Karakterboka, LSK-Hammarby

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7080

    Karakterboka, LSK-Hammarby

    LSK-Bajen 2-0 (1-0)
    Sjanser: 5-2
    Cornere: 7-1?

    Veldig overbevisende av LSK i går kveld på en kveld da mange var gode. Holder skamrosen litt tilbake likevel; Hammarby var fryktelig svake og så direkte umotivert ut til denne kampen. Magnus Myklebust med en av sine bedre kamper for LSK, men for meg var det aller mest gledelige å se Pål Strands sjokkcomeback på venstrevingen.

    Otto - 5: God redning på Bajens ene skudd i andre omgang. Kom på halvdistanse da Kippe bommet på en heading i førsteomgang og bajenspilleren lobbet Otto fra 30 meter. Heldigvis gikk ballen over. Ellers var'n fin.
    Anton - 3: Med unntak av nevnte lobb skapte ikke Bajen noe utover det som kom nedover sida til dansken. Ukloke rushinger på ballfører med påfølgende ball i et bakrom Anton ikke hadde mulighet til å dekke ved to anledninger før pause, pluss en håpløs ballmist i nærheten av eget cornerflagg. Bedre etter pause, men førsteomgangen var oppsiktsvekkende svak.
    PSA - 6: Ingen problemer. Godt samarbeid med Kippe.
    Kippe - 6: Ett ord: Sjef.
    Shane - 6: Stålkontroll bakover og endel med fremover. Tredjesist på 2-0 der hans fine oppspill mot Myklebust skaper situasjonen. Flere svake innlegg, men også et par herlige langballer fra Shane i går, og et par ålreite innlegg. Fin kamp.
    Søgård - 5: Jojo, helt greit. Mye ballvinning og løping, og dekket som vanlig store rom. Skapte ikke all verden på sin flanke, men pytt.
    Moelhi - 5: I skyggen av Koren og tok på seg den balanserende jobben i går. Løste brasene bra, selv med et par farlige pasningsvalg på egen halvdel.
    Koren - 7: Hans siste kamp for oss. Løp og var svært konstruktiv med ball. Bra samspill med Strand, trist det ikke blir mer av det.
    Strand - 7: Kjempecomeback. Hadde nesten avskrevet Pål, men i går var han plutselig i 2001-form. Plutselig ble LSK farlige på cornere igjen, dere! Vakre innlegg og god kamp. Løper som besatt og gjør oss plutselig hyperfarlige på overganger. La ham få en skadefri vinter nå.
    BB Myklebust - 7: Kanongod førsteomgang. Litt mer borte etter pause, men uansett, hvem f er Michael Mifsud? Gi denne mannen sjansen!
    Occean - 5: Kombinerte flere ganger bra med Myklebust og er mye lettere i steget. Falt bort innimellom, men vel strengt å bytte ham ut allerede ved pause!

    ->Sundgot 5: Herlig scoring!

    Kanarifansen - 7: Antallet tatt i betraktning, solide saker.
    Last edited by trigz; 08.12.2006, 22:39.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • Canário
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 1471

    #2
    God lesning, trigz. Savner også innleggene fra Shane av godt, gammelt merke, men defensivt virker det som han har stabilisert seg og var nok engang feilfri. Innleggskvaliteten til Shane var til tider, i likhet mot Lyn i serieavsluttninga, under enhver kritikk og bør terpes framover til kampene mot Københavns-lagene.

    Ellers en fin gjennomført kamp av fugla, men det bør strammes opp defensivt. En periode i 1. omgang var det i overkant mye strekk i laget som også førte til noen nesten-sjanser for Hammarby. I andre omgang hadde de lite å stille opp med og da Sundgot putta 2-0 målet ble de bare statister i forhold til fugla som hadde betydlig mere løpskraft. Forøvrig gledelig at Bergan-Foss også fikk sin debut på A-laget.

    Kommentar

    • Rønnern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6690

      #3
      Opprinnelig skrevet av trigz
      Hammarby var fryktelig svake og så direkte umotivert ut til denne kampen.
      Mulig dette er en forretningshemlighet, men kan du forklare hvordan du ser at Hammarby er svake og at prestasjonene på banen ikke kommer av at LSK er gode?

      Har du samme mentor som Per "Sandefjord er tidenes svakeste lag i den øverste divisjonen" Tandberg?
      Mvh Ronnie "The Runner"
      LSK for alltid

      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

      Kommentar

      • Torolf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 9574

        #4
        Opprinnelig skrevet av Canário
        Forøvrig gledelig at Bergan-Foss også fikk sin debut på A-laget.
        A-lagsdebuten kom vel strengt tatt i cupkampen mot Høland.

        Kommentar

        • KanariEngel
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Jun 2006
          • 154

          #5
          Kult at Espen har begynt å bruke taktikker som er tatt ut av håndballboken, da mener jeg selvsagt på den ene corneren hvor han står å prater med trener og drikker litt XL1 fra flaska, plutselig løper han mot cornerflagget og mottar en kort corner, helt umarkert. Denne lærte han av oss etter overgangen fra FET håndall til Rælingen HK, taktikken blir kalt svensken.

