Karakterboka, LSK-FCK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugl1120
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 3528

    #21
    Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
    Jeg river meg like mye i håret av alle hans elendige fremspill som bærer preg av "måke ballen fortest mulig av gårde"- enn "genial pasning til medspiller"-baller.

    Jeg klarer ikke, selv ved å legge godviljen til, å se at DAJ fortjener noe i nærheten av en sekser. Hvis dette er "hans beste kamp", da har LSK EN oppgaver: KJØP EN NY HØYREBACK!
    Synes det du skriver her er et godt eksempel på at de spillerne man er positivt innstilt til legger man ikke merke til de samme feilene med de man er negativt innstilt til.

    For meg er det nemlig helt åpenbart at Pål Steffen Andresen er en elendig pasningsspiller, med et hav av dårlige pasninger. I tillegg er han håpløst dårlig til å klarere, og gir ofte alt for billige innkast eller cornere til motstanderen da han bare kunne trillet ballen tilbake til keeper. Jeg ville synes det var meget spesielt om jeg var den eneste som registrerte dette ved Pål Steffen, men at jeg er den eneste som kommenterer det overrasker meg ikke like mye.

    Jeg er enig i at Danton var for seint tilbake ved annledningen i førsteomgang som resulterte i en avslutning i tverrliggern. Du kan likevel se at crosspassningene som er gode nok også detter over FCK's backer. I tillegg hadde Danton Jesper Grønkjær på sin side, noe som ikke er den enkleste utfordringen da dette er en meget profilert ving som har vært rundt i gode klubber i Europa nettopp på grunn av hans fart og innleggsstyrke. Jeg synes Danton gjorde en strålende andreomgang, og jeg kan vel omtrent ikke telle en eneste feil han gjorde. At han de siste 10 minuttene ikke var oppi ballfører med en gang han mottok ballen skal godt gjøres da en ung og sulten guttunge med masse krutt i beina var ballmottaker, mens Danton hadde spilt i 80 minutter. Jeg synes han gjorde en oppsiktsvekkende bra match.
    Lauken er vår venn!

    Kommentar

    • BennyLem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2902

      #22
      Opprinnelig skrevet av Fugl1120
      For meg er det nemlig helt åpenbart at Pål Steffen Andresen er en elendig pasningsspiller, med et hav av dårlige pasninger. I tillegg er han håpløst dårlig til å klarere, og gir ofte alt for billige innkast eller cornere til motstanderen da han bare kunne trillet ballen tilbake til keeper. Jeg ville synes det var meget spesielt om jeg var den eneste som registrerte dette ved Pål Steffen, men at jeg er den eneste som kommenterer det overrasker meg ikke like mye.
      Du er nok ikke alene om å mene dette. Selv sitter jeg ofte med hjertet i halsen når PSA skal gjøre noe med kula. Ofte er det headinger feil vei, klareringer opp i lufta eller pasninger til motspiller.

      Jeg finner det merkelig at en tidligere spiss skal ha så minimal ballfølelse. Kippe og Rambekk er, tross sine begrensede offensive evner, mer spillende enn PSA.
      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

      Kommentar

      • WAK
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2006
        • 967

        #23
        Greit nok at PSA har sine svakheter der. Skal ikke si meg uenig der.

        Men av de kampene f.eks Kippe og Rambekk spilte sammen, hvor mange holdt de nullen i?

        Etter det jeg husker har vi faktisk holdt nullen i en del av kampene etter at PSA fikk tilitt igjen. Sier ikke det er PSA sin fortjeneste alene, men har vel en del av æren.

        Kommentar

        • kjutta
          Medlem
          Møteplager
          • Oct 2006
          • 80

          #24
          Helt enig KANON kamp av Danton.Skulle hatt flere av hans kaliber på laget.Supermann.Moro å se han avkle jesper på den måten..

          Kommentar

          • mr.Jordbakke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3845

            #25
            Opprinnelig skrevet av Fugl1120
            Synes det du skriver her er et godt eksempel på at de spillerne man er positivt innstilt til legger man ikke merke til de samme feilene med de man er negativt innstilt til.

            For meg er det nemlig helt åpenbart at Pål Steffen Andresen er en elendig pasningsspiller, med et hav av dårlige pasninger. I tillegg er han håpløst dårlig til å klarere, og gir ofte alt for billige innkast eller cornere til motstanderen da han bare kunne trillet ballen tilbake til keeper. Jeg ville synes det var meget spesielt om jeg var den eneste som registrerte dette ved Pål Steffen, men at jeg er den eneste som kommenterer det overrasker meg ikke like mye.

            Jeg er enig i at Danton var for seint tilbake ved annledningen i førsteomgang som resulterte i en avslutning i tverrliggern. Du kan likevel se at crosspassningene som er gode nok også detter over FCK's backer. I tillegg hadde Danton Jesper Grønkjær på sin side, noe som ikke er den enkleste utfordringen da dette er en meget profilert ving som har vært rundt i gode klubber i Europa nettopp på grunn av hans fart og innleggsstyrke. Jeg synes Danton gjorde en strålende andreomgang, og jeg kan vel omtrent ikke telle en eneste feil han gjorde. At han de siste 10 minuttene ikke var oppi ballfører med en gang han mottok ballen skal godt gjøres da en ung og sulten guttunge med masse krutt i beina var ballmottaker, mens Danton hadde spilt i 80 minutter. Jeg synes han gjorde en oppsiktsvekkende bra match.
            Nå fikk ikke PSA en sekser...
            NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

            Mvh
            Mr.Jordbakke

            Kommentar

            • larsbøffel
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2005
              • 1028

              #26
              Jeg syntes ikke danton vær så verst i går jeg, syntesi kke han gjorde noen tabber og syntes det var en av de beste kampene hans.

              Når det gjelder Pål Steffen syntes jeg han har forbedret seg betraktelig fra i fjor som da han hadde en tabbe hver kamp som ofte endte i mål. Farta til PSA er veldig viktig. Tror det er fordi Kippe tar alle luftballene og PSA tar de fleste på farta at de funker så bra sammen. Med Rambekk i forsvaret er det bare shane som er kjapp, resetn er vell ganske på snittet.

              Kommentar

              • Dragern
                Juniormedlem
                Bøffelpromp
                • Nov 2006
                • 13

                #27
                Men en høyreback uten fart og plasseringsevne, er vi jo nesten avhengig av å ha PSA baki der med farten sin.. Dessuten med litt flere sammenhengende kamper på rad tror jeg mange av feilene hans blir luket bort. I år har han vel blitt kastet inn i kamper uten matchtrening, og da er det ikke like lett hver gang..

                Angående Danton og at dette er hans beste kamp i LSK-trøya, så var det kanskje det.. Men det sier likevel ikke at han spilte bra, noe jeg har tilgode å se fra han.. Har liksom ikke trua eller siden han som sagt mangler fart og plasseringsevne.. Hvor er Dennis Schiller når vi trenger'n?

                Kommentar

                • Sem
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2005
                  • 1626

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Dragern
                  Hvor er Dennis Schiller når vi trenger'n?
                  Hvis du etterlyser fart og plasseringsevne, er vel ikke Schiller'n den du bør rope etter?

                  Kommentar

                  • lsk_fugl
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2004
                    • 864

                    #29
                    da roper vi etter stoffe

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7097

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av lsk_fugl
                      da roper vi etter stoffe
                      Stoffe ville vært den ideelle forsterkningen på høyreback. Han har imidlertid to år igjen av kontrakta i Hannover.
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      Working...