Fjøra til Rapid Wien??

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Larsk
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2006
    • 1053

    Fjøra til Rapid Wien??

    Ønsket som Rapid Wien-manager

    Ledelsen i Rapid Wien skal ha plassert LSK-manager Jan Åge Fjørtoft (39) øverst på ønskelisten som ny manager.



    Ifølge Kurier har klubbpresident Rudolf Edlinger gått inn for Fjørtoft - som var storscorer i klubben fra 1989 til 1993 - men overfor avisen ønsker han ikke å kommentere saken.

    Edlinger, som har vært finansminister i den østerrikske regjeringen, er kjent som en dyktig nettverksbygger. Nå har han satt seg som mål at Rapid skal bli den ledende klubben i alpelandet og spille Champions League.

    Ifølge fotballeksperter i Østerrike skal Fjørtoft være foretrukket på bekostning av legenden Hans Krankl - Fjørtofts tidligere trener i Rapid - som er mislikt av Rudolf Edlinger.

    - LSK foran alt

    Etter hva VG forstår, er Fjørtoft godt kjent med interessen fra sin gamle klubb. Han skal også være svært smigret.

    - Det jeg har å si, er at jeg har mye å gjøre i LSK. Jobben krever meg med hud og hår. Jeg har ikke hatt tid til å tenke på det, sier Jan Åge Fjørtoft.

    - Hva synes du om at ditt navn blir lansert som høyaktuelt for Rapid?

    - I alle jobber man gjør, skaffer man seg erfaring. Men, jeg synes ikke det er tidspunktet å kommentere det.

    - Har du bestemt deg for å bli i LSK?

    - Jeg tar ikke stilling til noe som helst. Men jeg synes jeg har bevist gjennom de siste 14 dagene at jeg setter LSK foran alt, også meg selv, svarer Fjørtoft.

    LSK-bossen fungerer nå som «altmuligmann» på Åråsen. Han er både manager, innkjøpssjef og trener etter at Uwe Rösler fikk sparken.

    Følte seg overkjørt

    Sparkingen av Rösler - tvunget frem av klubbeier Per Berg - gikk åpenbart hardt inn på Fjørtoft. Ansiktsuttrykket på pressekonferansen var ikke til å ta feil av:

    Han følte seg overkjørt, fordi han ville forsette med Rösler.

    PS! Rapid ligger på 10. og sisteplass etter 19 runder av årets sesong, 23 poeng bak ledende Salzburg, og står i fare for å rykke ned fra den øverste divisjonen for første gang i klubbens 108 år lange historie.




    håper ikke dette skjer
    !!Gunners!!
  • KimFL
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 1410

    #2
    Er 'manager' i Østerrike det samme som i Norge?

    'Manager', som vi kjenner fra bl.a. England, er jo han som er "sjefen", og bestemmer over alt det sportslige (laguttak, treninger o.l), mens en 'manager' i Norge tydeligvis er en mer administrativ jobb (spillerkjøp, kontrakter og slikt).

    Men det hadde helt klart vært et tap for klubben, om Fjøra forsvant. Man kan si mye rart om han, men han har absolutt gjort en god jobb. At han har spilt flere år i Rapid Wien, og samtidig blir sett på som en legende i klubben, gjør det vel kanskje mer attraktivt, enn en tilsvarende jobb her hjemme...selv om lønningene i Østerrike kanskje ikke er noe høyere enn i norsk fotball (ref: han derre agenten som uttalte seg ang Mifsud-saken i går).

    Men folk bytter jo jobb stadig vekk, uten at det nødvendigvis går så dårlig for den gamle arbeidsgiveren av den grunn.

    Bjarmann er vel i så fall den heteste kandidaten til den jobben, hvis Fjøra bestemmer seg for å flytte. Trur ikke han er vanskelig å be, hvis det skulle bli aktuelt.....



    KimFL

    Kommentar

    • LSK-supp.
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2003
      • 1023

      #3
      Opprinnelig skrevet av KimFL
      Er 'manager' i Østerrike det samme som i Norge?

