Rambekk blir!

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL41
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 3648

Jeg synes det er veldig spesielt at man skriver at en spiller er skuffet over å måtte fullføre en kontrakt på hjemsiden sin. Det hadde vært greit om det hadde vært Dagbladet eller VG, men på klubbens hjemside??

Jeg mener at enten så burde han forlenget eller så burde vi solgt ham. Den mellomtingen som er nå er ikke vi særlig tjent med økonomisk sett. Får håpe at vi kan få en erstatter slik at vi får litt igjen for ham.

Kommentar

• aguado
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2006
      • 448

Opprinnelig skrevet av hoyt
      Det blir helt feil å tviholde på Rambekk når han har ytret ønske om å flytte hjem.. Det handler om fair play overfor en spiller som har vært 100 % profesjonell overfor LSK, og en god ambassadør for klubben. Da blir det tull å holde han her mot sin vilje. Det er andre fisk i havet.
      Dersom Simen Brenne plutselig ønsket seg hjem igjen, ville det vært fair å løse han fra kontrakten da? Hva med Occean? Burde han få lov til å gå "dersom han ønsket å flytte hjem"? Frode Kippe er jo en spiller som har vært svært lojal overfor LSK. Bør han kunne reise når han selv ønsker det, eller bør han spille for LSK så lenge han er kontraktsbundet til det?

Kommentar

• Dole
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2004
        • 1634

Opprinnelig skrevet av jalapenos
        Dersom Simen Brenne plutselig ønsket seg hjem igjen, ville det vært fair å løse han fra kontrakten da? Hva med Occean? Burde han få lov til å gå "dersom han ønsket å flytte hjem"? Frode Kippe er jo en spiller som har vært svært lojal overfor LSK. Bør han kunne reise når han selv ønsker det, eller bør han spille for LSK så lenge han er kontraktsbundet til det?
        En liten forskjell er det vel at Rambekk først fikk signaler om at klubben ønsket å selge ham, noe de siden har gått tilbake på.

Kommentar

• hoyt
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 2850

Opprinnelig skrevet av jalapenos
          Nå fikk jo Rambekk først signaler om at klubben ønsket å selge ham, så saken er vel ikke helt den samme her som den hadde vært med de spillerne du nevner?

LSK bør etter min mening skaffe en ny spiller for de 3 mill vi er budt for Rambekk. Kanskje Per Berg spytter inn noen ekstra mill, så har vi råd til en yngre og bedre spiller?
          "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
          - Nosa

Kommentar

• Speeder
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 951

LSK sin villighet til å selge var der FØR Tom kom in som trener, ikke etter.
            Tore Galgerud

Kommentar

• hoyt
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 2850

Opprinnelig skrevet av Speeder
              LSK sin villighet til å selge var der FØR Tom kom in som trener, ikke etter.
              Ja, men jeg tror neppe at Rambekks prestasjoner blir noe særlig bedre av å bli holdt i klubben "mot sin vilje". Men såklart, om klubben ikke finner en erstatter på likt nivå eller bedre enn Rambekk, forstår jeg meget godt at de ikke selger han. Men man skulle tro det ikke var umulig å finne en erstatter av godt kaliber.

Og en annen ting.
              LSK vil kun ha spillere som VIL spille for LSK var det en som sa.
              "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
              - Nosa

Kommentar

• Tvilling
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2006
                • 1480

Rambekk på RomerikeTV

Det var en tydlig god tone fra Rambekk på TVRomerike-intervju, også fleipende til bursdagsÅge.
                Nok en understrekning av en ryddig kar - en understrekning av å ha fokus på å være der man er.
                -------
                Fra eksilpost vestpå

Kommentar

• okb
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 2377

Opprinnelig skrevet av hoyt
                  LSK vil kun ha spillere som VIL spille for LSK var det en som sa.
                  Jeg er helt enig med deg, men likevel er nok Anders Rambekk den spilleren som gjør sitt beste uansett. Han sluntrer ikke unna, han lager ikke misnøye innad i troppen, han er profesjonell. Får han beskjed om å bli, så blir han. Han vet han har en kontrakt, og han står voksent ved den avgjørelsen han tok da han skrev under på den. I stor kontrast til andre spillere som har spilt i den gule og svarte trøya.

Jeg har ikke den minste tro på at Anders skusler bort en landslagsplass, en mulighet for å vinne noe i 2007 med et av landets beste lag, og en positiv avskjed med klubben når han reiser etter sesongen.

-okb!
                  Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

Kommentar

• Vicarious
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2006
                    • 391

Det var en oppløftende fremstilling, okb!
                    Jeg har tidligere uttrykt misnøye ved å holde Rambekk i klubben mot sin vilje, men du har seriøst overbevist meg om det motsatte.
                    Forhåpentligvis kommer han til å bekle høyrebacken på en solid måte gjennom hele sesongen.

Kommentar

• okb
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 2377

Opprinnelig skrevet av Vicarious
                      Forhåpentligvis kommer han til å bekle høyrebacken på en solid måte gjennom hele sesongen.
                      Det er jeg ikke i den minste tvil om engang. Anders har alt å spille for i LSK, og vi trenger en solid forsvarsspiller som han. Med Anders i forsvarsrekka er jeg ikke i tvil om at også det defensive er bra. En så anvendelig spiller som han kan være utslaget i årets sesong. Selvsagt hadde han sine svakheter i 2006, men man lærer av sine feil, og 2007 blir en enda bedre sesong for Rambukk.

Jeg synes det er på sin plass å gi han litt ekstra støtte framover. Vise at han er i riktig klubb også i 2007!

-okb!

