Hvem spiller hvor i 4-3-3 neste år ?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MedlemNR35
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2004
    • 905

    #21
    Opprinnelig skrevet av Henrik
    Heinz
    Danton-Kippe-PSA-Shane
    Riise-Kiko-Brenne
    (Essediri)-Occean-Strand

    Om ikke Essediri kommer så tenker jeg Myklebust.
    Håper på en ny høyreback og keeper...
    Litt enig men ikke helt.

    Jeg vil synes det er synd og skam om ikke Magnus får en plass i start-11 dette året.(Om han spiller som nå)

    Vil synes meget synd på Magnus om han må slite benk nok et år.

    Så må vel Rambekk inn om han ikke drar.Om Rambekk drar og Essediri kommer(slik du går ut ifra) ville jeg heller satset slik tror jeg.

    ------------------------Muller----------------------

    ----Riise---------PSA---------Kippe------Shane-----

    ----------Søgård------Wehrmann---Brenne----------

    ----Essediri------------Occean-------Myklebust------
    Last edited by MedlemNR35; 12.12.2006, 19:06.

    Kommentar

    • Henrik
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2006
      • 2110

      #22
      Opprinnelig skrevet av Lars
      Jeg har det samme laget i hodet som deg, Henrik. Eneste er at Kippe spiller venstre midtstopper, men det er muligens flisespikkeri for spesielt interesserte.
      Fikset :P

      Kommentar

      • Dinho
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2006
        • 884

        #23
        -------------Hornyboy-------------
        --------------------------------------
        Danton---PSA----Kippe---Shane
        ---------------------------------------
        ----Riise------Kiko------Brenne---
        ---------------------------------------
        ----Mykle----Occean---Husar----

        Heinzy Hornyboy er en god keeper, mangler desverre stabilitet i spillet- Müller blir nok førstekeeper til neste år også. Den blide finnen Otto har imponert meg i de kampene han har fått muligheten. Kan absolutt utfordre Heinzy om keeperplassen.

        Danton har vist bedre nivå utover sessongen og RL, men ser ut til å mangle litt fart og beveglighet som muligens kommer av litt for mye muskler på kroppen og litt for lite bevleglighets trening. Kali får vel ikke ny kontrakt, og JP er vel snart ferdig som tippeligaspiller. PSA, Kippe og Rambekk er jevngode. Rambekk er absolutt god nok for førsteelveren- men jeg velger å sette opp PSA og Frode utifra hva vi har sett i RL. Biffen har også vist seg å være en god spiller, han har også potensialet til å nå førsteelverern. Shane eier venstrebecken og har ingen reelle utfordrere. Lasse bergan er på vei, men har langt å gå. Evt forsterkning i forsvarsleddet: - Høyre\venstre beck.

        Selvfølgelig skulle jeg ønske at Robbie hadde blitt på Åråsen, men slik blir det ikke- derfor setter jeg Riise- som Tom har utpekt som en indreløper på midten sammen med Kiko og nykommer Simen Brenne. vil dette bli Norges mest løpsterke midtbane? Og med Wehrman og Søgård på benken har vi gode alternativer all over. Husar og Strand kan også spille i midtbaneleddet, men vil nok spille mest i det øversteleddet.

        På Topp har vi Occean og Sungodt som midtspiss alternativer, jeg rangerer Olivier høyest, ettersom jeg forventer at Canadieren viser seg fra sin sanne side neste sessong. På høyresiden har vi alternativer i Mykle og Riise. Begge er kjappe, tekniske og frekke spillere som kan gjøre det lille ekstra, grei dekning, men ettersom Tom har utpekt Riise som en mulig indreløper kan det være sunt med en forsterkning på den plassen. På vestre kanten kan vi bruke Husar eller Strand (og evt. myklebust). Påsan ser ut til å være tilbake, enormt bra innlegg og har en god teknikk samt en egen evne til å komme seg til dølinja. Husar representerer mye av det samme vi ser hos mykle og riise; kjapp, teknisk og frekk i spillestilen. Vil passe utmerket som venstrekantspiller- men jeg tror vi også kan bruke Martin på venstrebecken som dekning for shane.
        evt forsterkning: Høyre\venstre kant.
        Last edited by Dinho; 12.12.2006, 19:52.
        twitter @amundsakis
        ΘΥΡΑ 13

