Gladnyhet for LSK! NFF tillater tre spillere fra utenfor EU/EØS!

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • McGuffy
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 5104

Magnus Myklebust hadde vel akkurat fylt 19 år da han kom til oss, høsten 2004?

Han har vært i klubben i tre år, høsten 2007. Da er han 22 år. Blir han da regnet som lokal?

Kommentar

• Rønnern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6690

Opprinnelig skrevet av McGuffy

Han har vært i klubben i tre år, høsten 2007. Da er han 22 år. Blir han da regnet som lokal?
      Jeg vet ikke hvordan NFF regner ett år, om det er kalenderår, sesong osv., men alt tyder på det.
      Mvh Ronnie "The Runner"
      LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Rønnern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6690

Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
        Sitatet over sier jo ikke noe om spillerne kan være på banen samtidig.
        Det har du helt rett i, ordet som er brukt er kamprapporten. Men i alle sakene som er referert i media, blant annet med Per Mathisen som kjørte saken, så ligger det i sakens natur at tre skal kunne brukes samtidig. Henvisningen til regelverket i Sverige og Danmark var sterke argumenter for NFFs snuoperasjon.
        Mvh Ronnie "The Runner"
        LSK for alltid

Kommentar

• gj
          Seniormedlem
          • Nov 2003
          • 3360

Litt flisespikkeri dette, men siden det kan få betydning:

Opprinnelig skrevet av Rønnern
          Man regner en spiller som utviklet i klubben dersom han har trådd sine sko der i tre år fra alderen 15-22 år.
          Opprinnelig skrevet av McGuffy

Opprinnelig skrevet av Pressemelding fra NFF
          NFF sendte tidligere i dag ut pressemeldingen "Toppklubbene må ha minst åtte lokalt utviklede spillere i troppen fra 2008". For å bli definert som lokalt utviklet spiller, må spilleren ha vært minst tre år i klubben, eller i en annen klubb i Norge, fra spilleren er 15 til 21 år.
          Så da spørs det vel om Waade kan regnes som lokal allikevel...

Kommentar

• Rønnern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6690

Opprinnelig skrevet av Pressemelding fra NFF
            For å bli definert som lokalt utviklet spiller, må spilleren ha vært minst tre år i klubben, eller i en annen klubb i Norge, fra spilleren er 15 til 21 år.[/SIZE]
            Opprinnelig skrevet av Glenn
            Så da spørs det vel om Waade kan regnes som lokal allikevel...
            Jeg ser at NFF plutselig har endret årene. I den opprinnelige meldingen, som Jan Banan la ut som første post, står det 22 år. Det samme kan vi også lese i VG http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=164873

Dersom 21 år er riktig er ikke Waade en egenprodusert spiller, men går under kategorien som "lokal". Betydningen lokal er hentet fra UEFA som har den betegnelsen på at spillerne kan representere landslaget i det landet klubben representerer.
            Mvh Ronnie "The Runner"
            LSK for alltid

Kommentar

• Jan Banan
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2004
              • 809

Opprinnelig skrevet av Rønnern
              Dersom 21 år er riktig er ikke Waade en egenprodusert spiller, men går under kategorien som "lokal". Betydningen lokal er hentet fra UEFA som har den betegnelsen på at spillerne kan representere landslaget i det landet klubben representerer.
              Det har kommet en presisering fra NFF. Beklager at jeg ikke har lagt ut denne før nå, men jeg ser at andre har gjort det før meg.

"NFF sendte tidligere ut pressemeldingen "Toppklubbene må ha minst åtte lokalt utviklede spillere i troppen fra 2008". For å bli definert som lokalt utviklet spiller, må spilleren ha vært minst tre år i klubben, eller i en annen klubb i Norge, fra spilleren er 15 til 21 år."
              - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

Stuart Baxter har forstått det.

Kommentar

• fotball_marthe
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 1069

Dette er drit bra(Y)
                Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

Kommentar

• RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

Jeg føyer til enda en glad-nyhet her, se nyhetstråden for hele nyheten:

"Kasey Wehrman hadde all mulig grunn til å juble etter torsdagens vedtak i forbundsstyret. Ikke bare økte kvoten av spillere en klubb kan benytte fra et ikke-EØS-omårde fra to til tre, samtidig fikk han beskjed om at han heretter vil bli regnet som «nordmann» når Lillestrøm neste sesong skal plukke ut sitt beste mannskap."

I følge artikkelen vil det være en kurant sak for Kasey å få innvilget søknad om å bli regnet som "nordmann" ift. ikke-EØS-område-kvoten. Bra !

Kommentar

• fjacob82
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 1509

Er bare helt herlig dette her ass...

Betyr det da at vi kan bruke Wehrman, Kiko, olli og diamanten i en og samme kamp?
                    Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                    *Brasseberget*

Kommentar

• junior
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2006
                      • 492

Opprinnelig skrevet av fjacob82
                      Er bare helt herlig dette her ass...

Betyr det da at vi kan bruke Wehrman, Kiko, olli og diamanten i en og samme kamp?
                      korrekt, tre utenfor Eøs, Olli, Diomande og Kiko, samt ''nordmannen'' Kasey.
                      ------- Forza Fugla! -------

Kommentar

• fjacob82
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 1509

Det er faen meg deilig. :-D

Nå har vi alle muligheter til å ta gullet spør du meg.
                        Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                        *Brasseberget*

Kommentar

Working...