Hva er LSKs publikumsfundament?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Hexaphim
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 2786

    #21
    Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
    Kjenner også folk som er født og oppvokst i Oslo med LSK-sympatier, men naturlig nok er ikke dette veldig mange.
    Vi er ikke mange, nei, men vi finnes. Jeg har måttet svare på spørsmål om hvorfor jeg holder med LSK og ikke et eller annet Oslolag så lenge jeg har vært interessert i fotball. De fleste går ut ifra at jeg er innflyttet fra Lillestrøm eller noe, men neida, født i Oslo øst, bor i Oslo vest, og elsker Fugla og ingen andre.

    Kommentar

    • Loddet
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2004
      • 325

      #22
      Bra tråd..

      Vanskelig å beregne fundament, men har noen kommentarer. Jeg tror annslaget for Lørenskog og Rælingen er rimelig forsiktig. For noen år siden tror jeg det hadde passet bedre. Eksempelvis Lørenskog (der jeg kommer fra) har med årene blitt skikkelig fugla land. Tror man kan si det samme om Rælingen.

      Når det gjelder Oslo er de vanskelig å beregne. Mange av de jeg står med på kamp, er nå bosatt i Oslo (gjelder også meg). Tror det er mange utvandra romerikinger som nå holder til her. et eksempel kan være forran Lyn kampen i sommer, da LSK folk var i klart overtall i øl-teltet på Blindern. Selv om det er på Blindern, så er dette likevel midt i Lyn-land. Jeg har merket meg mer og mer at jeg kan se LSK effekter også her i Oslo. Man merker også at mange tar toget.

      Poenget mitt er at det er at det er mange dedikerte LSK-fans i Oslo, og at man nok burde gire opp beregningsgrunnlaget noe.

      Kommentar

      • Kimito
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 2601

        #23
        Opprinnelig skrevet av mr_e
        et eksempel kan være forran Lyn kampen i sommer, da LSK folk var i klart overtall i øl-teltet på Blindern. Selv om det er på Blindern, så er dette likevel midt i Lyn-land.
        Husk at Lyn-tilhengerne ikke går på Blindern. Det er altfor uøkonomisk. Tipper "BI-teltet" var dominert av pannebånd.
        Ferdigskåra

        Kommentar

        • fotball_marthe
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2005
          • 1069

          #24
          Er Lørenskog LSK- vennlig? Min erfaring er at det er utrolig få som holder med LSK i Lørenskog. Mange søpla fans der! Men det er min erfaring, og den er jo ikke så lang
          Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

          Kommentar

          • Hamburg & Kanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 3006

            #25
            Klubbsympati går utover alle kommune-, fylkes- og landesgrenser.

            Først og fremst er det nå blitt en nasjonal arena ettersom så mye fotball vises på TV. LSk kan ha fans i Nord-Norge, Vestlandet, Sørlandet såvel som over hele Østlandsområdet. Til og med i Trøndelag kan det tenkes at det finnes mennesker som er drite lei av en verden uten farger.

            LSk har som et eksempel sikkert endel sympati på sunnmøre ettersom Arild Sundgot, Magnus Myklebust spiller her og vi har hatt kjempespillere som Anders Giske og Jan Åge Fjørtoft i klubben.

            Konklusjon: Det er kun kjerneområdet som er lokalt. Dette er på mange måter viktig, men spørsmålet er om det er også VIKTIGST ? Med tanke på publikumsoppslutningen på kort sikt er det sikkert det. Men man skal også tenke på hvorvidt klubben er interessant for sponsorer, og da snakker vi om at klubben opptrer over en nasjonal arena.

            Hvis man er a) ofte i media b) gjør en god figur sportslig såvel som utenomsportslig så vil man c) gis mye positiv omtale. En kombinasjon av a), b) og c) vil sikre en solid rekruttering lokalt, såvel som over resten av landet.

            Rosenborgs innsats i Champions League har om noe vist at potensialet ikke er 100, 150 eller 200 tusen, men ca. 5 millioner give or take some. Det er LSK's sanne potensial. Med en ny gullgenerasjon og en spillertype som Tom Lund (eller Robert Koren) i rekkene, så kan man vinne beundring og nye fans overalt.
            Last edited by Hamburg & Kanari; 18.11.2006, 22:53.
            LSK Norges beste lag

            Kommentar

            Working...