        Kommentar

        • Øyvind
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2006
          • 292

          #24
          Heinz

          ---------------Riise---PSA---Kippe---Shane----------

          Kiko

          Essediri/Sundgot/Søgård-----------------Brenne


          Myklebust--------------------------Strand/Husar
          Occean/Sundgodt


          Tror Riise omskoleres til back, han kan nok bli vårt svar på Marius Johnsen som det påpekes av andre. Brenne går inn som venstre indreløper. Kiko er mitt valg over Kasey, noe jeg tror det også er for Nordlie.
          Hva gjelder høyre indreløper kan det jo åpnes for Essediri om han skulle signeres. Søgård også aktuell, men tror han ikke får mange starter. Sundgot får spilletid grunnet hans luftstyrke, om det så er som spiss eller indreløper.
          Occean kjemper med Sundgot om midtspissen, men tror han blir førstevalget. Spennende også med Diomande. Myklebust førstevalget på høyreving.
          Hva gjelder venstreving tror jeg vi kan se Husar mye i denne posisjonen, og at Strand gir Shane kamp om backen.

          Kommentar

          • WAK
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2006
            • 966

            #25
            --------------------heinz--------------

            PSA--------------Kippe-----------Rambekk(Bertheussen)


            ----------------- Kasey-------------------------------
            --------Brenne------------Mohueli(Koren)--------
            Riise-----------------------------------------Strand(Husar)

            ---------Mykle-------------Occean----------------



            3-5-2

            Kommentar

            • Fugl1120
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 3528

              #26
              Tror det blir spennende å se hvordan Nordlie velger å bruke Martin Husar. Jeg regner med at han har et bra talent i og med at vi betalte godt over 3 millioner kroner for han. Hvis vi ser på spillertypen er han ikke helt ulik Marius Johnsen, og i den forstand kan det være Husar vil fungere som back i 2007 med stor hodestyrke og offensiv vilje. Samtidig tror jeg han kunne fungert godt i en kantpossisjon, da han oftere kommer inn i boksen og truer med hodestyrke, samtidig som han har vist god fart og bra løpskapasitet, for ikke å snakke om teknikk. Synes Husar snart burde spille en bra kamp for fugla, han burde begynne å komme seg inn i systemene snart nå.

              Ellers er jeg spent på midtbanekabalen nå som Simen Brenne er inne. Jeg forventer meg Arnarsson, Søgård. Wehrman, Mouelhi, Brenne og eventuelt Riise(avhengig av om vi henter Essidiri eller en annen høyrekant) som de spillerne som konkurerer om en indreløperrolle. Jeg stoler såpass på handlekraften til Fjøra at jeg ikke tror vi har hentet stallfyll i islendingen, og ser på han som en utfordrer til en plass. Jeg ser på Pål Strand som den mest sannsynlige vingløsningen på venstresiden, mens jeg er mer usikker på høyresiden. Om det skulle skjære seg med Essidiri synes jeg det er en spennende tanke å kjøre Myklebust inn i den rollen, da han har gode egenskaper i en mot en, samt en bra fart og målfarlighet. Han mangler uten tvil erfaring i denne rollen, samt innleggskvaliteter, men dette er noe Nordlie burde kunne lære bort etter å ha benyttet seg av dette systemet mange ganger tidligere.

              Jeg ser på Koren som forsvunnet, og jeg er heller ikke særlig optimistisk med tanke på Rambekk. Nå som Biffen ser ut til å ta steget opp og utfordre stopperparet (PSA og Kippe) tror jeg ikke vi trenger en backup her, med mindre Pål Steffen blir valgte høyreback neste år. Personlig hadde jeg helst sett en forsterkning på høyrebacken neste år, og beholdt de tre stopperne vi har. Jeg tror rett og slett en høyreback av høy kvalitet er det eneste vi trenger for å vinne seriegull neste år, kanskje også en høyrekant. Likevel vil jeg ikke kappe hodet av Dan Anton før jeg har sett han i 5 kamper i 2007 om ingen erstatter skulle dukke opp. Hvis han fortsatt sliter like mye melder jeg meg på hylekoret som vil ha ny back.

