper hardt, han er alltid på grensen til ufin i hver duell, men som regel akkurat ren nok til å unngå frispark imot. Han er beintøff, men som regel en pingle når han selv blir taklet, og han får som regel frispark hver gang. Han er rett og slett jævlig å spille mot, skulle jeg valgt et hatobjekt i LSK ville han gått langt utenpå Kippe om jeg var VIF-supporter. Som LSK-supporter elsker jeg spillemåten hans, og jeg fryder meg over hans sleipe spill. Det er en del av fotballen det også. I tillegg er det ingen tvil om at Kasey har mange gode pasninger, han er en stor ballvinner og han er brukbar til å jobbe defensivt. Likevel begynner han å dra på årene, jeg vet ikke hvor mye han kan utvikle seg. Han står litt tilbake på Mouelhi's crossere, men utifra hva jeg har sett veier Kasey opp Mouelhi's teknikk med rå styrke slik at han ofte går seirende ut av duellene uansett.

    Fra hva jeg har sett er Kasey pr dags dato det beste alternativet, men Mouelhi fortjener sjansen sentralt. Jeg tror det bor mye fotball i han, men han har veldig mye å gå på når det gjelder arbeidskapasitet og duellspill. Jeg mistenker at den sentrale midtbanen er et sted Nordlie vil forsterke, om ikke Arnarsson er mannen vi leter etter. Jeg tror likevel Kasey's krigerinnstilling vil falle i smak hos Nordlie, men han er ikke å se på treningsfeltet før 10 januar. Mye kan ha skjedd før det.
    Lauken er vår venn!

    Kommentar

    • Henrik
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2006
      • 2110

      #82
      Ref Torolfs post i nyhetstråden, virker det som om vi kan ha tre spillere utenfor EØS på banen. Kan bli spennende med Kasey og Kiko sammen på midten? Hvem av de vil evt få spille sentralt og hvem blir indreløper? Vil tro at Kasey får jobben som sentral midtbane.

      Kommentar

      • KimFL
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2003
        • 1410

        #83
        Opprinnelig skrevet av Henrik
        Ref Torolfs post i nyhetstråden, virker det som om vi kan ha tre spillere utenfor EØS på banen. Kan bli spennende med Kasey og Kiko sammen på midten? Hvem av de vil evt få spille sentralt og hvem blir indreløper? Vil tro at Kasey får jobben som sentral midtbane.
        I den foreløpig ferskeste nyhetssaken i RB, så virker det som om Kiko er tiltenkt rollen som sentralt midtbaneanker. Start var visstnok ute etter han før 2005-sesongen.

        Hvis Kiko er den det satses på, spørs det om ikke Kasey forsvinner. Hvis han da ikke kan brukes som kantspiller, bak f.eks Riise. Tviler på at Kasey er særlig hypp på å være reserve for Kiko.


        KimFL

        Kommentar

        • Matros
          Medlem
          Hoffnarr
          • Nov 2005
          • 53

          #84
          2007 laget som jeg tror kommer til å se slik ut:

          ----------Myhre---------

          Bjørkøy-PSA-Kippe-Shane
          -----------Kasey------------
          ---Søgård---------Brenne

          Riise----Occean---Mykle

          Regner med at koren, mifsud og rambekk er borte.
          Lillestrøm evig og for alltid<3

          Kommentar

          • MedlemNR35
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2004
            • 905

            #85
            --------------------------Muller-----------------------

            ---Riise-------PSA----------Kippe-------Shane----

            ------Ruud---------Søgård--------Brenne---------

            --Myklebust--------Occean---------Husar---------

            Vet ikke jeg...bare surrer litt her.

            Kommentar

            Working...