Kanarifeltet blir knust av sittefolket (sesongkort)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

    Kanarifeltet blir knust av sittefolket (sesongkort)

    Så langt er det solgt nesten 3400 sesongkort på Åråsen.
    Bare drøyt 600 sesongkort er solgt på Kanarifeltet. Og det til tross for at det er på Kanarifeltet de desidert mest rabbarterte plassene er.

    De mest trofaste på Åråsen er dermed sittetribunefolket!?

    Jada, jeg veit at det er en del KFL-ere som sitter. Men det er jo Kanarifeltet som både assosiereres med de syngende supporterne og med Kanari-Fansen. Det er også telt med 650 VIP-plasser og rundt 330 sesongkort holdes av til statuettinnehavere, presse etc. La oss være snille mot Kanarifeltet og trekke fra disse. Da blir det:
    • drøye 600 solgte Kanarifelt-sesongkort
    • ca. 1800 solgte sitteplass-sesongkort
    Til tross for mye dyrere billetter, og også mye dårligere rabatt, er det solgt ca. tre ganger så mange sitteplass-sesongkort enn sesongkort på Kanarifeltet. Omregnet til pengebeløp så har sitteplass-folket kjøpt sesongkort for ca. 6 ganger så mye som Kanarifelt-folket.

    Hva betyr disse tallene?
    RoyVaadal.
  • Kay
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2004
    • 763

    #2
    At jeg er for lat til å stå, er mer opptatt av å se kampen på en bra måte, enn å synge for å hjelpe laget frem. Kanskje sett på som egoistisk blandt de stående, men jeg betaler faen meg dyrt for det også. Så jeg støtter lsk på en annen måte, økonomisk...

    Kommentar

    • semper fi
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2005
      • 823

      #3
      Det ser med andre ord ut for at målet med 1000 solgte på kanarifeltet blir vanskelig å nå. Trodde faktisk dette var innen rekkevidde.
      -After Dark Ultras-

      Kommentar

      • Bolsen3
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2004
        • 1061

        #4
        Tipper det først og fremst skyldes at mange sittefolk ønsker å sikre seg en plass, i et område de liker å sitte. Det har vanligvis vært slik at det alltid er biletter igjen på feltet på kampdag. Risikoen for at sittetribunen er utsolgt på kampdag er mye større enn risikoen for at feltet er utsolgt...

        Kommentar

        • iL
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 10771

          #5
          hva er det du prøver å oppnå med dette innlegget Roy?
          Kanarifugla flyr høyt i år!

          Kommentar

          • RoyVaadal
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2004
            • 4055

            #6
            Opprinnelig skrevet av iL
            hva er det du prøver å oppnå med dette innlegget Roy?
            Jeg ønsker en debatt om hvorfor det selges dårlig med sesongkortbilletter på Kanarifeltet. Merk at jeg ikke har tatt stilling til skyldspørsmålet, selv om Arild Myklebust og KFL-ledelsen tente på alle plugger, og trodde jeg gjorde det.

            Men først må man være enig om det er dårlig salg av sesongkortbilletter på Kanarifeltet (så langt) eller ikke. Arild Myklebust klarte i sitt svar å bruke ganske mange avsnitt på å forklare at det ikke var et svakt salg.

            Grunnen til at jeg reiser spørsmålet er at jeg sjølv er veldig overraska over at ikke Kanarifelt-sesongkort er mer attraktive. Er stående Kanari-Fans en oppskrytt gruppe i form av lojalitet eller størrelse? Er de stående Kanari-Fans så dumme at de enda ikke har skjønt det gode tilbudet?

            Vi på Kanari-feltet har en tendens til å tro og mene at vi betyr svært, svært mye for klubben både i form av støtte og trofasthet. Jeg vil like å fortsette å leve i den trua. Blant annet for at den stående supportermasse skal ha en framtid, i en tid der presset kommer fra alle kanter om å bygge sitteplasser overalt. Det svake sesongkortsalget svekker min tro på denne framtida.

            Jeg veit at det er "som å si Bergdølmo på Åråsen" å kritisere noe som helst rundt KFL og Kanarifeltet. Men jeg gjør det likevel.
            RoyVaadal.

            Kommentar

            • gj
              Seniormedlem
              • Nov 2003
              • 3360

              #7
              Her trikser du med tall for å prøve å skape oppmerksomhet, Roy!

              Faktisk er Kanarifeltet BEDRE enn sitta (om enn bare 0,3%)!

