Trenger vi Royal League?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

    #61
    Opprinnelig skrevet av lsk-fan91
    Jg tror vi trenger penga vi vinner i royal league......i fjor tjente vi inn occean
    I flg. RB så satt vi vel igjen med rundt 3 millioner (maks) i netto på Royal League i fjor. Occean kosta vel mellom 8 og 10 milll.
    RoyVaadal.

    Kommentar

    • Øyvind
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2006
      • 292

      #62
      For å fortsette litt off-topic.

      Si vi tjente 3 mill netto i RL i fjor. Occean kosta ca. 8 mill. Ergo må det dekkes inn fem mill til. Jeg mener Occean var avgjørende for den suksessen vi hadde i RL i fjor. Denne suksessen førte med seg stor medieoppmerksomhet, tv kamper i tippeligaen noe som var direkte medførende til den rekordstore sponsoravtalen med Nordea.

      Så jeg tør påstå at Occean direkte og indirekte betale for seg gjenom RL. Så når Occean uttalte i høst at prislappen hans hadde vært en belastning håper jeg noen fortalte han at han allerede hadde "betalt" for seg.

      Kommentar

      • holmiz
        The kjøkken-kanariz
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6064

        #63
        kan se ut som om TVNorge er i tvil om de vil fortsette å sende royal league, ihvertfall har de fått utsatt frist:

        (ikke bry dere om en liten skrivefeil i overskriften til vg.no)
        Kilde:http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=147101
        TV Norge har fått utsatt frisk

        TV Norge har fått utsatt frist til å bestemme seg for om kanalen skal satse videre på Royal League som går en usikker framtid i møte uten TV-avtale.

        VG Nett følger:
        Royal League 2006/07 / RSS
        -- Resultater fra 42 ligaer! -- Argentina Belgia Brasil Bulgaria Champions League Danmark Dansk 1. div Engelsk PL Engelsk 1. div Engelsk 2. div Engelsk 3. div Engelsk Conference Finland Frankrike Hellas Island Israel Italia Serie A Italia Serie B Kroatia Nederland Norsk eliteserie Norsk 1. div Polen Portugal Romania Russland Serbia Slovakia Slovenia Skottland Spania Spansk 2.div. Sveits Sverige Tsjekkia Tyrkia Tyskland Tysk 2.div. Ungarn USA Østerrike

        Egentlig gikk opsjonen ut 31. desember, men Norsk Toppfotball melder at fristen er utsatt på grunn av juleferie og stor reisevirksomhet for dem som tar avgjørelsen i TV-kanalen.

        Boye Skistad som er daglig leder i Norsk Toppfotball, bekrefter overfor NRK at turneringsledelsen vil snakke med andre TV-aktører dersom SBS og TV Norge ikke kommer til å benytte seg av forkjøpsretten sin.

        - Dersom SBS velger ikke å benytte opsjonen, har vi anledning til å gå ut i markedet og teste ut andre aktører. Vi kan gå fritt ut på en anbudsrunde uten at SBS og TV Norge sier fra seg forkjøpsretten, sier Skistad.

        TV Norge har rettighetene til vårens kamper, men fra høsten av er det mer usikkert hva som kommer til å skje med denne turneringen. Skistad sier imidlertid at han har god tro på at en ny medieavtale vil komme på plass.

        Han tror på fortsatt liv for Royal League, selv om en ny TV-avtale ikke kommer til å bli like god som den nåværende.

        - Til sjuende og sist er det klubbene som avgjør. Spørsmålet er hva slags økonomiske rammer de kan leve med, men det kan jo hende at klubbene vil ha turneringen uansett, av sportslige hensyn, sier Boye Skistad.

        (© NTB 02.01.07 kl. 19:38)
        Er det lov å håpe på NRK med Arne? Tror faktisk det er det lille som skal til for å gi Royal League det nødvendige løftet!
        Hilsen Anders

        Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

        Kommentar

        • mr.sandass
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2005
          • 972

          #64
          Jeg håper NRK får dette. Kanalen trenger sårt og sende fotball. Dessuten er det det som kan gi RL det store " løftet". Ærlig talt så har RL sendingene til TV NORGE vært dritrævva. Kommentatorene har vært enda dårligere.

          Tv 2 har for svarte meg strippet NRK for all ballsport så håper det ikke ender opp der.

          Fortsetter TV NORGe å sende RL trur jeg det blir slutten for hele turneringen.

          NRK har tidligere produsert mye bra fotball sendinger så dette kan dem.
          www.ultrasfeltc.net

          Kommentar

          • xeR
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 11206

            #65
            tror ikke Arne Ball har mye innflytelse over tilskuertalla. Det eneste jeg ser er at flere vil nok følge fotball på NRK enn på TVN. Men det kan igjen føre til at flere får øya opp for denne turneringa.
            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

            Kommentar

            • Kanariz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2005
              • 2507

              #66
              Det blir sikkert den stusselige kanalen Sport'N Som får RL er jeg redd..

              Kommentar

              • mr.sandass
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2005
                • 972

                #67
                Opprinnelig skrevet av Kanariz
                Det blir sikkert den stusselige kanalen Sport'N Som får RL er jeg redd..

                NRK eier halvparten av sportn så da blir det NRK som kommer til å produsere fotballen. Viss dette blir tilfelle så syns jeg det er flott. Da får man se herlige fugla seiere i reprise på sportn.

                Dessuten. Skulle NRK få RL så tviler jeg på at dem sender kampene direkte på sportn. Man vil da at folk skal se på fotballkampene?
                www.ultrasfeltc.net

                Kommentar

                Working...