Stadionboom i Norge. Kommer LSK til å henge etter?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ghostwriter
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2006
    • 254

    Stadionboom i Norge. Kommer LSK til å henge etter?

    Per Berg har snakket om visjoner om et nytt stadion for LSK. Dette har blitt diskutert før, men nå som de fleste andre klubber i tippeligaen snart har nye stadioner klare, er det på tide å sammenligne litt.

    Her er bilder av stadioner som snart står klare:
    Sampit (NTB-AFP-Reuters): Flere tusen desperate flyktninger kjemper om plass på skip for å unnslippe etniske massakrer på den indonesiske delen av Borneo. President Wahid vil sende spesialstyrker til området.


    Jeg blir smått sjalu når jeg ser på de bildene. Åråsen er vel og bra den, men tror den vil slite i konkurranse med stadioner som start, stabæk og odd osv.
    Vi har masse potensiale på Åråsen. RB-tribunen er så stygg så jeg blir flau. Åpningen bak bør tettes igjen, og svingene bør så fremt det er mulig, også tettes igjen. Setene på gamle sittan bør snart bli gule, som lovet.

    Hva synes folket?
  • Woia
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Sep 2005
    • 108

    #2
    hadde ikke takket nei til en stor en ny, stor og flott stadio jeg.
    slap that ho like a domino

    Kommentar

    • Skedsmokorset

      #3
      Kommer vi til å slite?
      Vi speller da ikke med stadion? Den er jo ikke fullsatt en gang.
      Nei, bruk heller penga på å gjøre billettene billige. Åråsen
      er så fin, atte. RB-tribunen er god. Det er godt å kjenne litt
      sjel.

      Kommentar

      • Matti
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2005
        • 895

        #4
        Helt klart ikke. Hovedtribunen er veldig umoderne og Åråsen virker uferdig helhetlig sett. Vi har aldri fått den "boomen" det gir å få et topp moderne stadion pga. gradvis oppgradering. Per Berg tenker veldig riktig, og med det nedslagsfeltet vi har i Lilllestrøm tror jeg et nytt og topp moderne stadion med svinger vil bikke tilskuergjennomsnittet over 11.000. Dog er det nok litt for kostbar med tanke på alle de millionene man har spyttet inn i dagens Åråsen, men en ny hovedtribune ser jeg som realistisk og et veldig fint tiltak. Kan nok bli litt problemer med tog-linjene som står bak, men dette kan man jo kompensere ved å bygge i høyden. Har alltid vært litt svak for bratte tribuner, synes det gir en mer intim og mektig følelse.

        Drømmer om å se en gigantisk hovedtribuner med svinger innen 2010, dette vil nok gi Lillestrøm et løft publikumsmessig, men man får nok ikke den effekt man har sett i Stavanger osv.

        Kommentar

        • Bolsen3
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2004
          • 1061

          #5
          Helt unødvendig å bruke penger på nytt stadion spør du meg! Vi har et fint, moderne annlegg (sett bort fra ene langsida) som vi dessuten eier og tjener gode penger på! Ville vært håpløst å bygge helt nytt nå. Fint at andre lag får nye, fine stadioner, men man skal tenke på at de laga som oppgraderer/bygger nyy nå, har håpløse stadioner pr dags dato, det er altså en god grunn til at de bygger nytt! Da Åråsen var ferdig oppgradert var det en av landets beste arenaer. Det er det fortsatt, og vi kommer ikke til å bli hektet av fordi 4-5 klubber bygger nytt. Det er heller ikke gitt at noen av dem får en publikumsboom pga nytt stadion. Ser for meg stabæks nye herlighet med 3-4000 tilskuere, de vil nok virke ganske tomt!

          Tipper det er svært lite man kan gjøre med Åråsen angående utbygging, og det er litt synd med tanke på den økende tilskuerinteressen de siste åra. Mange snakker om svinger, men hvordan vil man få til det? Det virker da umulig, men nå er ikke jeg noen ekspert på området heller da. Om noen år kan det kanskje, som andre har vært inne på, være aktuelt å bygge ny hovedtribune, som må være høy og bratt pga toglinjene Det er egentlig den eneste utvidelsen jeg kan se for meg.

          Kommentar

          • KanariEngel
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Jun 2006
            • 154

            #6
            Snakket med en fyr på jobben som er fra Bærum, han følger ikke så mye med på fotball men vet at jeg holder med fugla. Han bare "jaja åråsen(bondelandet) er vel ikke så veldig stor den...nadderud er jo mye bedre(skryte)", så viste jeg han bilde av åråsen(by night) og et bilde av nadderud. da ble han nokså paff hihi, men han likte løpebanen på nadderud for den var så fin å løpe på!
            Jäg trodda ängarla fanns bara bara i himmalan, jag trodda änglarna fanns bara bara u himmalan, men det var innan jeg møtte mej, nu har jag en ängal her hos mej.