Kommentar

• Henrik
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2006
                        • 2110

At Anders er god nok for laget tviler jeg ikke på, men jeg mener han blir uforholdsmessig dyr for oss. Tapte overgangspenger for han, samt utgifter for lønn blir vel fort 3-4 mill (basert på antagelser om lønn og bud fra Odd.) Og det er ganske mye for en spiller som er Bosman etter året...

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                          Poll St. Ring
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Dec 2005
                          • 11796

Opprinnelig skrevet av Henrik
                          At Anders er god nok for laget tviler jeg ikke på, men jeg mener han blir uforholdsmessig dyr for oss. Tapte overgangspenger for han, samt utgifter for lønn blir vel fort 3-4 mill (basert på antagelser om lønn og bud fra Odd.) Og det er ganske mye for en spiller som er Bosman etter året...
                          Delevis enig. Men husk: Han er landslagsspiller og vi trenger en god høyreback mer en 3-4 mil. Ser ikke helt hvordan vi får en bedre spiller en Rambekk for 3-4 mil når Børre Steenslid går for 6 mill.
                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• okb
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 2377

At Anders er god nok for laget tviler jeg ikke på, men jeg mener han blir uforholdsmessig dyr for oss.
                            Tja. Du peker på noe veldig vesentlig, men likevel er jeg ikke enig. At Anders blir ut året er en avgjørelse som garantert er gjort i sportslig utvalg. Der sitter Per Berg som også per i dag står for klubbens økonomi. Sier Per Berg at han heller vil ha Rambukk enn å tjene 3 mill, så synes jeg det er helt greit. Vi kunne ikke fått en like god erstatter for de pengene, og det er vel til sist Berg som ville tjent på et salg.

-okb!

Kommentar

• Henrik
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2006
                              • 2110

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                              Delevis enig. Men husk: Han er landslagsspiller og vi trenger en god høyreback mer en 3-4 mil. Ser ikke helt hvordan vi får en bedre spiller en Rambekk for 3-4 mil når Børre Steenslid går for 6 mill.
                              Forsåvidt riktig det du sier, men problemet kommer på slutten av året når vi verken har disse millionene på bok eller spilleren Andres Rambekk. Dersom Per Berg er villig til egenthendig å finansiere en ny back da uten Rambekk midler blir jo dette helt perfekt. Men jeg sliter litt med å overbevise meg selv om at han har en bunnløs lommebok han har lyst til å bruke på Lillestrøm

Men hei, vi kan jo håpe (=

Kommentar

• okb
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 2377

Men jeg sliter litt med å overbevise meg selv om at han har en bunnløs lommebok han har lyst til å bruke på Lillestrøm
                                Per Berg har ved flere anledninger sagt at engasjementet hans overfor LSK er langvarig. Med det tolker jeg at han er villig til å satse, også etter 2007.

-okb!

Kommentar

• christoffer
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2004
                                  • 326

Vi må ikke glemme at Rambekk kom gratis til oss i sin tid, og LSK signerte ikke han for å tjene penger på et videresalg. Så dette er ikke noen økonomisk krise for LSK.

Kommentar

• Torolf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 9574

Opprinnelig skrevet av christoffer
                                    Vi må ikke glemme at Rambekk kom gratis til oss i sin tid, og LSK signerte ikke han for å tjene penger på et videresalg. Så dette er ikke noen økonomisk krise for LSK.
                                    Kan du forklare meg hvordan det er relevant for dagens beslutning om å selge eller ikke selge?

Kommentar

• Ola
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 1651

Har det slått dere at dette kan være et forhandlingsutspill for å melke mest mulig ut av den kjøpende part?

Odd vet godt at Rambekk kan ha Bosman-samtaler med andre klubber til sommeren, og med landslagsspill og godt Fuglaspill kan det være hyggelige samtaler for Rambekk.

Odd mister garantert Pelle Nilsson, noe som vil gi et stort hull i forsvar, men gode penger på bok.

Siste ord er ikke sagt i denne saken.

Kommentar

• RoyVaadal
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2004
                                        • 4055

Olas teori er interessant. Jeg har også en teori, selv om jeg kanskje er helt aleine om den.

Jeg tror ikke det er urealistiske håp om at Rambekk forlenger kontrakten med Fugla etter årets sesong. Husk at ett år er veldig lang tid, særlig for noen som ikke visste med seg sjølv at han ville hjem til Grenland før Odd kom med et kontraktstilbud. Når vi har spillere i stallen med utgående kontrakt som både er unge og egentlig for gode for Sportsklubben (les: Koren etc.), så er det å si nei til salgspenger som garantert tap å regne. Men ikke når konkurrenten heter Odd og er et svakere lag både økonomisk og sportslig enn Sportsklubben. Hvis Sportsklubben og Per Berg virkelig vil ha med Rambekk videre etter 2007-sesongen, så fortsetter Rambekk. Vi får se...
                                        RoyVaadal.

Kommentar

• christoffer
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2004
                                          • 326

Opprinnelig skrevet av Torolf
                                          Kan du forklare meg hvordan det er relevant for dagens beslutning om å selge eller ikke selge?
                                          Kanskje ikke så relavant til diskusjonen om salg eller ikke, men det blir jo diskutert i tråden om at det er dumt å takke nei til 3-4 mill for en spiller som er Bosmann. Da synes jeg det viktig å belyse at Rambekk kom gratis til oss. Det hadde vært værre hvis f.eks Riise hadde dratt som Bosmann-spiller. Da han kostet oss noen millioner.

Ledelsen i Lsk har gjort en del gode valg i det siste, så jeg er 100%sikker på at de har grei kontroll.

Kommentar

Working...