Essediri klar for LSK!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Melbourne
    Juniormedlem
    Bøffelpromp
    • Jan 2004
    • 14

    #61
    Opprinnelig skrevet av Kanarizz2
    Har ikke Kasey fått Norsk og Australsk pass da?? Så tror da Norge tilatter det å..
    Jeg har bodd i Australia i snart ti aar, jeg kan konstatere at det ikke er mulig og ha norsk og australsk pass samtidig. Australia tilater kun dobbelt pass om du er foedt med det... jeg tror reglene er det samme for norge... uansett det er umulig og ha norsk og australsk pass med mindre du har en norsk far og en australsk mor (eller motsatt)... selv om du har det, vil du miste ditt norske pass om du ikke bor i norge i minst 12 maaneder foer du fyller 21 (eller der i gaarden)

    Foresten skjer det ting med fotball her nede. Naar jeg flyttet hit var det vanlig med 4-5000 pa kamp. Forrige helg her i Melbourne var det 50333 som saa en vanlig seriekamp mellom Melbourne Victory og Sydney FC - hele laget tjener omtrent det samme som Brenne kostet... med slikt opplegg gaar iallfall ikke klubben konkurs.

    Kommentar

    • Rosenborg_4ever
      Juniormedlem
      Ferskenpels
      • Dec 2006
      • 3

      #62
      Essediri er en god spiller, det så vi i royal leauge kampene, og i vinter, da han var en av våre beste spillere i treningskampene.. Essediri spiller ving i 4-3-3 system eller kant i 4-4-2 system.. han kan også spille back, men det er ikke å anbefale..

      Desverre så fikk han aldri vist sitt potesiale for Rosenborg, en av grunnene er vel at han kanskje forventet å komme inn på laget uten virkelig å jobbe, det snakket Tørum om i media.. en annen grunn er jo at han er et soleklart 2. valg bak Daniel Braaten.. og hvis Braaten blir byttet ut vil vel Tørum heller satse på de litt yngre, og sette inn Michael Jamtfall..

      Kort oppsummert så er han utvilsomt en god spiller (så han i Tromsø i 2004, da herjet han!), men som kanskje sliter når han vet at han ikke er førstevalg..
      LYKKE TIL I LSK, Essediri!

      Kommentar

      • Romerike
        ikke LSK-supporter
        Hoffnarr
        • Nov 2006
        • 40

        #63
        Tørum får så øra flagrer?

        Karim Essediri refser RBK i nettavisen nå og er strålende fornøyd med overgangen til LSK. Aner vi en dårlig kjemi mellom Tørum og Essediri? Essediri selv sparer ikke på kritikken mot RBK og føler seg dårlig behandlet. Han er glad han nå kan forlate Trondheim og prøve lykken hos Tom Nordlie og LSK. Legger ved link;

        Kommentar

        • xeR
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 11206

          #64
          Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
          Denne påstanden tror jeg ikke noe på. Hvis det hadde vært slik for alle kolonier i afrika, så er det ikke mange afrikanere som hadde hatt problemer med EU/EØS-kvoten. Hadde det vært slik så burde jo Khaled Mouelhi for lengst henta sitt franske pass.

          Tipper det fortsatt stiller betydelige krav til familiær tilknytning eller oppvekst/opphold i landet.
          Mener at jeg har lest eller hørt noe om dette, mulig jeg har misforstått. Har skjedd før.
          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

          Kommentar

          • Rosenborg_4ever
            Juniormedlem
            Ferskenpels
            • Dec 2006
            • 3

            #65
            kanskje han har fransk mor, tunisisk far? bare en tanke..

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6082

              #66
              Virker som prisen på essediri var på mellom 2 og 3 milioner et sted. Synes dette var for mye. Han kom vel fra TIL til Rosenborg for 2 mil og burde ha sunket i verdi ettersom han ikke ble satsa på der. HAdde venta at prisen lå mellom 1 og 2 mil. Synes vi har betalt litt for mye for både brenne og essediri nå.

