lsk.no: Fjøra om kjøp og salg --> diskusjon om Fjøras betydning

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lillestrøm Kirke
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2004
    • 1470

    lsk.no: Fjøra om kjøp og salg --> diskusjon om Fjøras betydning



    Vedr strategi i forhold til salg og kjøp av spillere.

    Jeg kommer aldri til å avsløre hvilken strategi jeg har i forhold til salg og kjøp av spillere.

    Men i forhold til alle spekulasjoner om alt fra Kong Salomo til Jørgen Hattemaker ønsker jeg å si følgende:


    Ja! Jeg prater med agenter/klubber/andre kontaktpersoner daglig

    Ja! Jeg har mange møter med mange spillere etter at klubber har gitt meg tillatelse til å prate med spilleren

    Nei! Media får ikke med seg en tredjedel av de jeg prater med i kartleggingsfasen.

    Ja! Jeg må kysse mange frosker før jeg finner en prins

    Ja! Det skulle ikke forundre meg om vi henter flere

    Ja! Jeg synes det er veldig spennende



    God jul til dere alle!


    Jan Åge
    "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13277

    #2
    Oisann; JÅF kaller Jan Gunnar Solli en frosk offentlig... Sterke saker!

    Kommentar

    • Raskolnikov
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2005
      • 1453

      #3
      Opprinnelig skrevet av reka
      Oisann; JÅF kaller Jan Gunnar Solli en frosk offentlig... Sterke saker!
      Synes han kunne gått enda lenger jeg.
      Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

      Kommentar

      • Ketil Cantona
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6813

        #4
        Til de som lurte - Ja Fjøra jobber på spreng hver dag for å gjøre Lillestrøm bedre.... Herlig kar!!

        Kommentar

        • MedlemNR35
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2004
          • 905

          #5
          JÅF gjør en fantastisk jobb for klubben.En herlig respresentant og en lojal medspiller.Måtte du aldri forlate oss!

          Kommentar

          • KFL41
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 3648

            #6
            Jeg er så glad vi har fjøra i den jobben han har nå. Det var mange som ville ha f eks Bjarmann i stedet. Men jeg tror ikke han når fjøra til anklene når det gjelder den jobben. Fjørtoft har spilt i mange klubber og har derfor svært mange kontakter. Han har også snakketøyet i orden så han har evne til å snakke rundt folk som kanskje i utgangspunktet ikke synes LSK er interessant. Bjarmann har kun spilt i LSK og har derfor litt begrenset kontaktnett. I tillegg har han ikke de samme egenskapene som som Fjøra har i kjeften. Nå vet jeg ikke om Bjarmann har den samme jobben i Lyn, men dersom han har den, så kan jeg ikke huske så mange spillere som de har signert. Men han har selvsagt litt mindre ressurser å handle inn for sammenlignet med Fjøra.

            Kommentar

            • Greven
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Aug 2005
              • 133

              #7
              Opprinnelig skrevet av KFL41
              Jeg er så glad vi har fjøra i den jobben han har nå. Det var mange som ville ha f eks Bjarmann i stedet. Men jeg tror ikke han når fjøra til anklene når det gjelder den jobben. Fjørtoft har spilt i mange klubber og har derfor svært mange kontakter. Han har også snakketøyet i orden så han har evne til å snakke rundt folk som kanskje i utgangspunktet ikke synes LSK er interessant. Bjarmann har kun spilt i LSK og har derfor litt begrenset kontaktnett. I tillegg har han ikke de samme egenskapene som som Fjøra har i kjeften. Nå vet jeg ikke om Bjarmann har den samme jobben i Lyn, men dersom han har den, så kan jeg ikke huske så mange spillere som de har signert. Men han har selvsagt litt mindre ressurser å handle inn for sammenlignet med Fjøra.
              Jeg vet ikke helt om Bjarmann gjør det så dårlig jeg. Igår solgte de Edu for 30 mil. og han var nok delaktig i dette.
              Vi skal vel ikke være så blåøyde og tro at fjøra gjør alt alene. Han har nok noen som hjelper til og trekker i tråder.
              Ikke misforstå, jeg har sansen for fjøra men jeg synes fortsatt det er en skam at Bjarmann er i Lyn.
              Født i glasshus med lomma full av småstein

              Kommentar

              • gamle-perta
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2418

                #8
                Opprinnelig skrevet av Greven
                Ikke misforstå, jeg har sansen for fjøra men jeg synes fortsatt det er en skam at Bjarmann er i Lyn.
                Som jeg har sagt før; Det er flott at Torgeir "trener" i andre klubber, og kommer hjem når han vil og det er plass til ham i organisasjonen vår.