            Kommentar

            • veiron
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6267

              #7
              Men hva i all verden skal den lille sossegjengen fra Blærum med en så stor og flott stadion?? Det fatter jeg bare ikke...
              Men det blir artig å dra på fotballkamper rundt omkring når det blir så bra fasiliteter.

              Men jeg er enig i at ting må bedre på Åråsen. Det er definitivt ting som burde forbedres hos oss!

              Kommentar

              • Totti21
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3499

                #8
                Jeg ville ikke byttet ut stadioen vår med en stadioen ala Viking Stadion. En fotballarena skal ha 4 sider. Ikke være helt runde. Er jo ikke noe moro å reise på bortekamper lenger hvis alle stadioner ser helt like ut. (Old Trafford i forskjellige størrelser) Men jeg liker den nye stadion til Fredrikstad da. Det ser ut som en stadion med sjel i.

                Jeg liker Åråsen stadion slik den er idag. Kan kanskje modernisere den ene langsiden, men ellers er det pr dags dato norges mest intime og fine stadion etter min mening. (Har ikke vært på Color Line stadion, eller Aspmyra stadion)

                Kommentar

                • Øyvind
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2006
                  • 292

                  #9
                  Jeg kan ikke si jeg er misunnelig på Stabæk. De skal jo spille sine kamper i en hall, og på kunstgress. Vi får den nye storhallen, pluss vi har flotte Åråsen MED gress. Det er Stabæk som burde være misunnelige!

                  Kommentar

                  • KristofferØ
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2005
                    • 587

                    #10
                    Sjel og intimitet - det tjener vi på.. For dere som var på Ullevi og så IFK - LSK i fjor, var det jævla lett å se noe? Det er riktignok et friidrettsstadion, men allikevel.. Arealet og kapasiteten er enorm, men det gjør verken fotballen eller trivselen bedre..

                    BEHOLD FORTET!
                    I år så tar vi ostepop
                    Vi elsker Lillestrøm
                    HEI!

                    Kommentar

                    • Henrik
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2006
                      • 2110

                      #11
                      Åråsen holder for nå, men på sikt må vi nok flytte. Lillestrøm er i vekst, egenlig hele nedre Romerike og LSK må vokse i takt. Det er viktig at det blir en fotballstadion, og uten løpebaner. Gjerne med tak som gjør at man kan spille der året rundt, som jeg nok tror er veien å gå i fremtiden.

                      Jeg er også glad i Åråsen, men ikke så knyttet at jeg syns det er verdt at den skal stå i veien for klubbens videre utvikling. Og det er begrenset hvor mye Åråsen kan utvikles, både når det gjelder fasiliteter og kapasitet.

                      Men det er fortsatt noen år inn i fremtiden. Kjeller forblir nok en flyplass i en god stund fortsatt...

                      Kommentar

                      • larsbøffel
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 1028

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av KristofferØ
                        Sjel og intimitet - det tjener vi på.. For dere som var på Ullevi og så IFK - LSK i fjor, var det jævla lett å se noe? Det er riktignok et friidrettsstadion, men allikevel.. Arealet og kapasiteten er enorm, men det gjør verken fotballen eller trivselen bedre..

                        BEHOLD FORTET!
                        så helt fint på nya Ullevi jeg. syntes det er en kjempe fin stadion men Åråsen duger for min del!

                        Kommentar

                        • Anders_Aa
                          Medlem
                          Møteplager
                          • Nov 2006
                          • 76

                          #13
                          Synes Åråsen er god nok i dag, men selvfølgelig det som er bra i dag er ikke godt nok i morgen.
                          Problemet er at vi ikke fyller opp stadionet ennå, da vi har fulle tribuner hver gang, kan problemstillingen tas opp igjen.
                          Kanarifugl i Bergen By. Jaja Det skal vel være sånn!

                          Kommentar

                          • Rønnern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6690

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Henrik
                            Jeg er også glad i Åråsen, men ikke så knyttet at jeg syns det er verdt at den skal stå i veien for klubbens videre utvikling. Og det er begrenset hvor mye Åråsen kan utvikles, både når det gjelder fasiliteter og kapasitet.
                            Åråsen er en MEGET stor del av klubben. For oss som tok turen til Söderstadion, så må man si at det er imponerende at Hammarby er i toppen av svensk fotball med de bedritne fasilitetene.

                            Når tiden er moden for å tenke tanken med å bytte ut Åråsen, så vet jeg strengt tatt ikke hvordan jeg vil stille meg til det. Men det skal meget tungtveiende grunner til at jeg skal gå for det.