              Kommentar

              • Geirfugl
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2006
                • 561

                #67
                Opprinnelig skrevet av xeR
                Mener at jeg har lest eller hørt noe om dette, mulig jeg har misforstått. Har skjedd før.
                Så vidt jeg har forstått er Essediri født i Frankrike.

                Kommentar

                • Fritz
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2004
                  • 1033

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av HSft
                  Virker som prisen på essediri var på mellom 2 og 3 milioner et sted.
                  Hvor har du disse summene fra?

                  Kommentar

                  • ON
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3639

                    #69
                    Stod i en artikkel at prisen var litt høyere enn Riise, og Riise ga vi vel 2,5 for?

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6082

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av Fritz
                      Hvor har du disse summene fra?

                      Med Karim Essediri på plass har LSK fått to spillere i løpet av noen dager for rundt 10 millioner kroner.
                      ...
                      Han var enig med Rune Bratseth om prisen for overgangen fra Rosenborg for et par uker siden. Den er etter det RB-sporten erfarer litt høyere enn det Bjørn Helge Riise ble kjøpt for, men ikke så mye som tre millioner kroner.

                      Kommentar

                      • Fugl1120
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 3528

                        #71
                        Utifra hva jeg har lest, står det at RBK kunne forvente å få tilbake nesten det de betalte da de kjøpte Essidiri. Det tolket jeg som at vi betaler MINDRE enn de 2 millioner kronene RBK kjøpte han for. Håpløst å spekulere i pris uansett, så lenge ingen vil ut med prisen ser jeg det som irrelevant hva avisene spekulerer i.
                        Lauken er vår venn!

                        Kommentar

                        • Fritz
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2004
                          • 1033

                          #72
                          Takk. Enig i at det høres ut som mye penger for en spiller man nok på se som et usikkert kort. Får håpe vi føler at det var et røverkjøp i november 2007.

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6082

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                            Utifra hva jeg har lest, står det at RBK kunne forvente å få tilbake nesten det de betalte da de kjøpte Essidiri.
                            Jeg hadde heller ikke forventet at de skulle få mer for han

                            Kommentar

                            • Romerike
                              ikke LSK-supporter
                              Hoffnarr
                              • Nov 2006
                              • 40

                              #74
                              Usikkert kort?

                              Jeg har pratet med en RBK-supporter her på Romerike som har sett mange av kampene til RBK2 når de har spilt på Østlandet. RBK2 har spilt mange av sine kamper på Mandager og derfor har han hatt anledning til å se disse kampene. Det han kunne fortelle meg er at Karim Essediri har vært fast inventar på RBK2 og når han har spilt for RBK2 i 2. divisjon har han ikke overbevist i det hele tatt men vært en stor skuffelse. Selv mot motstand som Skeid, Kjelsås, Groruddalen, Follo, Drøbak/Frogn m.fl. har ikke Essediri greid å dominere. Det han har fått høre ifra Trondheim er at RBK først og fremst er veldig skuffet over Essediris innsatsvilje og treningsmoral. Royal League var Essediris siste sjanse for å overbevise trenerteamet til RBK og etter den siste kampen skal Essediri ha fått beskjed om å finne seg en ny arbeidsgiver. Da LSK kom på banen var valget veldig enkelt for RBK. Vet at de som har sett Essediri spille mye ler av Fjørtofts uttalser om julenisse og pakker i julekalenderen på Åråsen. Hvis spillere som store deler av sesongen har spilt for 2. laget til RBK får plass i julekalenderen på Åråsen stiller jeg meg spørsmålstegn ved de sportslige ambisjonene til "Fjøra" & co?
                              Last edited by Romerike; 16.12.2006, 17:27.

                              Kommentar

                              • Hexaphim
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 2782

                                #75
                                Bra opplysninger fra Romerike igjen! Det er flott vi har folk på forumet som kjenner SÅ mange navnløse kilder rundt omkring som kan komme med spennende innsikt rundt ikke bare LSK, men hele Tippeligaen! Hyll!

