U21-landslagsspiller Tore Andreas Gundersen klar for LSK

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

Opprinnelig skrevet av 10.09.50
    Jo, strengt tatt. Men hvor mange venter du deg av en 20-åring? Og det var litt av en halvsesong. Han scora ganske nøyaktig halvparten av målene til KIL i høstsesongen i fjor. 11 mål på 15 matcher er ikke håpløst uansett hvilken klubb du spiller for, og særlig ikke for en middelhavsfarer. Litt imponerende er det kanskje også at han stort sett scora mot de beste lagene i divisjonen, bl.a. Godset (2), Glimt (2), Hønefoss (3), AaFK og Moss.
    Enig! Det gjelder å hente slike spillere før de har vist altfor mye. Da har vi ikke lenger råd til dem.

Kommentar

• 10.09.50
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2005
      • 1410

Opprinnelig skrevet av Torolf
      Enig! Det gjelder å hente slike spillere før de har vist altfor mye. Da har vi ikke lenger råd til dem.
      Nettopp. Uansett hvordan man snur og vender på det, kan det ikke være tvil om at han er blant de aller mest attraktive spillerne i Adeccoligaen. Han er U21-spiller, fra Østlandet og tydeligvis i rivende utvikling. Og han vil til Lillestrøm. Slik jeg ser det, er det akkurat sånne unggutter vi skal gå etter.

At Aalesund er villig til å legge 3 mill på bordet, sier også noe. Jeg lurer på om ikke ledelsen der fulgte fjorårets adeccoliga minst like tett som en del av skeptikerne på dette forumet.

Jeg håper han blir Fugl. Snart.

Kommentar

• RoyVaadal
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2004
        • 4055

Jeg håper også sterkt at Gundersen snart blir klar.

Når det gjelder denne striden mellom KIL og Gundersen så virker det for meg lite sannsynlig at Gundersen skal vinne fram, i hvert fall på kort sikt. Når har noen lykkes med å hevde at de er fristilt fra kontrakten, fordi noen betingelser ikke er oppfylt? En rettsak kan vel også ta lang tid, og i mellomtida kan ikke Gundersen spille fotball. At det renner inn milliontilbud fra flere klubber skyldes vel ikke bare rein veldedighet?
        RoyVaadal.

Kommentar

• 10.09.50
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2005
          • 1410

Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
          Når det gjelder denne striden mellom KIL og Gundersen så virker det for meg lite sannsynlig at Gundersen skal vinne fram, i hvert fall på kort sikt. Når har noen lykkes med å hevde at de er fristilt fra kontrakten, fordi noen betingelser ikke er oppfylt? En rettsak kan vel også ta lang tid, og i mellomtida kan ikke Gundersen spille fotball.
          Trusselen om rettssak er en brikke i et spill. Dette er min tolkning av situasjonen:

KIL vil heller ha 3 mill av AaFK enn det lavere beløp Sportsklubben har tilbudt (hvor stort det nå måtte være). Men Gundersen vil til LSK og prøver å presse KIL til å godta Sportsklubbens beskjedne tilbud. Dels fordi han heller vil spille for LSK enn dårligere klubber der de snakker rart og det regner hele tida, og dels fordi han vet at lav overgangssum er lik høyere lønn fordi det er prisen på totalpakka som er avgjørende for kjøpende klubb.

Som ledd i presset overfor KIL hevder Gundersen å være Bosman, for på den måten å etablere en risiko for at KIL blir sittende igjen med nada. Gundersens støttespiller, Gunnar Bjønnes, følger opp og sier at hvis det ender med rettssak der det fastslås at Gundersen var Bosman-spiller, vil han som investor ha tapt penger som han vil ha erstattet av KIL. Altså: Ikke bare blir dere sittende igjen uten overgangssum, dere må i tillegg erstatte mitt tap. Strategien virker ganske klar: Tegn et scenario som virker så skremmende for KIL at de vil godta LSKs tilbud.

Om det er hold i premisset til Gundersen, dvs. at han er Bosman-spiller, er et annet spørsmål. Etter NFFs standardavtale kan spilleren si opp avtalen med en måneds varsel dersom "[k]lubben ikke overholder sine lønnsforpliktelser etter avtalen og utbetalingsforsinkelsen for en termin overstiger en kalendermåned". Hvis jeg forstår VG-artikkelen riktig, har Gundersen for så vidt fått noe lønn, men han hevder at "lønnen skulle stige i samsvar med antall spilte kamper for klubben, noe som ikke skjedde". Derfor er synspunktet hans at klubben ikke har overholdt sine lønnsforpliktelser, og at han følgelig har oppsigelsesrett. Om avtalen, riktig tolket, gir oppsigelsesrett i tilfeller der man har fått lønn, men hvor det er uenighet om størrelsen, er neppe gitt. Men umulig er det sikkert ikke. Dette har jeg ikke veldig greie på, men jeg vil tro at det bl.a. avhenger av hvor klar den avtalen som ga rett til lønnsøkning var, og hvor stor økning det var snakk om. Problemet for KIL er at de må føle seg ganske sikre på at avtalen ikke gir oppsigelsesrett for at de skal tørre å stå hardt på at Gundersen fortsatt er KIL-spiller. Er de i tvil, er det eneste forretningsmessig forsvarlige å godta LSKs bud. Det er akkurat den tvilen Gundersen og hans folk prøver å skape, og lykkes de blir han LSK-spiller snart.

