170 kr. for enkeltbillett på Kanarifeltet 2007 (170-270 på sitta)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • AG-3
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2006
    • 1081

    #21
    Prisene er i ferd med å nå smertepunktet. Tenk hvis man er en familie på 2 voksne og 2 barn - som da naturlig nok kjøper sittebiletter. Det blir da en anselig sum og neppe noe man kan tillate seg hver gang. Greit nok at man kan kjøpe sesongkort både "her og der", men det blir fort litt av det samme problemet; det blir et solid utlegg så sant man ikke er ungkar og spelemann.

    Ser at mange sammenligner med England. Der har det jo gått så langt at vanlige arbeidsfolk ikke har råd til å se favorittlaget sitt spille. Mannen i gata blir ofte henvist til å se reservelagskamper! Snakket selv med mange i Newcastle som var fortvilet over nettopp denne utviklingen. Og den gode, gamle stemningen på engelske stadioner er i ferd med å dø ut! I hertfall i PL. Liverpool, Chelsea og ikke minst Man.Utd's er dørgende full av turister som har betalt et par engelske månedslønner for tur & bilett.

    Synes også at LSK begynner å bli vel grådige i lommeboka til fansen generellt. Det begynte med det überteite cupfinale pakka og det fortsetter med de glamorøse bilettprisene...

    Kanarifeltet er det null problem å fylle - vi er trofaste. Det er værre med resten av plassene. Hvor ofte var stadion utsolgt i år?

    Kommentar

    • gj
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3359

      #22
      Opprinnelig skrevet av AG-3
      Kanarifeltet er det null problem å fylle - vi er trofaste. Det er værre med resten av plassene. Hvor ofte var stadion utsolgt i år?
      Det er selvsagt et godt poeng. Man kan nok vente at en god del av de faste gjenganerne (på sitta) går over til sesongkort. Men kan man forvente at så mange nye kommer til?

      Prisen på en KFL-enkeltbillett øker forøvrig med 31% neste år. Prisstigningen i samfunnet forøvrig ligger vel rundt 3%...

      Kommentar

      • gamle-perta
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2004
        • 2418

        #23
        Opprinnelig skrevet av AG-3
        Prisene er i ferd med å nå smertepunktet. Tenk hvis man er en familie på 2 voksne og 2 barn
        Jeg er en 2 + 2-case.
        Og nettopp derfor kjøper jeg selvsagt SESONGKORT.
        Sum: 3600 kr for alle fire på feltet. Det er mye moro for pengene!
        Ca 69 kroner pr kamp pr stk.

        Tilbudene som ligger ute fram til jul er rett og slett veldig gode.


        Mvh
        Gammer´n
        Mvh
        Gammer´n (Per T)

        Kommentar

        • Jumbo
          Medlem
          Hoffnarr
          • May 2004
          • 66

          #24
          Opprinnelig skrevet av Henrik
          Uten å ha prisene på stadioene du nevner i hodet, mener jeg bestemt at de er LANGT høyere enn det prisene er på Åråsen. Langt høyere.
          Der tar du vel antaglig feil, old trafford er faktisk ikke så utrolig dyrt, og åråsen har nå nesten gått forbi de i pris, jeg betalte 23 pund for et par år siden, så vidt jeg veit så har de ikke forandret prisen noe særlig heller.

          Så de nye prisene på åråsen er sinnsyke etter min mening og ikke rette veien å gå for å FYLLE stadionen... for de som ikke er overivrige fra før av så vil nok veien til tven enn til stadion bli kortere nå......

          Kommentar

          • mr.Jordbakke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3845

            #25
            Det har aldri vært billigere å kjøpe sesongkort. Maken til sutring på denne tråden skal man lete lenge etter. Prisene er ikke overpriset sammenlignet med resten av norske eliteserieklubber. Sammenligningen med Premiere league faller på sin egen urimelighet. Et sesongkort på Åråsen koster det samme som 2 PL-kamper i England...