              Solgte av kapasiteten på Kanarifeltet: 24%
              (600*100)/2500

              Solgte av kapasiteten på sitta: 23,7%
              (1800*100)/(12000-2500-1900)

              (12000-2500-1900)
              (åråsens kapasitet-kanarifeltet-Diadora)

              Kommentar

              • Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

                #8
                Det finnes jo tusen måter å se dette på, din regnemåte blir feil, Glenn. Hva om det hadde vært enda flere sitte- eller ståplasser? Det er uvesentlig å regne sånn, i alle fall når det omtrent aldri er utsolgt noe sted på Åråsen utenom VIPen.

                Jeg mener det mest fornuftige er å se på hvor mange som besøkte Feltet 7 ganger eller mer denne sesongen, altså hvor mange som går i null eller sparer penger ved å kjøpe sesongkort. Jeg vil tippe at dette tallet ligger et sted rundt 1500. Sånn sett er ikke 600 solgte noe dårlig tall, men vi bør strengt tatt klare 1000 solgte kort på feltet med så stor medlemsmasse og så gunstige priser.

                Jeg synes opplegget stort sett har vært bra nå, men markedsføringa er fortsatt slapp. Folk vet stort sett ikke hvor rimelige sesongkortene er i år!

                Kommentar

                • Torolf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 9574

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Glenn
                  Her trikser du med tall for å prøve å skape oppmerksomhet, Roy!

                  Faktisk er Kanarifeltet BEDRE enn sitta (om enn bare 0,3%)!

                  Solgte av kapasiteten på Kanarifeltet: 24%
                  (600*100)/2500

                  Solgte av kapasiteten på sitta: 23,7%
                  (1800*100)/(12000-2500-1900)

                  (12000-2500-1900)
                  (åråsens kapasitet-kanarifeltet-Diadora)
                  Jeg vil si at det er du som trikser med tall, Glenn. Det interessante er vel det absolutte antallet solgte sesongkort, ikke andelen av tilbudte plasser. Tvert imot burde knappheten på plasser på kanarifeltet ført til større billettangst og dermed bedre salg der.

                  Kommentar

                  • Torolf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 9574

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Lars
                    Jeg mener det mest fornuftige er å se på hvor mange som besøkte Feltet 7 ganger eller mer denne sesongen, altså hvor mange som går i null eller sparer penger ved å kjøpe sesongkort.
                    Denne andelen burde LSK ha god oversikt over på basis av de gjennomførte markedsundersøkelsene, hvor man spurte om antall hjemmekamper i året. Jeg regner med at disse dataene var med på å danne grunnlaget for prisingen av sesongkortene.

                    Kommentar

                    • RuneK
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2003
                      • 861

                      #11
                      Det har seg jo også at det ikke har vært noen kultur for stående med sesongkort.
                      Dette kan være grunnet det tidligere så altfor dårlige tilbudet samt at det ikke følger et sete med kortet.

                      Jeg er sikker på at det vil ta flere år før brorparten besitter sesongkort på feltet så sant det ikke gjøres noen byggningsmessige forandringer som øker interessen her.

                      Tilbudet er jævlig bra, men det tar tid å vende ei gammal ku!!

                      R
                      Støtt FuglaTifo
                      Kontonr: 6201 05 41919

                      Kommentar

                      • RoyVaadal
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2004
                        • 4055

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Glenn
                        Her trikser du med tall for å prøve å skape oppmerksomhet, Roy!
                        Jeg snakker om absolutte tall og dine regnestykker har dermed ikke noe med mine tall å gjøre. Hvis du mener at jeg trikser med tallene så bør du vise at mine absolutte tall er tull.

                        Jeg trodde prisrabatten var det viktigste for sesongkortkjøpere. Og på Kanarifeltet er pristilbudet vesentlig bedre. Man fikk 6 kampers rabatt før nyttår, mens sittefolket måtte klare seg med 3-4.
                        RoyVaadal.

                        Kommentar

                        • Harald_88
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2006
                          • 550

                          #13
                          Det kan jo også ha noe med det å gjøre at aldersgjenomsnittet på feltet er lavere enn på sittan, og for mange unge skoleelever er det å betale 1200 kr på en gang, nå har det steget til 1400, veldig mye penger, og man velger heller å fordele kostnadene utover en hel sesong, selv om det da vil bli endel dyrere
                          Alt For Fugla

                          Gå Av Grønlund

                          Kommentar

                          • RuneK
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2003
                            • 861

                            #14
                            Skjønner ikke poenget med å diskutere tall her. Kan vel regne oss ihjel før det kommer noe logisk ut her og som i tillegg kan brukes til noe.

