Jeg har bodd i Australia i snart ti aar, jeg kan konstatere at det ikke er mulig og ha norsk og australsk pass samtidig. Australia tilater kun dobbelt pass om du er foedt med det... jeg tror reglene er det samme for norge... uansett det er umulig og ha norsk og australsk pass med mindre du har en norsk far og en australsk mor (eller motsatt)... selv om du har det, vil du miste ditt norske pass om du ikke bor i norge i minst 12 maaneder foer du fyller 21 (eller der i gaarden)
Foresten skjer det ting med fotball her nede. Naar jeg flyttet hit var det vanlig med 4-5000 pa kamp. Forrige helg her i Melbourne var det 50333 som saa en vanlig seriekamp mellom Melbourne Victory og Sydney FC - hele laget tjener omtrent det samme som Brenne kostet... med slikt opplegg gaar iallfall ikke klubben konkurs.
Foresten skjer det ting med fotball her nede. Naar jeg flyttet hit var det vanlig med 4-5000 pa kamp. Forrige helg her i Melbourne var det 50333 som saa en vanlig seriekamp mellom Melbourne Victory og Sydney FC - hele laget tjener omtrent det samme som Brenne kostet... med slikt opplegg gaar iallfall ikke klubben konkurs.
Kommentar