Hvem spiller hvor i 4-3-3 neste år ?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • bøllefrø
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2004
    • 462

    #41
    Jeg tror Strand har mistet for mye fart til å være en kanon venstreving, men det er alltid lov å håpe. Generelt er vinger gode når de er unge, og taper seg med alder (eks. Figo og Beckham). De gjørt fortsatt en god jobb, men på plasser der spilleforståelse, skudd og erfaring er viktigere enn ren fart.

    Så er jeg også 99% sikker på at Riise havner på backen - en offensiv backrolle. Siden signalene fra Hareide er så sterke er dette også det mest fornuftige for å videreutvikle han til en fast landslagsspiller og et bedre salgsobjekt. Jeg mener han der også har større potensiale enn på en ving der han ikke kan utnytte kraften han har i løpene bakfra.

    Ny keeper burde vi ha. Min klare mening er at Heinz har brukt opp tabbekvoten for flere år, og noen gode redninger hjelper ikke. Et godt lag skal ha en matchvinner i buret, i år var Heinz både matchvinner- og taper, og det har vi ikke råd til. Jeg er egentlig tilhenger av å finne en keeper på kontinentet, da jeg ikke helt ser de store emnene her hjemme.

    Lag kan da bli:

    ny keeper
    BHR-PSA-Kippe-Shane (Husar)
    Brenne-Kiko-Søgård (Kasey)
    Myklebust-Occean (Sundgot)-ny ving (Strand/Husar)

    Dette her er uansett et MEGET godt lag, og vi har gode erstattere på mange plasser. Jeg ser ingen grunn til at disse gutta her ikke kan knive i toppen, utfordringen er selvsagt at mange spillere må spilles inn i et nytt mønster og noen nye posisjoner.

    Kommentar

    • Henrik
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2006
      • 2110

      #42
      Opprinnelig skrevet av Tom Nordlie
      Tom Nordlie er opptatt av å ha dobbel dekning over hele linja og er ikke bekymret over å prøve spillere på nye plasser.
      – Vi må tenke hvordan vi best kan utnytte spillergruppa. Pål Strand kan spille venstreving. Magnus Myklebust er jeg sikker på kan bli en gjennombruddskraftig og god høyreving. Se ikke bort fra at Bjørn Helge Riise også kan bli en utmerket indreløper. Det samme kan Arild Sundgot, som jeg i første rekke ser som et alternativ til Olivier Occean på topp.
      Han liker konkurransen mellom Kasey Wehrman og Khaled Mouelhi sentralt på midten – og ser fram til å se hva Martin Husar står for.
      Ganske sikker på at Riise blir indreløper, og at Brenne blir den andre.

      Kommentar

      • PA
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2004
        • 500

        #43
        Heinz
        Rambekk(Dante)-PSA-Kippe-Shane
        Riise-Kasey-Brenne
        Myklebust-Occean-Husar

        Kommentar

        • AG-3
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2006
          • 1081

          #44
          Hvorfor i allverden vil så mange at Riise skal spille back!?!
          Her har vi en av landets beste vinger - hva er da vitsen med å flytte han ned i forsvaret?

          Kommentar

          • gravinho
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Oct 2005
            • 240

            #45
            Poenget er vel at det viser seg å være veldig vanskelig å finne gode alternativer på backplass, og at Riise har et veldig stort potensiale på den plassen.
            gravinho

            Kommentar

            • lsk_fugl
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2004
              • 864

              #46
              nå har vi jo essediri, høyaktuell på vingen! håper han blir god i lillestrøm

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6079

                #47
                Vet ikke om essediri vil gå rett inn på laget og styrke det. VIrker også som om han er en spiller som trenger mye tillitt, så jeg forventer egentlig ikke så mye av han. MEn det ser ut som om vi kan få bra internkamp på treningene fremover:

                -----------------------------Heinz Müller----------------------------
                Dan A. Johanssen---Pål S. Andresen---Frode Kippe---Shane Stefanutto
                ----------------------------Kahled Mouelhi--------------------------
                --------------Bjørn Helge Riise------------Simen Brenne--------------
                ------Magnus Myklebust-----Oliver Occean------Martin Husar---------


                -------Pål Strand------------Arild Sundgot------Karim Essediri--------
                ----------------Espen Søgård----------Bjarki Arnasson---------------
                -------------------------Kasey Wehrman----------------------------
                Nickolas Sparby---Lasse B. Foss---Erik Bertheussen---Johan P. Winsnes
                ----------------------------Otto Fredrikson--------------------------


                Synes stallen begynner å se komplett ut. SKulle gjerne beholdt rambekk og koren, men tviler litt på at vi får beholde dem. Om vi klarer å hente tilbake koren mot alle odds, så kunne det vært spennende med BHR som høyreback som en nevnte.

                Kommentar

                • Serbern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 5496

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av HSft

                  Synes stallen begynner å se komplett ut. SKulle gjerne beholdt rambekk og koren, men tviler litt på at vi får beholde dem. Om vi klarer å hente tilbake koren mot alle odds, så kunne det vært spennende med BHR som høyreback som en nevnte.
                  Tenk det laget vi kan få hvis Rambekk blir og Koren kommer tilbake... Fy faen.. Gleder meg til april jeg nå...

                  Kommentar

                  • Serbern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 5496

                    #49
                    Ifølge Nettavisen sier Tom at Riise skal spille indreløper neste år. Han og Brenne som indreløpere, og Karim som høyreving? Vi får en utrolig sterk midtbane neste år hvertfall.

                    Kommentar

                    • sigurdsen
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2006
                      • 1820

                      #50
                      sugen på å se danton på benken neste år og rambekk på høyrebacken.

                      Kommentar

                      • Ghostwriter
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2006
                        • 254

                        #51
                        Jeg ser for meg et lag som dette neste år:

                        Heinz

                        Ny h.back --- Kippe ---- Andresen ----- Shane

                        -----------------Kiko--------------------------
                        --------Riise--------- Brenne-------------------

                        Essediri -----------------------Husar/Strand

                        ----------------Occean

                        Vi trenger ny keeper, og en ny høyreback. Lars Kristian Eriksen og Thomas Myhre?

                        Kommentar

                        • rono
                          Medlem
                          Bøffel
                          • Dec 2006
                          • 36

                          #52
                          Enig med forrige innsender, men håper på T.Myhre og Jon I. Høiland.(savner lange innkast inn foran mål)

                          Kommentar

                          • Ola
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 1651

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av rono
                            Enig med forrige innsender, men håper på T.Myhre og Jon I. Høiland.(savner lange innkast inn foran mål)
                            Hvis vi hadde fått de to og i tillegg en venstreback til, DA hadde vi hatt opp mot komplett stall.

                            Kommentar

                            • xeR
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Jan 2004
                              • 11206

                              #54
                              HVa skal vi med ny venstreback? Vi har jo Shane og Husar..
                              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                              Kommentar

                              • Vicarious
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2006
                                • 391

                                #55
                                Tar opp igjen denne tråden, etter artikkelen fra RB. (http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2509817.ece)

                                Fikk litt bakoversveis av denne uttalelsen:
                                "Det er grunn til å tro at treneren vil ha en midtspiss som er god i ballmottak som kan passe tilbake til midtbanen framfor en rettvendt kar som Occean. "

                                "Rettvendt kar" er vel omtrent det siste jeg tenker på om Occean. Jeg syns han nesten konsekvent har ballmottake 10 meter i retning egen halvdel. Før han skjermer ballen med ryggen, og slår en støttepasning bakover. Dessuten kan jeg aldri se for meg at han fungerer noe annet sted på banen enn spiss.
                                Men dette er vel ikke en tråd om Occean..