      'Manager', som vi kjenner fra bl.a. England, er jo han som er "sjefen", og bestemmer over alt det sportslige (laguttak, treninger o.l), mens en 'manager' i Norge tydeligvis er en mer administrativ jobb (spillerkjøp, kontrakter og slikt).

      Men det hadde helt klart vært et tap for klubben, om Fjøra forsvant. Man kan si mye rart om han, men han har absolutt gjort en god jobb. At han har spilt flere år i Rapid Wien, og samtidig blir sett på som en legende i klubben, gjør det vel kanskje mer attraktivt, enn en tilsvarende jobb her hjemme...selv om lønningene i Østerrike kanskje ikke er noe høyere enn i norsk fotball (ref: han derre agenten som uttalte seg ang Mifsud-saken i går).

      Men folk bytter jo jobb stadig vekk, uten at det nødvendigvis går så dårlig for den gamle arbeidsgiveren av den grunn.

      Bjarmann er vel i så fall den heteste kandidaten til den jobben, hvis Fjøra bestemmer seg for å flytte. Trur ikke han er vanskelig å be, hvis det skulle bli aktuelt.....



      KimFL
      Bjarmann?

      Hva er det egentlig som tilsier at han er den beste personen til å føre LSK til sportslig suksess?

      At han har spilt mange kamper for fugla?
      I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13277

        #4
        Kanskje han er mer Rapid Wiener enn fugl? Får håpe han fortsetter, men dette kom på et ugunstig tidspunkt.

        Kommentar

        • KimFL
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2003
          • 1410

          #5
          Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
          Bjarmann?

          Hva er det egentlig som tilsier at han er den beste personen til å føre LSK til sportslig suksess?

          At han har spilt mange kamper for fugla?
          Har da aldri sagt at han nødvendigvis er den beste til den jobben. Men det var jo aktuelt da klubben ansatte Fjørtoft, og det blir sikkert ikke mindre aktuelt hvis Fjøra drar.

          Men nå er det jo ikke manageren aleine da, som skal føre LSK til sportslig suksess. Hele klubben må jobbe for det.


          KimFL

          Kommentar

          • fotball_marthe
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 1069

            #6
            Håper ikke Fjøra går til Rapid Wien
            Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

            Kommentar

            • KimFL
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2003
              • 1410

              #7
              Opprinnelig skrevet av reka
              Kanskje han er mer Rapid Wiener enn fugl? Får håpe han fortsetter, men dette kom på et ugunstig tidspunkt.
              Fugler har fjør, og Fjøra er fugl, så han kan jo ikke dra. Kan godt trekke sydover på vintern, som alle andre trekkfugler (les: La Manga), men han får pent trekke seg hjemover igjen, når det begynner å bli varmere i været.




              KimFL

              Kommentar

              • Ballkunstneren
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2006
                • 780

                #8
                PLZ fjøra!!!

                Hvis fjøra drar kommer det til å være døden for lillestrøm sine sponsorpenger & varemerket lillestrøm... Fjørtoft er det beste som har skjedd denne klubben på lenge og håper inderlig at han blir... Borte bra, men hjemme best fjøra!

                Kommentar

                • larsbøffel
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 1028

                  #9
                  hvis fjøra blir borte sliter lsk! gi heller han lønnspenga til mifsud ( evt koren) så vi får beholde han. Han er hvert hver eneste krone klubben gir han i lønn! han må ikke dra!

                  Kommentar

                  • maxpayne
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2006
                    • 1252

                    #10
                    Det eneste Jan Åge Fjørtoft har tilført klubben er klovnerier og sirkus. Jeg kan gjerne leve med Fjørtoft, men jeg vil ikke gråte et sekund den dagen han forlater kontoret.

                    Kommentar

                    • morten
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 2156

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av maxpayne
                      Det eneste Jan Åge Fjørtoft har tilført klubben er klovnerier og sirkus. Jeg kan gjerne leve med Fjørtoft, men jeg vil ikke gråte et sekund den dagen han forlater kontoret.
                      Da virker det ikke som du har fått med deg så mye av hva som skjer på Åråsen..
                      Badekar
                      http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                      Kommentar

                      • larsbøffel
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 1028

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av maxpayne
                        Det eneste Jan Åge Fjørtoft har tilført klubben er klovnerier og sirkus. Jeg kan gjerne leve med Fjørtoft, men jeg vil ikke gråte et sekund den dagen han forlater kontoret.
                        latterlig.. hver tredje gang lsk er i media er det fjørtoft. dette er positivt og fører til mer reklame og markedsføringspenger.. Fjørtoft store kontaktnettverk kan sikkert hjelpe med å få eller selge spillere til gode priser. Fjørtoft har gjort en kjempe job i lsk!

