Uwe i samtaler med Viking...

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

Nettavisen: Rösler tilbys Viking-jobben

Rösler tilbys Viking-jobben

Uwe Rösler blir tirsdag tilbud jobben som Viking-trener.
    Foto: Morten Holm (SCANPIX)

Etter det TV 2 erfarer blir Uwe Rösler tirsdag tilbudt jobben som ny hovedtrener i Viking.

Av Sturla Johannessen

Vikings trenerutvalg vil tirsdag formiddag legge frem sin innstilling for styret i Stavanger-klubben.
    Etter det TV 2 Sporten erfarer har utvalget kommet frem til at den tidligere Lillestrøm-treneren Uwe Rösler er rett mann til å lede klubben.
    Tyskeren har imidlertid ikke mottatt et konkret kontraktstilbud fra Viking. Han var torsdag forrige uke på besøk i Stavanger for uformelle samtaler med Viking-ledelsen.
    - Viking er en god klubb, sa en ordknapp Rösler da han ankom Stavanger, men innrømmet likevel at jobben som Viking-trener fristet.

Bytter klubb?
    Takker Rösler ja til Viking betyr det at Stavanger-klubben og Lillestrøm kan komme til å «bytte» trenere.
    Tom Nordlie, som reddet Viking fra nedrykk i begynnelsen av denne måneden, skrev som kjent under for Lillestrøm torsdag forrige uke. På Åråsen erstatter han nettopp Rösler, som fikk sparken til tross for at han ledet gultrøyene til fjerdeplass i Tippeligaen denne sesongen.
    Tidligere landslagssjef Nils Johan Semb ga mandag morgen Viking beskjed om at han ikke er aktuell for trenerjobben. Årsaken er at han ikke ønsker å flytte fra Vestfold.
    - Jeg har brukt hele helgen på å tenke og var virkelig lysten på å trene Viking. Men totalpakken ble for vanskelig, sa Semb.
    Også Sandefjords trener Tor Thodesen har takket nei til å overta blåtrøyene. Han har forlenget kontrakten med Sandefjord til ut 2009-sesongen.

Valget falt på Rösler
    Innstillingen av Rösler fører til at Viking dropper planene om å hente Ronny Deila til klubben.
    Deila var sammen med Rösler de to kandidatene trenerutvalget satt igjen med etter å ha hatt samtaler med de aktuelle kandidatene de siste ukene.
    20.11.06 23:38

Kommentar

• Laksen
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2004
      • 287

Jeg ønsker han lykke til og håper at han klarer å plukke poeng fra våre motstandere når det trengs
      Alle veier fører til Kløfta. Bortsett fra motorveien som går rett forbi.

Kommentar

• okb
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 2377

Fantastisk at det ordner seg for Uwe etter den noe kjedelige Åråsen-exiten. Dette var _MEGET_ gode nyheter, og jeg vet med 100% sikkerhet at han kan snu den negative Viking-trenden. Med et såpass godt fundament som Viking har, og med Uwes nøyaktige jobbing vil dette bli en suksess.

Jeg ønsker med dette Uwe lykke til i jobben som Viking-trener. Måtte han få stor suksess, men selvsagt litt mindre enn det LSK kommer til å ha..

-okb!
        Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

Kommentar

• Ketil Cantona
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6813

Lykke til i Stavanger Uwe!

Viking går en spennende tid i møte....

Kommentar

• Kopperud
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2006
            • 1697

Halle også til Viking?

Rösler vil ha med Halle til Viking

SUKSESSDUO? Uwe Rösler og Gunnar Halle fikk sparken som trenerduo i LSK etter to fjerdeplasser og to cupfinaler på to sesonger.
            Foto. Scanpix

Har spurt.
            LES OGSÅ:
            writemail('gan', 'dagbladet.no')GORM S. ANDRESEN
            Tirsdag 21.11.2006, 11:55
            oppdatert 12:00

(Dagbladet.no): Uwe Rösler er stor favoritt til å bli utnevnt som ny Viking-trener.
            Den tidligere LSK-treneren har allerede pekt seg ut en assistent dersom han får jobben i Stavanger.
            Gunnar Halle bekrefter overfor Dagbladet.no at tyskeren allerede har forhørt seg med sin tidligere assistent på Åråsen.
            - Ja, han har spurt meg om det, hvis det skjer noe med Viking, sier Halle.
            - Hva svarte du?
            - Nei, det får vi se på. Jeg har ikke snakket med Viking, og han må bli enig med dem hvis han blir tilbudt jobben. Jeg og Uwe har hatt et godt samarbeide og du kan godt si det frister å fortsette sammen.
            Hvis Rösler blir Viking-sjef er det ikke sikkert han får ja fra Halle. Den tidligere englandsproffen har familiære grunner til å bli boende på Østlandet.
            Akkurat som Nils Johan Semb, som i går sa nei til Viking.
            - Jeg har to døtre, én på 11 og én på 16 som nettopp har begynt på videregående, sier Halle til Dagbladet.no.
            Halle har også et tilbud om å bli trener i Raufoss.
            - Det er muligheter, men jeg har ikke hastverk med å bestemme meg.
            Rösler var ikke tilgjengelig for en kommentar i formiddag.

