Treningen 10. januar, den første med Tom Nordlie

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • iL
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 10771

    Treningen 10. januar, den første med Tom Nordlie

    Da venter vi forumnisser som er stuck på jobb/skole med spenning på rapport fra dagens trening. Med såpass stor interesse for denne treninga, så forventes det fyldig rapport! (med bilder?)
    Kanarifugla flyr høyt i år!
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

    #2
    Opprinnelig skrevet av iL
    Da venter vi forumnisser som er stuck på jobb/skole med spenning på rapport fra dagens trening. Med såpass stor interesse for denne treninga, så forventes det fyldig rapport! (med bilder?)

    Gjerne live-rapporter underveis !!
    Ikke vanskelig å få til med dagens teknologi


    mvh
    Gammer´n
    Mvh
    Gammer´n (Per T)

    Kommentar

    • Håkon Henriksen
      Administrator
      • Nov 2003
      • 6411

      #3
      Og jeg venter bare i spenning på at jeg skal hive meg i bilen å bivåne denne treninga... Tar med kamera..
      Håkon Henriksen
      -
      Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
      -
      ALT FOR FUGLA

      Kommentar

      • Kanarizz2
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2005
        • 355

        #4
        Tror nok vi får noen bilder på TV2 sporten i kveld.. De må jo prioritere denne historiske dagen, da Tom vender hjem!!
        ------Sørum kanaris------

        100% Støtte

        Kommentar

        • okb
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 2377

          #5
          Jeg regner med at et samlet pressekorps er på plass. Av tv-kanaler er nok garantert nevnte TV2 på plass, sammen med TVRomerike, og NRK. Hvis jeg skal spekulere i hvem av disse som gir dette mest plass så setter jeg mine penger på TVRomerike / TVNorge.

          -okb!
          Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

          Kommentar

          • Tony
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 4737

            #6
            Nå er klokka 14.07

            Hvor mange har møtt opp?
            Var det pyro?
            Var det røyk?
            Noen som har tatt en trall og renska stemmebåndet?

            Kommentar

            • hoyt
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 2850

              #7
              I følge en kamerat er det rundt 100 stk som har møtt opp.
              "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
              - Nosa

              Kommentar

              • Seb.R
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 4159

                #8
                Jeg var der oppe og tok noen bilder. En del folk, rundt 80 stk. vil jeg tippe. Ingen bluss, ingen synging, men allikevel en god stemning blant publikum. Nå skal det være nevnt at jeg ikke var der under hele treningen, så bluss og synging kan ha dukket opp det også

                Jeg tror både TV2, NRK og TVNorge var under treningen. Bilder jeg tok kommer opp på galleriet så fort jeg får redigert dem, og når Glenn kommer hjem fra jobb, så han får lagt de opp!
                www.sebastianramsland.com
                www.twitter.com/sebramsland

                Kommentar

                • detvarvondtdet
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2006
                  • 398

                  #9
                  Kommer rett fra treningen nå.. Tør ikke tippe noe antall, men det var mange som var der for å si det sånn.. Bra oppmøte fra pressen også.

                  Etter noen runder oppvarming startet en sekvens med pasning/mottak/løp øvelse som satt rimelig greit hos de fleste fra starten av.. Etter det startet de med en litt mer intens spillsekvens på små flater som jeg ikke så veldig godt da jeg sto på andre siden å så på Johnsen og grodås trente med 2 juniorer/rekrutter(Jonas Kordahl & Magnus Spanthus?) samt Heinz og Van Wijk tror jeg det var.

                  Vel vel..Noen har sikkert langt mer utfyllende en meg senere i dag
                  "Dere kan sitere meg på dette:
                  Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
                  Fjøra

                  Kommentar

                  • Trondeo
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3062

                    #10
                    Det ble sunget bursdagssang til Jan Åge.

                    Kommentar

                    • svare1
                      Medlem
                      Bøffel
                      • Dec 2006
                      • 32

                      #11
                      kan også si at det var bra oppmøte blant spillerne, men Wehrman og Myklebust manglet, uten at jeg vet hvorfor. Alle trenere med Nordlie, bakkemo, Johnsen og Grodås var på plass, men hva med fysisk trener Brunier, noen som vet? var en annen som hadde oppvarminga.

                      Kommentar

                      • frkristi
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2006
                        • 283

                        #12
                        Blogging til forumet

                        Disse treningsrapportene måtte man jo på en eller annen måte kunnet blogge rett fra mobilen og inn på forumet!