              Vil legge til at jeg synes det er evig positivt at LSK henter enda en norsk spiller. Vi sitter nå med potensielle storspillere i norsk målestokk i Biffen, PSA, Brenne, Myklebust og Riise. Med de taktene Biffen har vist i RL tror jeg faktisk han kan bli en vanvittig bra stopper med noen kamper på baken.
              Lauken er vår venn!

              Kommentar

              • danny
                Juniormedlem
                Bøffelpromp
                • Sep 2006
                • 17

                #27
                midtstoppere

                trur heller ik vi trenger ny midtstopper om rambekk forsvinner!! det biffen har vist i RL har vært klasse over..ser ik bort ifra han spiller fast til neste år etter en god vinter, synses han har større potensiale enn steffi..å d her viser han etter kunn få kamper i drakten, tenk når han blir varm i trøya ??

                Kommentar

                • fjacob82
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 1507

                  #28
                  Nå har vi jaggu masse folk i laget...og det er garantert noen som må gå...

                  Hvem er mest i faresonen? Personlig vil jeg ikke at noen skal gå.
                  Har tilogmed troa på at Kali blir og utvikler seg videre. Tror han kan bli en veldig god høyreback.
                  Søgård er go-gutten og blir vel på lokal-kvota.
                  Winsnes har spilt bra i RL og er evig lojal.
                  Bertheussen har spilt bra i RL og kan utvikle seg til å bli en klasse stopper.
                  Har også stor tro på Lasse Bergan Foss..
                  Rambekk er en landslags spiller.... trenger jeg å si mer? Jeg støtter han dersom han vil hjem til Grenland. Skulle bare mangle. Men jeg vil ikke miste han alikevel.
                  Wehrman, vel, jeg personlig digger han fremfor Kiko. Kiko har noen utrolige pasninger, men liker fighter instillingen til wehrman.


                  Koren og Mifsud er borte, poff....

                  Grodås (nå er'n hjemme dere ), Brenne, Arnason (og kanskje Essediri) har kommet til klubben, samt Diomande, så dette kan bli en utrolig morsom sesong.
                  Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                  *Brasseberget*

                  Kommentar

                  • Gjest

                    #29
                    -------------------Heinz----------------
                    Andersson---PSA---Kippe---Shane
                    -----------Riise---Kiko---Brenne-----
                    --Essediri-----Sundgot-----Påsan--

                    Eller at Riise tar Essediris plass, Sundgot tar Riises, og Occean tar Sundgots. Mitt tredjevalg er Søgård på Riises plass og Riise på Essediris.

                    Kommentar

                    • Raskolnikov
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 1453

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av fjacob82
                      Nå har vi jaggu masse folk i laget...og det er garantert noen som må gå...

                      Hvem er mest i faresonen? Personlig vil jeg ikke at noen skal gå.
                      Har tilogmed troa på at Kali blir og utvikler seg videre. Tror han kan bli en veldig god høyreback.
                      Vi har vel ikke så mye større stall enn før. Kali er ferdig i LSK, les nyhetstråden. Det betyr at Kali, Mifsud og Koren (foreløpig) er borte og Arnarsson, Diomande og Brenne har kommet inn. I tillegg er Rambekk fortsatt på vei bort. 4 ut og 3 inn gir strengt tatt en mindre stall. Jeg tror det kommer flere nye fjes, men ikke glem at vi har mistet noen også. Diomande er neppe tiltenkt alt for mye spilletid neste år, uten at noen vet så mye om han.
                      Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                      Kommentar

                      • _Jonern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 4380

                        #31
                        dubbel
                        ..................

                        Kommentar

                        • _Jonern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 4380

                          #32
                          Er jævlig spent/usikker på hvordan Myklebust vil fungere i 4-3-3 systemet. Han kan ikke spille midtspiss - til det så blir han for liten og lett. Spørsmålet er om han vil fungere som ving.

                          Spillere som Strand, Occean osv tror jeg vil like seg svært godt i 4-3-3, men jeg er altså spent på hvordan Myklebust vil takle det.

