Opprinnelig skrevet av Øyvind
Brenne klar for Lillestrøm!!
Collapse
X
-
-
Høy pris?
Jeg har sett Simen Brenne spille mange ganger og synes han er en helt ok tippeligaspiller. Ankerpunktet mot Brenne er at han er treg, virker tung i steget, pasningene kan gå i hytt og pine og han varierer i prestasjonene. Prisen LSK skal ha betalt for Brenne på et sted mellom 7-8 millioner (det samme som Occean) synes jeg er altfor mye da han ikke er etablert på Landslaget i en alder av 26 år og er pr. dags dato heller ikke aktuell for opptredner med flagget på brystet. Hans prestasjoner på fotballbanen har heller ikke vekket interesse fra det store utland. Han er ikke i nærheten av å holde Koren-nivå.Kommentar
-
-
Kommentar
-
Simen Brenne
Simen Brenne passer utmerket i TOm Nordlis 4-3-3. Han er en løpssterk inderløper med komplementære ferdigheter, jamført med de vi allerede har. Han lager mye mål, noe ingen andre av våre midtbane spillere har for vane å gjøre. Som type synes jeg han passer bedre inn i LAGET enn Koren. Det er sant at i årets sesong har har enkelt manns-prestasjoner av Koren og Mifsud sikret oss poeng. Dersom vi blir et enda mer spillende og offensivt LAG, vil vi være mindre avhengige av enkelt spillere. Se på rbk sine glans periode på 90-tallet. De hadde et høyt nivå på laget, men skjelden suverene enkelt spillere. De suverene ala Carew forsvant raskt. I Norge klarer man seg lenge med et godt spillende lag som maler motstanderen i senk. Skal man lykkes i europa er man avhengig av noen øyeblikks magi. Det er gjerne det som avgjør de tetteste kampene mellom stor lagene. (jamfør Henry for frankrike og ronaldinho for braca/brasil).
Litt off topic her, men, bottom line;
Brenne er en bra lagspiller som passer godt i den type fotball man får se i årene framover på åråsen. Da kan veien til landslaget fort bli kort....Kommentar
Kommentar