                        Her er en oppgave for de forumansvarlige!

                        Kommentar

                        • rEPPA
                          *****istrator
                          • Nov 2003
                          • 3933

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av frkristi
                          Her er en oppgave for de forumansvarlige!
                          Dette er ikke en oppgave for forumansvarlige, dette er en oppgave for de som er på treningene å skrive rapportene. De tekniske løsningene ligger der, så det er bare å sette i gang.
                          www.kfl.no/debatt

                          Kommentar

                          • Fugl1120
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 3528

                            #14
                            Nesten samtlige spillere i A-lagsstallen var på treninga idag, i tillegg til noen yngre gutter jeg ikke kjenner navnet til. Kordahl og Foss er av de yngre jeg så, i tillegg til to karer til. Myklebust, Wehrman og Fredriksson var de jeg ikke kunne observere. Mange tilskuere på plass, 100 er sikkert et brukbart overslag. Som tidligere nevnt i tråden var også alle trenerne med unntak av Jerome tilstede, men en ny kar jeg ikke kjente til ledet oppvarmingen idag, kanskje noen andre som overvar treninga vet hvem han er. Nrk, TvNorge og Tv2 sto klare med kamera idag, i tillegg noen entusiastiske kanarifans som løp langs sidelinja og knipset noen bilder.

                            Treninga startet med relativt rolig oppvarming, humøret virket bra i hele gruppa. Holdt på en god stund med oppvarmingen, før nevnte pasningsøvelse hvor ballen skulle gå hurtig rundt hele banen. Mange trekk og vanskelig å beskrive. Deretter samlet omtrent hele stallen seg innenfor 16-metern hvor det var om å gjøre og holde ballen lengst mulig i laget. Slik jeg forstod det var det 3-4 utvalgte på hvert lag som gikk i press på motstandern, mens en hvert lag hadde en del spillere plassert på hver sin side av 16-metern slik at laget med ball hele tiden hadde overtall.

                            Etter en ganske lang pasningsøkt i boksen ble troppen delt opp i 2 hvor de spilte mot hverandre over hele banen. Mye avblåsninger fra Tom som tydelig hadde mye å rette på. Stort fokus på bevegelse og handling når spillerne møter spesielle situasjoner. Spillet gled bedre og bedre etterhvert, og jeg synes Tom virket flink til å vise spillerne hvor han ville ha dem.

                            Etter en lengre periode forlot jeg kunstgressbanen pga kulde/rekke bussen, så jeg vet ikke riktig hvordan treningen ble avsluttet. Virket ikke til å være løpetest idag, noe jeg tror enkelte burde være glade for. Synes Simen Brenne så sliten ut ganske fort, og Occean virket heller ikke helt på topp idag. Shane utmerker seg spesielt med godt humør og god innsats, flink til å dra igang praten blandt de andre gutta(Nordlie fokuserte veldig på kommunikasjon uavhengig av hvor enkel øvelsen var). JPW var strålende i boksspillet og velger ofte gode løsninger.

                            Inntrykket av Nordlie er at han virker veldig innvolverende og klar på hva han ønsker. Tror det vil bli mye avblåsninger også i treningene framover, hans 4-3-3-formasjon virket ukjent for en del. Treninga foregikk på norsk, men Tom var også flink til å gi spillere som feks Husar spesielt god oppfølging da han sliter med språket. Tror vi kommer til å oppleve mye morro denne sesongen, blir spennende å se resultatene vi oppnår i Royal League under Nordlie's nye spillesystem.
                            Lauken er vår venn!

                            Kommentar

                            • Seb.R
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 4159

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                              Nesten samtlige spillere i A-lagsstallen var på treninga idag, i tillegg til noen yngre gutter jeg ikke kjenner navnet til. Kordahl og Foss er av de yngre jeg så, i tillegg til to karer til. Myklebust, Wehrman og Fredriksson var de jeg ikke kunne observere. Mange tilskuere på plass, 100 er sikkert et brukbart overslag. Som tidligere nevnt i tråden var også alle trenerne med unntak av Jerome tilstede, men en ny kar jeg ikke kjente til ledet oppvarmingen idag, kanskje noen andre som overvar treninga vet hvem han er. Nrk, TvNorge og Tv2 sto klare med kamera idag, i tillegg noen entusiastiske kanarifans som løp langs sidelinja og knipset noen bilder.