                        Kommentar

                        • KFL41
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 3648

                          #13
                          Enda flere spekulasjoner som kan føre til at LSK mister enda en. Koren, Rambekk, Mifsud (uffameg), Uwe, Fjøra. I tillegg er Halle, Misund og Lier borte. Begynner å bli nok nå, selv om noen av disse forhåpentligvis blir igjen.

                          Kommentar

                          • Kimito
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 2601

                            #14
                            maxpayne:

                            Det er greit nok at vi er uenig i helt utrolig mye. Det kan jeg tåle. Jeg kan også tåle at du presenterer argumentene dine på en rimelig flåsete måte, som nå:
                            Det eneste Jan Åge Fjørtoft har tilført klubben er klovnerier og sirkus.
                            og jeg kan godta å måtte høre på gnålet ditt om at alle fotballspillere bør ha teknikk som Zlatan, der hvor du drømmer om Sportsklubben som et sportsvirkelighetens svar på Harlem Globetrotters. Jeg kan til og med gå med på at noen faktisk mener at "money talks, sånn er det bare, og at det er teit å tro at man kan gjøre noe med det".

                            Men jeg orker ikke at du gang, på gang, på gang, på gang, på gang, skal benytte anledningen til å provosere med flåsete og negative kommentarer om nøyaktig det samme greiene, bare for å tilfredstille ditt eget behov for oppmerksomhet. Sånne kommentarer som du kom med sist, er like spennende som å våkne opp fyllesyk, omringet av barn med høylytte batterileker, og du slenger dem ut så forutsigbart irriterende og ofte, at man ikke kan unngå å bli provosert. Du stjeler ellers gode tråder på denne måten, og det begynner å bli rimelig plagsomt.

                            Så vær så snill: Tenk over om det er nødvendig å mase om det samme uendelig mange ganger, og hvis du faktisk mener at det er nødvendig, så synes jeg det bør være et miniumumskrav at du har noe å skrive.
                            Ferdigskåra

                            Kommentar

                            • Håkon
                              Medlem
                              Hoffnarr
                              • Nov 2006
                              • 40

                              #15
                              Fjøra har gjort en kjempe, jobb!

                              Jan Åge har gjort en kjempe jobb å gjør en kjempe jobb spesielt nå om dagen. Tror ikke de som kritiserer vet hvor mange baller han håndterer i disse dager??????
                              Våkn opp dere som kritiserer, Jan Åge har gjort en kjempe jobb for klubben. Men det ville forundre meg om han valgte en dårlig østerisk klubb fremfor en god norsk klubb. Men skulle det bli spørsmål, gi han et lønnspålegg. Håper han får noe ekstra for den jobben han nå gjør som trener .
                              Opprinnelig skrevet av larsbøffel
                              hvis fjøra blir borte sliter lsk! gi heller han lønnspenga til mifsud ( evt koren) så vi får beholde han. Han er hvert hver eneste krone klubben gir han i lønn! han må ikke dra!

                              Kommentar

                              • maxpayne
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2006
                                • 1252

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av morten
                                Da virker det ikke som du har fått med deg så mye av hva som skjer på Åråsen..
                                ...fortell meg noe jeg ikke vet.

                                At Fjørtoft etter Röslers avgang har svelget x antall kameler og vært en "altmuligmann" står det selvsagt enn viss respekt av, men han sitter temmelig vingeklippet tilbake. Når Tom Nordli gjør sin entrè 10 jan. blir det uansett temmelig spennende å se hva som skjer.
                                Som sagt lever jeg greit med Fjørtoft i den situasjoen klubben er i nå, men etter nyttår vil situasjoen være en helt annen. Det er mulig jeg tar feil, men Fjørtoft og Nordli i samme klubb?!?!
                                Hvis begge kan bruke all sin energi og dra i samme retning blir de selvsagt dynamitt, men takler noen av dem å havne i skyggen av den andre?
                                Last edited by maxpayne; 29.11.2006, 17:01.