Ultras Felt C 2005x2015

Lillestrøm & Bajen

Kommentar

• bjarmann
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 2995

gull til fugla og sølv til viking neste år
              I år så tar vi alt

Kommentar

• holmiz
                The kjøkken-kanariz
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 6064

Fant en liten oppdatering på adressa.no:
                STAVANGER: Her samles styret i Viking Fotball ASA til styremøte på Viking stadion. På agendaen står blant annet ansettelse av ny hovedtrener, og innstillingen fra trenerutvalget er klar: Uwe Rösler bør få jobben.
                Hele saken:http://fotball.adressa.no/eliteserien/article69625.ece

Så da føyer jeg meg inn i rekken av de som ønsker Uwe alt vel videre! Måtte det bli sølvplassen bak fugla! (kanskje jeg unner sidissene et cup-tap mot Sportsklubben også?)
                Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• lsk_fugl
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2004
                  • 864

Lykke til i Stavanger Uwe

Kommentar

• MoBee
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2004
                    • 958

Dette føles som å bli dumpet av ei god-dame, for så å se henne skaffe seg ny type uka etter. Unner naturligvis Uwe dette og er glad på hans vegne, men jeg sitter med en ekkel følelse inni meg.

Kommentar

• RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

Opprinnelig skrevet av MoBee
                      Dette føles som å bli dumpet av ei god-dame, for så å se henne skaffe seg ny type uka etter. Unner naturligvis Uwe dette og er glad på hans vegne, men jeg sitter med en ekkel følelse inni meg.
                      Eneste forskjellen her er vel at det er god-dama som har blitt dumpet, og istedenfor å bli sittende hjemme og sture skaffer seg noe nytt.

Uwe fikk sparken fra LSK, og han har heldigvis ikke gått og hanged himself, men satser fortsatt offensivt på treneryrket. Også jeg har en dårlig følelse etter det som har skjedd; synes at Uwe hadde fortjent å fullføre planen sin med LSK. Men: som Rønnern sier under Nyheter: Beslutningen er tatt, og nå må vi se fremover.

Kommentar

• iL
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 10771

ønsker selvfølgelig Uwe all mulig lykke i Viking, bortsett fra 0 poeng mot oss!
                        Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• MoBee
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2004
                          • 958

Opprinnelig skrevet av RSP
                          Eneste forskjellen her er vel at det er god-dama som har blitt dumpet, og istedenfor å bli sittende hjemme og sture skaffer seg noe nytt.

Uwe fikk sparken fra LSK, og han har heldigvis ikke gått og hanged himself, men satser fortsatt offensivt på treneryrket. Også jeg har en dårlig følelse etter det som har skjedd; synes at Uwe hadde fortjent å fullføre planen sin med LSK. Men: som Rønnern sier under Nyheter: Beslutningen er tatt, og nå må vi se fremover.
                          Ok, det føles som om mamma og pappa har bestemt at jeg og god-dama ikke får være sammen lenger... hehe
                          Jeg er enig med deg altså...

Kommentar

• hennern
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Apr 2006
                            • 157

SYntes det er forferdlig trist om Uwe går til Viking. Men vil i hvertfall gratulere Viking om det skulle skje!

leit
                            det er helt for jævelig

Kommentar

• kunden
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 2429

Uwe blir presentert som Viking-trener kl 10 idag.

Det blir sikkert et følelsesesladet oppgjør for Uwe mellom LSK og Viking neste år. Ser allerede for meg overskriftene hvis Viking skulle vinne ...

Kommentar

• Helen
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Jan 2006
                                • 126

Huff, gleder meg ikke til kampene mellom lsk-viking til neste år, blir nesten litt trist spør du meg .

Men ønsker Uwe lykke til videre. Kommer til å savne den mannen!
                                Forza Fugla!!!

Kommentar

• iL
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 10771

Opprinnelig skrevet av kunden
                                  Uwe blir presentert som Viking-trener kl 10 idag.

Det blir sikkert et følelsesesladet oppgjør for Uwe mellom LSK og Viking neste år. Ser allerede for meg overskriftene hvis Viking skulle vinne ...
                                  og da er det klart

Viking innkalte til pressekonferanse klokken 10 i dag, der Uwe Rösler ble(38) presentert som klubbens nye trener.
                                  Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

Da er Uwe formelt presentert som ny Viking-trener: Gratulerer så mye, og lykke til !

(Noterer ellers at Uwe, i likhet med vår nye trener, har signert en 3 års-kontrakt, og dermed etter planen skal sitte ut sesongen 2009. Det blir spennende å følge Uwes videre utvikling som trener).

Kommentar

• gamle-perta
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2004
                                      • 2418

Opprinnelig skrevet av RSP
                                      Noterer ellers at Uwe, i likhet med vår nye trener, har signert en 3 års-kontrakt, og dermed etter planen skal sitte ut sesongen 2009. Det blir spennende å følge Uwes videre utvikling som trener).

Kanskje de bytter jobb igjen etter 2009-sesongen... :-)

Mvh
                                      Gammer´n
                                      Mvh
                                      Gammer´n (Per T)

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

I dette gamet skal en ikke se bort fra noe.....

Kommentar

• hthaug
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2004
                                          • 440

Tippeligaen er jo snart offisiellt kjent som Stol-leken så skal aldri si aldri.

Uwe er i allefall hjertlig velkommen tilbake om så skulle skje.

Kommentar

Working...