            Det har aldri vært billigere å ta med en familie på Åråsen. Kjøp sesongkort til ungene til jul. Vi snakker latterlige 600 kr, ikke mer enn du bruker på et julebord.
            NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

            Mvh
            Mr.Jordbakke

            Kommentar

            • BennyLem
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2902

              #26
              Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
              Det har aldri vært billigere å ta med en familie på Åråsen. Kjøp sesongkort til ungene til jul. Vi snakker latterlige 600 kr, ikke mer enn du bruker på et julebord.
              Så enig. Hører til stadighet klaging og bortforklaringer på hvorfor folk ikke skaffer sesongkort. De fleste såkalte supportere drikker opp mer hver helg på byen enn det sesongkort for en hel sesong koster.

              Ikke rart LSK sliter med salg av sesongkort når folk ikke vet sitt eget beste. Jeg ler meg skakk hver gang jeg ser stakkarene som står i kø og svetter for å få seg en billett.
              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

              Kommentar

              • fjacob82
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 1507

                #27
                Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                Det har aldri vært billigere å kjøpe sesongkort. Maken til sutring på denne tråden skal man lete lenge etter. Prisene er ikke overpriset sammenlignet med resten av norske eliteserieklubber. Sammenligningen med Premiere league faller på sin egen urimelighet. Et sesongkort på Åråsen koster det samme som 2 PL-kamper i England...

                Det har aldri vært billigere å ta med en familie på Åråsen. Kjøp sesongkort til ungene til jul. Vi snakker latterlige 600 kr, ikke mer enn du bruker på et julebord.
                Saken er vel egentlig den at faren for at det blir mindre casual tilskuere er tilstede. Hvor mange gidder å betale da f.eks. 3X170kr for å se Odd Grenland og Tromsø (ikke for å disse de lagene, men drar sjelden de store tilskuerskarene). Hvor mange familer kommer på kamp når det må ut med 7-800kr for å dra på kamp...
                Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                *Brasseberget*

                Kommentar

                • lsk_fugl
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2004
                  • 864

                  #28
                  glad jeg spiller i LSK. så jeg slepper og betale på hver hjemme kamp. synes det er veldig dyrt med 170 kr.

                  Kommentar

                  • Harald_88
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2006
                    • 550

                    #29
                    Latterlig høyt prisnivå på feltet

                    Klubben burde klare å gjøre litt mer forskjell på de tilskuerne som er med på å skape stemning og de som bare ser kampen

                    Vurderer sesongkort neste år
                    Alt For Fugla

                    Gå Av Grønlund

                    Kommentar

                    • krisruds
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2005
                      • 839

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av KFL109
                      At folk synes det er greit å betale gebyret hos Narvesen (som har bemanna sjappa si fra før), men krever at frivillige skal sitte å gjøre jobben i luka på stadion uten kostnader ser ikke jeg logikken i.
                      Tror det er 1700 idrettslag her i landet, sikkert kanskje bare 200 av dem er "proffe" i den forstand at folk tjener penger eller får kjøregodtgjørelse av å være med der, av de 1700 idrettslaga er det sikkert mange mange lag under hvert idrettslag, tror alle dem jobber på frivilligbasis, derfor tror ikke jeg det skulle vært så sinnsykt vanskelig for en så stor klubb som LSK å få noen til å sitte i lukene for en billig penge eller f.eks at den idrettsgruppa for 1 gratis kamp f.eks. Dette veit jeg hvetfall blir praktisert i Sverige.

                      Opprinnelig skrevet av KFL109
                      Å prise en langsidetribune under tak med super matchutsikt til 170 spenn er ingen overpris sammenligna med det meste jeg er vant til å betale rundt på fotballarenaene rundt i landet.
                      Enig der, der er faktisk en fin pris, men det er dessverre ikke plass til 12500 stk der. Men for oss som står der skal vi egentlig ikke klage.

                      Opprinnelig skrevet av KFL109
                      Men LSK kan få et gratis tips av meg: Kall en spade en spade. Si at billettprisen på Åråsen er 170 kroner - gebyrfritt! Da er det ingen grunn til å klage.
                      Hadde faktisk nesten hvert bedre det, men Narvesen hadde vel tatt 20kr i gebyr oppe på den prisen uansett. Ellers hadde det blitt litt rart at prisen i luka er 170kr gebyrfritt, mens på Narvesen 150kr +20kr gebyr. Men ser hva du mener.

