Sesongen 2004, sålangt.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL41
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 3648

    Sesongen 2004, sålangt.

    Har tenkt litt gjennom hvordan denne sesongen har forløpt hittil og jeg har blitt forbauset over hvor lite marginene har vært på LSK sin side denne sesongen. Jeg kan bare komme på en eneste fordømt forbanna kamp hvor vi har vært litt heldige med at vi vant og det var hjemme mot Sogndal hvor vi ifølge riksmedier fikk en billig straffe (RB hadde vist noen bilder som fortalte at det var klar straffe så da hadde vi vel ikke flaks da heller).

    Dette er vår eneste ett-målsseier i serien. Vi Har 1 to-målsseier, 2 tre-målsseier og hele 4 firemålsseire. Dette viser at i de kampene vi har vunnet, har vi vært rimelig overlegne og skyldes ikke flaks.

    Ser vi på uavgjortkampene vi har hatt har vi svært mange ganger fått utligning mot oss i slutten av kampene. Hele 5 ganger har det kommet en utligning imot oss det siste kvarteret. (RBK hjemme, Molde borte, Viking borte, ham-kam borte og Tromsø hjemme) I tillegg kom Moldes utligning i det 72. minutt på Åråsen. I de to siste kampene som hittil har endt uavgjort (hjemme mot Lyn og borte mot Stabæk har LSK utlignet dog lenge før slutt). To kamper er også tapt det siste kvarteret og det er RBK borte og Tromsø borte. Av 7 tap er fire kamper ettmålstap.

    Totalt sett har vi nesten ikke hatt marginene på vår side og fått et eneste heldig poeng. For at vi skal vinne virker det som om vi må være motstanderne total overlegne og det er ganske irriterende.

    Iår vil vinneren av tippeligaen stå med maks 51 poeng. I 2001 fikk vi sølv med 56 poeng. Det er ganske irriterende å tenke på det også.... Iår hadde vi altså en gylden mulighet til å kjempe om gullet. Tror ikke vinneren har hatt så lav poengsum siden det ble 26 kamper i serien. Hadde vi bare hatt LITT marginer denne sesongen hadde vi kjempet om gullet.

    Gode lag har flaks sies det, så da har vi vel enketl og greit ikke vært gode nok iår? Rett og slett ikke gjort oss fortjent til flaks? Mye erfaring viser at det ikke er gunstig å ha en trener på oppsigelse. Kanskje hadde det sett annerledes ut dersom vi ikke hadde hatt nettopp det.... Jeg gir ikke skylden på AE, her er det styret som har ansvaret. Arne har gort så godt han kan og få har større hjerte for LSK enn ham.

    Uansett blir det fattigmannstrøst og skylde på for lite flaks. Vi har enkelt og greit ikke vært gode nok iår. Men det er litt merkelig at vi ikke en eneste gang har vært i nærheten av å være like heldige som Brann sist runde, motstanderen brenner straffespark og Brann scorer seriersmål på overtid. Det er fortsatt teori igjen som tilsier at vi kan klare medalje. Lyn har vi kontroll på. De passerer vi med seier over dem. Brann må avgi poeng i en kamp til i tillegg til tap mot oss. Hamkam må tape poeng i to kamper til (to tøffe bortekamper mot Odd og Molde samt VIF hjemme, måtte den kampen ende med U) TIL må maks ta 4 poeng til og har to bortekamper igjen. Vi har best målforskjell av alle lagene som ligger foran oss. Vi må vinne de tre siste, men er det lov å håpe på sånn flaks?
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    #2
    Godt innlegg !

    Tja, vi får håpe marginene er på vår side de siste 3 kampene. Vinner vi disse tror jeg sjansen for iallfall en 4 plass er god.

    Kommentar

    • Ola
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 1651

      #3
      All ære til deg for et meget godt innlegg.

      Men den som tror/håper på at LSK havner på RL-plass er sannelig optimist! Sorry altså, men vi får 6. plass i år. Med balanse i flaks/uflaks kvoten kunne vi klart 3. plass.

      Neste år blir det medalje.

      Kommentar

      • Bolsen3
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2004
        • 1061

        #4
        Meget bra innlegg!