                                Syns ihvertfall ikke artikkelen i RB var særlig godt arbeide. Journalisten snakker om dobbel dekning på alle plasser, men han begrunner det ikke. Blir spennende å se treninger og kamper fremover, hvem Nordlie tenker å bruke i hvilke roller.

                                Kommentar

                                • CocaJerry
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 2532

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av Ola
                                  Hvis vi hadde fått de to og i tillegg en venstreback til, DA hadde vi hatt opp mot komplett stall.
                                  Myhre er greit, men hva skal vi med en 29 år gammmel høyreback som har vært skada i over 5 mnd? http://www.fxt.no/norge/article849498.ece

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6079

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av Vicarious
                                    Tar opp igjen denne tråden, etter artikkelen fra RB. (http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2509817.ece)

                                    Fikk litt bakoversveis av denne uttalelsen:
                                    "Det er grunn til å tro at treneren vil ha en midtspiss som er god i ballmottak som kan passe tilbake til midtbanen framfor en rettvendt kar som Occean. "

                                    "Rettvendt kar" er vel omtrent det siste jeg tenker på om Occean. Jeg syns han nesten konsekvent har ballmottake 10 meter i retning egen halvdel. Før han skjermer ballen med ryggen, og slår en støttepasning bakover. Dessuten kan jeg aldri se for meg at han fungerer noe annet sted på banen enn spiss.
                                    Occean er rimelig rettvendt når han er i form og fungerer bra. Men regner med at midtspissen sin hovedoppgave er å sette innlegg fra vingene i mål, litt teit å slå lange baller på en ensom spiss. Synes uansett denne artikkelen var elendig.

                                    Kommentar

                                    • Vicarious
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2006
                                      • 391

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av HSft
                                      Occean er rimelig rettvendt når han er i form og fungerer bra.
                                      Det er mulig. Jeg kan bare ikke huske lenger hvordan Occean var da han var i form og fungerte bra. Har det skjedd?

                                      Kommentar

                                      • HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6079

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av Vicarious
                                        Det er mulig. Jeg kan bare ikke huske lenger hvordan Occean var da han var i form og fungerte bra. Har det skjedd?
                                        var vel 5-10 min under bortekampen mot brann at han var rimelig på. Satte ballen i tverliggeren blant annet. Men jeg har tro på han neste år.

                                        Kommentar

                                        • Geirfugl
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2006
                                          • 561

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av Vicarious
                                          Tar opp igjen denne tråden, etter artikkelen fra RB. (http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2509817.ece)

                                          Fikk litt bakoversveis av denne uttalelsen:
                                          "Det er grunn til å tro at treneren vil ha en midtspiss som er god i ballmottak som kan passe tilbake til midtbanen framfor en rettvendt kar som Occean. "

                                          "Rettvendt kar" er vel omtrent det siste jeg tenker på om Occean. Jeg syns han nesten konsekvent har ballmottake 10 meter i retning egen halvdel. Før han skjermer ballen med ryggen, og slår en støttepasning bakover. Dessuten kan jeg aldri se for meg at han fungerer noe annet sted på banen enn spiss.
                                          Men dette er vel ikke en tråd om Occean..

                                          Syns ihvertfall ikke artikkelen i RB var særlig godt arbeide. Journalisten snakker om dobbel dekning på alle plasser, men han begrunner det ikke. Blir spennende å se treninger og kamper fremover, hvem Nordlie tenker å bruke i hvilke roller.
                                          Occean er kjent for å være best når han er rettvendt (fra tidligere, ihvert fall), og det var ikke like lett i kompani med Mifsud og dårlig. I tillegg har Tom Nordlie hatt for vane i alle sine tidligere klubber å ha en god innleggsfot på en ving, en rask og gjennombruddsterk mann på andre vingen, en møtende spiss i midten samt aggressive målkåte indreløpere. Dette tilsier at Sundgot leder spisskampen og at Essediri og Myklebust leder kampen om vingene. Men alt kan skje.

                                          Kommentar

                                          Working...