                      Opprinnelig skrevet av KFL109
                      Og sesongkortprisen er fortsatt så god at det er latterlig å ikke benytte seg av sjansen! (Og ser man bare 4-5 hjemmematcher greier nok de fleste å betale prisen for enkeltbilletten også.)
                      KJØP SESONGKORT!! Det er vi alle enige om
                      krisruds medlem av KFL siden 1996


                      OI OI OI nå har vi det morro :)

                      BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                      Kommentar

                      • krisruds
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2005
                        • 839

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Jumbo
                        Der tar du vel antaglig feil, old trafford er faktisk ikke så utrolig dyrt, og åråsen har nå nesten gått forbi de i pris, jeg betalte 23 pund for et par år siden, så vidt jeg veit så har de ikke forandret prisen noe særlig heller.
                        Ikke helt enig her.
                        Skal se West Ham . ManUtd søndag 17des. Billettene koster 46pund, da sitter jeg høyt oppe bak den ene målet. Dette er en A pris billett, noe som de fleste lag kjører mot ManUtd, Chelski, Liverpool og Arsenal. En vanlig pris hadde vært 40 på samme sete mot andre lag.
                        krisruds medlem av KFL siden 1996


                        OI OI OI nå har vi det morro :)

                        BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                        Kommentar

                        • morten
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 2156

                          #32
                          Dyrt er det.men ikke sammenlign fugla med man u etc..Det blir for dumt!
                          I stedet for å sette opp prisene bør de heller øke intektene med å få fler på kampene.Markedsføring er noe dritt!Funker lsk.no forresten?(trenger ikke svare på det)
                          Badekar
                          http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                          Kommentar

                          • CocaJerry
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 2532

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av morten
                            Dyrt er det.men ikke sammenlign fugla med man u etc..Det blir for dumt!
                            I stedet for å sette opp prisene bør de heller øke intektene med å få fler på kampene.Markedsføring er noe dritt!Funker lsk.no forresten?(trenger ikke svare på det)
                            Kunne ikke vært mer enig

                            Kommentar

                            • Jumbo
                              Medlem
                              Hoffnarr
                              • May 2004
                              • 66

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av krisruds
                              Ikke helt enig her.
                              Skal se West Ham . ManUtd søndag 17des. Billettene koster 46pund, da sitter jeg høyt oppe bak den ene målet. Dette er en A pris billett, noe som de fleste lag kjører mot ManUtd, Chelski, Liverpool og Arsenal. En vanlig pris hadde vært 40 på samme sete mot andre lag.
                              Da betaler du forholdsvis mye vil jeg si, ut i fra prisene sakset fra www.manutd.com så er dette prisene på setene:

                              Stand Match Ticket Season Ticket
                              North / South Upper Wings £37 £703
                              North Stand Tier 2 £35 £665
                              North / South Lower £35 £665
                              North East / West Quadrants Tier 2 £35 £665
                              North East / West Quadrants Tier 1 £31 £589
                              East / West Upper £30 £570
                              East / West Tier 2 £30 £570
                              Family Stand £29 £551
                              Junior - £190
                              North Stand Tier 3 £27 £513
                              East / West Lower £23 £437

                              Altså fra 23-37 pund...

                              Men alikevel, er galskap å samenligne united med fugla i utgangspunktet

                              Kommentar

                              • Gale Isbre
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2005
                                • 1164

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
                                Latterlig!

                                Snart koster det jo det samme å komme inn på Åråsen som å komme inn på Old Trafford,White Hart Lane og Anfield Road jo!
                                Men der spiller det jo bare tullelag. Jeg vil se LSK, jeg. Og derfor har jeg fornyet sesongkortet mitt.

                                Kommentar

                                • ON
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3639

                                  #36
                                  Sesongkort er et meget godt tilbud, og det er lett å si "kjøp sesongkort da". (Selv har jeg kjøpt sesongkort jeg også, men).

