Kasey - God nok eller ikke?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ola
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 1651

    Kasey - God nok eller ikke?

    Basert på denne oversikten merker jeg meg at følgende spillere har "utgående kontrakter" for kommende sesong:

    26 Otto Fredrikson: 26 - 30.11.81 - 189/85 - 2007
    1 Heinz Müller: 29 - 30.05.78 - 195/97 - 2007
    2 Anders Rambekk: 31 - 19.08.76 - 190/81 - 2007
    3 Shane Peter Stefanutto: 27 - 12.01.80 - 177/78 - 2007
    17 Kasey Desmond Wehrman: 30 - 16.08.77 - 180/80 - 2007
    9 Johan Petter Winsnes: 32 - 15.11.75 - 183/83 - 2007
    18 Arild Gilbert Sundgot: 29 - 17.04.78 - 190/85 - 2007

    Rambekk regner jeg med er tapt, men kanskje på tide at Fjæra innleder samtaler med Sundgot og Stefanutto? Kasey og Winsnes mener jeg ikke holder nivå og bør kunne erstattes.
  • lsk_fugl
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2004
    • 864

    #2
    kasey holder for gudsskyd nivå!

    Kommentar

    • LSK-supp.
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2003
      • 1023

      #3
      Opprinnelig skrevet av lsk_fugl
      kasey holder for gudsskyd nivå!
      For hva da, 4-7.plasser?
      I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

      Kommentar

      • Emil
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2005
        • 306

        #4
        Stiller meg på siden til lsk_fugl, Kasey holder mål mener jeg og. Men uansett så holder vi oss til topic

        Kommentar

        • Vicarious
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2006
          • 391

          #5
          Herregud..
          Å sammenligne Kasey med JP Winsnes blir bare latterlig.
          Jeg vil faktisk hevde at Kasey på sitt beste er vår beste spiller.

          Hva faen har du røyka, ola?

          Kommentar

          • Rathsmeister
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2006
            • 561

            #6
            Opprinnelig skrevet av Vicarious
            Herregud..
            Å sammenligne Kasey med JP Winsnes blir bare latterlig.
            Jeg vil faktisk hevde at Kasey på sitt beste er vår beste spiller.

            Hva faen har du røyka, ola?
            Den eneste sammenligningen han har gjort mellom kasey og JPW er vel at Ola mener at ingen av dem er gode nok...

            Da dette er en subjektiv mening, kan ikke jeg se noe graverende feil med utsagnet.....

            Hvor god Kasey er, blir en helt annen diskusjon, men Ola må da få ha egne meninger om kapasiteten til spillerne...
            Mvh
            Martin Raths

            Kommentar

            • Ballkunstneren
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2006
              • 780

              #7
              Otto

              Jeg mener også at Otto bør få et tilbud. Han har stått meget bra de siste kampene og hadde en feberredning i forrige kamp som var utrolig. Hornyboy er jeg heller usikker på... Men dette kan uansett være løsningen på å få oss en ny keeper... Vi får se...

              Kommentar

              • Vicarious
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2006
                • 391

                #8
                Opprinnelig skrevet av Rathsmeister
                Den eneste sammenligningen han har gjort mellom kasey og JPW er vel at Ola mener at ingen av dem er gode nok...

                Da dette er en subjektiv mening, kan ikke jeg se noe graverende feil med utsagnet.....

                Hvor god Kasey er, blir en helt annen diskusjon, men Ola må da få ha egne meninger om kapasiteten til spillerne...
                Ok, selvsagt kan mannen ha egne meninger, og forøvrig kan han røyke akkurat hva han vil også. Jeg greier bare ikke å fatte hvordan man kan si i en og samme setning at "Kasey og JP Winsnes ikke holder mål".

                Dette er min subjektive mening: I den grad det er mulig å bedømme, er Kasey Wehrmann mannen med best tekniske ferdigheter i stallen. JP Winsnes er antagelig mannen med dårligst tekniske ferdigheter.

