Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Kallenavnet kanarifugla kommer av at en cupdommer kalte LSK dette, etter LSK sine gule drakter. Jeg tror dommeren var Henry Clausen, han skal også ha vært involvert i oppstarten av tippebladet TIPS.
Vi hadde en mer utførlig forklaring på lista for 8-9 år siden. Kanskje Arkiv-ulfpulf kan hjelpe.
Jeg har hatt et liv de siste dagene, og har ikke vært innlogget, men oppdaget helt tilfeldig denne da jeg skummet nyeste innlegg.
Du har helt rett, 9 år siden:
Date: 17 Jul 1997 11:17:38 Z To: liste@lsk.no Subject: LSK- Re: Kanarifuglene
Jeg har - etter tips fra Per Tandberg - fortsatt undersøkelsene av kallenavnets opprinnelse.
Erling Syversen - en av Lillestrøms virkelige grand old men - mener bestemt at den første som benyttet kallenavnet "Kanarifuglene" var journalisten Folke Bolstad i Morgenposten tidlig på 50-tallet. Bolstad var journalist og fotballdommer, og stifter av bladet Tips. Han var visstnok svært opptatt engelsk fotball, og Syversen mener derfor at tilnavnet nok er rappa derfra. Da må det jo være Norwich. Bolstad var visstnok svært opptatt av tilnavn og andre språkblomster. Syversen kunne fortelle at Lillestrøm på 50-tallet spilte lett, teknisk fotball med ekstremt mange pasninger. Denne fotballen kalte Bolstad for "Hardangersøm". Vittig type, denne Bolstad.
Jeg var ikke klassens beste i håndarbeid, men det er vel ikke akkurat hardangersøm Pellerud sverger til.
------------------------ LSK Mailingliste ---------------------------- Innlegg til lista : liste@lsk.no LSKs hjemmeside: WWW.LSK.NO Avmelding: liste-adm@lsk.no (Skriv unsubscribe lsk i meldingen) Paamelding : liste-adm@lsk.no (Skriv subscribe lsk i meldingen)
Last edited by ulfpulf; 26.03.2011, 18:04.
Begrunnelse: Anonymisert
Kommentar