                                  Tenk på de som ikke er på alle kampene, og dermed taper på det? Studerer i utlandet, bor langt unna osv. Syns det er feil å si at prisene på enkeltbilett, burde være høye for å selge flere sesongkort. Må da være en bedre måte å selge sesongkort på, enn at de som faktisk ikke får dratt på hver kamp, skal måtte betale nærmere 200 kroner for en kamp. Selv ville jeg gladlig betalt disse pengene, men ikke alle som er SÅ interessert i fotball, eller for den saks skyld har råd.

                                  Selv betalte jeg 24 pund for bilett på south stand lower på Old Trafford i 2003. Noe som blir rundt 280 kroner. Og dette er på den tiden Manchester United var helt på topp, og det er tross alt Manchester United.

                                  (Ja, jeg har mer interesse av å gå på LSK kamper, men Manchester har tross alt såpass stor mengde med "tilskuergruppe", til å skyte prisene en del til værs).

                                  Kommentar

                                  • Eiriqen
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Aug 2006
                                    • 105

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Nordby

                                    Tenk på de som ikke er på alle kampene, og dermed taper på det? Studerer i utlandet, bor langt unna osv. Syns det er feil å si at prisene på enkeltbilett, burde være høye for å selge flere sesongkort.
                                    Dette er jeg enig i!
                                    Jeg selv skal til Italia å studere, og hadde tenkt å klare meg med enkeltbilletter de kampene jeg skal se i år.

                                    -Jeg synes det blir helt feil å bruke billige sesongkort som en rettferdiggjøring av høye enkeltbilettpriser. Det finnes tross alt folk som ikke går på hver eneste kamp uansett vær, dag eller helse.

                                    -Om det er et triks for å fjerne såkalte "turister", så er forsøket sinnsykt bra, men tribunene kan bli glissene.

                                    -For rekruteringa av nytt friskt fuglablod er dette et spark i helt feil retning etter mitt skjønn.

                                    For folk som heller vil date Tom Lund fremfor Katrine Moholt, og snorker i takt med "Vi Er Fugla", vil dette ikke være noe problem. På den annen side må vi ta i betraktning de folka som veier 200 kroner på Åråsen fremfor nye sylindere på Shell Strømmen, eller to kebaber og en pakke tyggis på Lørenskog.

                                    Jeg kommer læll...
                                    Team Wenche Myhre
                                    Skjettengutta
                                    "Si meg, har Pascal Simpson fått for liten shorts, eller er han bare feit?!"

                                    Kommentar

                                    • Pedro
                                      Juniormedlem
                                      Bøffelpromp
                                      • Jul 2005
                                      • 12

                                      #38
                                      Uannsett for dyrt

                                      Okey, de som står på feltet er fornøyd. De får billetten sin til 1.200kr, og det er veldig rimelig.

                                      Men... Tror dere at denne prisøkningen vil være positiv for LSK? Tror dere det kommer flere penger inn i kassa. De skryter av 110.000 som møtte opp sesongen 2006. Tror dere at det tallet kommer til å øke eller minke neste sesong med denne prisøkningen?

                                      Med halvfulle tribuner tror jeg ikke det gagner laget noe. Jeg for min del synes ikke de burde gått over 150kr for sitteplass. Da kunne det hende at tribunen var nogenlunde full av og til. Nå sitter folk heller foran skjermen for å spare penger når kampen går på TV. Selvom noen kanskje da mener at disse menneskene ikke er ordentlige supportere så hadde det vært til LSK's fordel at de satt på tribunen istedenfor å sitte hjemme. Jo større oppmøte, jo bedre.

                                      Å betale 270kr for en sitteplass er helt sykt.

                                      Kommentar

                                      • Torolf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 9574

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av Pedro
                                        Å betale 270kr for en sitteplass er helt sykt.
                                        Vi lever i et sykt land med syke lønninger. Derfor tror jeg folk er villige til å betale syke priser for å se et sykt godt fotballag. Hvis ikke kan de bare kjøpe sesongkort, som er sinnssykt billig.

                                        Kommentar

                                        • hthaug
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2004
                                          • 421

                                          #40
                                          Har vi gitt 8 mill for brenne og 8 mill for Occean er det rett og rimelig at de tar 170 for å komme å se.

                                          Kommentar

                                          Working...