          På en annen corner, keepern stormer ut for å bokse, men der står espen og setter sperre på keepern(som en strekspiller i håndball). Keepern kommer derfor ikke langt nok frem for å bokse. Ballen går på bakerste hvor OO(?) header ballen og Waade settern i nota.
          Keepern til Hammarby var ikke spesielt blid, og fikk gult kort etterhvert pga kjefting på dommern.
          Er litt enig med keepern. Skulle vært blåst for oppstruksjon.

          Mini Jacobsen er en annen fotballspiller som brukte sine håndballtaktikker. Han tok ofte tjekker(tjekkia) på banen, noe som ligner litt på en overlap, men overlappen kommer innover på banen med påfølgende skudd fra 16.

          Syns også Otto sto veldig bra i 2. omg, han holdt ballen i fast grep hver gang. (kun en halvretur)

          En annen ting jeg har lagt merke til er at Anton ikke kan kaste lange innkast. Tilogmed jeg kaster lenger. Han prøver ikke engang, for han vet han ikke kan kaste langt. Virker det som.
          Jäg trodda ängarla fanns bara bara i himmalan, jag trodda änglarna fanns bara bara u himmalan, men det var innan jeg møtte mej, nu har jag en ängal her hos mej.

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7080

            #6
            Opprinnelig skrevet av Rønnern
            Mulig dette er en forretningshemlighet, men kan du forklare hvordan du ser at Hammarby er svake og at prestasjonene på banen ikke kommer av at LSK er gode?

            Har du samme mentor som Per "Sandefjord er tidenes svakeste lag i den øverste divisjonen" Tandberg?
            Åh, kutt ut den jævla menstruelle tonen. Som sagt syntes jeg LSK var gode, veldig solide og viste overraskende stor spilleglede, mens Hammarby virket skuffende umotiverte. Blant andre deres egen trener var forbannet på grunn av dette, som du sikkert fikk med deg på pressekonferansen jeg veit at du var tilstede på etter kampen. Helhetsinntrykket er selvsagt en fin blanding. LSK hadde lyst til å spille fotball og sprudla, Hammarby ikke spesielt.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • Rønnern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6690

              #7
              Opprinnelig skrevet av trigz
              Åh, kutt ut den jævla menstruelle tonen.
              Menstruell tone eller glimt i øyet?
              Mvh Ronnie "The Runner"
              LSK for alltid

              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

              Kommentar

              • KFL41
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 3648

                #8
                Jeg synes Hammarby var farlige på overganger i første omgang. Da kunne de fort ha fått en scoring. I andre omgang var vi best.

                Bortsett fra litt grums på vår høyre side så er forsvarsspillet solid om dagen. Ett innsluppet mål på fire siste kamper er bra. Men motstanden har vel vært litt variabel, men likevel. Håper PSA får ut det potensialet han har for det er enormt! Han har fart, er god på hodet og kan også score mål (gammel spiss). Med hard jobbing fra PSA sin side bør han være en kandidat for større oppgaver (landsen). Men først så må han spille seg varm og være stabil lenge.

                Kommentar

                • okb
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 2377

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av KanariEngel
                  På en annen corner, keepern stormer ut for å bokse, men der står espen og setter sperre på keepern(som en strekspiller i håndball). Keepern kommer derfor ikke langt nok frem for å bokse. Ballen går på bakerste hvor OO(?) header ballen og Waade settern i nota.
                  Dette er helt normalt i mange lag. Alle benytter seg av det, så jeg synes ikke det er særlig ufint. Synes jeg kan huske at Waade har vært satt på den jobben ofte. Dvs. når han har fått spille.

                  -okb! - Waade for president!
                  Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                  Kommentar

                  • KanariEngel
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Jun 2006
                    • 154

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av okb
                    Dette er helt normalt i mange lag. Alle benytter seg av det, så jeg synes ikke det er særlig ufint. Synes jeg kan huske at Waade har vært satt på den jobben ofte. Dvs. når han har fått spille.

                    -okb! - Waade for president!
                    Vanligvis har man en spiller som står forran keepern, med ryggen sin mot magen til keepern. Men i dette tilfelle sto Espen på 5 metern, og ventet på at keepern skulle komme ut, samtidig bevegde espen seg sidelengs og traff keepern bryst mot bryst. Tilogmed i håndball er dette feil sperre.

                    Jeg er enig i at alle lag har en mann som står forran keeper, men slik espen gjorde ble no helt annet.

                    Men men, dette har ikke no med karakterboken å gjøre så vi får gi oss.
                    Jäg trodda ängarla fanns bara bara i himmalan, jag trodda änglarna fanns bara bara u himmalan, men det var innan jeg møtte mej, nu har jag en ängal her hos mej.

                    Kommentar

                    Working...