170 kr. for enkeltbillett på Kanarifeltet 2007 (170-270 på sitta)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

    #81
    Opprinnelig skrevet av ketil
    En justering av prisene hvor man deler inn i attraktive kamper og mindre attraktive kamper kan være en vei å gå. Kampen mot Vif var annerledes i så måte. Da ble jo prisene justert opp til den kampen alene (og så vidt jeg husker kun for bortesupportere. Forumleser: Slå fast med bred penn hvis jeg tok feil. Jeg legger meg så fall i flat firer). Det er vel noe ganske annet enn å justere ned prisene for kamper mot mindre attraktive lag?
    Jeg liker mange av tankene dine ketil.
    Men her blei det en del faktafeil. Du er nok blitt påvirket av vif-klanens markedsføringskrefter.
    vif-kampen var ikke den første kampen vi satte opp prisen til. Det hadde skjedd en gang tidligere mot RBK i en annen sesong (hvis jeg ikke husker feil). Det skjedde også mot RBK tidligere i samme sesong. Prisen blei også satt opp for hele stadion og ikke bare for bortesupportere.

    Om man setter opp prisen mot attraktive eller ned prisen mot mindre attraktive er vel i stor grad et definisjonsspørsmål. Jeg antar at det ligger en flertallsvurdering inne i din definisjon. Hva hvis man deler inn i 4 ganske like store kategorier A, B, C og D med differensierte priser?
    RoyVaadal.

    Kommentar

    • Rønnern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6690

      #82
      Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
      vif-kampen var ikke den første kampen vi satte opp prisen til. Det hadde skjedd en gang tidligere mot RBK i en annen sesong (hvis jeg ikke husker feil).
      Her du husker nok feil. Jeg var på RBK-kampen, men ikke på kampen mot bydelslaget. Ellers har du rett i at dette gjaldt hele Åråsen, ikke bare bortesupporterne.

      Forøvrig kan jeg også proklamere at jeg har endret synspunkt med årene og er nå en tilhenger av differensierte priser.
      Mvh Ronnie "The Runner"
      LSK for alltid

      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

      Kommentar

      • ulfpulf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 2506

        #83
        Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
        vif-kampen var ikke den første kampen vi satte opp prisen til. Det hadde skjedd en gang tidligere mot RBK i en annen sesong (hvis jeg ikke husker feil). Det skjedde også mot RBK tidligere i samme sesong. Prisen blei også satt opp for hele stadion og ikke bare for bortesupportere.
        I kampen mot VIF i juni 1999 fant LSK ut at det temmelig sikkert ville bli fullt, og satte opp prisene på alle plasser med 50 kroner. Det fikk Klanen til å boikotte kampen. De utpekte daglig leder Bjarne Sognnæs til syndebukk. De forhøyede prisene slo allikevel ikke VIFs normale priser på Bislett. VIF hadde de høyeste billettprisene i Tippeligaen det året.

        Jeg tror ikke det var høyere priser på Åråsen mot Rosenborg det året (1999), men i april 1997 kostet en sitteplass til RBK-kampen 130 kroner (mot normalt 100 eller 110?). Det husker jeg fordi jeg kommenterte det spesielt i et innlegg på mailinglista.

        Kommentar

        • RoyVaadal
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 4055

          #84
          Opprinnelig skrevet av ulfpulf
          De forhøyede prisene slo allikevel ikke VIFs normale priser på Bislett. VIF hadde de høyeste billettprisene i Tippeligaen det året.
          Vi må huske på at vif-klanen er veldig prinsippfaste.

          Nå hadde sikkert vif-klanen spesialpriser, og da var sikkert ikke prinsippene så farlige lenger. I en såkalt supercup i Valhall samme vinter så kostet det 120 kr. for inngang til en enkelt treningskamp. At vif sprengte alle rekorder for prising av en treningskamp, førte heller ikke til reaksjoner fra "prinsippfaste" vif-klanen.
          RoyVaadal.

          Kommentar

          Working...