Som sagt: Dette er et spill. Men med litt flaks er det et spill LSK kommer til å vinne. Uten å ha deltatt engang.

Det var min tolkning.
          Last edited by 10.09.50; 07.02.2007, 13:26. Begrunnelse: Pålegg fra rektor

Kommentar

• Torolf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 9574

Jeg leste et sted at det bare var snakk om noen få tusenlapper, som Gundersen nå uansett har fått utbetalt. Slik jeg ser det, har han en ekstremt dårlig sak. Men han er i sin fulle rett til å si nei til søppelklubber som Aalesund når han heller vil spille for stolte LSK. Så da kan jo Kongsvinger velge om de vil selge til LSK for en noe lavere pris eller gå glipp av penger for ham ved at han går gratis som Bosman senere.

Kommentar

• sten
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2005
              • 873

jeg håper også at han blir klar for fugla snart.Han er absolutt ingen dårlig spiller.vet ikke hvor mye LSK vil betale for han,men tror det kan lønne seg å betale noe for han

Kommentar

• Kopperud
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2006
                • 1697

http://fotballmagasinet.no/?mode=news&id=6203&title=KIL_har_funnet_Gu ndersen_ kjøper

KIL har funnet Gundersen kjøper

Marius Thorkildsen - 07/02 18:20

Kampen om U-21 landslagsspiller Tore Andreas Gundersen fortsetter, nå melder NTB at Kongsvinger har funnet klubben de ønsker å selge 20 åringen til, dette er etter sigende ikke Lillestrøm.
                Gundersen på sin side hevder han har sagt opp sin kontrakt med Adeccoliga klubben da Kongsvinger ikke har betalt den lønnen han mener han har krav på. Spissen til til rb.no at han ønsker å slutte seg til Lillestrøms treningsleir på La Manga førstkommende Lørdag
                – Han kan selvfølgelig ikke gjøre det når han ikke er LSK-spiller, men det er ikke umulig at denne saken løses før den tid, sier Njøsen.
                Som tidligere nevnt er også Aalesund, Viking og Sandefjord fotball interessert i angriperen, førstnevnte skal ha lagt inn et bud på 3 millioner kroner.
                Ultras Felt C 2005x2015

Lillestrøm & Bajen

Kommentar

• ken36
                  -Kongsvingersupporter-
                  Bøffelpromp
                  • Feb 2007
                  • 11

<Moderatorkommentar>Innlegget er trolig skrevet av en KIL-supporter. Det er derfor noe subjektivt, på samme måte som de andre innlegga er subjektive på vegne av LSK. Men det er viktig at folk med andre klubbsympatier tydelig flagger sitt synspunkt. Ellers kan det føre til utestengelser.</Moderatorkommentar>

Det er vel ikke så rart at KIL ikke selger til Lillestrøm da de har kommet med et bud som ligger 2 mill under Ålesund samt da har Gundersen høyere bruksverdi for KIL da han har to år igjen av sin kontrakt.

Bosman spiller er bare tull og fjås men KIL selger han garantert til Ålesund i dag eller i morgen.

Gundersen vil som kjent spille for Lillestrøm da det er nærmere mamma og pappa.

Hvis han ikke vil til Ålesund "noe han ville Lørdag" så kommer ikke KIL til å selge han så sant ikke Lillestrøm hever budet til det samme som Ålesund da.

Gundersen kommer nok til å spille fotball hjemme i Flisa for seg selv i lang lang tid da hans pappas gode venn/investor og styremedlem i Sandefjord fotball kjører heller dette til retten en å la han fullføre sin kontrakt med KIL.

KIL på sin side sitter igjen med 47% etter et salg og gidder ikke å selge han for småpenger samt de mener de har en krystallklar sak i en arbeidsrett da han ikke en gang har møtt på jobb i sin oppsigelsestid etter sin "såkalte oppsigelse" og at de har gyldig kontrakt med gutten etc.

Enten så velger han spill for Ålesund eller spill i hagen på Flisa i påvente av en rettssak som KIL kommer til å bruke laaaaaang tid på, da ødelegger han høyst sannsynlig både sin karriere og mister selvfølgelig sin plass på U21.

NB-Spørs hvor mye is i magen pappas kjære venn og investor har når karrieren til guttungen går i dass i påvente av en rettssak han vet han ikke vinner.
                  Last edited by RoyVaadal; 08.02.2007, 11:44. Begrunnelse: moderatorkommentar på toppen.

