Hvem spiller hvor i 4-3-3 neste år ?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6079

    #61
    Opprinnelig skrevet av Geirfugl
    Occean er kjent for å være best når han er rettvendt (fra tidligere, ihvert fall), og det var ikke like lett i kompani med Mifsud og dårlig. I tillegg har Tom Nordlie hatt for vane i alle sine tidligere klubber å ha en god innleggsfot på en ving, en rask og gjennombruddsterk mann på andre vingen, en møtende spiss i midten samt aggressive målkåte indreløpere. Dette tilsier at Sundgot leder spisskampen og at Essediri og Myklebust leder kampen om vingene. Men alt kan skje.
    Bra innlegg, masse nytt. Men strand er vel også kjent for å ha en ok innleggsfot og myklebust kan vel like gjerne spille høyre som venstre? Men ting tyder kanskje på at essediri satses på. Mulig husar kan bli den gjennombrudshissige?

    Kommentar

    • Geirfugl
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2006
      • 561

      #62
      Opprinnelig skrevet av HSft
      Bra innlegg, masse nytt. Men strand er vel også kjent for å ha en ok innleggsfot og myklebust kan vel like gjerne spille høyre som venstre? Men ting tyder kanskje på at essediri satses på. Mulig husar kan bli den gjennombrudshissige?
      Helt enig i det, og det er jo det som er så svinaktig bra. På midten og foran har vi minst dobbel dekning. I teorien har vi også dobbel dekning i forsvar, men det betinger at vi regner Anton/JP på høyreback og Bergan Foss og Bertehussen som fullgode alternativer som midtstoppere (+ rambekk, da - som kan spille overalt)

      Kommentar

      • Kanariz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2005
        • 2507

        #63
        Pål Strand--------Mykle--------Riise

        Kiko-------------Brenne---------Essidiri

        Shane-----Kippe------PSA-----Danton

        Kommentar

        • Fugl1120
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 3528

          #64
          Synes det lukter Shane, Kippe, PSA og Danton, evt Rambekk for Danton i forsvarsrekka. Skal heller ikke utelukke JPW som et mulig backalternativ.

          Vil tippe på Brenne, Mouelhi og Riise som indreløpere, til tross for at Søgård imponerte på dagens trening. Ser på Espen som en sterk kandidat til en plass på midten, og det er heller ikke utenkelig at han kan true Mouelhi's ankerrolle da han har blitt en betydelig sikrere ballspiller. Av hva jeg har sett av Bjarki tror jeg også han kan bli en sterk utfordrer.

          I angrepet er jeg mer usikker, det er sannsynlig å tro at Arild foreløbig er førstevalget til Nordlie som midtspiss utifra dagens trening. Essidiri ble matchet med juniorene og de sannsynlige 2-lagsspillerne idag, uten at det trenger å bety noe. Jeg ville tippe duellen på høyrekant står mellom Essidiri og Myklebust. På venstresiden ville jeg tippe Nordlie går for Husar, til tross for at Pål Strand er i bra slag for tiden. De to vil nok knive om venstreving-plassen.
          Lauken er vår venn!

          Kommentar

          • sigurdsen
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2006
            • 1820

            #65
            liker ikke tanken på å ha danton på høyre kant. skjønner egentlig ikke hvorfor rambekk ikke blir brukt som høyreback, stor spiller på landslaget, mens danton er ikke akkurat god i kamper. ser ikke grunnen til å ikke bruke rambekk på høyreback da..

            Kommentar

            • Vicarious
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2006
              • 391

              #66
              Herregud folkens, Rambekk må da ligge milevis foran Danton i kampen om høyreback??

              Dessuten, syns ikke Essidiri skal gå rett inn på laget. Han må bevise først.

              Vi har stort sett god dobbel dekning på alle plasser, bortsett fra i forsvaret. Der mener jeg vi kun har enkel dekning med spillere som holder mål.
              Her er min mening om 1- og 2-valg på alle plasser.

              Heinz(1) / Otto (2)
              Rambekk-PSA-Kippe-Shane
              Riise (1) /Søgård (2)- Wehrmann(1)/Mouelhi(2)-Brenne(1)/Arnarsson (2)
              Myklebust (1)/Essidiri(2)- Sundgodt(1)/Occean(2)-Strand(1)/Husar(2)

              Underforstått: Jeg mener Bertheussen, Winsnes, Danton og Bergan Foss ikke holder mål selv som backup i forsvaret. Bertheussen og Bergan Foss kan bli bra, men de har til gode å bevise over flere matcher.
              Ergo: Vi trenger forsterkninger i forsvar.
              Men generelt må jo det her være en stall med historisk god dekning!

              Kommentar

              • McGuffy
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 5099

                #67
                Etter de to Royal League-kampene til Bertheussen, så er jeg ikke i tvil om at han kan fungere som en fullverdig back-up i midtforsvaret. Da var han god.

                Kommentar

                Working...