                          Jeg ser for meg dette laget per dags dato:

                          Heinz Hornyboy

                          Danton - Kippe - PSA - Shane

                          Søgård - Kiko - Brenne

                          Riise - Occean - Strand

                          Meget spennende angrepsrekke med 2 vinger som slår gode innlegg. Occean vil være i boksen! I tillegg har vi Brenne som kommer ofte på dype løp bakra.

                          Helst vil jeg ha en ny keeper, en ny høyreback, og en midstopper. Kanskje mest av alt en rutinert keeper som gir trygghet i de bakre rekker, noe alà Reimaier.

                          Det begynner å se bra ut! God dekning på benken har vi også. Utifra det laget jeg har satt opp så har vi Sundgot, Husar, Wehrman, Myklebust osv. på benken som også er potensielle førstelagsspillere.
                          ..................

                          Kommentar

                          • KimFL
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2003
                            • 1410

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av _Jonern
                            Er jævlig spent/usikker på hvordan Myklebust vil fungere i 4-3-3 systemet. Han kan ikke spille midtspiss - til det så blir han for liten og lett. Spørsmålet er om han vil fungere som ving.

                            Spillere som Strand, Occean osv tror jeg vil like seg svært godt i 4-3-3, men jeg er altså spent på hvordan Myklebust vil takle det.

                            Jeg ser for meg dette laget per dags dato:

                            Heinz Hornyboy

                            Danton - Kippe - PSA - Shane

                            Søgård - Kiko - Brenne

                            Riise - Occean - Strand

                            Meget spennende angrepsrekke med 2 vinger som slår gode innlegg. Occean vil være i boksen! I tillegg har vi Brenne som kommer ofte på dype løp bakra.

                            Helst vil jeg ha en ny keeper, en ny høyreback, og en midstopper. Kanskje mest av alt en rutinert keeper som gir trygghet i de bakre rekker, noe alà Reimaier.

                            Det begynner å se bra ut! God dekning på benken har vi også. Utifra det laget jeg har satt opp så har vi Sundgot, Husar, Wehrman, Myklebust osv. på benken som også er potensielle førstelagsspillere.
                            nesten enig i det lagoppsettet......men jeg ville satt ut Søgård, og satt Riise på den plassen, og så kjørt Myklebust som ving. Jeg vil ha Myklebust på laget, jeg, for han er med på å gjøre Occean god. Og så klart, en skadefri Strand på andre sida.....det blir konge.

                            Ny keeper er ikke det jeg helst vil ha. Etter min mening er Heinz god nok. Synes han har fått mye ufortjent pepper. Men ny høyreback er jeg enig i.

                            Et alternativ til 4-3-3 kunne ha vært 3-4-3.....men det spørs om vi har raske nok folk bak der....PSA hadde nok fiksa det, men Kippe og Shane er for treige.



                            KimFL

                            Kommentar

                            • WAK
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2006
                              • 966

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                              Vi har vel ikke så mye større stall enn før. Kali er ferdig i LSK, les nyhetstråden. Det betyr at Kali, Mifsud og Koren (foreløpig) er borte og Arnarsson, Diomande og Brenne har kommet inn. I tillegg er Rambekk fortsatt på vei bort. 4 ut og 3 inn gir strengt tatt en mindre stall. Jeg tror det kommer flere nye fjes, men ikke glem at vi har mistet noen også. Diomande er neppe tiltenkt alt for mye spilletid neste år, uten at noen vet så mye om han.
                              Hvor står det at Kali er ferdig i LSK?

                              Kommentar

                              • Matti
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2005
                                • 895

                                #35
                                Dagens RB. Skulle vist vise seg frem i RL for å fornye kotrakten, men ble dessverre skadet igjen.

                                Synd, synes han virket positiv de gangene han fikk vist seg frem.