        Jeg tror ikke det her er så mye snakk om flaks/uflaks, men heller dyktighet/udyktighet. Klart vi har nok hatt mer uflaks enn flaks i år, men når vi har mistet seieren de siste 15 min så mange ganger, så tror jeg ikke det er tilfeldigheter. I 2001 var det helt omvendt, da hadde vi mye marginene på vår side (med unntak av mot rbk og odd). Det kjennetegner topplag å ha marginene med seg. Det er nok ikke flaks men heller evnen til å avgjøre jevne kamper.

        Får håpe LSK får snudd trenden de siste 3 kampene, for royal leauge er innen rekkevidde!

        Kommentar

        • general
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2004
          • 1150

          #5
          utrolig bra innlegg....fortsett med sånt

          får bare håpe at 2005 er vårt år....Vi har i alle fall begynt å hente forrsterkninger tidlig
          Seriegull 2016!!!

          Kommentar

          • Håkon Henriksen
            Administrator
            • Nov 2003
            • 6411

            #6
            Opprinnelig skrevet av Bolsen3

            Får håpe LSK får snudd trenden de siste 3 kampene, for royal leauge er innen rekkevidde!
            Hva med en Evnt. UEFA Cup ????

            og.. Meget bra det første innlegget i tråden klappp

            .
            Håkon Henriksen
            -
            Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
            -
            ALT FOR FUGLA

            Kommentar

            • Bolsen3
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2004
              • 1061

              #7
              Ja hva gir Uefa cup plass egentlig? Kommer vel ann på hvordan Rosenborg gjør det i champions leauge...

              Kommentar

              • Guling
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2004
                • 484

                #8
                Opprinnelig skrevet av Bolsen3
                Ja hva gir Uefa cup plass egentlig? Kommer vel ann på hvordan Rosenborg gjør det i champions leauge...
                Hva tenker du på da? Seeding og sånne ting?

                Kommentar

                • Håkon Henriksen
                  Administrator
                  • Nov 2003
                  • 6411

                  #9
                  1- plass i serien : CL-Kvalik + Royal Leauge
                  2- plass i serien : CL-Kvalik (på et lavere nivå en 1'ste ?) + Royal Leauge
                  3- plass i serien : Royal Leauge (+ Uefa ?)
                  4- plass i serien : Royal Leauge (+ Uefa ?)
                  5- plass i serien : Ingenting ??????

                  Cupfinale vinner : Uefa

                  er det ikke slik eller noe da, men hvis det laget som vinner cupfinalen er blandt de 4 beste, kommer 5- plass leget til Uefa da ?????


                  .
                  Håkon Henriksen
                  -
                  Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                  -
                  ALT FOR FUGLA

                  Kommentar

                  • Håkon Henriksen
                    Administrator
                    • Nov 2003
                    • 6411

                    #10
                    Og sett at vi slår Liin på Ullevål i neste siste runde og at vi slår Brann hjemme i siste runde, da har jo vi slått begge Cupfinalelagene, kanskje vi skal søke om pokalen da ??

                    .
                    Håkon Henriksen
                    -
                    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                    -
                    ALT FOR FUGLA

                    Kommentar

                    • gj
                      Seniormedlem
                      • Nov 2003
                      • 3360

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
                      Og sett at vi slår Liin på Ullevål i neste siste runde (...) da har jo vi slått begge Cupfinalelagene, kanskje vi skal søke om pokalen da ?? .
                      Har vi slått Lyn i cupen!?!
                      ; - p

                      Kommentar

                      • KimFL
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2003
                        • 1410

                        #12
                        er det ikke slik eller noe da, men hvis det laget som vinner cupfinalen er blandt de 4 beste, kommer 5- plass leget til Uefa da ?????
                        Er det ikke cupfinale-taper'n som går til Uefa-cup'en da? Mener å huske at det har vært slik, de gangene RBK har vunnet både serie og cup.

                        ....men jeg kan jo selvfølgelig huske feil......håper i det minste det....



                        mvh
                        KimFL

                        Kommentar

                        • _Jonern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 4387

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av KimFL
                          er det ikke slik eller noe da, men hvis det laget som vinner cupfinalen er blandt de 4 beste, kommer 5- plass leget til Uefa da ?????
                          Er det ikke cupfinale-taper'n som går til Uefa-cup'en da? Mener å huske at det har vært slik, de gangene RBK har vunnet både serie og cup.

