Får Nordlie midler til å hente nye spillere?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kimmern
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2005
    • 1174

lol :P

Kommentar

• boss
      Juniormedlem
      Ferskenpels
      • Jan 2006
      • 6

"Alle" må være de som gidder å gi sympati til Uwe og Gunnar. Greit at han flørter med fansen og er en hyggelig kar, men resultatene holder ikke. Vi er mange som er fornøyd med skiftet også. Hvor mange kamper har du sett iår og vært fornøyd etterpå ? Få inn en som vil spille fotball.

Kommentar

• Bolsen3
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2004
        • 1061

Opprinnelig skrevet av boss
        "Alle" må være de som gidder å gi sympati til Uwe og Gunnar. Greit at han flørter med fansen og er en hyggelig kar, men resultatene holder ikke. Vi er mange som er fornøyd med skiftet også. Hvor mange kamper har du sett iår og vært fornøyd etterpå ? Få inn en som vil spille fotball.
        Grunnen til at det står "alle" i anførselstegn, er jo nettop at det ikke er alle som er enig i sparkingen. Men at flertallet mener at sparkingen var feil, det er jeg hellig overbevist om! Tydeligvis mange som har vanskelig for å tro dette. Jeg sier det igjen: det er min klare oppfatning at det er et relativt klart flertall som er mot sparkingen av rösler! Dette begrunner jeg med meningene jeg selv har hørt fra andre kjente og ukjente, meningsmålinger både her, på rbs og vgs nettsider, det faktum at spillerne ikke hadde noe ønske om det, at 3 av 4 i sportslig utvalg var for å beholde rösler. I mitt hode er det hva man kan kalle et flertall. Det er da ganske visst også endel folk som er enig i sparkingen, men de er færre enn de som er imot, det er fakta! Forhold deg til det!

Om sparkingen faktisk er riktig eller gal får vi ikke svar på i dag eller i morgen. Det får v tidligst svar på om et års tid, kanskje må vi vente enda lenger. Jeg venter hvertfall i spenning på hva som vil skje nå...

Kommentar

• Bolsen3
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2004
          • 1061

Jeg er forsåvidt enig i at resultatene det siste halve året ikke har vært gode nok. Men her er det 2 ting jeg vil nevne, nr1: har du glemt hvor vi var før rösler kom? Ingen finaler på maaaange år (vi kom til 2 finaler i uwes regjeringstid). Og sier 7, 7, 7 deg noe? Sier evig stempel som kjedelig langfotball-lag deg noe? Med Uwe er vi kvitt 7.plassene, vi er kvitt stempelet som det gørr-kjedelige laget... Resultatene sett under et synes jeg har vært mer enn ok, ikke fantastiske, nei, men godt nok på de 2 første årene som trener, spør du meg.

nr2: siterer som jeg har gjort før Nils Arne Eggen: "det farligste ved å sparke treneren er at du fratar spillerne ansvar". Du kan ikke legge alt ansvar på trenerne. Det er ikke slik at man bare kan sparke en trener, så ansette en ny, så er alt fryd og gammen! Så enkelt er det bare ikke! Det er greit å sparke en trener hvis alt går til hælvete, det er ikke greit å sparke en trener når nesten alt går etter planen, med noen små feilskjær. Skulle likt å se hvordan dere "la oss sparke treneren med en gang det ikke går helt perfekt"-gjengen hadde taklet det hvis det hadde vært samme situasjonen på jobben deres. "Du har riktignok gjort en ganske bra jobb, men vi sparker deg fordi du ikke gjorde alt perfekt" Merkelig mentalitet dere har ovenfor trenere...

Kommentar

• Perern
            Juniormedlem
            Bøffelpromp
            • Jun 2004
            • 19

Kanske påtide med litt perspektiv her!

Opprinnelig skrevet av Bolsen3
            er det noen som er sutrete, så er det vel Per Berg! "Alle" er imot å sparke Uwe, 3 mot 1 i sportslig utvalg, majoriteten av kanari-fansen og lsk-supportere ellers, og fotball-norge generellt. Alikevel skal han ha viljen sin! Det er hva jeg kaller barnslig oppførsel og sutring! Det eneste som kan rettferdiggjøre Bergs oppførsel, er hvis han på forhånd visste at Nordlie ville bli LSK-trener. Hvis ikke, har han gamblet med sportsklubbens skjebne på en måte hvertfall jeg ikke setter pris på!
            Nå er det ikke slik at Per Berg er hovedfienden til Lsk, mannen har kanksje for øyeblikket norges mest utakknemlige jobb.. Toppledere i alle bedrifter tar upoppulære avgjørelser dette er ikke noe unikt!
            Lillestrøm