                              Treninga startet med relativt rolig oppvarming, humøret virket bra i hele gruppa. Holdt på en god stund med oppvarmingen, før nevnte pasningsøvelse hvor ballen skulle gå hurtig rundt hele banen. Mange trekk og vanskelig å beskrive. Deretter samlet omtrent hele stallen seg innenfor 16-metern hvor det var om å gjøre og holde ballen lengst mulig i laget. Slik jeg forstod det var det 3-4 utvalgte på hvert lag som gikk i press på motstandern, mens en hvert lag hadde en del spillere plassert på hver sin side av 16-metern slik at laget med ball hele tiden hadde overtall.

                              Etter en ganske lang pasningsøkt i boksen ble troppen delt opp i 2 hvor de spilte mot hverandre over hele banen. Mye avblåsninger fra Tom som tydelig hadde mye å rette på. Stort fokus på bevegelse og handling når spillerne møter spesielle situasjoner. Spillet gled bedre og bedre etterhvert, og jeg synes Tom virket flink til å vise spillerne hvor han ville ha dem.

                              Etter en lengre periode forlot jeg kunstgressbanen pga kulde/rekke bussen, så jeg vet ikke riktig hvordan treningen ble avsluttet. Virket ikke til å være løpetest idag, noe jeg tror enkelte burde være glade for. Synes Simen Brenne så sliten ut ganske fort, og Occean virket heller ikke helt på topp idag. Shane utmerker seg spesielt med godt humør og god innsats, flink til å dra igang praten blandt de andre gutta(Nordlie fokuserte veldig på kommunikasjon uavhengig av hvor enkel øvelsen var). JPW var strålende i boksspillet og velger ofte gode løsninger.

                              Inntrykket av Nordlie er at han virker veldig innvolverende og klar på hva han ønsker. Tror det vil bli mye avblåsninger også i treningene framover, hans 4-3-3-formasjon virket ukjent for en del. Treninga foregikk på norsk, men Tom var også flink til å gi spillere som feks Husar spesielt god oppfølging da han sliter med språket. Tror vi kommer til å oppleve mye morro denne sesongen, blir spennende å se resultatene vi oppnår i Royal League under Nordlie's nye spillesystem.
                              Flott referat! Bilder fra treninga har blitt sendt til Glenn nå, og det var flere andre som sagt som hadde med seg kamera i dag
                              www.sebastianramsland.com
                              www.twitter.com/sebramsland

                              Kommentar

                              • Pål
                                Juniormedlem
                                Ferskenpels
                                • Jan 2005
                                • 4

                                #16
                                Kan jo også nevne første kommentar fra Nordlie.

                                Ikke overraskende var den "hold ballen langs bakken!"
                                Full mann full kontroll

                                Kommentar

                                • gj
                                  Seniormedlem
                                  • Nov 2003
                                  • 3360

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Seb.R
                                  Flott referat! Bilder fra treninga har blitt sendt til Glenn nå, og det var flere andre som sagt som hadde med seg kamera i dag
                                  Ikke legg sånn press på meg i offentligheten, nå da ;p

                                  Rakk å legge det ut her:


                                  Se! Nordlie spiller luftgitar!

                                  Kommentar

                                  • Seb.R
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 4159

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Glenn
                                    Ikke legg sånn press på meg i offentligheten, nå da ;p

                                    Rakk å legge det ut her:



                                    Se! Nordlie spiller luftgitar!

                                    Haha, godt observert

                                    Bra du takler forventningspresset!

                                    Hva med en oppdatering på forsiden med rapport fra treningen + bursdagshilsen til Fjøra?
                                    www.sebastianramsland.com
                                    www.twitter.com/sebramsland

                                    Kommentar

                                    • Dinho
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2006
                                      • 884

                                      #19
                                      Jeg filmet ganske mye fra treningen og kommer til å legge det ut på www.ultrasfeltc.com. så for den som ønsker å se litt fra treningen så legges den ut meget snart på nevnte hjemmeside.
                                      twitter @amundsakis
                                      ΘΥΡΑ 13

                                      Kommentar

                                      • sniper
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 5254

                                        #20
                                        Glem bildene mine, kameraet ville tydeligvis ikke være med å leke i dag.

                                        Beklager.

                                        Petter

                                        Kommentar

                                        Working...