                Og bare så det er sagt; Det er ingen tvil om at Fjøra hadde et stort forsprang på Torgeir på det tidspunktet Jan Åge ble ansatt.

                Mvh
                Gammer´n
                Mvh
                Gammer´n (Per T)

                Kommentar

                • fjacob82
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 1507

                  #9
                  Ja, jeg hiver meg med her og takker høyere makter for at Fjøra er på vårt lag og virkelig gir oss en del julepakker i år. :-)
                  Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                  *Brasseberget*

                  Kommentar

                  • KimFL
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2003
                    • 1410

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Greven
                    Jeg vet ikke helt om Bjarmann gjør det så dårlig jeg. Igår solgte de Edu for 30 mil. og han var nok delaktig i dette.
                    Vi skal vel ikke være så blåøyde og tro at fjøra gjør alt alene. Han har nok noen som hjelper til og trekker i tråder.
                    Ikke misforstå, jeg har sansen for fjøra men jeg synes fortsatt det er en skam at Bjarmann er i Lyn.
                    Trur nok ikke Bjarmann var så veldig delaktig i dette salget. Dette er stort sett et spill mellom spillerens agent, og klubben som kjøper. Det eneste Lyn (les: Bjarmann) kan gjøre, er enten akseptere, eller ikke akseptere budet fra en kjøpende klubb. Men for all del....sikkert en bra deal for Lyn. Er vel lenge siden vi fikk slike summer for en spiller....hvis vi noengang har fått det....

                    Dessuten bør vel en sportslig leder bedømmes utifra hvilke spiller man får inn i klubben, og ikke hvilke dem klarer å bli kvitt.


                    KimFL

                    Kommentar

                    • Gullars
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2005
                      • 355

                      #11
                      Syns i utgangspunktet det er litt smalt å skryte av jobben Fjøra gjør utifra noen spillerkjøp, det er jo ikke sånn at han er alene om dette.. og klubben hadde nok kjøpt noen spillere uten fjøra også.. Fjøra har en rekke oppgaver i sin stilling, ting som både går eksternt og internt, og jeg er helt sikker på at han gjør en god jobb på noen områder, og jeg er like sikker på at han gjør en dårlig jobb på andre områder...

                      Poenget mitt er at man kan ikke si at han gjør en driit bra jobb utifra et par spillerkjøp, skal jobben til Fjøra vurderes må man se det utifra et total perspektiv.

                      Kommentar

                      • Raskolnikov
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 1453

                        #12
                        Jeg ser poenget ditt, men er allikevel uenig. Selv om Fjøra har flere oppgaver er visse oppgaver viktigere enn andre. Jeg mener den viktigste oppgaven hans er å skaffe LSK et mest mulig slagkraftig mannskap. Han er helt klart ikke alene om den oppgaven, men han har hovedansvaret. Den oppgaven syntes jeg Fjørtoft har gjort veldig bra.
                        Last edited by Raskolnikov; 21.12.2006, 13:34. Begrunnelse: gikk litt fort
                        Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                        Kommentar

                        • Trofast kanari
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2004
                          • 355

                          #13
                          Så klart han fortjener skryt, han har skaffet oss
                          O.O, Riise, Brenne, Esidiri, Moheli, Keiko, Husar,
                          Rambekk, Biffen, Mykle, Diomande, Viktor, Danton
                          Lsk er mere i media en dem noen gang har vært,
                          tidenes sponsoravtale med nordea.
                          Alt er ikke Fjøra sitt verk, men han er en del av et kjempe team.
                          Når du itilegg tar over laget å blir ubeseiret i Royal L så
                          sier det sitt. Den PR´en vi som klubb får pga Fjørta er vært hver krone.

                          Kommentar

                          Working...