Kommentar

• Fugla
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 1718

Det er da ganske visst også endel folk som er enig i sparkingen, men de er færre enn de som er imot, det er fakta! Forhold deg til det!
              Nå skriver du det igjen.. bestem deg! Er det i ditt eget hode eller er det fakta, eller føler du det kanskje slik at alle tanker i hodet ditt er synonymt med fakta?
              Homer Simpson.

www.ultrassarp.no

Kommentar

• larsbøffel
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 1028

Opprinnelig skrevet av Fugla
                Nå skriver du det igjen.. bestem deg! Er det i ditt eget hode eller er det fakta, eller føler du det kanskje slik at alle tanker i hodet ditt er synonymt med fakta?
                i denne saken så er meningene i hodet hans så å si d samme som fakta.. De fleste er jo imot sparkingen.. men dette kan vi vell ta i en annen tråd?

håper nordlie får penger til å kjøpe inn nye spillere.. Det beste hadde vært å beholde koren men hvis vi ikke får koren eller mifsud(som ikke hadde gjort meg noe) så sparer vi jo endel penger der, de kan vell brukes på spiller kjøp?

Kommentar

• Raskolnikov
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 1453

– Betyr dette at du er villig til å bidra enda sterkere økonomisk for å skape et godt lag?
                  – Jeg mener langt på vei at vi har de spillerne vi trenger for å nå de målene vi har satt oss, og som fortsatt har et utviklingspotensial.

Dette kan vel tyde på at Nordlie ikke får all verden av midler til å hente spillere allikevel. Samtidig virket det jo tidligere som om LSK hadde en del spillere i kikkerten og jeg regner med at Fjørtoft er fullstendig klar over hvilke rammer han har å forholde seg til.
                  Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• Øyvind
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2006
                    • 292

Opprinnelig skrevet av Raskolnikov

Dette kan vel tyde på at Nordlie ikke får all verden av midler til å hente spillere allikevel. Samtidig virket det jo tidligere som om LSK hadde en del spillere i kikkerten og jeg regner med at Fjørtoft er fullstendig klar over hvilke rammer han har å forholde seg til.
                    Jeg har stor tro på at Berg vil frigi midler til spillerkjøp, er sikker på vi får minst ett storkjøp denne vinteren. Ambisjonsnivået tilsier at dette vil være nødvending. En erstatter til Koren er jo påkrevd! Nordlie antyder også en to, tre spillerkjøp på pressekonferansen.

Men, hastverk tror jeg nok det ikke er. Tiden frem mot nyttår vil nok JÅF og Nordlie bruke til å finne en evt. riktig spiller, en med ferdigheter til å heve LSK neste år.

Dette er en god dag, har stor tro på at "Nordlie effekten" resulterer i at drømmer blir virkelighet i 2007!
                    Last edited by Øyvind; 16.11.2006, 12:47.

Kommentar

• CocaJerry
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 2532

er det noen som er sutrete, så er det vel Per Berg! "Alle" er imot å sparke Uwe, 3 mot 1 i sportslig utvalg, majoriteten av kanari-fansen og lsk-supportere ellers, og fotball-norge generellt. Alikevel skal han ha viljen sin! Det er hva jeg kaller barnslig oppførsel og sutring! Det eneste som kan rettferdiggjøre Bergs oppførsel, er hvis han på forhånd visste at Nordlie ville bli LSK-trener. Hvis ikke, har han gamblet med sportsklubbens skjebne på en måte hvertfall jeg ikke setter pris på!
                      Skal være enig i at Uwe og Gunnar burde fått en bedre avskjed enn de fikk, men jeg er heller ikke fornøyd med denne sesongen i det hele tatt.

Berg leker ikke butikk så han visste nok helt sikkert at Nordlie kom å bli trener for fugla.

Du og mange mange andre her på forumet er forbanna på ting dere og stort sett alle andre (meg inkludert) ikke veit så veldig mye om enda.

Det er lurt å spare utskjellingene til alle fakta ligger på bordet.