                          ....men jeg kan jo selvfølgelig huske feil......håper i det minste det....



                          mvh
                          KimFL
                          Jepp.. Millwall (1.div) spilte FA-cupfinale mot Manchester U i fjor og tapte.. men de fikk allikevel uefa cup plass i år, siden man u var kvalifisert til CL
                          ..................

                          Kommentar

                          • Bolsen3
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2004
                            • 1061

                            #14
                            Er det ikke et eller annet piss med at vinneren av fair-play prisen til nff får uefa cup plass???

                            Kommentar

                            • KFL41
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 3648

                              #15
                              Takker for positiv respons...

                              Opprinnelig skrevet av Bolsen3
                              Ja hva gir Uefa cup plass egentlig? Kommer vel ann på hvordan Rosenborg gjør det i champions leauge...
                              Jeg søkte litt på weben her en dag og dette er hva jeg fant ut:

                              Det jeg først og fremst lurte på var; siden Norge har fått en ekstra plass i CL, vil vi bare få omgjort den ene plassen i UEFA-cupen iår til CL-plass neste år, eller vil vi få 5 lag i Europacupen totalt? Iår har vi 4 lag, 1 til CL og 3 til UEFA-cupen. Neste år har vi 2 i CL men har vi 2 eller 3 i UEFA-cupen?

                              Utifra denne linken som gjelder Europa-cupen i år tror jeg vi bare får 2 lag i UEFA-cupen



                              Dersom du går nedover den sida ser man at det landet som ligger på plass nr 15 får 2 lag i CL og 2 lag i UEFA-cupen. Så vidt jeg husker ligger Norge på denne 15-plassen neste år. Grunnlaget for lista som er i linken er fra Europacupen 2002/2003 slik at grunnlaget for neste års liste ble lagt etter at Europacup-sesongen i 2003/2004 var avsluttet. Her mener jeg Norge endte på 15-plass etter RBK og VIF sin innsats i e-cupen ifjor. Dermed ser det ut til at vi har to plasser i UEFA-cupen neste år. Den ene går til vinneren av Cupfinalen, den andre går til den som blir nr 3. Dersom den som blir nr 3 også vinner cupfinalen, vet jeg ikke hva som skjer. Jeg håper inderlig det er slik at det blir den som kommer nr 4 i serien får den plassen. Er jo ikke usannsynlig at f. eks Brann tar 3. plass og vinner cupfinalen. Da blir spørsmålet om den siste plassen går til cupfinale-taperen eller 4. plass i serien. Her må man nesten sende en mail til NFF for å få avklart spørsmålet, men vi behøver vel ikke gjøre det før den siste serierunden, Vi har jo ett stykke igjen opp dit....

                              Ellers vil jeg bare si at for min del er det mye viktigere å komme til UEFA-cupen enn Royal- League. Dersom noen av de andre norske lagene hadde tatt seg til 2. runde i år hadde de fått 5 kamper til mot helt OK internasjonal motstand. Dette hadde vært veldig verdifullt både sportslig og økonomisk dersom vi vil ta tilbake hegemoniet til RBK. Men desverre ser det veldig vanskelig ut nå.

                              Opprinnelig skrevet av KimFL
                              er det ikke slik eller noe da, men hvis det laget som vinner cupfinalen er blandt de 4 beste, kommer 5- plass leget til Uefa da ?????
                              Er det ikke cupfinale-taper'n som går til Uefa-cup'en da? Mener å huske at det har vært slik, de gangene RBK har vunnet både serie og cup.

                              ....men jeg kan jo selvfølgelig huske feil......håper i det minste det....



                              mvh
                              KimFL
                              Det er godt mulig du har rett, men husk at RBK har fått CL-plass, mens seier i cupfinalen kun gir UEFA-cup-plass. Det blir litt anderledes da, men det kan godt være du har rett likevel.

                              Det samme blir det angående Milwall siden MANU var kvalifisert til CL.

                              Kommentar

                              • blue
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2004
                                • 1429

                                #16
                                Dette blir som å diskutere opplegget til cupfinalen før vi hadde spilt semi'n!
                                Fugla 4 Life!

                                Kommentar

                                Working...