RB: Endelig kan Thomas smile

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    RB: Endelig kan Thomas smile

    http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2470414.ece

    Lørenskog og LSK med historisk samarbeid

    ÅRÅSEN:
    Thomas Bergersen kan smile igjen.



    Av: Morten Svesengen

    Lørenskog og LSK har i fellesskap laget en utviklingsplan som er skreddersydd for det 18-årige fotballtalentet.
    Thomas Bergersen har skrevet under en ny toårsavtale med Lørenskog. Samtidig har klubben hans blitt enig med LSK om et samarbeid hvor forsvarsspilleren får utvikle seg ytterligere gjennom trening med LSKs a-lag.
    – Et drømmeopplegg for meg. Klubbene har lagt forholdene til rette for meg. Nå er alt er opptil meg selv. Det var akkurat slik jeg ønsket det. Helt optimalt, sier en meget fornøyd Thomas Bergersen.


    LSK har opsjon

    For halvannen måned siden var det ikke like hyggelig for Lørenskog-gutten. RB-sporten skrev da om forhandlingene med LSK som hadde brutt sammen fordi Åråsen-klubben ikke kunne forholde seg til Bergersens agent Per A. Flod.
    Lørenskogs sportslige leder Vidar Gundersen sa den gangen at klubben ville forsøke å lage et opplegg til beste for spilleren Thomas Bergersen.
    I går kunne Lørenskog sammen med 18-åringen og LSK presentere avtalene de er blitt enige om:
    Bergersen fortsetter som Lørenskog-spiller i 2. divisjon.
    Samtidig får han muligheten til å trene med LSKs a-lag når det lar seg kombinere med skole og spill i Lørenskog. Planen er at han skal delta på treningsleirer og spille noen treningskamper.
    Målet for alle parter er at Bergersen med dette opplegget skal utvikle seg til å bli LSK-spiller. Åråsen-klubben har opsjon på kjøp av Bergersen, og alle formaliteter rundt en slik overgang er allerede ferdigforhandlet.


    Vil se ham i LSK

    Begge klubbene var meget fornøyd med at de kunne presentere denne avtalen i går.
    – Slik vi i Lørenskog ser det er dette et meget godt eksempel på hvordan man setter en enkeltspiller i fokus. Vi har blitt enige om det beste opplegget for at Thomas skal få utvikle seg til å bli toppspiller. Han får nå nyte godt av det beste tilbudet i begge klubbene. For oss i Lørenskog ville ingenting være hyggeligere enn om Thomas lykkes og blir LSK-spiller, sier sportslig leder Vidar Gundersen.
    At Bergersen fortsetter i Lørenskog inntil videre er helt uproblematisk for LSK og formann Per Mathisen.
    – Så lenge Lørenskog kan gi Thomas den beste kamparenaen skal han spille der. Men samtidig får vi være med å bidra til hans utvikling. Det er slik vi ønsker å jobbe med unge talenter. Vi har hatt en veldig fin dialog med Lørenskog, Thomas og hans foreldre, sier Mathisen som forhandlet fram avtalen siden manager Jan Åge Fjørtoft har vært opptatt med mange andre oppgaver den siste tiden.


    Samarbeid om talenter

    Det er en kjensgjerning at LSK og Lørenskog tidligere ikke har klart å samarbeide like godt. Slik sett markerer denne avtalen et viktig veiskille.
    – Det skulle bare mangle om ikke vi skulle samarbeide til det beste får våre talenter. Ingenting er mer naturlig enn at lokale talenter får sjansen til å spille for distriktets beste lag. Alle klubbene på Romrike må dra i samme retning, sier Gundersen.
    Dette er søt musikk i ørene til LSK-formannen.
    – Vi ønsker å ha et godt forhold til alle klubbene på Romerike, og vi ønsker å bidra til en god talentutvikling i området. Men det er også naturlig at vi samarbeider tettere med noen klubber enn andre. Nå har vi en samarbeidsavtale med Ull/Kisa, og vi håper også at dette betyr starten på et godt samarbeid med Lørenskog. I tillegg kan det hende vi ønsker samarbeide tett med et par klubber til, sier Mathisen.
  • xeR
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 11206

    #2
    Dette er gode nyheter! Bra at vi sikrer lokale talenter.
    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

    Kommentar

    • Fugla
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 1718

      #3
      Vi er vel i fremtiden nødt til å ha lokale gutter i troppen. Dette er jo en særdeles god start..
      Homer Simpson.



      www.ultrassarp.no

      Kommentar

      • Ketil Cantona
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6813

        #4
        Meget bra at samarbeidet mot lokale klubber vokser, dette er noe vi trenger stort med tanke på fremtiden. Jeg vet ikke så veldig mye om gutten - men håper og tror at dette er fremtidens mann for LSK.

        Kommentar

        • jal
          Juniormedlem
          Bøffel
          • Apr 2004
          • 27

          #5
          Dette liker jeg

          Dette er en utvikling jeg liker. Det sikrer LSK lokale spillere og det tapper ikke de lokale klubbene før spilleren er "ferdig" utviklet og god nok for LSK.