                                Kommentar

                                • WAK
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2006
                                  • 966

                                  #36
                                  Jeg tror også Kali kunne blitt veldig bra..... synd han var mye skada

                                  Kommentar

                                  • bøllefrø
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2004
                                    • 462

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                    Er jævlig spent/usikker på hvordan Myklebust vil fungere i 4-3-3 systemet. Han kan ikke spille midtspiss - til det så blir han for liten og lett. Spørsmålet er om han vil fungere som ving.
                                    Jeg er også litt spent på hvordan Nordli vil løse det der. En ving i 433 er jo heller ikke nødt til å være krittslikker - husker Brattbakk var "spiss" med utgangspunkt i vingen mange ganger på RBK i de gylne åra sine. Da kan man bruke farten og gå inn i feltet eller gå rundt.

                                    Tror ikke Mykle med utgangspunkt i en kantrolle er noen krise. Da er jeg mer usikker på Påsan. Det krever ganske mye fart når man skal spille så høyt oppe i banen, og fart er vel ikke Påls sterke side. Blir spennende å se hvorda akkurat dette her løses...

                                    Kommentar

                                    • KimFL
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2003
                                      • 1410

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Matti
                                      Dagens RB. Skulle vist vise seg frem i RL for å fornye kotrakten, men ble dessverre skadet igjen.

                                      Synd, synes han virket positiv de gangene han fikk vist seg frem.
                                      Eller rettere sagt, i gårsdagens RB.... , stod ihvertfall en liten notis, i en sak om stallen til LSK. Men artikkelen ligger vel på nett enda...

                                      ...her faktisk: http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2466260.ece



                                      KimFL

                                      Kommentar

                                      • KimFL
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2003
                                        • 1410

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av bøllefrø
                                        Tror ikke Mykle med utgangspunkt i en kantrolle er noen krise. Da er jeg mer usikker på Påsan. Det krever ganske mye fart når man skal spille så høyt oppe i banen, og fart er vel ikke Påls sterke side. Blir spennende å se hvorda akkurat dette her løses...

                                        Pål har jo, med suksess, spilt ving i 4-3-3 før han.....begynner vel å bli noen år, og noen skader siden, men han er ihvertfall spillertypen til det. Han har jo også vist glimt av gammel storhet i det siste, da spesielt i områden rundt hjørnet av motstanderens 16-meter......gleder meg som en unge, til å se Pål Strand i form, og ikke minst skadefri, til seriestart.


                                        KimFL

                                        Kommentar

                                        • Raskolnikov
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2005
                                          • 1453

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av KimFL
                                          nesten enig i det lagoppsettet......men jeg ville satt ut Søgård, og satt Riise på den plassen, og så kjørt Myklebust som ving. Jeg vil ha Myklebust på laget, jeg, for han er med på å gjøre Occean god. Og så klart, en skadefri Strand på andre sida.....det blir konge.

                                          Ny keeper er ikke det jeg helst vil ha. Etter min mening er Heinz god nok. Synes han har fått mye ufortjent pepper. Men ny høyreback er jeg enig i.

                                          Et alternativ til 4-3-3 kunne ha vært 3-4-3.....men det spørs om vi har raske nok folk bak der....PSA hadde nok fiksa det, men Kippe og Shane er for treige.
                                          Jeg er enig i at Myklebust bør få tillit neste sesong. Det hadde han faktisk fortjent allerede i høst. En skadefri Strand er bra, men det er ikke verdt å satse pengene sine på det. Satser Nordlie på Riise eller Essediri på høyrevingen, er jeg villig til å vrake Supermann til fordel for Myklebust. I øyeblikket tror jeg det beste vil være Mykle på høyreving, Riise som indreløper og Strand som venstreving.

                                          Litt mer uenig når det gjelder Heinz. Han er god på en del områder, men tabbekvoten hans begynner å bli urovekkende stor. I tillegg er det et minus at han ikke er bedre med beina. Det er ikke nødvendig å erstatte han for en hver pris, men man må innse at det er fullt mulig å styrke laget på den plassen.

                                          Tror ikke 3-4-3 er et alternativ, men uansett: ifølge en eller annen tråd er Shane Stefanutto LSKs nest raskeste spiller, kun slått av PSA. Han er også raskere enn f. eks Mifsud. Tror ikke farta ville vært problemet hans i 3-4-3, heller høyden.
                                          Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                                          Kommentar

                                          Working...