                Kommentar

                • Ballkunstneren
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2006
                  • 780

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Vicarious
                  Ok, selvsagt kan mannen ha egne meninger, og forøvrig kan han røyke akkurat hva han vil også. Jeg greier bare ikke å fatte hvordan man kan si i en og samme setning at "Kasey og JP Winsnes ikke holder mål".

                  Dette er min subjektive mening: I den grad det er mulig å bedømme, er Kasey Wehrmann mannen med best tekniske ferdigheter i stallen. JP Winsnes er antagelig mannen med dårligst tekniske ferdigheter.
                  Hva med KIKO?? mener han er bedre teknisk...

                  Kommentar

                  • general
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2004
                    • 1150

                    #10
                    Kasey er tøffere enn kiko og dermed passer han bedre i den norske tippeligaen. Kasey på sitt beste har videre visst seg å være svært bra.

                    Skulle ønske han kunne fått en del kamper til å jobbet seg opp på et stabilt nivå, et mest sannsynlig høyt nivå.

                    Ser vi litt på roen (kanskje litt for mye ro noen ganger) Kasey har som spiller og måten han ikke stresser i situasjoner der han har en motspiller i ryggen så viser dette at han har et fotballhodet når det gjelder å orientere seg rundt. Med dette han har et godt grunnlag for å bli en god ball fordeler.

                    Legg til at han er tøff kriger med et godt frispark ben så fortjener han sjansen. Han har tross alt såilt meget bra i mange av de kampene han har spilt selv om han lager litt kaos å!
                    Seriegull 2016!!!

                    Kommentar

                    • Vegar Hjermundrud
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2003
                      • 423

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av general
                      Kasey er tøffere enn kiko og dermed passer han bedre i den norske tippeligaen. Kasey på sitt beste har videre visst seg å være svært bra.

                      Skulle ønske han kunne fått en del kamper til å jobbet seg opp på et stabilt nivå, et mest sannsynlig høyt nivå.

                      Ser vi litt på roen (kanskje litt for mye ro noen ganger) Kasey har som spiller og måten han ikke stresser i situasjoner der han har en motspiller i ryggen så viser dette at han har et fotballhodet når det gjelder å orientere seg rundt. Med dette han har et godt grunnlag for å bli en god ball fordeler.

                      Legg til at han er tøff kriger med et godt frispark ben så fortjener han sjansen. Han har tross alt såilt meget bra i mange av de kampene han har spilt selv om han lager litt kaos å!
                      For min del synes jeg Kasey alltid har balansert mellom benken og den siste midtbaneplassen så lenge han har vært på Åråsen (i skadefri tilstand vel og merke). God - ja, bevares. God nok for en gullkandidat - skeptisk. Squadplayer.
                      Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

                      Kommentar

                      • Ola
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 1651

                        #12
                        Jeg er desvere ikke nerd nok til å sette meg ned for å finne tallmateriale som bekrefter mitt kommende utsagn. Men jeg er villig til å satse mye på magefølelsen rundt nettopp en ting;

                        Jeg tror få spillere har en dårligere poenguttelling pr kamp en nettopp Kasey. Jeg tror samtidig få midtbanespillere har større andel direkte eller indirekte innblanding i mål i mot. Hadde vi hatt et amerikansk system hvor forbund og klubb førte "stats" kunne jeg ha dokumentert dette.

                        Jeg kan heller ikke godta at EU-kvota fylles opp av middelmådigheter, spesielt ikke når en spiller som Kiko er bedre på samme plassen. Dette ser Fjøra, dette kommer Nordlie til å se, og dette kommer dere til å skjønne.
                        Last edited by Ola; 01.12.2006, 22:32.

                        Kommentar

                        • BennyLem
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 2902

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Vicarious
                          JP Winsnes er antagelig mannen med dårligst tekniske ferdigheter.
                          Winsnes er faktisk helt grei teknisk. OK på mottak (rumpe)driblinger og innlegg. Han har imidlertid problemer med tempo, besluttsomhet og styrke.

                          Dessuten passer Winsnes best i 4-3-3 som han selv sier...Blir det Winsnes år i år?

