En trist dag for fotballen???

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Percy Nilegård
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 5146

    En trist dag for fotballen???

    Så har man fått en "god" natts søvn etter gårsdagens kamp på Lerkendal, og det er tid for noen betraktninger.

    Jeg har nå brukt halvparten av mitt liv på å vente på at Rbk skal bli slått. Når dette "endelig" er en mulighet så er det våre gode venner fra oslo øst/sokna/valdres/odalen som ligger best ann til å klare dette.
    Med meget god hjelp fra NFF er altså møkkalaget som skulle havna i andredivisjon i fjor helt i toppen, og for første gang på lenge foran vårt elskede LSK.

    Er det bare meg som ikke syns det er så morro som det var før?
    Har merket de siste årene at gleden av å følge fugla har sunket enormt.
    Missforstå meg riktig, jeg er fortsatt like glad i klubben min og følger med på hva som foregår mer enn noen gang, men det er ikke det samme.


    Før begynte jeg 3 sekunder etter kampslutt å glede meg som en liten unge til neste match, nå begynner jeg å glede meg først samme dag. Før tok jeg gledelig enn busstur fra helvete til Bergen for å se på kamp, nå ser jeg de kampene på tv.

    Medgangssupporter sier kanskje du? Men det er ikke det som er saken. Hadde jeg vært det ville jeg ha kutta ut for lenge siden, for medgang har jaggu vi hatt lite av de siste 10-12 åra. I motsetning til mange andre er jeg heller ikke så veldig overasket over vår sesong. Jeg tippa oss på 4-6 plass pga store utskiftninger i forsvaret, og at nye spillere trenger tid på hevde seg på Åråsen. Ser med stor optimisme på neste sesong der vi garrantert er tilbake i toppen igjen.

    Er det noen andre som også har mistet noe av gleden ved norsk fotball?


    Heldigvis har både vi og slummen 3 kamper igjen enda og mye kan skje på den tid. Penga har snubla før og vi har stått fram når det virkelig teller

    Ønsker alle lykke til i sesong avslutningen.
    "Alltid blodsprengt"!
    Fong/Macho

    Even Nordlien
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    #2
    Deprimerende lesing, men misforstå ikke: her må det være rom for alt ! Skjønner forsåvidt hva du mener - men den beste medisinen mot depresjon er å møte opp på Åråsen i kveld og synge laget fram til
    3 poeng ! Det går opp og ned, det er VIF et godt bevis på. Neste sesong er LSK forhåptenligvis med i gullkampen !

    Kommentar

    • Østkantenspøbelvelde
      Juniormedlem
      Bøffel
      • Apr 2004
      • 25

      #3
      Prøv å sett ting inn i perspektiver her a!

      DETTE er en trist dag for fotballen;
      PSV Eindhoven ledet 2-0 med ti minutter igjen å spille da dommeren valgte å avbryte bortekampen mot Den Haag lørdag kveld.
      Storby Sofistiskert Stolthet, i motsettning til...

      Kommentar

      • vaadahl
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Feb 2004
        • 156

        #4
        Det som er for jævlig er at om vi hadde kvitta oss med Erlandsen da jeg begynte å mase om det tidlig i sesongen og hvertfall i høst så er jeg sikker på at vi hadde hatt nok poeng til å vært med i gullkampen.7-8 poeng til var alt vi hadde trengt,og med det laget vi har så burde vi hatt det,men pga.bla håpløse disposisjoner og klippekort på laget så står vi der vi alltid gjør på denne tiden av året.Derfor blir det vel 1-1 idag slik at de 2 siste kampene blir totalt uviktige.Hvorfor prøves ikke kasey i dag fra start sammen med Koren?neida vi prøver samme jævla oppstilling som ikke har fungert på 2mnd.Jeg gleder meg til kamp idag likevel for jeg elsker klubben.

        Men kommer ikke til å klappe for Erlandsen da han tar farvel med åråsen,og det er så dumt,hadde han vært voksen å gått i sesongen så skulle han fått respekten han kanskje har fortjent.Har tross alt sett mannen i alle kamper han har spilt på åråsen og bla.en fantastisk kamp borte mot EIK i 83.
        Jeg har sett alt.Tom lunds 4 mål mot clausnengen 73,solomålet mot Mjøndalen,Norges raskeste hat.trick av Erik Karlsen.Grønlunds Brassespark mot Rbk.og redningene til St.Claus

        Kommentar

        • FUGlinho
          KFL styremedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 2454

          #5
          nederlandske fans er ekstreme på å rope rasistiske ting og sånt..

          rart ingen i nederland har slått ned på det når feyenoord fansen roper jævla jøder og noe med aushwitz(?) til ajax fansen...
          Kim
          Styremedlem KFL

          Kommentar

          • Ola
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 1651

            #6
            Det mest irriterende er at denne sesongen hadde det virkelig vært mulig!! RBK har vært sinnsykt ustabile. Det vil ikke skje neste sesong med f.eks Trond Solli på plass.

            Marginene er så viktig å ha med seg. Tenk om vi hadde banket VIF hjemme og borte, da hadde vi hatt 39 poeng, ligget på sølvplass og alle hadde vært fornøyd. Tenk om vi i tilegg hadde maktet å slå Lyn i semi'n...

            Denne sesongen er over. Se frem mot 2005 nå!

            Kommentar

            • Leif A
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 3962

              #7
              En eller annen uttalte en gang at "det er alltid noen som med glede ville hatt dine problemer." Og det er vel en og annen Sogndal-supporter (alle fem, kanskje) som gjerne ville ha hatt våre sorger i dag.
              Dog er ikke denne dagen så trist som den kunne ha vært. Takk til Sogndal-keeperen for det. Hadde VIF vunnet i går, så hadde dette vært en sorgens dag for fotballen. Verre enn da Italia vant VM i '82.
              Om 14 dager viser kalenderen 1. november, og akkurat nå ser jeg på det som det store lyset i tunnelen. Selv om jeg som tidligere er i tvil om Uwe's kapasitet som trener, så tror jeg nesten jeg hadde jublet for å få tilbake Teitur eller Rundberg....
              Knurr...

              Kommentar

              • ap4
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2004
                • 271

                #8
                Tror det LSK trenger mest nå er en trener som er flink til å motivere og få litt spilleglede inn i laget. Håper Uwe er rett mann der. AE har ihverfall mistet den evnen for lenge siden...

                Kommentar

                • _Jonern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 4387

                  #9
                  Syns det nesten er litt skremmende at en del av spillerne våre går ut i media og sier at de griner hvis enga tar seriegull og at det er verdens undergang.. Spør du meg så bør de heller grine og skamme seg over at ikke DE er med i gullkampen!! og heller ta seg sammen, konsentrere seg om seg selv, og blø for klubben. DET er det nemlig ikke mange som har gjort i år

                  Greit nok, jeg blir ikke akkurat glad hvis enga vinner, men at lsk kanskje havner på nedre halvdel av tabellen skuffer meg mer
                  ..................

                  Kommentar

                  • Ola
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 1651

                    #10
                    Det er ikke verdens undergang om gullet havner hos VIF. Jeg for min del hater RBK like mye. La oss heller støtte opp om eget lag og bygge en positiv ramme rundt de siste to kampene og videre utover pre-season '05!!!

                    Kommentar

                    Working...