                                Kommentar

                                • Ketil Cantona
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6813

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av Romerike
                                  Jeg har pratet med en RBK-supporter her på Romerike som har sett mange av kampene til RBK2 når de har spilt på Østlandet. RBK2 har spilt mange av sine kamper på Mandager og derfor har han hatt anledning til å se disse kampene. Det han kunne fortelle meg er at Karim Essediri har vært fast inventar på RBK2 og når han har spilt for RBK2 i 2. divisjon har han ikke overbevist i det hele tatt men vært en stor skuffelse. Selv mot motstand som Skeid, Kjelsås, Groruddalen, Follo, Drøbak/Frogn m.fl. har ikke Essediri greid å dominere. Det han har fått høre ifra Trondheim er at RBK først og fremst er veldig skuffet over Essediris innsatsvilje og treningsmoral. Royal League var Essediris siste sjanse for å overbevise trenerteamet til RBK og etter den siste kampen skal Essediri ha fått beskjed om å finne seg en ny arbeidsgiver. Da LSK kom på banen var valget veldig enkelt for RBK. Vet at de som har sett Essediri spille mye ler av Fjørtofts uttalser om julenisse og pakker i julekalenderen på Åråsen. Hvis spillere som store deler av sesongen har spilt for 2. laget til RBK får plass i julekalenderen på Åråsen stiller jeg meg spørsmålstegn ved de sportslige ambisjonene til "Fjøra" & co?
                                  Du som alle andre vet at han var knallgod i Tromsø, alt har med tillitt å gjøre! Dette er en meget bra signering... Hold Kildene dine for deg selv i fremtiden er du snill.....

                                  Kommentar

                                  • Romerike
                                    ikke LSK-supporter
                                    Hoffnarr
                                    • Nov 2006
                                    • 40

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av Paddis
                                    Du som alle andre vet at han var knallgod i Tromsø, alt har med tillitt å gjøre! Dette er en meget bra signering... Hold Kildene dine for deg selv i fremtiden er du snill.....
                                    Det jeg kan si med egne ord er at jeg så Skeid-RBK2 på Voldsløkka i August og da spilte Karim Essediri høyreving. I den kampen var han elendig og ble byttet ut etter 78 minutter. RBK2 tapte forøvrig også kampen mot Skeid som vant avdelingen og til neste år skal spille i Adeccoligaen.

                                    Kommentar

                                    • reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13277

                                      #78
                                      Er ikke du en siddis, Romerike, som gir deg ut for å være fuglasupporter og som poster feilinformasjon og tullprat på forumet vårt? Din karriére begynte med Koren/Viking ryktene. Jeg har lest igjennom postene dine, og du er ikke fra Romerike, iallefall!

                                      Kommentar

                                      • Ketil Cantona
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 6813

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av Romerike
                                        Det jeg kan si med egne ord er at jeg så Skeid-RBK2 på Voldsløkka i August og da spilte Karim Essediri høyreving. I den kampen var han elendig og ble byttet ut etter 78 minutter. RBK2 tapte forøvrig også kampen mot Skeid som vant avdelingen og til neste år skal spille i Adeccoligaen.
                                        Det er ikke alltid like lett å briljere på 2 laget, hvor det spilles mye mindre fin fotball men derimot tøff fotball. Der spiller man også med lagkompisser som ikke vet helt hvordan baller han liker å jobbe med. Jeg vet om mange på a-laget til LSK som har spilt rævva på 2.laget. '

                                        Jeg tittet igjennom inleggene dine og de baserer seg kun på "kilder om dit og datt"... Hvor får du alt dette tullet fra??

                                        Kommentar

                                        • bjarmann
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 2936

                                          #80
                                          [quote=HSft;143095]Virker som prisen på essediri var på mellom 2 og 3 milioner et sted. quote]

                                          lsk ga 2,5 mill ifølge tv 2
                                          I år så tar vi alt

                                          Kommentar

                                          Working...