Renovering av gammel hovedtribune?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Romerike
    ikke LSK-supporter
    Hoffnarr
    • Nov 2006
    • 40

    Renovering av gammel hovedtribune?

    Jeg synes at Åråsen er en fin og intim stadion. Får man tatt den siste finishen på den gamle hovedtribunen så fremstår Åråsen som en moderne stadion. Det jeg lurte på er om det er noen som vet framdriften angående dette? Når vil eventuelle byggearbeider starte? Er det snakk om å renovere på det gamle eller å rive og bygge helt nytt? Hva vil eventuelt ny tilskuerkapasitet bli? Sender nå ballen ut til forumbrukere for informasjon om dette og håper på pasning tilbake?
  • lsk_fugl
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2004
    • 864

    #2
    det trengs kansje det! for den er ikke i beste stand.. men det som er litt negativt er at ståfeltet blir borte og det blir plass til færre folk enn tidligere.

    men samtidig så blir det en mer moderne stadion!

    Kommentar

    • ON
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3639

      #3
      Etter hva jeg har hørt, avventes det med å pusse opp den gammle hovedtribunen betraklig, fordi det muligens er planer om en ny stadion etterhvert. Dog, skal det vel "etterhvert" settes opp gule-seter.

      Kommentar

      • Jeffers
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Aug 2005
        • 186

        #4
        De "røde" setene begynner å bli skikkelig slitne. Sesongkort-setet mitt er faktisk i ferd med å knele - og jeg er en lettvekter...

        Setene på de nederste radene er i tillegg "melete" - så yttertøy blir skittent av å sitte på de.

        --larsw
        Votis subscribunt fata secundis

        Kommentar

        • Thomas fugl
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Nov 2003
          • 137

          #5
          den gamle hovedtribunen er rett å slett en skandale! når vi ellers har en så fin stadion er det synd at de rosa setene ikke er fjernet.
          - Venter på en ny storhetstid

          Kommentar

          • gamle-perta
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2004
            • 2418

            #6
            Opprinnelig skrevet av Thomas fugl
            den gamle hovedtribunen er rett å slett en skandale! når vi ellers har en så fin stadion er det synd at de rosa setene ikke er fjernet.

            Kødd ikke med dem :-)
            Jeg var med å skru dem opp i -78 !


            Mvh
            Gammer´n
            Mvh
            Gammer´n (Per T)

            Kommentar

            • sniper
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 5254

              #7
              Noen kaller det skandale, andre kaller det sjarm

              Liker gamletribunen veldig godt jeg.

              Petter

              Kommentar

              • Ketil Cantona
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6813

                #8
                Er veldig glad i den gammle tribben, eneste minuset jeg ser er at setene MÅ byttes ut.... Håper de ikke gjør noe med den med første - i hvertfall ikke så lenge ny stadion har vært inne i bildet(spørs selfølgelig om når?)

                Fy faen jeg glemmer aldri han fallskjerm hoppern som holdt på dette ned i huet på fansen

                Kommentar

                • RoyVaadal
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2004
                  • 4055

                  #9
                  Den gamle langsida er best. Taket sikrer alle fra å bli våte ved regn.
                  På den nye langsida er over halvparten av setene regnutsatt.
                  RoyVaadal.

                  Kommentar

                  • Thomas fugl
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Nov 2003
                    • 137

                    #10
                    Ja... gode opplevelser og minner finnes nok i hver eneste krik og krok på Åråsen. spørsmålet er vel mer hvorvidt man skal beholde den gamle hovedtribunen slik den er eller ikke. jeg setter pris på nye flotte stadioner noe jeg synes LSK definitivt er verdig.
                    - Venter på en ny storhetstid

                    Kommentar

                    • Jeffers
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Aug 2005
                      • 186

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                      Den gamle langsida er best. Taket sikrer alle fra å bli våte ved regn.
                      På den nye langsida er over halvparten av setene regnutsatt.

                      Det er desverre en sannhet med modifikasjoner;

                      a) De på de nederste radene sliter hvis det regner litt sidelengs
                      b) selv godt oppe under taket (hvor jeg sitter) er det en del lekkasjer,
                      som gjør at du risikerer å sitte med et drypp i hue gjennom kampen.

                      --larsw
                      Votis subscribunt fata secundis

                      Kommentar

                      • msl42
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Sep 2005
                        • 220

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Jeffers
                        Det er desverre en sannhet med modifikasjoner;

                        a) De på de nederste radene sliter hvis det regner litt sidelengs
                        b) selv godt oppe under taket (hvor jeg sitter) er det en del lekkasjer,
                        som gjør at du risikerer å sitte med et drypp i hue gjennom kampen.

                        --larsw
                        Bra det bare er regndrypp du får i hodet, og ikke sånn orntlig drypp.
                        eLSKer fugla... ;-) :-)

                        Kommentar

                        • RoyVaadal
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2004
                          • 4055

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Jeffers
                          a) De på de nederste radene sliter hvis det regner litt sidelengs
                          Jeg regnet med at denne ville komme, og svaret har derfor vært klart siden jeg skreiv mitt innlegg.