          Det er ikke noe poeng at LSK skal tappe lokale klubber sålenge spillerne får god nok matching i sin egen klubb.
          JAL

          Kommentar

          • lsk_fugl
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2004
            • 864

            #6
            flott at vi har et godt samarbeid med lokale klubbber slik at vi kan øremerke og utvikle talenter sammen med klubbene

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6079

              #7
              Opprinnelig skrevet av Torolf
              Thomas Bergersen har skrevet under en ny toårsavtale med Lørenskog.
              For at han senere skal kunne regnes som en lokal spiller i lillestrøm troppen så må han vel bbli lsk spiller i hvertfall innen et år. Skal vel være i klubben 3 år før han blir 21.

              Kommentar

              • RoyVaadal
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2004
                • 4055

                #8
                Noen som har sett på utviklingen til Thomas Bergersen?
                Er han fortsatt LSK-aktuell?
                Bør LSK hente Thomas nå som Rambekk forsvinner?
                Hva innebærer egentlig avtalen mellom Lørenskog og LSK? Opsjon på kjøp med avtalt kjøpssum? Hvis det ikke er noe slik opsjonsavtale så ser jeg ikke egentlig det helt store i avtalen.
                RoyVaadal.

                Kommentar

                • Torolf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 9574

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                  Noen som har sett på utviklingen til Thomas Bergersen?
                  På stjernetoppen i RB (for Romeriksligaen - 2. divisjon) ligger han på en delt 25. plass, sammen med bl.a. Eirik Bertheussen. Seks andre Lørenskog-spillere har høstet flere stjerner enn ham, noe som i hvert fall viser at han ikke har utmerket seg.

                  Kommentar

                  • RoyVaadal
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2004
                    • 4055

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Torolf
                    På stjernetoppen i RB (for Romeriksligaen - 2. divisjon) ligger han på en delt 25. plass, sammen med bl.a. Eirik Bertheussen. Seks andre Lørenskog-spillere har høstet flere stjerner enn ham, noe som i hvert fall viser at han ikke har utmerket seg.
                    Det hørtes ikke strålende ut. Jeg tror denne børsen mangler oversikt over spilte kamper. Har han spilt få kamper så kan det være bra likevel.
                    RoyVaadal.

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3438

                      #11
                      Skulle man tatt utgangspunkt i stjernesankingen i 2.Div er stallen vår skrantere enn vi tror.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • Heia Lørenskog
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Apr 2006
                        • 147

                        #12
                        Etter det lille jeg har fått med meg fra Trondheim (ikke mange referat fra kamper på rb.no), og de tre kampene jeg har sett i sommer, så har han sliti endel benk i år. Jørgen Isnes og Anders Thorbjørnsen har vært førstevalget på stopperplass og gjort det bra, all den tid Lørenskog er laget som har slippi inn minst mål i avdelingen.

                        Men Bergersen har gjort sine saker bra når kaptein Isnes har vært ute med karantene, så i siste kamp før ferien hadde Bergersen henvist Isnes til benken.

                        Av de tre kampene jeg har sett har Bergersen spilt to, og gjort sakene sine bra. Han er flink til å prate, både ved å støtte medspillere og ved å "si hva de skal gjøre". En god egenskap, spesielt til å være så ung. Han har forbedra seg fra i fjor når det gjelder det tekniske, og har flere bra crossere fra høyre over på venstre kant i løpet av en match. Både han og Thorbjørnsen er egentlig ganske spillende stoppere, og liker å ta med seg ballen framover (dog kanskje Thorbjørnsen mer enn Bergersen).

                        Men jeg tror ikke han er erstatteren til Rambekk. Han er fortsatt ganske så liten, og selv om han vinner et flertall av duellene, vil han jo naturlig nok slite mer i eliten.

                        I tillegg har jo Lillestrøm Bertheussen og Bergan Foss, så (uten at jeg har sett dem spille, men begge har jo fått bra med skryt på dissa sidene) er det vel ikke en ekstra stopperbackup som trengs aller mest.

                        Kommentar

                        • Torolf
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 9574

                          #13
                          En liten oppdatering fra dagens RB:


                          Opp til meg selv

                          Thomas Bergersen er et stort stoppertalent, og etter kampen ble han møtt av sin agent Per A. Flod og LSKs Tor Arne Solberg. Men han føler ikke noe press.
                          – Nei, jeg føler ikke noe press rundt meg. Og skriveriene rundt meg har også roet seg ned nå. Det eneste presset jeg har er det jeg legger på meg selv, sier Bergersen som tre dager i uka trener med A-laget til LSK.
                          – Du har slitt litt med å komme på laget i år. Hvordan passer det inn i dine planer?
                          – Det er aldri gøy å sitte på benken, og man blir litt irritert. Men det er opp til meg selv og vise at jeg er god nok. Og jeg har i tillegg slitt med både skader og sykdom denne sesongen.

                          Kommentar

                          • detvarvondtdet
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2006
                            • 398

                            #14
                            Han trente med fugla på Åråsen i går. En trening som i all hoved sak dreide seg om bevegelser i siste 3 del av angrepene.. Holde bredde, overlapp, bevegelse skaper pasning osv osv,,alle Toms mantra som perler på en snor.

                            Vi kommenterte faktisk flere ganger valgene hans og touchen. Man ser fort at gutten har talent for å si det sånn. Litt mer fysisk styrke og rutine og han er "der" skulle jeg tro.. Veldig spennende.
                            "Dere kan sitere meg på dette:
                            Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
                            Fjøra

                            Kommentar

                            Working...