                          Med fare for å få PK-juntaen etter meg: Dårligst tekniske ferdigheter i LSK er det nok Søgård som har. Legg spesielt merke til manglende balanse i skuddøyeblikk, samt mottak (hardere enn skudd)...
                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                          Kommentar

                          • WAK
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2006
                            • 967

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av BennyLem
                            Winsnes er faktisk helt grei teknisk. OK på mottak (rumpe)driblinger og innlegg. Han har imidlertid problemer med tempo, besluttsomhet og styrke.

                            Dessuten passer Winsnes best i 4-3-3 som han selv sier...Blir det Winsnes år i år?

                            Med fare for å få PK-juntaen etter meg: Dårligst tekniske ferdigheter i LSK er det nok Søgård som har. Legg spesielt merke til manglende balanse i skuddøyeblikk, samt mottak (hardere enn skudd)...

                            Håper dette var ment som ironi. Skal ikke slenge dritt om LSK-spillere men JPW er knapt nok stallfyll.

                            Kommentar

                            • fotball_marthe
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2005
                              • 1069

                              #15
                              Nei, JPW er vel ikke akkurat Ronaldinho
                              Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

                              Kommentar

                              • BennyLem
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 2902

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av WAK
                                Håper dette var ment som ironi. Skal ikke slenge dritt om LSK-spillere men JPW er knapt nok stallfyll.
                                Dengang ei.

                                Winsnes har helt klart bedre teknikk enn Kippe, PSA, Occean, Søgård, Rambekk og muligens flere andre. På dette aspektet er han langt fra dårligst i stallen.

                                Jeg mener også at Winsnes passer bedre som ving i 4-3-3 enn som kantspiller i 4-4-2 eller som back. Som back er han et risikomoment ala Danton.

                                Om jeg mener Winsnes skal inn på landsen skal forbli usagt...
                                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                Kommentar

                                • christoffer
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2004
                                  • 326

                                  #17
                                  Kasey er god nok, det er faktisk kke noe å diskutere. Men hvis jeg fikk valget mellom Kiko og Kasey, tror jeg valget hadde falt på Kiko. Han er tross alt mye yngre og er mindre skadeutsatt en hva Kasey er. Kasey har vel vært skadet ca 40% av tiden han har vært i LSK.

                                  Winsnes er den mest undervurderte spilleren vi har, når vi spilte 4-3-3 sommeren 2004 var faktisk Winsnes knallgod! Mange av Gylfis mål denne sommeren hadde asist fra JPW.

                                  Kommentar

                                  • Blakk
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2005
                                    • 1860

                                    #18
                                    Over en hel sesong ville jeg rullert med disse to spillerne,ikke hatt ett klart førstevalg men latt de "bytte" på og starte kampen.Hvis det er mulig da?

                                    Kanskje en av dem blir sur og maser om en annen klubb eller noe slikt når han ikke for spille fra start,eller kanskje må ta til takke med tribunen en kamp eller fire.

                                    Begge to er gode spillere!!

                                    Kommentar

                                    • KFL41
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 3648

                                      #19
                                      Jeg tror begge er avhengig av tillit for å gjøre det bra. Bedre med en som gjør det veldig bra, enn to som er middels. Så jeg mener vi må satse på en.

                                      Kommentar

                                      • Lasse
                                        Juniormedlem
                                        Bøffelpromp
                                        • Jul 2005
                                        • 15

                                        #20
                                        Jeg skjønner at behovet for å markere seg blant enkelte er enormt og at det da er fristende og ty til sammenligning blant andre spillere i stallen. Da gjerne med negativt fortegn.
                                        Men trådstarter stilte nå spørsmålet om Kasey er god nok eller ikke? Ikke hvorvidt JP eller Søgård sin teknikk er dårligere.
                                        For min del er Kasey mer enn god nok til å være en del av laget i mitt hjerte, så lar jeg det være opp til Nordlie å bestemme om han er god nok eller ikke til å spille.

                                        Kommentar

                                        Working...