Vær nøye med trådtitlene

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

    Vær nøye med trådtitlene

    Trådtitlene skal informere om innholdet i en tråd.
    Man skal slippe å måtte lese åpningsinnlegget, eller lese seg gjennom tråden for å skjønne innholdet.

    Det er to typiske feil som begås:
    • For generell trådtittel. Eks: Per Berg, KFL 2007, Royal League etc.
    • Spekulativ trådtittel som frister leserne til å åpne tråden. Eks: Endelig er den her, beste som har skjedd med Fugla etc.
    Ut fra trådoversikten skal leseren kunne orientere seg raskt og se hvilke tråder som er interessante.
    RoyVaadal.
  • KFL109
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 1958

    #2
    Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
    Spekulativ trådtittel som frister leserne til å åpne tråden. Eks: Endelig er den her, beste som har skjedd med Fugla etc.
    På samme måte som det er umåtelig mye mer fristende å sende innlegget sitt til hovedforumet for å sikre seg mange besøk, enn bortgjemte underforum som f.eks. Kfl.no inkludert forumet, hvor sjansen er stor for at man roper høyt uten å få svar.
    Vidar Evje

    Kommentar

    • RoyVaadal
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2004
      • 4055

      #3
      KFL109 har absolutt et poeng og kanskje gjorde jeg feil ved å sende til hovedforumet. For denne tråden hører jo logisk inn under det forumet han nevner.

      Men siden dette er et kjempeproblem på Forumet, så valgte jeg likevel å sende til Hovedforumet. Har faktisk tidligere blitt kritisert for det motsatte. At jeg burde sendt en tråd til hovedforumet fordi den ikke skulle bli for bortgjemt på kfl.no inkludert forumet-forumet. (Det gjaldt vel "registrer deg og opplev et bedre forum"-tråden.)
      RoyVaadal.

      Kommentar

      • iL
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 10771

        #4
        bah du er mod Roy, post hvor du vil
        Kanarifugla flyr høyt i år!

        Kommentar

        • ChriZza
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 4265

          #5
          Synes også det er greit han poster den her så folk faktisk ser den. Folk er utrolig dårlige på trådtitler om dagen!
          Last edited by ChriZza; 22.11.2006, 15:28. Begrunnelse: jeg kan ikke norsk......

          Kommentar

          • fotball_marthe
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 1069

            #6
            Greit nok at noen trådtitler suger..men det er ikke så enkelt å finne på gode trådtitler heller..og hvis en legger ut en tråd med "feil" tittel, så far man kjeft så det holder..da tør man kanskje ikke legge ut tråder mere?

            Jeg syns i hvertfall at noen kan være ganske pirkete, og jeg må sii jeg blir litt skremt hvis noen som er ro år eldre meg kjefter fletta av meg!! Så noen må kanskje skjerpe seg på det også..??
            Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

            Kommentar

            • Fugl1120
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 3528

              #7
              Opprinnelig skrevet av fotball_marthe
              Greit nok at noen trådtitler suger..men det er ikke så enkelt å finne på gode trådtitler heller..og hvis en legger ut en tråd med "feil" tittel, så far man kjeft så det holder..da tør man kanskje ikke legge ut tråder mere?
              Burde i utgangspunktet ikke være så fryktelig vanskelig å finne en passende trådtittel, du gir den en overskrift over hva ditt innlegg handler om. For å følge opp eksemplet til Roy, hvis overskriften feks er "Per Berg" hvor innlegger handler om at Per Berg ønsker seg ny stadion i næreste framtid, kan man døpe tråden "Per Berg ønsker seg ny stadion i næreste framtid". Da sier tittelen langt mer.

              Forøvrig enig i at folk ikke skal kjeftes ned for trådtittel, men jeg vil ikke karakterisere så mange av responsene på trådtittel som kjeftende. Det er klart det kommer bemerkninger hvis tittelen er håpløs eller at tråden ligger i feil forum, men enkelte er kanskje mer tynnhudete enn andre, og det er noe man kanskje burde tenke på før man legger inn et krasst svar. Noe av poenget deres er kanskje at folk tenker seg litt grundigere gjennom neste gang de poster en tråd, slik at man ikke poster haugevis av unødvendige tråder med håpløse tittler. Da mister forumet litt av sin gode orden og seriøsitet.
              Lauken er vår venn!

              Kommentar

              • gorken
                Administrator
                • May 2006
                • 1483

                #8
                Har ikke forumet noen funksjon som gjør at trådstarter kan endre overskriften? Det kunne gjort det lettere å ihvertfall rette opp i feilen.
                I have this condition.

                Kommentar

                • RoyVaadal
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2004
                  • 4055

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av gorken
                  Har ikke forumet noen funksjon som gjør at trådstarter kan endre overskriften? Det kunne gjort det lettere å ihvertfall rette opp i feilen.
                  Jeg støtter denne funksjonen. Det har vært diskutert tidligere og det var også noe motstand mot det. Kanskje Glenn eller rEPPA kan opplyse om eller hvorfor det blei nedstemt?
                  RoyVaadal.

                  Kommentar

                  • rEPPA
                    *****istrator
                    • Nov 2003
                    • 3930

                    #10
                    Et av argumentene var at trådstarter kan endre tittel flere ganger, slik at det blir vanskelig for folk å vite hvilke tråder de følger med på.

                    Nå ble det egentlig aldri bestemt at trådstarter ikke skal få endre tittel selv, det var en diskusjon som døde ut.

                    Det er tross alt over 500 aktive brukere av forumet, så jeg bøyer etter flertallet jeg.
                    www.kfl.no/debatt

                    Kommentar

                    • gj
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3359

                      #11
                      • Det er ikke mulig for registrerte brukere å redigere (andres) trådtitler. I så fall må alle plasseres i brukergruppen for moderatorer.
                      • Det er mulig å sett en opsjon på at trådstarteren kan endre trådtittelen i løpet av n antall minutter etter posting. Denne står allerede på fem minutter, noe som har vært standard siden det nye forumet kom opp.
                      • Man redigerer trådtittelen sin ved å stå i forumet og dobbeltklikke på trådtittelen. Da kommer det opp et hvitt felt som man gjør endringen i.

                      Kommentar

                      • RoyVaadal
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2004
                        • 4055

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Glenn
                        Det er mulig å sett en opsjon på at trådstarteren kan endre trådtittelen i løpet av n antall minutter etter posting. Denne står allerede på fem minutter, noe som har vært standard siden det nye forumet kom opp.
                        Kanskje "fem minutter" er i minste laget. Hva med "ett døgn"?
                        RoyVaadal.

                        Kommentar

                        • iL
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 10771

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                          Kanskje "fem minutter" er i minste laget. Hva med "ett døgn"?
                          Kanskje 1 døgn er litt mye?
                          Jeg ville satt til 1 time.
                          Kanarifugla flyr høyt i år!

                          Kommentar

                          Working...