                          Hvis de nederste radene sliter i sidelengs regn på den gamle langsida, så kan vi i grunn si at det ikke er tak i det hele tatt over den nye langsida. Unttatt VIP-delen da.
                          Last edited by RoyVaadal; 18.12.2006, 16:18. Begrunnelse: mangel på komma og punktum.
                          RoyVaadal.

                          Kommentar

                          • Grusom B
                            Generalissimo Bellisimo
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6248

                            #14
                            Er også glad i gamle langsida, men den kan godt renoveres uten at man tar bort formen og særpreget. Hva ny stadion angår er jeg ikke interessert. Vi spiller på åråsen, sånn er det, har vært, og skal være med den saken. Jeg har bygget stadioner av lego med mer sjarm en plastikkburene som dukker opp overalt i "våre dager". Fredrikstad er vel den eneste klubben som har skjønt at strømlinjeformet ikke er riktig når det kommer til stadio.
                            Ni principe ni rey...

                            D10S!

                            Kommentar

                            • RuneK
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2003
                              • 861

                              #15
                              Riv driten sier jeg. Ønsker en ny som kommer helt ned mot gresset med innganger i tribunen.
                              Jeg ønsker ikke ny stadion, bare en skikkelig oppgradering.
                              1. Tak uten søyler som åpner for større og flottere tifo og lokaler som er verdig LSK.
                              2. Hvis det også ble bygd bakover slik at tribunen ble liggende tett inntil jernbanen ville lokalene blitt større og muligheten for å løfte tribunen enda en etasje i fremtiden.
                              3. Tette svingen som igjen gir flere plasser. Dette trengs hvis ståplassene ble borte.
                              4. Bussene kunne passert på samme måte men under tak med utgang i andre enden.
                              5. Bygge gangbro over toglinja, for at veien til skedsmohallen med alle fasiliteter og parkeringsmuligheter for tilskuere.
                              Noen ideer som jeg har tenkt på en stund. Alt er bedre enn å legge ned gode gamle erverdige Åråsen.

                              ... kan også se for meg bedre kafe og kiosk alternativer i tillegg til bedre sanitær tilbud. Dette er noe som vi tilskuere fortjener.

                              Boksen kan flyttes bakover sammen med pressen slik at dette åpner for flere tilskuere i front av pressen. Som igjen gir bedre mulighet for tifo i front når vi ønsker bredde på tifoen i kanari-feltet.

                              Bortsett fra mine våte drømmer vet jeg ikke noe om planene som LSK måtte ha. Det var imidlertid planer om å bytte setene og jeg har hørt om ønsker fra LSK hold at de omsider ønsket å rive den gamle og bygge en ny. Dette har sikkert ikke forandret seg etter at LFK forlenget med Kjeller. Derfor er alternativene få ettersom noen kan se langt etter å bygge ny stadion på Kjeller.

                              R
                              Last edited by Lars; 18.12.2006, 21:58. Begrunnelse: Prøv å unngå flere innlegg på rad. Jævla surrehue ;-)
                              Støtt FuglaTifo
                              Kontonr: 6201 05 41919

                              Kommentar

                              • MagnetMagne
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2004
                                • 446

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                                Jeg regnet med at denne ville komme, og svaret har derfor vært klart siden jeg skreiv mitt innlegg.

                                Hvis de nederste radene sliter i sidelengs regn på den gamle langsida, så kan vi i grunn si at det ikke er tak i det hele tatt over den nye langsida. Unttatt VIP-delen da.

                                Ahhhh.. Minnene strømmer tilbake fra Kamma matchen. Satt på rad 9 på nye sitta'n, og var kliss blaut etter matchen.. Sykeste været jeg har sett på østlandet noengang
                                Snart neste hælj.....

                                Always Hardcore
                                TS05

                                Kommentar

                                • Torolf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 9574

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av MagnetMagne
                                  Ahhhh.. Minnene strømmer tilbake fra Kamma matchen. Satt på rad 9 på nye sitta'n, og var kliss blaut etter matchen.. Sykeste været jeg har sett på østlandet noengang
                                  Du kan umulig ha vært til stede på Stabæk-kampen hvor spillerne måtte ta en pause i garderoben?

                                  Kommentar

                                  • MagnetMagne
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2004
                                    • 446

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Torolf
                                    Du kan umulig ha vært til stede på Stabæk-kampen hvor spillerne måtte ta en pause i garderoben?

                                    Var nok tilstede da også. Og husker hvor deilig det var å se Gylfi traske i garderoben med brystkassa rett ut, mens Stian Ohr gikk og holdt seg til hode mens han gråt..

                                    Mener uansett at været mot Kamma er noe av det sykeste jeg har sett her til lands. Var jo tidlig høst mener jeg og huske, og ved oppholdsvær skulle det fortsatt ha vært ganske så lyst ute. Men var jo pokkern meg svart som natta.

                                    For å holde meg litt til topicen, så syntes jeg gamle sitta'n har sjarm. Kunne dog kostet på seg noen nye seter..
                                    Snart neste hælj.....

                                    Always Hardcore
                                    TS05

                                    Kommentar

                                    Working...