Kommentar

• KimFL
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2003
                    • 1410

Gundersen skal tydeligvis trene sammen med Fugla på La Manga, og Njøsen i KIL antyder at de nærmer seg en løsning, så detta ser jo bra ut. Trur han er LSK-spiller ganske snart, jeg....

KimFL

Kommentar

• ken36
                      -Kongsvingersupporter-
                      Bøffelpromp
                      • Feb 2007
                      • 11

Opprinnelig skrevet av KimFL
                      http://www.fxt.no/tippeligaen/lilles...icle893065.ece

Gundersen skal tydeligvis trene sammen med Fugla på La Manga, og Njøsen i KIL antyder at de nærmer seg en løsning, så detta ser jo bra ut. Trur han er LSK-spiller ganske snart, jeg....

KimFL
                      Endelig blir han solgt!

Hyggelig at Lillestøm betaler godt for denne spilleren, ellers hadde han aldri blitt solgt til Romerike.

Det har kommet et betraktelig bedre bud i følge våre kilder samt investoren tar mindre i fortjeneste slik at KIL sitter igjen med like god betaling som om dem skulle solgt han til Ålesund

Hva dere skal med han skjønner vi egentlig ikke? Han vil i hvert fall ikke være en forsterkning for A laget deres men han holder jo et godt 2 div nivå da

Lykke til med vår kjære primadonna og vi takker for god betaling/løsning på problemet vårt

Kommentar

• pondus73
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2004
                        • 612

Opprinnelig skrevet av ken36
                        Endelig blir han solgt!

Hyggelig at Lillestøm betaler godt for denne spilleren, ellers hadde han aldri blitt solgt til Romerike.

Det har kommet et betraktelig bedre bud i følge våre kilder samt investoren tar mindre i fortjeneste slik at KIL sitter igjen med like god betaling som om dem skulle solgt han til Ålesund

Hva dere skal med han skjønner vi egentlig ikke? Han vil i hvert fall ikke være en forsterkning for A laget deres men han holder jo et godt 2 div nivå da

Lykke til med vår kjære primadonna og vi takker for god betaling/løsning på problemet vårt
                        Det er godt det ikke lyser bitterhet lang vei fra innlegget ditt!!

Kos deg videre der oppe i skogen
                        ------eLSKe-------

Kommentar

• ken36
                          -Kongsvingersupporter-
                          Bøffelpromp
                          • Feb 2007
                          • 11

Opprinnelig skrevet av pondus73
                          Det er godt det ikke lyser bitterhet lang vei fra innlegget ditt!!

Kos deg videre der oppe i skogen
                          Jeg bor på Jessheim men holder med et lag fra Hedmark så det er ikke så mye skog her gitt.

Ja det er mange som er bittre på "Gundersen" men vi er virkelig glade for at han blir solgt og at vi kan bruke pengene på bedre spillere.

Takk igjen

Kommentar

• tullebukk
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2006
                            • 5446

Er ikke mye skog du liksom,se ut av vinduet en gang til din Nisse.

Kommentar

• ken36
                              -Kongsvingersupporter-
                              Bøffelpromp
                              • Feb 2007
                              • 11

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                              Er ikke mye skog du liksom,se ut av vinduet en gang til din Nisse.
                              Man trenger vel ikke å bli ufin her? De fleste i Romerike har mye skog i nærheten "rælingen feks"

Er da ikke min skyld at Lillestrøm ønsker å betale oss godt for en middels 1 div spiller

Lykke til igjen

Kommentar

• tullebukk
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2006
                                • 5446

Mente ikke og være ufin ,bare litt svart humor. Ha en god helg og lykke til med Kamma.

Kommentar

• ken36
                                  -Kongsvingersupporter-
                                  Bøffelpromp
                                  • Feb 2007
                                  • 11

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                  Mente ikke og være ufin ,bare litt svart humor. Ha en god helg og lykke til med Kamma.
                                  Helt i orden og Kamma skal vi ta oss av i år

Kommentar

• ken36
                                    -Kongsvingersupporter-
                                    Bøffelpromp
                                    • Feb 2007
                                    • 11

http://www.glomdalen.no/kil/article2575945.ece Vi lever fortsatt i håpet

Kommentar

• xeR
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Jan 2004
                                      • 11206

Opprinnelig skrevet av ken36

Er da ikke min skyld at Lillestrøm ønsker å betale oss godt for en middels 1 div spiller
                                      etter det jeg har forstått var han en av lagets beste spillere ifjor. En tidligere kollega er KIL idiot og han har gnåla om Gundersen i flere år nå så helt ubrukelig kan han da ikke være..
                                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• rono
                                        Medlem
                                        Bøffel
                                        • Dec 2006
                                        • 36

Er det noen som vet hva type spiss dette er? Sterke og svake sider?

Kommentar

• xeR
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Jan 2004
                                          • 11206

Opprinnelig skrevet av rono
                                          Er det noen som vet hva type spiss dette er? Sterke og svake sider?
                                          tydelig at lojalitet ovenfor arbeidsgiver ikke er av hans sterkere sider....
                                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

Working...