Kommentar

• kunden
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 2429

Men hva dere vil. Dette er et nytt løft for fugla! Skulle vi gått inn i neste sesong med Uwe/Gunnar vet vi hva vi hadde fått. Nå blir det med en gang ny giv, og firhåpentligvis ny og mer underholdende spillerstil. Ikke for det, Uwe hevet oss fra Arne-tiden, men Per Berg så vel det alle edruelige supportere så, at Uwe/Halle ikke ville føre oss videre.
                        Tror allikevel ikke på mirakler, og det skal bli spennende å se hvordan klubben har tenkt å dekke hullet etter Koren. Kanskje blir det lettere enn forventet. Det er umulig å svare på, men kanskje var laget for avhengig av Koren. Et velorganisert system er alltid bedre enn enkeltsoillere som må ta skippertak.
                        For at vi skal få en maksimal "Nordlie-effekt" trenger når LSK et par nye "spillende" spillere, også i forsvar. Selvom Kippe, PSA og Rambekk er solide har de mangler offensivt. Kanskje mye å forlange stoppere med hurtighet og blendene teknikk, men personlig er jeg lei av å se måkeballer fra de nevnte herrer som havner i ingemannsland. Men kanskje er det muligheter for kortere pasninger, la spillet gå igjennom midtbanen. Tror og håper Nordlie sverger til en slik filosofi med LSK også.

Kommentar

• heidar
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2004
                          • 2131

Et poeng er at når vi først mister Koren, så er det også et passende tidspunkt å bytte formasjon/spillestil. Men at vi trenger forsterkninger, for å spille en slik formasjon tviler jeg ikke på.

Tror ikke Nordlie får ubegrensede midler, og at noen må selges for å finansiere eventuelle kjøp. Siden Rambekk blir, er spørsmålet hvem som er aktuelle salgsobjekter? Jeg frykter det blir Sundgot...
                          En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• Bolsen3
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2004
                            • 1061

Opprinnelig skrevet av Fugla
                            Har du vanskelig for å forstå meg? Tydeligvis, eller så er det jeg som har vanskelig for å forstå deg. Jeg er ganske sikker på at det er fakta at det er et ganske klart flertall som var imot sprakingen av uwe. dette føler jeg at jeg har begrunnet godt i tideligere innlegg. Hvis du tror det motsatte, så kom med kilder som tyder på det, så enkelt er det. I hodet mitt var sparkingen feil, hodet mitt oppfatter også fra andre mennesker, meningsmålinger osv osv at det er et flertall som mener det samme som meg!

Jeg vil si at sparkingen av Uwe var feil, men når det først er skjedd var ansettelsen av Tom helt riktig. Håper Berg visste at Tom ville signe for LSK om han fikk muligheten, men mye tyder på at han ikke visste det, og da synes jeg han har gamblet litt vel mye...

Hvis du fortsatt ikke skjønner hva jeg mener, så gi bare faen, jeg gidder hvertfall ikke mer! Dessuten er diskusjonen vår jo veldig off-topic...
                            Last edited by Bolsen3; 16.11.2006, 17:50.

Kommentar

• MedlemNR35
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2004
                              • 905

2-4 forsterkninger sier Tom Nordlie til Aftenposten.

Blir spennende å se hva som kommer inn...

Kommentar

• Anders_Aa
                                Medlem
                                Møteplager
                                • Nov 2006
                                • 76

Synes det er like spennende hvem som vil falle ut av laget. Det er klart at noen av de fast etablerte spillerne ikke passer like godt i en 4-4-3. Tenker da spessielt på back plassene
                                Kanarifugl i Bergen By. Jaja Det skal vel være sånn!

Kommentar

• kimmern
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2005
                                  • 1174

blir ikke overasket om Big Tom henter noen tidligere elever, første som slår meg er vel barlin og midtun lie

Kommentar

• TorTor
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2004
                                    • 335

Per Berg etterlyste jo også en spillende midtstopper, så mulig Tom vil prøve å hente sin tidligere elev Atle Roar Håland...

Kommentar

• Sem
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2005
                                      • 1626

Opprinnelig skrevet av kimmern
                                      barlin og midtun lie
                                      Jeg tror nok ikke det er noe dumt tips.

Kanskje også Geir Ludvig Fevang.

Kommentar

• gravinho
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Oct 2005
                                        • 240

Atle Roar Håland, ja takk. Men jeg kan ikke skjønne at vi skulle ha bruk for middelmådige folk som Bärlin og Midtun Lie? Det vi kunne trenge er en god indreløper som Brenne eller Bjørkøy fra Fredrikstad.

En annen ting er at vi vel burde skaffe oss bedre dekning på de offensive kantplassene. Hva med et par symptatiske Trond Olsen-kloner?

Disse betraktninger er med forbehold om at det virkelig skal satses 4-3-3 da, må skjønne. Uansett; det blir spennende å se hva godeste Fjøra og Nordlie vil dra opp av hatten.
                                        gravinho

Kommentar

• emanem
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Aug 2006
                                          • 100

Fakta.

Tror dette kan være et greit utsnitt av mannen i gata

Kommentar

Working...