                                Kommentar

                                • KimFL
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2003
                                  • 1410

                                  #17
                                  Hvorfor skulle det være så ille med Fjørtoft og Nordlie i samme klubb?
                                  Er jo ikke sånn at de må bli bitre fiender, fordi de begge er sterke personligheter da. Jeg mener det heller kan være en fordel med de 2 i klubben.

                                  Synd om Fjøra drar, men ting går ikke til helvete av den grunn.


                                  KimFL

                                  Kommentar

                                  • maxpayne
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2006
                                    • 1252

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Kimito
                                    maxpayne:

                                    Det er greit nok at vi er uenig i helt utrolig mye. Det kan jeg tåle. Jeg kan også tåle at du presenterer argumentene dine på en rimelig flåsete måte, som nå: og jeg kan godta å måtte høre på gnålet ditt om at alle fotballspillere bør ha teknikk som Zlatan, der hvor du drømmer om Sportsklubben som et sportsvirkelighetens svar på Harlem Globetrotters. Jeg kan til og med gå med på at noen faktisk mener at "money talks, sånn er det bare, og at det er teit å tro at man kan gjøre noe med det".

                                    Men jeg orker ikke at du gang, på gang, på gang, på gang, på gang, skal benytte anledningen til å provosere med flåsete og negative kommentarer om nøyaktig det samme greiene, bare for å tilfredstille ditt eget behov for oppmerksomhet. Sånne kommentarer som du kom med sist, er like spennende som å våkne opp fyllesyk, omringet av barn med høylytte batterileker, og du slenger dem ut så forutsigbart irriterende og ofte, at man ikke kan unngå å bli provosert. Du stjeler ellers gode tråder på denne måten, og det begynner å bli rimelig plagsomt.

                                    Så vær så snill: Tenk over om det er nødvendig å mase om det samme uendelig mange ganger, og hvis du faktisk mener at det er nødvendig, så synes jeg det bør være et miniumumskrav at du har noe å skrive.
                                    Jeg hadde rett om Rösler og det skulle ikke forundre meg om jeg får rett om Fjørtoft også.
                                    Når dette er sagt så lover jeg på tro og ære og ikke skrive så mye som et ord til om Jan Åge Fjørtoft her på forumet.
                                    Last edited by maxpayne; 29.11.2006, 17:21.

                                    Kommentar

                                    • Lars
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6156

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av KimFL
                                      Er 'manager' i Østerrike det samme som i Norge?

                                      'Manager', som vi kjenner fra bl.a. England, er jo han som er "sjefen", og bestemmer over alt det sportslige (laguttak, treninger o.l), mens en 'manager' i Norge tydeligvis er en mer administrativ jobb (spillerkjøp, kontrakter og slikt).
                                      I Norge har vi managere etter den tyske modellen, jeg vil anta at det er slik i Østerrike også. Det vil si at Fjøra vil ha omtrent samme arbeidsoppgaver i Rapid som han har i LSK.

                                      Kommentar

                                      • Kimito
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 2601

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                        Jeg hadde rett om Rösler og det skulle ikke forundre meg om jeg får rett om Fjørtoft også.
                                        Når dette er sagt så lover jeg på tro og ære og ikke skrive så mye som et ord til om Jan Åge Fjørtoft her på forumet.
                                        Hva skal man si? At klubben sparket Rösler, gav deg rett i diskusjonen...blir vel noe av det samme som å si at Nordlie var en for dårlig trener for Start, siden han ble sparket derfra.

                                        Du kan godt skrive noe om Fjørtoft hvis du har noe å skrive. Generelt eksempel, "dette Fjørtoft gjorde nå, synes jeg er bra/dårlig, fordi". Ikke "jeg synes Fjørtoft er teit og dårlig [punktum]".
                                        Ferdigskåra

                                        Kommentar

                                        Working...