                            Det er sikkert mange grunner til at salget ikke har gått som forventet
                            - Alder og økonomi pr hode
                            - Markedsføring
                            - Holdninger til verdien av et sesongkort
                            - Garantien for at man omtrent uansett får plass på feltet

                            Det viser seg jo at det er altfor mange som tar for lett på dette og uten gjentatte ringeaksjoner ville vel salget kanskje vært snaue 400.

                            Hva kan gjøres for at feltet skal bli mer atraktivt?
                            Støtt FuglaTifo
                            Kontonr: 6201 05 41919

                            Kommentar

                            • gj
                              Seniormedlem
                              • Nov 2003
                              • 3360

                              #15
                              Jippi! Enda en lang detaljisttråd der vi skal diskutere alle detaljer opp og i mente.

                              Det er i hvert fall jeg lei av, og gidder derfor ikke å fortsette en diskusjon i denne tråden, utover følgende tilsvar:

                              Opprinnelig skrevet av Lars
                              Det finnes jo tusen måter å se dette på, din regnemåte blir feil, Glenn.
                              Enig i at det finnes tusen regnemåter! Men % er bedre enn å si at "oi, det er solgt 5000 sesongkort på sitta, men bare 2000 på Kanarifeltet, derfor suger Kanarifeltet"... Ser du den? (når det scenarioet kommer?)

                              Derfor mener jeg det er feil å være så bombastisk MOT Kanarifeltet (og KANARIFANS generelt) som Roy er. Jeg viste ganske enkelt bare en annen måte å se det på.

                              Opprinnelig skrevet av Torolf
                              Jeg vil si at det er du som trikser med tall, Glenn. Det interessante er vel det absolutte antallet solgte sesongkort, ikke andelen av tilbudte plasser.
                              Absolutt ikke (her er jeg bombastisk)!

                              Det finnes 7600 sitteplasser på Åråsen (for at folk ikke skal krangle på dette tallet må jeg vel opplyse om at det er 12 000-2500 KFL-feltet - 1900 Diadora) . 2500 ståplasser (KFL-plasser). Roy gir inntrykk av at fordi det er solgt flere sitteplasser, er KFL elendige. Hårreisende! Nettopp derfor er %-anslag interessant. Se forøvrig svar til Lars.

                              Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                              Jeg snakker om absolutte tall og dine regnestykker har dermed ikke noe med mine tall å gjøre. Hvis du mener at jeg trikser med tallene så bør du vise at mine absolutte tall er tull.
                              I det ovenstående har jeg vist det. Det er en selvfølge at det hvert år skal selges flere sitteplass-sesongkort enn Kanari-felt sesongkort TOTALT SETT (med noen små akademiske forutsetninger både hist og pist som jeg ganske enkelt ikke gidder gå inn på).

                              Å gi Kanarifans dårlig selvfølelse gjennom en sånn overskrift ønsket jeg å gi et motsvar til, og det har jeg gjort.

                              Takk for meg (i denne tråden).
                              Last edited by gj; 05.01.2007, 04:21.

                              Kommentar

                              • Larsk
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2006
                                • 1053

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av semper fi
                                Det ser med andre ord ut for at målet med 1000 solgte på kanarifeltet blir vanskelig å nå. Trodde faktisk dette var innen rekkevidde.

                                Jeg har ikke kjøpt enda men skal
                                !!Gunners!!

                                Kommentar

                                • frua
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Nov 2005
                                  • 151

                                  #17
                                  Spiller det noen rolle hvor det er folk på Åråsen da? Bare det er mye folk??!
                                  Selvfølgelig viktig at det er mye folk på feltet, sang osv - den siste sesongen har vi fått gjentatte beskjeder å trekke sammen, trekke sammen - det er mye folk på feltet! Og til tider har det vært TRANGT på felt C der vi står.
                                  Flere her påpeker alderen til gjennomsnittet på feltet, og jeg ser helt klart at kr. 1400,- for en skoleelev/student er mye penger på en gang, enn å betale for hver kamp.

                                  Slutt å krangle om %, tall og regnemåter - det viktigste er "alle mann til Åråsen" sitte/stå hvor enn de vil!!

                                  GLEDER MEG TIL SESONGSTART!!!!!

                                  Kommentar

                                  Working...