                            Samme med stadionnavn. Jeg håper av hele mitt hjerte at jeg slipper å oppleved at Åråsen-navnet selges. Selv om det betyr ekstra millioner som kan sløses bort på trenersparkinger og bomkjøp.
                            Mvh Ronnie "The Runner"
                            LSK for alltid

                            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                            Kommentar

                            • Fuglefar
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Aug 2006
                              • 202

                              #15
                              Åråsen, potensial eller ikke?

                              Det er en del begrensninger man må forholde seg til på Åråsen, blandt annet pga. Kjeller flyplass. Vi får ikke lov å bygge noe høyere enn dagens stadion, fordi den ligger i innflyvningen til flyplassen. Derfor har man jo også nedfellbare flomlys. Det er vel også vanskelig å bygge lenger bak pga. jernbanen. Med andre ord så er det ikke all verden man kan gjøre på Åråsen, annet enn å bygge ut max 2 svinger.
                              En mulighet er vel å rive eller modernisere gamletribunen så man kan få tribune helt ned til gresset. Da må man fikse logistikken på en ny måte. Kansje som på SStribunen. Med innganger midt i tribunen.

                              Personlig syntes jeg stadion er bra som den er. Intim og frykta av alle lag i tippeigaen. Eneste er kansje at de burde hatt en inngang på nordsiden av Notar tribunen og bedre tilbud til publikum. Da tenker jeg på mat/drikke, toaletter og en pub på utsiden som man kan forfriske seg i før, etter eller under kamp (hvis man ikke kommer inn fordi man hadde en liten på lomma for eksempel. Nå er jo Martins stengt også). Det beste var jo ølservering på stadion da. Det hadde hvert topp. Selv om det kansje hadde godt utover klappinga. Men da kan man jo synge desto høyere.
                              Last edited by Fuglefar; 20.11.2006, 01:15. Begrunnelse: .,.,.,.
                              Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................

                              Kommentar

                              • Henrik
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2006
                                • 2110

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                Åråsen er en MEGET stor del av klubben. For oss som tok turen til Söderstadion, så må man si at det er imponerende at Hammarby er i toppen av svensk fotball med de bedritne fasilitetene.

                                Når tiden er moden for å tenke tanken med å bytte ut Åråsen, så vet jeg strengt tatt ikke hvordan jeg vil stille meg til det. Men det skal meget tungtveiende grunner til at jeg skal gå for det.

                                Samme med stadionnavn. Jeg håper av hele mitt hjerte at jeg slipper å oppleved at Åråsen-navnet selges. Selv om det betyr ekstra millioner som kan sløses bort på trenersparkinger og bomkjøp.
                                Tja, det er vel egentlig best at man begynner å venne seg til tanken med en gang, for på sikt er det ikke tvil om at Åråsen må byttes ut om LSK skal fortsette å være en klubb i toppen. Men det er fortsatt mange år til.

                                Når det gjelder stadionnavnet ser jeg ikke helt poenget. Betyr ingenting for meg om det heter Åråsen eller Elkjøp stadion. Er jo akkurat like glad i klubben, og om det sørger for bedre rammebetingelser er ikke valget vanskelig. Spesielt med tanke på at de andre klubbene er i den samme prosessen nå, og de vil få en relativ fordel på oss om de selger ut navnet, mens vi holder på det gamle.

                                Kanskje jeg er kynisk, men så lenge klubben heter Lillestrøm, og stadion ligger i Lillestrøm-området er jeg happy...

                                Kommentar

                                • Rønnern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6690

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Henrik
                                  Kanskje jeg er kynisk, men så lenge klubben heter Lillestrøm, og stadion ligger i Lillestrøm-området er jeg happy...

                                  Du er jævla kynisk.

                                  Heller en middelmådighet med en pokal hvert 20. år enn sell-outs uten historie og sjel. Jeg er der uansett.

                                  Hakke vinne en dritt på 17 år og pengemessig har vi lenge ligget bak Rosenborg og nå også Viking, Brann og Vålerenga, men navnet på Åråsen vil jeg aldri se forsvinne
                                  Mvh Ronnie "The Runner"
                                  LSK for alltid

                                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                  Kommentar

                                  • Henrik
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2006
                                    • 2110

                                    #18
                                    Har ikke vunnet en dritt på 17 år nei, men jeg er nå fortsatt her jeg også. Men foretrekker heller et seriemesterskap i ny og ne enn å holde fast på stadionnavnet

                                    Kommentar

                                    • ErikB
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2004
                                      • 360

                                      #19
                                      100% enig med Ronnie....
                                      Navnet Åråsen er hellig!

                                      -erik
                                      Mine innlegg kan siteres hvor som helst.

                                      Kommentar

                                      • Bolsen3
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2004
                                        • 1061

                                        #20
                                        Man selger ikke navnet på et stadion som er mange år gammelt, og har masse historie i veggene. Det er anderledes med et splitter nytt stadion, men Åråsen må alltid hete Åråsen! Noe annet ville vært sørgelig...

                                        Kommentar

                                        Working...